Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Marlene was wel vrouwelijk hoor, ik vind vooral haar gezicht heel hard maar de kleding mooi en sierlijk. Net als Katharine Hepburn, die heeft er misschien een betere kop bij :P

Je kan je het beste gewoon een keer goed laten informeren bij een (vintage) boetiek waar de medewerkers verstand hebben van zaken. Ik vind de meiden van ILV nogsteeds geweldig vriendelijk en behulpzaam!
Net besteld bij Zalando (eerste keer, ben benieuwd):

Leuk!
die is heel erg leuk
Thanks, ben benieuwd hoe het zal staan. Ben een streepjesfanaat, verbaasd niemand meer in mijn omgeving (zelfs vriend zegt dan 'weer streepjes he!' ).

Kan ik dat combineren met mijn rode lak pumps of is dat too much? *ben erg verlegen als het om kleding gaat, ben een typische Nederlandse*
Zeker leuk! Doen
Prima fleetwood, leuk juist erbij. Lekker knallen. Ik ben gek op mijn rode lak peeptoes.
Het is fijn mijn vragen te kunnen ventileren hier, heb veel retro/vintage qua decoratie en ken mijn muziek uit de 60's, 70's en 80's, maar kleding is nooit mijn vak geweest. Ben wat dat betreft een laatbloeier!

Dus nogmaals: bedankt!
Oh mooi, dan kan ik jou mn muziekvragen stellen! Gezien wij een heuze retro platenspeler hebben hahah (passend bij het interieur natuurlijk...)
Dat mag zeker. Er is overigens op de Entertainment pijler nog een topic te vinden over oude muziek (zal die uppen voor je).
Passie voor oudere liedjes heet het topic, staat weer bovenaan! Kan het hier over mode blijven gaan.
quote:fleetwood schreef op 22 juni 2012 @ 20:21:

Bedankt voor het warme welkom dames!

@Opgeprikt: ooit in Antwerpen geweest? Ik ken er een geweldige winkel met retro stijl kleding. Misschien kun je daar je hart aan ophalen?Ow, ik kom er niet vaak maar als je een adres weet graag, goed excuus om er te gaan shoppen
quote:fiftiesdarling schreef op 22 juni 2012 @ 20:38:

Marlene was wel vrouwelijk hoor, ik vind vooral haar gezicht heel hard maar de kleding mooi en sierlijk. Net als Katharine Hepburn, die heeft er misschien een betere kop bij :P

Je kan je het beste gewoon een keer goed laten informeren bij een (vintage) boetiek waar de medewerkers verstand hebben van zaken. Ik vind de meiden van ILV nogsteeds geweldig vriendelijk en behulpzaam!

Hm, ik vind haar hele houding eigenlijk best mannelijk, KH vind ik al wat vrouwelijker maar nog steeds niet wat ik voor mezelf zou zien.

En bij ILV werden we compleet genegeerd door de druk interessant doende dames dus daar kom ik niet weer

Maar verder een prima tip, mss moet ik maar eens bij Giensch langs komen, dat schijnt ook leuk te zijn
Leuke jurk Fleetwood, en die kan heel prima met rode lakpumps! En je naam verraad je muzieksmaak natuurlijk al een beetje!

FD, wat jammer van je winkel, ga je wel verder als je n nieuwe locatie kunt vinden?
Hehe soms is Giensch leuk ;) ligt er ook aan wie er staat, ik niet meer iig... en Tante ook niet lang meer :(

Jammer dat je zo'n ervaring hebt me ILV, heb ik nooit meegemaakt daar...
Oh en de shop... nog geen idee! Dat zal de tijd en de ontwikkelingen komende weken leren
quote:opgeprikt schreef op 22 juni 2012 @ 22:16:

[...]

Ow, ik kom er niet vaak maar als je een adres weet graag, goed excuus om er te gaan shoppen http://www.paleis.net/
Zo'n prachtige vintage jurk gepast... mint met bloemenprint, geplooide rok... helaas scheen hij door

En een heel mooie geruite cirkelrok met schattige zakken, maar die was echt veel te klein.
quote:Ceci schreef op 23 juni 2012 @ 20:56:

En een heel mooie geruite cirkelrok met schattige zakken, maar die was echt veel te klein.was die wel mijn maat?
Oh zo mooie jurk gevonden op MP, kijk de dtails (L)

quote:darkrainbow schreef op 23 juni 2012 @ 20:58:

[...]

was die wel mijn maat? Nee, was echt geschikt voor 34-36.
quote:fiftiesdarling schreef op 23 juni 2012 @ 21:09:

Oh zo mooie jurk gevonden op MP, kijk de dtails (L)

[afbeelding]Prachtig!
quote:Ceci schreef op 23 juni 2012 @ 21:17:

[...]

Nee, was echt geschikt voor 34-36.grin, nee daar komt mijn taille ook niet in
Hehe die zijn leuk die met die zakjes!
quote:Ceci schreef op 23 juni 2012 @ 20:56:

Zo'n prachtige vintage jurk gepast... mint met bloemenprint, geplooide rok... helaas scheen hij door

.Was een onderjurkje geen optie?
Life is too short not to be chique!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven