alleen reizen duur pfff

22-06-2012 20:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele leuke lastminutes voorbij zien komen de afgelopen paar dagen voor all-inclusive turkije. Nu is mijn relatie net uit en daardoor mega geldcrisis maar het lijkt me heerlijk om even mijn gedachten te verzetten. Dus ik rond gespeurd op internet maar wat blijkt, je betaalt als je alleen reist zo 1,5 tot 2x zoveel dat is toch niet normaal. Helaas niemand in mijn omgeving die meekan. Moest het even kwijt weer eigenlijk niet wat ik met dit topic wil ;-€
Singles reis? Volgens mij word je dan samen op een kamer geplaatst (ik wilde schrijven 'op een kamer gepaard', maar dat klinkt nogal lullig).
Wilde juist even alleen of met irmand die ik goed ken. Geenzin in stress van een vreemde maar het is toch raar. Dat je een toeslag moet betalen ok maar het dubbele. Ik betaal eigenlijk in mijn eentje wat je met zijn tweeen zou betalen
Ik heb jaren geleden een singlereis gedaan (en dat is dus NIET een grote datingmarkt) en daar had je gewoon een kamer in je eentje hoor.

Maar je hebt gelijk, in je eentje reizen is een stuk duurder.
quote:isabellajosephine schreef op 22 juni 2012 @ 20:26:

Singles reis? Volgens mij word je dan samen op een kamer geplaatst (ik wilde schrijven 'op een kamer gepaard', maar dat klinkt nogal lullig).Die singlereizen zijn vaak nog veel duurder dan als je zelf gewoon in je ééntje boekt!
Het is gewoon raar dat je het dubbele kwijt bent
Ja alleen reizen kost helaas een stuk duurder dan met 2 of meer personen. Vind het ook belachelijk dat ik altijd meer moet betalen dan mensen die samen met iemand gaan. Het is soms zo dat je dan wel een 2 pers. kamer krijgt maar als het hotel zowiezo al niet vol zit of je gewoon een 1 pers. kamer krijgt vind ik het zo'n onzin en oneerlijk.

Kun je om kosten te besparen niet alles zelf los boeken? Goedkope vlucht en dan een hostel waar je eventueel een kamer/ douche en toilet moet delen?
Hmmm... er zijn ook veel landen waar je gewoon voor een hotelkamer betaalt, ongeacht of je er alleen of samen in slaapt.

Of landen waar je goedkoper uit bent als je in je eentje een tweepersoonskamer bezet.

En landen met veel eenpersoonskamers.

Ik zou zeggen: losse vlucht en lekker eigen hotelletje erbij zoeken, pakketreizen zijn niet ingericht op singles.
Ja misschien moet ik dat maar eens uitzoeken. Had mijn zinnen gezet op een all inclusive dingetje lekker makkelijk wellicht wat aanspraak maar vrees dat ik mij plannen moet aanpassen of niet gaan
Je betaald per kamer dus als je met z'n 2 gaat kost die kamer bijv. 80 euro per nacht en dus 40 euro p/p maar alleen heb je nog steeds diezelfde kamer nodig natuurlijk.

Ik zou geen pakketreis boeken, maar 'n losse vlucht en zelf 'n hotel/b&b googlen. Als je niet aan 't hoogseizoen vast zit, ga dan in september, dan is het 'n stuk goedkoper allemaal en ook 'n stuk aangenamer want minder druk.
quote:katrien1974 schreef op 22 juni 2012 @ 20:57:

Ja misschien moet ik dat maar eens uitzoeken. Had mijn zinnen gezet op een all inclusive dingetje lekker makkelijk wellicht wat aanspraak maar vrees dat ik mij plannen moet aanpassen of niet gaanAll-ins worden vooral door koppels/gezinnen geboekt, dus daar heb je als single geen zak aan. Je kunt beter naar 'n backpackers locatie gaan (wat uiteraard niet wil zeggen dat je in hostels moet bivakkeren!) maar dan kom je wel veel alleenreizenden tegen bij alle mogelijke highlights en van de gebaande paden trips. Thailand is daar bijv. erg geschikt voor.
Macedonie op de site van thomascook.nl is best te doen in je eentje, ¤ 260 voor 7 nachten en vlucht vanaf schiphol. Is op basis van lo maar kan ook hp voor ¤ 316
quote:katrien1974 schreef op 22 juni 2012 @ 20:50:

Het is gewoon raar dat je het dubbele kwijt bent

Zo zwart-wit vind ik het zelf niet. Natuurlijk is het allesbehalve leuk als alleenreizende, maar ik snap het allemaal wel. Kamers hebben een kamerprijs. De norm daarbij is nog altijd kamers voor 4 personen of hooguit 2 personen. Logisch dus dat je dan als alleenreizende voor zo'n 2-persoonskamer per persoon meer betaald dan een stelletje die een 2-persoonskamer boeken p.p. kwijt zijn.

Vraag is of je alleen daarop de reisbestemming altijd maar moet bepalen. Soms wil je graag een bepaalde reis maken, dan kost dat p.p. gewoon meer. Soms wil je graag een reis maken die binnen een bepaald budget valt, dan ga je passend zoeken naar opties met bijv. 1-persoonsgelegenheden, in de basis goedkoper en noem het maar op.

Zelf sta ik ook niet altijd te springen als ik mijn totaalbedrag zie. Maar ja, het hoort er bij. Dus houd ik er rekening mee.

Belangrijkste is als je pakketreizen etc. bekijkt niet maar af te gaan op de prijs die je eerst ziet. Want gegarandeerd dat die opgebouwd is uit 2 personen en dan een p.p. prijs. Als je dan doorklikt en voor 1 verder wilt, zal het tegenvallen. Houd je daar van te voren al rekening mee, voelt het totaal anders. In dat soort gevallen kan het helpen om -met de nodige geduld, want schaarser- op zoek te gaan naar accomodatie met 1-persoonskamers en dan pas verder kijken.

Persoonlijk boek ik altijd los en zo direct mogelijk. In de praktijk ben ik daarmee eigenlijk altijd goedkoper tot veel goedkoper uit geweest dan wanneer ik een 'pakket' zou boeken of losse componenten via een reisagent of reisbureau hier in NL.

Ook kan je verdiepen in boekingsvoorwaarden per aanbieder goed uitpakken. Zo zijn er bijv. lokaties waarbij je nu kan boeken tegen prijs X en tot vlak voor aankomst kosteloos kunt annuleren (wanneer je dus bijv. een goedkopere betere optie elders tegen komt). Maar kun je ook kosteloos de prijs aan laten passen indien er op die lokatie later een betere aanbieding voorbij komt (lagere prijs, gratis upgrade, vp i.p.v. logies, noem het maar op). Een kleine moeite om even de voorwaarden door te nemen, maar het kan je soms alsnog (veel) geld besparen tussen moment van boeken en daadwerkelijke reis.
when you wish upon a star...
boekvandaag.nl heeft ergens deze week Kreta waar de 1p toeslag 99 euro is.

Kreta is leuk!!!
quote:elninjoo schreef op 22 juni 2012 @ 21:03:

Je betaald per kamer dus als je met z'n 2 gaat kost die kamer bijv. 80 euro per nacht en dus 40 euro p/p maar alleen heb je nog steeds diezelfde kamer nodig natuurlijk.

Da's natuurlijk onzin, want je reist alleen dus er hoeft maar een vliegreis te worden betaald en ook maar een keer ontbijt/a.i.. En dan nog krijg je bij veel reizen gewoon de prijs voor twee personen in rekening. En wat nog veel irritanter is: Aanbiedingen zijn vaak gewoon niet te boeken in je eentje. Vul je het aantal personen in, is er opeens geen enkele datum meer beschikbaar.

Ik begrijp niet dat er nog steeds geen reisorganisatie is die zich toelegt op reizen voor singles (en dan bedoel ik niet singlesreizen). Is volgens mij een gat in de markt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Voor deze zomer heb ik mijn reis (ga ook alleen op vakantie) naar Turkije via Sunweb geboekt, wat mij bij deze organisatie opviel is dat er geen toeslag voor alleenreizenden werd gevraagd/berekend. Ik weet alleen niet hoe dit met de lastminutes zit..
quote:merano schreef op 23 juni 2012 @ 18:55:

[...]

Da's natuurlijk onzin, want je reist alleen dus er hoeft maar een vliegreis te worden betaald en ook maar een keer ontbijt/a.i.. En dan nog krijg je bij veel reizen gewoon de prijs voor twee personen in rekening. En wat nog veel irritanter is: Aanbiedingen zijn vaak gewoon niet te boeken in je eentje. Vul je het aantal personen in, is er opeens geen enkele datum meer beschikbaar.

Ik begrijp niet dat er nog steeds geen reisorganisatie is die zich toelegt op reizen voor singles (en dan bedoel ik niet singlesreizen). Is volgens mij een gat in de markt.

Dat is natuurlijk onzin, want als single betaal je maar één vliegticket en je betaalt niet dubbel. Ook krijg je geen korting op je vliegtickets als je voor meerdere personen tegelijk boekt.

En bij veel hotels/b&b's waar je in je eentje een tweepersoonskamer afneemt krijg je een kleine korting vanwege het feit dat je maar één ontbijt nodig hebt.

Dat je geen pakketreis moet boeken als single ben ik overigens met je eens. De prijzen zijn hoger en dat soort reizen trekt vooral koppels en gezinnen.
Ik ga ook vaak alleen op vakantie, en zie vaak leuke aanbiedingen op bv boekvandaag.nl, vaak is dat niet voor 1 persoon te boeken, balen...

Heb nu, net als Hyacintha, bij Sunweb geboekt, al voor de 4e keer ofzo. Het fijne van hun site is dat je gewoon kan zoeken naar reizen voor 1 persoon, okee je betaalt naar verhouding iets meer, maar echt niet het dubbele.

Jiba heeft ook goede prijzen voor 1 persoon, net als Arke.
Boek geen hotel, maar hostels. Die hebben single bedrooms. Ook kun je een dorm boeken. In Azie betaal je soms maar 7 euro per nacht.
quote:elninjoo schreef op 23 juni 2012 @ 22:30:

[...]

Dat is natuurlijk onzin, want als single betaal je maar één vliegticket en je betaalt niet dubbel. Ook krijg je geen korting op je vliegtickets als je voor meerdere personen tegelijk boekt.

En bij veel hotels/b&b's waar je in je eentje een tweepersoonskamer afneemt krijg je een kleine korting vanwege het feit dat je maar één ontbijt nodig hebt.

Dat je geen pakketreis moet boeken als single ben ik overigens met je eens. De prijzen zijn hoger en dat soort reizen trekt vooral koppels en gezinnen.Die bedoel ik dus. Pakketreizen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven