help

26-06-2012 15:25 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heei,

Ik heb 2 dagen achter elkaar sex gehad met mijn ex, met condoom maar zonder de pil.(4&5 juni) Hierna heb ik de 3e dag(6 juni) een morningafter pil gehaald. Een week erna ben ik 5 dagen ongesteld geworden(11 t/m 15 juni), maar nu hebben we het vorige week woensdag(21 juni) weer gedaan (geen morningafter gehaald, wel met condoom(die zat verkeerd om maar was wel uitgerold) zonder de pil) nu had ik afgelopen zondag ongesteld moeten worden maar ben het niet geworden, ben ik nu zwanger?
En herinner dit alles de volgende keer als je het condoom uitpakt. Die twee seconden om het goed om te doen maken een hoop verschil blijkbaar... Geil of niet.
Ik zou mijn geld (nog) niet verspillen aan een zwangerschapstest. Je hebt 4 en 5 juni seks gehad met condoom plus daarna de MAP geslikt (waarom in godsnaam? Je kan toch moeilijk na iedere vrijpartij met condoom de MAP gaan slikken?). Daarna onveilige seks (het comdoom zat immers verkeerd) gehad op 21 juni dus 5 dagen geleden? Ik zou dus nog ff wachten met een testje en gewoon naar de huisarts gaan. Ga aan de pil en oefen het goed aanbrengen van een condoom (desnoods op een banaan of een komkommer oid) dan hoef je ook geen MAP meer te slikken in de toekomst!
Het valt me op dat je schrijft dat je van de ouders niet aan de pik mag. In 1 post schrijf je tussen neus en lippen door dat het van je vader wél mag, maar dat je moeder liever ziet dat je zulke hormonen pas gaat gebruiken als je seks gaat hebben.

1. Lieve schat: je bent nu seksueel actief. Je MAG dus van je ouders aan de pil!

2. Er zijn andere anti conceptiemiddelen die, gezien jou (sorry) nog wat kinderlijke gedachtegang en onwetenheid, wellicht een betere optie zijn (implanon, prikpil) zodat je niet het risico loopt de pil verkeerd te gebruiken (vergeten te slikken)

3. Praat met je ouders. Eng, genant, etc. Maar denk je in dat je ze moet vertellen dat ze opa en oma worden. Dat is nig veel enger en genanter. Heb een goed gesprek met je moeder. Ze houd van je en heeft ongetwijfeld het beste met je voor, al weet ik dondersgoed dat meisjes van 16 daan heel anders over denken.

4. Stop met je ex je te laten neuken. Vrijen is iets moois. Doe dat (in elk geval op jouw leeftijd) met iemand waarmee je een relatie hebt en van wie je houdt. En met iemand die van JOU houd en niet met iemand die een paar uren laten in bed ligt met zijn vriendin.
quote:thomaaas schreef op 27 juni 2012 @ 08:23:

Het valt me op dat je schrijft dat je van de ouders niet aan de pik mag.

Goeie post trouwens.
heei allemaal,

voor de mensen die het willen weten,

ik heb vanmorgen een test gedaan hij is negatief.

dus ik ben niet zwanger, test mezelf over 2 dagen nog een keer gewoon voor de zekerheid.

dankje wel voor alle hulp, tips, commentaar & kritiek

Groetjes roos
Nou roos, gefeli....

En je ex nu weer ex of volgende week weer testen???
quote:thomaaas schreef op 27 juni 2012 @ 08:23:

Het valt me op dat je schrijft dat je van de ouders niet aan de pik mag.

Na een minuutje of zo kon ik pas de rest van je post lezen. Die overigens een goede bijdrage is...
quote:roosje16 schreef op 27 juni 2012 @ 13:03:

heei allemaal,

dus ik ben niet zwanger, test mezelf over 2 dagen nog een keer gewoon voor de zekerheid.

Groetjes roosEn probeer nu ook te onthouden hoe je in de rats zat...
quote:myrtaceae schreef op 26 juni 2012 @ 17:27:

[...]

nee je bent niet zwanger....waarom niet? omdat je niet hebt gevreeen op je vruchtbare dagen,

de ovulatie is standaard 14 dagen ( is een feit) voor de eerste menstruatie dag. je zou 23 juni ongesteld moeten worden...dus 23 juni min 14 dagen is 9 juni.

9 juni was je ovulatie 4 & 5 juni was je niet vruchtbaar en 21 juni ook niet.... tenzij je berekening niet zou kloppen en de 23ste niet de eerste dag van je cyclus was!

nog te volgen?nee denk ik haha....maar nee je bent NIET zwangerGa jij even terug naar school voor een biologielesje?! Mijn ovulatie viel op dag 18/19 van mijn 28daagse cyclus. Ovulatie vindt gemiddeld genomen rond de 14e dag plaats, maar dat kan afwijken. Net als de cyclusduur. Dat je 14 dagen na je ovulatie per definitie ongesteld wordt hoeft dus helemaal niet te kloppen. Tsjees, lekker link om dit soort dingen te posten, zeker met een TO zo jong en onwetend als deze.
quote:manmanman schreef op 27 juni 2012 @ 13:06:

Nou roos, gefeli....

En je ex nu weer ex of volgende week weer testen???nee hij is nu toch echt mn ex, hij was er wel bij toen ik de test heb gehaald en we hebben samen goed gepraat over hoe het nu verder allemaal gaat!
quote:handplant schreef op 27 juni 2012 @ 13:27:

[...]

En probeer nu ook te onthouden hoe je in de rats zat...Ik onthoud dit zeker en weet ook dat ik dit allemaal niet meer ga doen! Heb echt van mijn fouten geleerd.
quote:roosje16 schreef op 27 juni 2012 @ 13:03:

heei allemaal,

Groetjes roosfijn voor je....goed om over 2 dagen weer te testen. het is niet leuk om zo in de stress te zitten, ga je ajb nu voorzichtig doen....
nee ik heb er nu wel van geleerd dat ik dit nooit meer wil!

denk niet dat er uit de 2e test een postief resultaat komt maar gewoon alles voor de zekerheid want ben nog steeds niet ongesteld denk dat mijn cyclus in de war is van de MAP en door de stress die ik de afgelopen dagen heb gehad over dit en over school.
quote:roosje16 schreef op 27 juni 2012 @ 18:21:

nee ik heb er nu wel van geleerd dat ik dit nooit meer wil!

denk niet dat er uit de 2e test een postief resultaat komt maar gewoon alles voor de zekerheid want ben nog steeds niet ongesteld denk dat mijn cyclus in de war is van de MAP en door de stress die ik de afgelopen dagen heb gehad over dit en over school.dat begrijp ik, sterkte meis...enne ik ben ook wel eens dom geweest hoor. belangrijk is dat je ervan leert.
quote:groentsoep2 schreef op 27 juni 2012 @ 08:26:

[...]

Goeie post trouwens.

DAMN YOU, autocorrect, DAMN YOU!!
Roosje, heb je mijn post ook gelezen? Ga echt praten met je ouders/moeder. Je moeder heeft aangegeven dat je aan de pil MAG als je aan seks toe bent. Dan bén je, want je doet het al. Heb hier een open gesprek over met je moeder. Doen hoor!
quote:thomaaas schreef op 27 juni 2012 @ 18:25:

Roosje, heb je mijn post ook gelezen? Ga echt praten met je ouders/moeder. Je moeder heeft aangegeven dat je aan de pil MAG als je aan seks toe bent. Dan bén je, want je doet het al. Heb hier een open gesprek over met je moeder. Doen hoor!Ja ik heb het gelezen, maar ik kan mijn moeder moeilijk vertellen dat ik sex had met mijn ex die een vriendin heeft, terwijl mijn moeder zijn ouders kent.....
Nee maar je kan je moeder wel zeggen dat je echt aan de pil wilt. En als ze vraagt waarom kan je zeggen 'voor de veiligheid' of 'voor de zekerheid'.

En vind je dat allemaal echt té eng dan gebruik je een smoesje zoals: dan kan ik mn menstruatie regelen en word ik niet ongesteld wanneer ik net wil gaan zwemmen in de zomer.
Zeg maar Spijker.
Een condoom, mits goed gebruikt, is overigens gewoon een veilig voorbehoedsmiddel. Dus dan hoef je echt geen MAP te halen.

Ik snap ook niet hoe een condoom verkeerd om kan zitten, dan rolt hij toch niet af?
Zeg maar Spijker.
quote:spijk-er schreef op 27 juni 2012 @ 21:53:

Nee maar je kan je moeder wel zeggen dat je echt aan de pil wilt. En als ze vraagt waarom kan je zeggen 'voor de veiligheid' of 'voor de zekerheid'.

En vind je dat allemaal echt té eng dan gebruik je een smoesje zoals: dan kan ik mn menstruatie regelen en word ik niet ongesteld wanneer ik net wil gaan zwemmen in de zomer.Dit dus. Je geeft eerlijk aan het idee te hebben dat je toe bent aan seks en je wil voor de zekerheid aan de pil (of een ander anti conceptiemiddel). Je geeft je moeder de kans om je extra voor te lichten (nooit weg) en je hoeft het dan niet stiekem te doen. Dat is veel fijner, voor zowel jezelf als je moeder. Een beetje moeder zal vast schrikken dat haar dochter zover is (moeders willen zo'n moment het liefst uitstellen tot een dochter 30 is en getrouwd), maar ze zal vast ook trots op je zijn dat je dit eerlijk durft te bespreken en dat je haar in vertrouwen wil nemen.
quote:Soley schreef op 27 juni 2012 @ 13:44:

[...]

Ga jij even terug naar school voor een biologielesje?! Mijn ovulatie viel op dag 18/19 van mijn 28daagse cyclus. Ovulatie vindt gemiddeld genomen rond de 14e dag plaats, maar dat kan afwijken. Net als de cyclusduur. Dat je 14 dagen na je ovulatie per definitie ongesteld wordt hoeft dus helemaal niet te kloppen. Tsjees, lekker link om dit soort dingen te posten, zeker met een TO zo jong en onwetend als deze.bedankt voor de waarschuwing.....zal gelijk mijn opleiding bellen om te vertellen dat ze verkeerde info verstrekken....oja en niet ter vergeten,,,,,ze moeten de lesboeken ook maar even aan passen....goed dat je de fout zag....ga er werk van maken!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven