Aanspreken op stank?

26-06-2012 14:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger altijd een klasgenootje dat erg uit zijn mond stonk. Hij was niet ziek ofzo, het lag gewoon aan slechte mondhygiene.

Een paar jaar later kwam ik hem tegen en hij rook dit keer gewoon fris, dus blijkbaar heeft iemand het hem in de tussentijd verteld.

Maar hoe zeg je zoiets tegen zo iemand?Wat als zo iemand een collega is, die je elke dag dichtbij je hebt, en waar je gewoon echt last van hebt?

En hoe doe je dat, als een kind onfris ruikt? Of een puber? Bij een kind kan ik me voorstellen dat de leerkracht de ouders aanspreekt als het kind ermee geplaagd wordt, maar stel je hebt als middelbare school docent een leerling in de klas dat gewoon echt goor ruikt, kan je dat dan wel aangeven aan de puber? Niet om het te pesten, maar als bescherming , want zo iemand is vast ook niet erg populair in de klas.

Ik kan me voorstellen dat je, als je erg goed bevriend met iemand bent, het makkelijker is om zoiets voorzichtig te zeggen. Maar kan je zoiets tegen een kennis/leerling/collega zeggen? Vooral pubers zijn erg kwetsbaar en onzeker...

Geen specifieke reden voor dit topic, zat er zo over na te denken.
Ben jij docent, Hans?

Kwam de stank dan goed toen je het aan de mentor vertelde?
Nee, ik ben administratieve hulp, en ik heb af en toe kopieer- en printklussen (kopieerapparaat kan ook als scanner en printer worden gebruikt).
World of Warcraft: Legion
En hoe reageert de mentor dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zeg het gewoon. Wel altijd onder vier ogen. Medewerker die naar (oud) zweet rook en die de hele week lang in dezelfde kleding liep bijvoorbeeld. Gelijk de "klap" uitgedeeld, niet omheen draaien, wordt het gesprek alleen maar ongemakkelijker van. Verteld dat ik dacht dat het door iedere dag dezelfde kleding kwam. Daarna rustig op zijn reactie gewacht. Hij was het er niet mee eens, wat natuurlijk mag, maar hij heeft er wel wat aan gedaan want tegenwoordig ruikt hij een stuk frisser.

Ik denk altijd maar zo dat het beter is dat iemand zoiets van mij hoort dan dat het hele bedrijf er over lult maar niemand iets zegt. En tegen mij durven ze niet zo snel uit hun plaat te gaan, dat scheelt ook. Als collega lijkt me dat net iets lastiger.
quote:calvijn1 schreef op 26 juni 2012 @ 21:06:

En hoe reageert de mentor dan?Ik heb er verder niets van weer gehoord. Maar de "stinkleerling" heb ik trouwens daarna niet meer gezien.
World of Warcraft: Legion
Misschien kon hij het niet aan en is hij weg gegaan?
Ik had ook een "vieze" collega. Die geen zin had om zijn kleding te wassen en ik denk zelfs niet om te douchen. Vieze nagels, kleding en lichaamsgeur dus, en de baas heeft hem dit ook verteld. Toen er daarna niet veel verbetering kwam hebben we een bus deo op zijn bureau gezet. Hard maar het kon hem ook niet echt veel schelen had ik het idee
Ik zit met het probleem dat de persoon naast mij zo veel zware parfum op heeft dat ik, en anderen, er echt hoofdpijn van krijgen en als ze er is mensen in haar buurt afloggen en aan de andere kant van de kantoortuin gaan zitten. Her beneemt je het ademen gewoon.
Dussss, wat een zinnig topic weer.
668, the neighbour of the Beast
quote:Oriane schreef op 27 juni 2012 @ 15:36:

Ik zit met het probleem dat de persoon naast mij zo veel zware parfum op heeft dat ik, en anderen, er echt hoofdpijn van krijgen en als ze er is mensen in haar buurt afloggen en aan de andere kant van de kantoortuin gaan zitten. Her beneemt je het ademen gewoon.

Oh, daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee om dat aan te kaarten. Ik vind dat persoonlijk 1 van de meest asociale acties die mensen kunnen doen, anderen lastig vallen met overheersende parfumlucht. Ik heb er (ook in mijn werkomgeving) al een paar keer mensen op geattendeerd. Vooral omdat ik er echt lichamelijke klachten van krijg. Het beneemt me de adem en ik krijg er knallende koppijn van. Dat zeg ik dan ook gewoon.

Ik begrijp trouwens ook werkelijk waar niet wat dat soort mensen bezielt. En het zijn er veel! Wat is het doel ervan?

Zoals je merkt, 1 van mijn grootste ergernissen: parfum, haha.
Stank uit de mond word voor 99% veroorzaakt door ontstoken tandvlees en een "vieze" tong en daar is gemakkelijk wat aan te doen: tandenstokers gebruiken en een tongschraper en even langsgaan bij de mondhygieniste. 1% kan veroorzaakt worden door een niet goed sluitend maagklepje, maar dan heb je ook last van zuurbranden.

Ik zou trouwens niet weten hoe zoiets aan te kaarten bij een ander, ik vond het vooral vervelend als mijn date's uit hun mond roken, dan wilde ik niet meer verder daten, erg he?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven