kamp
dinsdag 26 juni 2012 om 13:23
Binnenkort gaan mijn kinderen van 8 en 10 op kamp en ik vind het verschrikkelijk!!
In mijn hoofd gebeuren daar de meest verschrikkelijke dingen en zie ik ieder nieuwsbericht van de afgelopen jaren voorbij komen.
Heeft iemand AUB tips over hoe ik die week ga doorkomen en zonder tranen afscheid kan nemen zodat mijn kids het naar hun zin hebben.
Alvast bedankt
In mijn hoofd gebeuren daar de meest verschrikkelijke dingen en zie ik ieder nieuwsbericht van de afgelopen jaren voorbij komen.
Heeft iemand AUB tips over hoe ik die week ga doorkomen en zonder tranen afscheid kan nemen zodat mijn kids het naar hun zin hebben.
Alvast bedankt
dinsdag 26 juni 2012 om 13:27
Relativeren. Alleen de nare excessen zie je voorbij komen op het nieuws he
En hou je voor ogen dat er niets zo vervelends en vooral ook belemmerends is voor zowel de kinderen als de kampleiding, als ouders die elke avond gaan bellen met hun kroost. Dat is vaak de oorzaak voor heimwee, en heel erg moeilijk te 'bestrijden' vervolgens. Draait in zeker de helft van de gevallen uit op voortijdig naar huis binnen de eerste drie dagen, terwijl de kinderen het op zich best heel erg al naar hun zin hadden.
Dus geen tranen maar een welgemeend 'Veel plezier, tot volgendeweek!!!' en niet bellen gelijk.
En hou je voor ogen dat er niets zo vervelends en vooral ook belemmerends is voor zowel de kinderen als de kampleiding, als ouders die elke avond gaan bellen met hun kroost. Dat is vaak de oorzaak voor heimwee, en heel erg moeilijk te 'bestrijden' vervolgens. Draait in zeker de helft van de gevallen uit op voortijdig naar huis binnen de eerste drie dagen, terwijl de kinderen het op zich best heel erg al naar hun zin hadden.
Dus geen tranen maar een welgemeend 'Veel plezier, tot volgendeweek!!!' en niet bellen gelijk.
dinsdag 26 juni 2012 om 13:32
Mamvida, ik begrijp je angsten, maar toch laat ik mijn kinderen óók op kamp gaan.
Ik hou mezelf voor dat organisaties die met kinderen werken hele strikte regels over omgang met elkaar hebben zodat de mogelijkheid tot misbruik zoveel mogelijk beperkt wordt.
Als je bang bent voor ongelukken..daar hoop ik maar gewoon het beste van. Maar ook op je dagelijkse ritje van huis naar school kan er van alles gebeuren, ook as je erbij bent.
Opvoeden is loslaten. En op zo'n kamp leren ze ook ontzettend veel, o.a. dingen doen en oplossen met elkaar zonder directe begeleiding van een volwassene. Tuurlijk is er toezicht, maar bij mij was er 1 begeleider voor 6 kinderen en die stond er niet constant naast. Ik ben vroeger altijd met veel plezier op kamp geweest, wat een mooie tijd was dat.
Ik hou mezelf voor dat organisaties die met kinderen werken hele strikte regels over omgang met elkaar hebben zodat de mogelijkheid tot misbruik zoveel mogelijk beperkt wordt.
Als je bang bent voor ongelukken..daar hoop ik maar gewoon het beste van. Maar ook op je dagelijkse ritje van huis naar school kan er van alles gebeuren, ook as je erbij bent.
Opvoeden is loslaten. En op zo'n kamp leren ze ook ontzettend veel, o.a. dingen doen en oplossen met elkaar zonder directe begeleiding van een volwassene. Tuurlijk is er toezicht, maar bij mij was er 1 begeleider voor 6 kinderen en die stond er niet constant naast. Ik ben vroeger altijd met veel plezier op kamp geweest, wat een mooie tijd was dat.
dinsdag 26 juni 2012 om 13:34
Ik weet het maar loslaten is juist mijn grote probleem!
Ze gaan naar een ponykamp op hun manege. Dus op zich vetrouwd!
Zelf hebben ze er heel veel zin in en ik geloof ook niet dat ze heimwee krijgen.
Nee bellen zal ik niet doen, afspraak is in het midden van de week een keer of ze iets nodig hebben.
Maar hoe kom ik zelf in hemelsnaam die week door zonder in te storten
Ze gaan naar een ponykamp op hun manege. Dus op zich vetrouwd!
Zelf hebben ze er heel veel zin in en ik geloof ook niet dat ze heimwee krijgen.
Nee bellen zal ik niet doen, afspraak is in het midden van de week een keer of ze iets nodig hebben.
Maar hoe kom ik zelf in hemelsnaam die week door zonder in te storten
dinsdag 26 juni 2012 om 13:38
Je kunt niet loslaten, hebt het over instorten.
Goed en knap dat je je kinderen wel laat gaan en niet beperkt daarin vanwege jouw eigen angsten.
Maar zou het uberhaupt niet erg verstandig zijn om aan het niet kunnen loslaten en ht hebben van overmatige angsten iets structureels te gaan doen? Vandaag nog naar de huisarts en je door laten verwijzen? Dit gaat jou EN je kinderen nog erg veel parten spelen anders, de komende tig jaar!
Goed en knap dat je je kinderen wel laat gaan en niet beperkt daarin vanwege jouw eigen angsten.
Maar zou het uberhaupt niet erg verstandig zijn om aan het niet kunnen loslaten en ht hebben van overmatige angsten iets structureels te gaan doen? Vandaag nog naar de huisarts en je door laten verwijzen? Dit gaat jou EN je kinderen nog erg veel parten spelen anders, de komende tig jaar!
dinsdag 26 juni 2012 om 13:40
dinsdag 26 juni 2012 om 13:40
Mijn moeder was net zoals jij
Ik heb een aantal jaar flink moeten zeuren voordat ik eindelijk op turnkamp mocht En ik vond het geweldig !! Na het kamp zei m'n moder dat ze dat al veel eerder had moeten doen 
Kamp is echt heel erg gaaf voor kinderen. Ze zitten daar lekker buiten met heleboel leeftijdsgenootjes en doen allerlei leuke spellen, sporten enz.
En jij hebt dan ook lekker een weekje vrij zonder kinderen, is ook heerlijk toch ?
Maar ik begrijp je wel hoor, ik vnd het ook moeilijk om zonder m'n dochter (ze is nu 2) te zijn. van de zomer weer een week, want ik moet werken helaas (ze is dan met mijn vriend + schoonmoeder op vakantie, dus in goede handen). De tip die ik je dan kan geven is gewoon lekker genieten van je rust en allemaal leuke dingen plannen, dan is de week voorbij voor je het weet ! En onthoud, de 1e dag/avond is het ergst, en daarna valt het allemaal best mee !
Dus laat je kinderen lekker genieten van het kamp en de voorpret en plan voor jezelf allemaal leuke dingen. Succes !
Kamp is echt heel erg gaaf voor kinderen. Ze zitten daar lekker buiten met heleboel leeftijdsgenootjes en doen allerlei leuke spellen, sporten enz.
En jij hebt dan ook lekker een weekje vrij zonder kinderen, is ook heerlijk toch ?
Maar ik begrijp je wel hoor, ik vnd het ook moeilijk om zonder m'n dochter (ze is nu 2) te zijn. van de zomer weer een week, want ik moet werken helaas (ze is dan met mijn vriend + schoonmoeder op vakantie, dus in goede handen). De tip die ik je dan kan geven is gewoon lekker genieten van je rust en allemaal leuke dingen plannen, dan is de week voorbij voor je het weet ! En onthoud, de 1e dag/avond is het ergst, en daarna valt het allemaal best mee !
Dus laat je kinderen lekker genieten van het kamp en de voorpret en plan voor jezelf allemaal leuke dingen. Succes !
dinsdag 26 juni 2012 om 13:42
quote:mamvida schreef op 26 juni 2012 @ 13:34:
Ik weet het maar loslaten is juist mijn grote probleem!
Ze gaan naar een ponykamp op hun manege. Dus op zich vetrouwd!
Zelf hebben ze er heel veel zin in en ik geloof ook niet dat ze heimwee krijgen.
Nee bellen zal ik niet doen, afspraak is in het midden van de week een keer of ze iets nodig hebben.
Maar hoe kom ik zelf in hemelsnaam die week door zonder in te storten
zijn ze nog nooit eerder een nachtje van huis geweest?
Ik wil niet bot overkomen, maar je klinkt alsof ze voor het eerst zonder mama weggaan...kom op, ze zijn 8 en 10!!
Ik weet het maar loslaten is juist mijn grote probleem!
Ze gaan naar een ponykamp op hun manege. Dus op zich vetrouwd!
Zelf hebben ze er heel veel zin in en ik geloof ook niet dat ze heimwee krijgen.
Nee bellen zal ik niet doen, afspraak is in het midden van de week een keer of ze iets nodig hebben.
Maar hoe kom ik zelf in hemelsnaam die week door zonder in te storten
zijn ze nog nooit eerder een nachtje van huis geweest?
Ik wil niet bot overkomen, maar je klinkt alsof ze voor het eerst zonder mama weggaan...kom op, ze zijn 8 en 10!!
dinsdag 26 juni 2012 om 13:44
Ik denk dat je het voor jezelf steeds erger maakt in je hoofd.
Probeer in plaats van de beren op de weg juist de voordelen te bedenken. Maak een lijstje met wat je allemaal wil doen in de tijd dat ze weg zijn.
Goed dat je ze laat gaan. Laat ze jouw angsten niet merken.
Probeer in plaats van de beren op de weg juist de voordelen te bedenken. Maak een lijstje met wat je allemaal wil doen in de tijd dat ze weg zijn.
Goed dat je ze laat gaan. Laat ze jouw angsten niet merken.
Follow your heart, but take your brain with you....
dinsdag 26 juni 2012 om 13:46
Loslaten... Vertrouw erop dat het goed komt, want dat zal het ook.
Er gebeurd niks! Je hoeft je niet zo druk te maken, ze gaan het alleen maar heel erg leuk hebben.
Ben blij dat mijn moeder mij wel los kon laten zodat ik lekker op scoutingkamp kon. Dat was heel erg gaaf, leuk, geweldig, fantastisch. En er is nog nooit iets noemenswaardig ergs gebeurd, in al die jaren niet.
Er gebeurd niks! Je hoeft je niet zo druk te maken, ze gaan het alleen maar heel erg leuk hebben.
Ben blij dat mijn moeder mij wel los kon laten zodat ik lekker op scoutingkamp kon. Dat was heel erg gaaf, leuk, geweldig, fantastisch. En er is nog nooit iets noemenswaardig ergs gebeurd, in al die jaren niet.
dinsdag 26 juni 2012 om 13:47
dinsdag 26 juni 2012 om 13:56
Ja ze zijn wel eerder nachtjes weggeweest maar altijd bij vrienden of familie en niet iets dergelijks als kamp.
Hullie hebben gelijk hoor het loslaten is mijn issiue en ik moet daar iets mee voordat het een probleem van mijn kids wordt!! Heb dan ook al hulp van een psycholoog ingeschakeld. Maar dit kost uiteraard wel tijd.
Hullie hebben gelijk hoor het loslaten is mijn issiue en ik moet daar iets mee voordat het een probleem van mijn kids wordt!! Heb dan ook al hulp van een psycholoog ingeschakeld. Maar dit kost uiteraard wel tijd.
dinsdag 26 juni 2012 om 14:22
Wat goed dat je ze toch laat gaan! Kamp is heerlijk voor kinderen, ik heb er hele goede herinneringen aan.
Plan lekker veel om te doen voor jezelf. Ook dingen als lekker rustig in bad ofzo. Spreek wat af met vriendinnen. Veel succes, jullie gaan vast allemaal een heerlijke week hebben!
Plan lekker veel om te doen voor jezelf. Ook dingen als lekker rustig in bad ofzo. Spreek wat af met vriendinnen. Veel succes, jullie gaan vast allemaal een heerlijke week hebben!
Het is zoals het is
dinsdag 26 juni 2012 om 15:57
Mijn 8 jarige gaat a.s. zaterdag ook voor een week op kamp.
Zij heeft er hartstikke veel zin in -en ik ook-.
Nachtje naar een hotel met mijn man, dagje sauna met mijn zus volgende week, in huis van alles doen want we gaan zelf ook nog 3 weken weg.
Die week vliegt om.
En ja... Tuurljk kan er iets gebeuren, maar dat kan ook als ze naar school / een vriendin gaat.
Ik probeer dat soort dingen altijd in de juiste proporties te zien.
Zij heeft er hartstikke veel zin in -en ik ook-.
Nachtje naar een hotel met mijn man, dagje sauna met mijn zus volgende week, in huis van alles doen want we gaan zelf ook nog 3 weken weg.
Die week vliegt om.
En ja... Tuurljk kan er iets gebeuren, maar dat kan ook als ze naar school / een vriendin gaat.
Ik probeer dat soort dingen altijd in de juiste proporties te zien.