mieren in huis

24-06-2012 14:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

wie kan mij helpen tegen de mierenplaag? ik heb heel veel last van mieren sinds eind mei al. Ze lopen overal in mijn huis en ik heb ook 2 kleine kinderen dus ik wil er echt vanaf.

Ik heb al alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Heeft iemand nog ideeen? Ik heb ook al een explosie vliegende mieren mee moeten maken :( Ik zit te twijfelen om die giftige poeder te kopen, maar ik zit met de kinderen en ik heb ook een kat. Wie kan mij helpen?
Talkpoeder al geprobeerd? Dat helpt *klopt af* tot nu toe bij ons.
Lokdoosjes. En op je kind letten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waar komen ze op af?

Er zal hoogstwaarschijnlijk ergens iets lekkers voor ze te vinden zijn.

Dus alle mogelijke voedselbronnen goed afsluiten (denk ook aan de vuilnisbak) en iedere dag zuigen tegen kruimels ed.

Weet je trouwens waar het nest zit?
Wat is 'alles'? (je hebt alles al geprobeerd?)

Lokdoosjes al gedaan?

Even gegoogled, het schijnt dat je het geurspoor tussen nest en jouw keuken (daar vinden ze hun voedsel, of is het bij jou anders?) moet onderbreken:

van internet:

Biologisch bestrijdingsmiddel

Er zijn ook minder agressieve middelen in de handel, bij tuincentra vind je ook biologische bestrijdingsmiddelen. Sommigen hiervan zorgen alleen maar dat het geurspoor wordt onderbroken. Dit is een effectieve methode, waarbij het nest gewoon blijft voortbestaan, de mieren zullen naar een andere voedselbron gaan zoeken dan in jouw huis.

Huismiddeltjes

Wil je liever een zachtere en veiligere aanpak. Dan kun je één van de volgende huismiddeltjes proberen om de mieren van het geurspoor wat zij maken af te leiden. Ook hierbij vinden ze de weg naar hun voedselbron niet meer.

Koffiedik

Rode peper

Eierschaal

Afrikaantjes en boerenwormkruid

Ui- en knoflooksap

Lavendelbladeren

http://dier-en-natuur.infonu.nl/milieu/ ... an-af.html
quote:Fame schreef op 24 juni 2012 @ 14:43:

Lokdoosjes. En op je kind letten.

Eens.

Kijken naar het mierenpad en een lokdoosje midden op het pad plaatsen. Daarna afblijven. Binnen een week (volgens de verpakking, mijn ervaring was 2 dagen) ben je er van af.
hey dank!

ja heb ik ook gelezen, een boodschappenwagen vol aan ideeen Mijn familie komt ook altijd met kruiden etc aan, maar dat werkt bij een paar mieren. meer niet.

lokdoosjes werken niet bij. ik heb er al 5 neergezet inmiddels.

Ik zal nog maar eens flink gaan boenen.
Zijn het hele kleine mieren?
Hey!

Ik ken het probleem. Zelfde situatie met kinderen enzo.

Ik had er ieder jaar last van. Vorig jaar was ik het ook zat met al die middeltjes. Mijn buren hebben me toen verteld dat er een meldpunt is voor ongedierte. Ik heb ze gebeld en ze zijn toen langs gekomen. Ze gebruikten een soort gel uit een injectienaald als lokmiddel. Ook buiten tegen de gevel deden ze iets onder hoge druk. Sindsdien heb ik ze ook dit jaar niet meer gezien. Dus als je er echt niet meer uitkomt kun je wellicht dat meldpunt proberen. Het kost wel geld trouwens! ik betaalde 75 euro. Maargoed. al die middeltjes bij elkaar hebben me volgens mij inmiddels al 100 euro gekost.

Die jongen die langs kwam zei dat als je niet zoveel mieren hebt, dat kokend water nog de beste huis-tuin en keukenoplossing is. Maar als ze eenmaal onder je gevel doorgedrongen zijn werkt dat ook niet meer.

succes!
http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... bel=Mieren
Het zijn gewoon van die kleine zwarte mieren die je buiten ook ziet, maar dan hele straten.

Jessica, wellicht een goed idee om het maar professioneel te laten doen. Is er voor Utrecht ook zo'n meldpunt voor ongedierte?

Die gel die ze gebruiken is dus ook veilig voor mn kinderen en kat?

De stuivers en kruidnagel zuig ik maar weer allemaal op, want volgens mij vinden die mieren het alleen maar gezellig al die rommel.. Mijn buren hebben overigens ook erg last van mieren. Kan dat een oorzaak zijn?
Ik zou het inderdaad professioneel gaan aanpakken nu.

Utrecht heeft vast wel zo'n meldpunt.

Ik vroeg naar 'klein' omdat ik las dat faraomieren kleiner zijn dan normaal en dat je daar sowieso de professional voor moet laten komen.

Succes!
www.meldpuntongedierte.nl

Ik woon in den haag, hier zitten ze gewoon.

Probeer ze maar te benaderen. Volgens mij hebben ze in iedere regio een meldpunt ongedierte. Denk eerlijk gezegd niet dat je op zondag een beroep op ze kan doen.

Voor de kinderen en kat is het veilig. Hij injecteert dat lokmiddel op plekken waar je met je nagels nog niet tussen kan.

succes!
Iets met menthol erin, werkt ook.

Ik heb zelf mierenpoeder van het Kruidvat, maar ik weet niet of dat gevaarlijk is voor kinderen en dieren.

Maar misschien helpt het ook wel als je iets onschadelijks met menthol erin (Vicks VapoRub, ik doe maar een gooi...) op een doekje doet, en dat op de plek legt waar de mieren binnenkomen?
goed, ik heb even dat meldpunt ongedierte gebeld. Het is een 0900-nummer. Meteen maar een afspraak gemaakt. Het verbaasde me dat ze te bereiken waren op zondag, maar dat is eigenlijk alleen voor noodgevallen vertelde hij me. Wanneer de ratten en muizen binnengedrongen zijn enzo. jeetje, daar moet ik helemaal niet aan denken!!

Nou, morgenmiddag ben ik hoop ik van die beestjes af!

Courage, ook gevraagd meteen over die faraomieren. Die schijnen echt piepklein en geelachtig te zijn. Die mieren bestrijden ze ook met die injectie-gel, maar ik heb kennelijk 'wegmieren' zei hij. Als ik er maar vanaf ben!
Mooi! Lekker gevoel lijkt me dat, dat het waarschijnlijk binnenkort is opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven