Ben ik te hard geweest?

25-06-2012 10:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes jullie mening over het volgende:

Vorige week dinsdag heb ik 2 kittens opgehaald bij mijn nicht. Zij had een nestje en we mochten er 2. Superleuk natuurlijk, maar ik zag al toen we ze gingen halen dat de oogjes wat dicht zaten door de viezigheid.

De volgende dag kreeg eentje zelfs oogjes niet meer open door pus e.d. dus dierenarts gebeld en druppeltjes gekregen.

Ze heeft er nog een kitten thuis uit dat nest en ik zag vandaag op facebook dat het daar niet goed mee gaat. Ernstige vorm van niesziekte. Het beestje moest aan het infuus en al.

Nu komt het volgende: mijn nicht heeft al 6 katten thuis en een hond. En weinig geld. Katten hebben vieze oogjes, kale plekken in hun vachtjes, hond heeft ook kale plekken... Dusja ze worden gewoon eigenlijk niet echt goed verzorgd. Mijn nicht houdt zielsveel van die beesten en heeft dus niet de financiele middelen.

Ze begon vandaag een gesprek op facebook dat het niet goed ging met de kitten, waarop ik zei dat het misschien een plan was om een paar huisdieren weg te doen, zodat ze voor de overgebleven diertjes wat meer zorg had. Heb erna niks meer gehoord terwijl ze wel online is. Ze is dus mogelijk boos. Ben ik te hard geweest?

Ik denk alleen aan al die lieven huisdiertjes en het breekt mijn hart als er een kitten al aan het infuus heeft gelegen etc.

Wat vinden jullie?
Nee ik vind het niet hard, je hebt zelfs voorzichtig gesteld! Voor de volgende keer misschien beter in een persoonlijk gesprek bespreken.

Arme katten, zijn ze wel ingeent tegen de niesziekte? Zonder inenting is het levensgevaarlijk.
Doubt kills more dreams than failure ever will
ik vind dat jij gelijk hebt. De moederpoes (van wie het nestje was) is zeker nog steeds niet geholpen? Dan heeft ze straks weer een nestje.

Ik kan de redenatie van 'dierenvrienden' als jouw nichtje nooit zo goed volgen....ze houdt zielsveel van ze, maar heeft niks voor hun welzijn over... Liefde is ook weten wanneer je moet loslaten.
Ik vind niet dat je te hard geweest bent. Je hebt helemaal gelijk. Ik vind eigenlijk dat je nog redelijk mild bent gebleven. Als je al zoveel katten hebt dan nog een nestje laten komen....Echt sneu. Waarom laten mensen gewoon hun beesten niet castreren/steriliseren? Kleine moeite...
Je hebt gelijk, maar zou zoiets niet op FB roepen, maar gewoon tegen haar zeggen als je haar ziet. Op FB vind ik dat eigenlijk echt niet kunnen, wat is er mis met gewoon praten tegenwoordig?
Ik vind het wel vrij hard naar je nichtje toe, ook al heb je gelijk. Ze gaat echt haar lieve beesten niet 'zomaar' weg willen doen. Je had het wat anders kunnen brengen, je had het, zoals hierboven gezegd wordt, eerst over sterilisatie kunnen hebben.

Hoe dan ook, ik deel je zorg, ik snap dat soort mensen niet.
quote:flip123456789 schreef op 25 juni 2012 @ 10:18:

Je hebt gelijk, maar zou zoiets niet op FB roepen, maar gewoon tegen haar zeggen als je haar ziet. Op FB vind ik dat eigenlijk echt niet kunnen, wat is er mis met gewoon praten tegenwoordig?Niks hoor, maar ik dacht ik 'praat nu toch met r, ik kan dat wel ter sprake brengen' Heb afgesproken om haar morgen te bellen na de eerste inenting van de katjes hoe het met ze is en dan zal ik het alsnog ter sprake brengen. Als ze dan nog opneemt....
Je bent nu Van alles aan het invullen voor je nicht. Misschien was ze wel online maar geen tijd om te reageren. Het is echt onzin om er maar meteen vanuit te gaan dat ze boos is op je
Ik vind je nog aardig.

In dit geval had ik de dierenbescherming gebeld.

Als ze zo van die dieren hield zou ze wel voor ze zorgen of ze een leven gunnen bij iemand die dat wel kan.

Als die kittens niet snel geholpen worden gaan ze allemaal dood.

Ik heb zelf een kitten uit zo'n nest gehad en dat heeft me een paar duizend euro gekost over de jaren. Niesziekte waardoor een vergroeid ooglid, infuus medicijnen..pfff.

Ik snap dat soort mensen niet hoor.
quote:dubbelma schreef op 25 juni 2012 @ 10:25:

Je bent nu Van alles aan het invullen voor je nicht. Misschien was ze wel online maar geen tijd om te reageren. Het is echt onzin om er maar meteen vanuit te gaan dat ze boos is op jeKlopt, maar ze reageert wel op andere dingen.
Mensen die dieren verwaarlozen (want dat doet ze) vind ik helemaal geen dierenvrienden. Sterker nog, wat mij betreft mogen al die dieren direct uit dat huis gehaald worden en ergens geplaatst worden waar het baasje niet zo egoistisch is en de dieren goed verzorgd!

Je bent dus niet te hard geweest. Eerder te mild. Je nicht mag dan best van die dieren houden, maar ze heeft geen enkel recht om ze zo te verwaarlozen. Misschien had ik zelfs de dierenbescherming gebeld. Kom nou toch zeg.. Mensen die denken dat ze overal maar recht op hebben. Bah.
Het is dus niet de bedoeling om mijn nicht af te schilderen als lecht mens, dat is ze totaal niet... Alleen wat betreft huisdieren zou het wat beter kunnen... Ik denk dat ze het gewoon niet inziet...

Je hebt gelijk, maar zou zoiets niet op FB roepen, maar gewoon tegen haar zeggen als je haar ziet. Op FB vind ik dat eigenlijk echt niet kunnen, wat is er mis met gewoon praten tegenwoordig?Eens, dan zeg je" ik bel je even"

Je hebt gelijk, maar zou zoiets niet op FB roepen, maar gewoon tegen haar zeggen als je haar ziet. Op FB vind ik dat eigenlijk echt niet kunnen, wat is er mis met gewoon praten tegenwoordig?

Dit.

Hoewel je helemaal gelijk heb vind ik, zijn dit zaken die je aan de telefoon of IRL bespreekt. Je had beter kunnen bellen na het lezen van haar FB bericht.
Zeker niet te hard geweest! je hebt het heel voorzichtig gebracht.

Maar misschien is het in het vervolg wel handig om dergelijke zaken face tot face te bespreken en niet via social media. Dan komen dingen gewoon heel anders over!
Eens met iedereen die zegt dat ik beter had kunnen bellen... Ik zie wel in dat ik dat beter had kunnen doen
Ik ken je nicht verder ook niet dus ik denk ook niet dat iemand haar een slecht mens kan noemen, maar ik vind het egoistisch om huisdieren te houden terwijl je er niet voor kunt zorgen. Die diertjes brengt ze in gevaar op deze manier. Sommige zullen het wellicht een overtrokken vergelijking vinden maar als het om kinderen gaat ipv dieren dan heb je zo jeugdzorg op je dak.
Heb je het op haar prikbord (dus voor iedereen te zien) gezet, of heb je het in een prive bericht gezet?

Ongeacht de inhoud van de boodschap (waarvan ik het met je eens ben) vind ik het namelijk echt niet netjes als je het 'openbaar' hebt vermeld, en kan me in dat geval ook voorstellen dat ze gekwetst is.
quote:Sssenta schreef op 25 juni 2012 @ 10:40:

Heb je het op haar prikbord (dus voor iedereen te zien) gezet, of heb je het in een prive bericht gezet?

Ongeacht de inhoud van de boodschap (waarvan ik het met je eens ben) vind ik het namelijk echt niet netjes als je het 'openbaar' hebt vermeld, en kan me in dat geval ook voorstellen dat ze gekwetst is.Neehoor, het was in het chatvenster ;) Zou het idd nooit in het openbaar vermelden
Wat je hebt gezegd, is niet te hard... maar het lastige van FB is dat iemand gewoon op kan houden met praten en dat dan je gesprek is afgelopen en er vervolgens van alles is geïnterpreteerd voordat er weer gepraat wordt. In het 'echt' gebeurt dat niet zo snel. Daarom lijkt het me beter om het er face-to-face nog eens over te hebben. Kennelijk zit ze ermee, anders sprak ze je er niet over aan.
Misschien kan je haar alsnog bellen. Op internet komen dingen vaak harder aan omdat mensen je gezicht niet zien en je intonatie niet horen. Je maakt hier duidelijk dat je haar geen slecht mens vindt maar dat je je gewoon zorgen maakt om het welzijn van haar huisdieren. Dat lijkt mij geen overdreven harde boodschap, hij is alleen misschien verkeerd aangekomen doordat je hem niet per telefoon of face to face hebt overgebracht. Je kunt het dus nog een keer proberen, op een andere manier. Of ze er wat mee doet is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Zo, ik heb r gebeld en mijn excuses aangeboden dat ik het misschien te bot op facebook vermeldde. We hebben er eventjes over gepraat Ze gaan ook halveren in katten zei ze me, alleen de keuze is lastig. Kan ik helemaal inkomen... Iig, bedankt voor alle reacties hier
Waarom zei je dat niet tegen haar, toen je daar afgelopen dinsdag was, om die 2 kittens op te halen?

Waarom heeft ze kittens eigenlijk? Zij ziet het probleem van teveel kittens/ katten terwijl er eigenlijk geen geld voor is blijkbaar niet.

Hebben jullie het al/ook gehad over sterilisatie?
quote:limelight schreef op 25 juni 2012 @ 11:08:

Waarom zei je dat niet tegen haar, toen je daar afgelopen dinsdag was, om die 2 kittens op te halen?

Waarom heeft ze kittens eigenlijk? Zij ziet het probleem van teveel kittens/ katten terwijl er eigenlijk geen geld voor is blijkbaar niet.

Hebben jullie het al/ook gehad over sterilisatie?

Je hebt daar gelijk in ware het niet dat ik schijtlijster ben, en zo'n gesprek tot in de puntjes voor moet bereiden van mezelf. Plus dat de kinderen erbij waren toen ik ze ophaalde. En die hadden het er al moeilijk mee dat ik er 2 'wegnam'

Maar zoals ik zei: heb net gebeld, we hebben het erover gehad en ik hoop dat ze zich aan haar woord houdt door 3 katten weg te doen...
Logisch dat je wat van zegt, bizar dat je het via Facebook doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven