Geld & Recht alle pijlers

Ik wil geen begravenis- en dito verzekering.

24-06-2012 20:14 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat? Voor mijn part word ik na mijn dood op kosten van de staat gecremeerd. Ik wil niet dat mijn familie ervoor moet betalen, en zelf zie ik er het nu ook niet van in. Immers: als ik dood ben, ervaar ik er toch niks van wat er met mijn lijk gebeurt. En met die 15 euro per maand kan ik na een tijdje lekker op vakantie, dan heb ik er tenminste wat aan.

Ben nu nog bij mijn ouders verzekerd, straks als ik fulltime werk gaat dat op mij over, maar dan denk ik, is dat geen geldverspilling? Of is dat altijd zo dat nabestaanden MOETEN betalen als jij niet verzekerd bent? Kan je dat niet ergens aangeven?

Ben er nu eigenlijk totaal niet mee bezig geweest tot ik een topic las hier, ben wel benieuwd hoe dat zit.

Ik spaar namelijk het liefst voor mijn toekomst en die van mijn evt kinderen. Als ik dood ben, en mijn lichaam gaat rotten, maakt het toch niks uit of dat in een dure kist gebeurt of niet. En verbrand is verbrand.
Begrafenis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Begrafenis
De kosten worden verhaald op de nabestaanden. Gewoon een verzekering nemen dus om te voorkomen dat je familie en of de maatschappij opdraait voor jouw dwarskonterij. Die 10 euro in de maand overleef je ook wel. En zo niet, dan heb je genoeg geld om je te laten verbranden in een kartonnen doos. Wat een non issue.
Dus de staat mag opdraaien voor je rotzooi?

Spring dan in zee als je het moment voelt naderen...
Als jij niks verzekerd hebt moeten je nabestaanden inderdaad je uitvaart betalen. En zelfs als je het heel simpel doet kan het nog best een hoop geld kosten.

Wil je het niet verzekeren; dan zul je dus voor spaargeld moeten zorgen, dan gaat het af van de erfenis van je kinderen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wie gaat dan voor je begrafenis of crematie betalen?
Een begrafenis kost nu eenmaal geld.... en iemand moet dat betalen.
Nabestaanden draaien ervoor op.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
En waarom zou de belastingbetaler moeten betalen voor jouw uitvaart? Kosten zijn gewoon voor je nabestaanden als jij niets geregeld hebt.
Ik heb geen verzekering. Maar ik weet dat als ik overlijd, mijn ouders zullen betalen en daarna met de overwaarde van mijn huis de boel kunnen rechtstrijken.

Die overwaarde is gelukkig in de huidige markt nog steeds voldoende, dus dat is mijn oplossing.

Als je geen oplossing hebt: iets regelen. Ik vind het niet zo netjes dat je denkt dat wij maar even opdraaien voor jouw begrafenis.

Want zo is het wel, denk je dat de gemeente een geldboompje heeft staan?
Nabestaanden moeten betalen in dat geval.

Je hoeft geen verzekering te hebben, maar dan heb je dus genoeg op een spaarrekening staan voor het geval dat...

Ik ken verhalen van overledenen waar de familie wel afscheid wilde nemen en in de schulden kwamen...
quote:Ligeia schreef op 24 juni 2012 @ 20:16:

Dus de staat mag opdraaien voor je rotzooi?

Spring dan in zee als je het moment voelt naderen...Nee!!! misschien spoel je dan weer aan
Schenk dan je lichaam aan de wetenschap, dan heeft die er nog wat aan. Anders mogen je kinderen etc niets doen aan je begrafenis, die heb je echt niet zomaar op kosten van de staat.
Voor mijn part word ik op kosten van de staat gecremeerd; nou dat wil je echt niet. Dan ben je dakloos en zonder familie.
Wat een fijne, sociale levensvisie heb jij.
Waarom zou ik moeten betalen voor jouw begrafenis? Je hoeft je er niet voor te verzekeren als je er maar voor spaart. Leuk ook voor je toekomstige partner of kinderen. Die kunnen wellicht geen fatsoenlijk afscheid nemen omdat jij liever op vakantie geld.

Realiseer dat als de staat betaalt, de nabestaanden ook geen rechten hebben.
Heel verstandig.

Die verzekeringen zijn pure oplichterij, we worden gemiddeld zo oud dat je uiteindelijk kapitalen betaalt. Nergens voor nodig.

Nabestaanden hoeven niet te betalen voor zaken die ze zelf niet bestellen, uiteraard. Als zij meer van je uitvaart willen maken dan jij zelf voor je ziet, kunnen ze dat best op eigen kosten doen.

Als je het zelf regelt is een uitvaart niet zo duur. voor 1000 euro ben je een heel eind.

Met 15eurox12maandenx60jaar= 11.000 euro.

Idioot veel natuurlijk, ze verdienen goud geld daaraan.

Je kunt nog beter elk jaar 50 euro in een potje stoppen, dan heb je na 60 jaar 3000 euro. Ook al erg veel.

Verzekerden, stop er mee!
Hahaha
quote:Tuorrebout schreef op 24 juni 2012 @ 20:18:

Waarom zou ik moeten betalen voor jouw begrafenis? Je hoeft je er niet voor te verzekeren als je er maar voor spaart. Leuk ook voor je toekomstige partner of kinderen. Die kunnen wellicht geen fatsoenlijk afscheid nemen omdat jij liever op vakantie geld.

Realiseer dat als de staat betaalt, de nabestaanden ook geen rechten hebben.En dat je een land vol hardwerkende belastingbetalers verantwoordelijk maakt omdat jij te beroerd bent om je eigen zaken te regelen. Ik wil ook wel sparen.
quote:Vinyl schreef op 24 juni 2012 @ 20:17:

Ik heb geen verzekering. Maar ik weet dat als ik overlijd, mijn ouders zullen betalen en daarna met de overwaarde van mijn huis de boel kunnen rechtstrijken.

Die overwaarde is gelukkig in de huidige markt nog steeds voldoende, dus dat is mijn oplossing.

Als je geen oplossing hebt: iets regelen. Ik vind het niet zo netjes dat je denkt dat wij maar even opdraaien voor jouw begrafenis.

Want zo is het wel, denk je dat de gemeente een geldboompje heeft staan?Maar hopelijk overleef jij je ouders en dan? In de huidige huizenmarkt is het de vraag of je huis op korte termijn verkocht wordt. Als er dan geen geld is.....
quote:_ebba schreef op 24 juni 2012 @ 20:18:

Schenk dan je lichaam aan de wetenschap, dan heeft die er nog wat Inderdaad. Ben jij van je lichaam af en je nabestaanden van de kosten af.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe oud ben je? Als je ouders een aparte verzekering voor jou alleen hadden, dan is er al een bedrag 'gespaard' en kan het best zijn dat je helemaal geen tientje in de maand kwijt bent.

Eerst maar eens uitzoeken hoe het zit voor je zomaar wat roept. Lijkt me.
quote:rococo schreef op 24 juni 2012 @ 20:19:

Heel verstandig.

Die verzekeringen zijn pure oplichterij, we worden gemiddeld zo oud dat je uiteindelijk kapitalen betaalt. Nergens voor nodig.

Nabestaanden hoeven niet te betalen voor zaken die ze zelf niet bestellen, uiteraard. Als zij meer van je uitvaart willen maken dan jij zelf voor je ziet, kunnen ze dat best op eigen kosten doen.

Als je het zelf regelt is een uitvaart niet zo duur. voor 1000 euro ben je een heel eind.

Met 15eurox12maandenx60jaar= 11.000 euro.

Idioot veel natuurlijk, ze verdienen goud geld daaraan.

Je kunt nog beter elk jaar 50 euro in een potje stoppen, dan heb je na 60 jaar 3000 euro. Ook al erg veel.

Verzekerden, stop er mee!De een zijn dood, de ander zijn brood. Aan 3000 euro kom je dik te kort.
Rococo, moet je wel zeker weten dat je zo oud wordt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven