Vakantieveilingen - waaaaarom.....

25-06-2012 19:33 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
..... denken mensen toch niet na voor ze bieden op Vakantieveilingen?

En dat vind ik nog tot daar aan toe hoor, moet je zelf weten. Maar wat ik niet snap, en wat mij ergens zelfs een beetje stoort.... Als jij een vakantie koopt via Vakantieveilingen en het blijkt dat je stom geweest bent en je niet kunt op de gestelde data / je vindt het toch te duur worden / je vindt het toch niet leuk.... Waarom moeten mensen dan persé de volle mep voor hebben als ze de aanbieding dan bij een ander in de maag proberen te splitsen?

Is dat niet een kwestie van accepteren dat je zelf stom geweest bent en blij mogen zijn als je het überhaupt verkoopt, al is het voor minder?
668, the neighbour of the Beast
Hear hear
Hallo ja, dit is Nederland. Het onderste uit de kan is hier uitgevonden. Dan heb je nog het vel over de neus trekken.

Er alles uit halen dat er in zit. Talloze spreekwoorden en gezegden hadden je dit kunnen vertellen.
Maar, ligt het nu aan mij of is het irritant?

(offtopic; Cateau, heb jij je bloesje onderhand gekregen?)
Geheel geinspireerd dit topic op het feit dat er wéér één op het prikbord staat die hetzelfde bedrag wil hebben voor een veiling dat ze er voor betaald heeft... En dan ook nog denken dat het heel normaal en gerechtvaardigd is.
quote:Marels schreef op 25 juni 2012 @ 19:38:

Maar, ligt het nu aan mij of is het irritant?

(offtopic; Cateau, heb jij je bloesje onderhand gekregen?)Yep, van de week al. Past precies.
quote:Cateautje schreef op 25 juni 2012 @ 19:40:

[...]

Yep, van de week al. Past precies.Yay
quote:Marels schreef op 25 juni 2012 @ 19:41:

[...]

Yay
quote:Marels schreef op 25 juni 2012 @ 19:33:

..... denken mensen toch niet na voor ze bieden op Vakantieveilingen?

En dat vind ik nog tot daar aan toe hoor, moet je zelf weten. Maar wat ik niet snap, en wat mij ergens zelfs een beetje stoort.... Als jij een vakantie koopt via Vakantieveilingen en het blijkt dat je stom geweest bent en je niet kunt op de gestelde data / je vindt het toch te duur worden / je vindt het toch niet leuk.... Waarom moeten mensen dan persé de volle mep voor hebben als ze de aanbieding dan bij een ander in de maag proberen te splitsen?

Is dat niet een kwestie van accepteren dat je zelf stom geweest bent en blij mogen zijn als je het überhaupt verkoopt, al is het voor minder?En wat is nou precies je probleem? Tis toch aan jou om daar wel of niet op in te gaan?
Het is geen probleem, maar wel irritant
quote:deja schreef op 25 juni 2012 @ 19:47:

[...]

En wat is nou precies je probleem? Tis toch aan jou om daar wel of niet op in te gaan?Dat mensen te beroerd zijn voor hun eigen stommiteiten op te draaien en dan nog verwachten dat een ander ze wel uit de brand helpt? En dat ze daar dan dus geen cent op verliezen?
quote:Star schreef op 25 juni 2012 @ 19:53:

Het is geen probleem, maar wel irritant

En dat dus.

Vooral omdat het heel vaak maar om tientjes gaat.

Jeetje mensen, maak je moeder / zus / tante / vriendin / buurvrouw blij voor die paar tientjes....
quote:Marels schreef op 25 juni 2012 @ 19:53:

[...]

En dat dus.

Vooral omdat het heel vaak maar om tientjes gaat.

Jeetje mensen, maak je moeder / zus / tante / vriendin / buurvrouw blij voor die paar tientjes....

Ja, dág! Ben jij gek? Iets gratis weggeven, hoe kom je daar nou bij? We zijn in Nederland, wat denk je zelf?

Ik kwam vandaag zelfs een bericht tegen van iemand die een binnenkort verlopen treinkaartje voor de volle mep wilde verkopen. Tja, veel succes ermee.
Heel irritant!
quote:Liquorice schreef op 25 juni 2012 @ 19:57:

[...]

Ja, dág! Ben jij gek? Iets gratis weggeven, hoe kom je daar nou bij? We zijn in Nederland, wat denk je zelf?

Ik kwam vandaag zelfs een bericht tegen van iemand die een binnenkort verlopen treinkaartje voor de volle mep wilde verkopen. Tja, veel succes ermee.

Dat meen je niet??
Ah, de treinkaartjes weer. Stom gedrag idd. Een principekwestie maken van wat je voor iets vraagt terwijl je zelf de sukkel geweest bent die iets gekocht heeft waar je dus niets aan hebt.

Na ja, gelukkig snijden dergelijke mensen meestal vooral zichzelf in de fikkies aangezien niemand natuurlijk de volle mep gaat betalen en ze er dus gewoon mee blijven zitten.
Marels ja! Treinkaartje geldig tot 8 juli...
Dat vind ik nog erger, volle mep vragen voor iets wat je zelf goedkoper hebt gekocht.
Je mag wat je hebt gekocht op vakantieveilingen niet eens doorverkopen...
Eens. Plus mensen moeten echt goed lezen wat ze precies krijgen als ze een veiling willen winnen.

Kwam laatst een veiling tegen, was een hotelcheque ofzo. Zag er fantastisch uit, iemand won deze voor ¤20,-, niet duur natuurlijk voor 3 overnachtingen ;) voor twee. Was het niet zo dat er verderop in de beschrijving óf op de website van de aanbieder stond dat je verplicht was om elke dag het ontbijt en diner in het hotel te nuttigen, bij de verschillende hotels kon je zien hoe duur dat was. Je was verplicht om minimaal ¤50,- p.p.p.n. uit te geven aan ontbijt en diner. Wordt het dus gelijk heel duur :O ¤520,- voor 3 overnachtingen met zn tweetjes.

Dit wilde ik even zeggen. Lees goed voordat je een bod doet, voor je het weet ben je véél meer kwijt!
Die treinkaartjes snap ik sowieso niet. Al die bedrijven hebben toch om de zoveel tijd acties, van AH, Kruidvat tot Blokker en Hema. Waarom zou je die in godesnaam overkopen van iemand anders?
Eens met Hekje, de run op die kaartjes is allang over nu iedereen wel zo'n deal heeft.
Ik zou sowieso niet van iemand overkopen, je weet niet wie erachter zit. Het kan namelijk aan meerdere mensen worden doorverkocht....

En inderdaad, waarom bieden als je niet kan?! Er kan altijd wat tussenkomen ja, maar gister ook iemand hier die zich speciaal aanmeldt en twee veilingen aanbiedt. Ik vertrouw het voor geen meter.
quote:Suze02 schreef op 25 juni 2012 @ 19:58:

Ah, de treinkaartjes weer. Stom gedrag idd. Een principekwestie maken van wat je voor iets vraagt terwijl je zelf de sukkel geweest bent die iets gekocht heeft waar je dus niets aan hebt.

Na ja, gelukkig snijden dergelijke mensen meestal vooral zichzelf in de fikkies aangezien niemand natuurlijk de volle mep gaat betalen en ze er dus gewoon mee blijven zitten.

Juist.

En dan claimen; ik heb het geld zo hard nodig en ik heb het al niet breed.

Dat had je dan moeten bedenken voor je op Vakantieveilingen met je zuurverdiende centjes ging zitten spelen, toch?
Inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven