Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Oh en ik heb advies nodig... wat voor schoenen kunnen bij deze jurk? Heb geen lila, alleen donkerblauw, wit of zilver.

(riem wordt nog vervangen door blauw of lila)
Kan alle drie!
Lucy is de saucy minx met krullenbob ;)
zou het dit worden

quote:fiftiesdarling schreef op 29 juni 2012 @ 19:48:

Lucy is de saucy minx met krullenbob ;)Hmm, ik vond die bontstola prachtig, maar die met de blonde krullenbob en de parels en het haarsieraad was mijn favoriete look.
In de Pijpenlade trouwens heel mooie beugeltasjes gezien, prachtig maar veel te onpraktisch...
Oh Gillian heeft geen bob, maar wel zo opgestoken inderdaad. Ik vind haar ook het mooist.

Ik vind die pumps er mooi bij. Alleen weg met de panty ;)

Preview van een recent aankoopje ;)
Ik vond ze net wat te donker, die zilveren sandaaltjes kunnen er wel bij maar echt alleen met mooi weer.

wit

quote:fiftiesdarling schreef op 29 juni 2012 @ 20:15:

[afbeelding]

Preview van een recent aankoopje ;)Rok? Jurk?
Ik vind ze nogsteeds alle drie kunnen, en de zilveren het mooist!

Het is een jurk
Mooie kleur!

Die zilveren zijn prachtig, maar jammer genoeg is het niet echt vaak mooi weer zodat ik ze aankan :( Vandaag in Utrecht leek het me iig niet handig.
In Utrecht zijn alle hakken sowieso kloterig -_-

Ik heb zelf al weken slippers aan, maar ben echt kou-resistent
Ja, zeker op de Oudegracht. Mijn sleehakken konden nog net.

Ik heb al één keer een hak volledig verknalt... baalde ik zo van dat ik nooit meer smalle hakken in Utrecht draag tenzij ik met de taxi kom en ga
Ik breek even in hoor quote:Ceci schreef op 29 juni 2012 @ 20:32:

Ja, zeker op de Oudegracht. Mijn sleehakken konden nog net.

[afbeelding]Hey wat leuk, die hakken heb ik ook gehad! Helaas zijn ze een tijdje geleden stuk gegaan. Zooo jammer.
quote:fiftiesdarling schreef op 29 juni 2012 @ 20:35:

Ik heb al één keer een hak volledig verknalt... baalde ik zo van dat ik nooit meer smalle hakken in Utrecht draag tenzij ik met de taxi kom en ga

Zonde

Ik heb ook nog een stel hakken die zo dun zijn dat ze zelfs tussen normale stoeptegels blijven haken Die heb ik dus ook nooit aan, zo zonde.

A'dam valt hakkengewijs wel mee, alleen de dam is heel vervelend. in de jordaan kun je gewoon op de stoep lopen.
quote:Magdalan schreef op 29 juni 2012 @ 20:39:

Ik breek even in hoor

[...]

Hey wat leuk, die hakken heb ik ook gehad! Helaas zijn ze een tijdje geleden stuk gegaan. Zooo jammer. Jaaa, 20,- bij Van Haren destijds. Zoveel plezier al van gehad.
Je kent hem vast wel fiftiesdarling, maar hier zijn zulke mooie spullen... maar wat een prijzen

http://www.etsy.com/shop/DearGolden

zoals

Nare prijzen he.... dan raak ik de interesse wel enigszins kwijt. Wel erg mooi spul
alleen die rok is betaalbaar... 27,50 euro. De rest is verschrikkelijk.
Heb je nog bij de Episode gekeken?
(daar hebben ze een vol rek met zulke rokken namelijk, vind die altijd zelf ook heel fijn)

Wat een lekker weertjeeee!
quote:fiftiesdarling schreef op 29 juni 2012 @ 22:20:

Heb je nog bij de Episode gekeken?

uiteindelijk niet, ben wel bij de oude pijpenlade geweest maar toen naar huis gegaan.

Mooi weer... ik moet studeren, maar ga vanmiddag nog wel even de stad in hier. wat ga jij doen?
Aaah de Episode is er tegenover! Volgende keer kijken, ik haal erg zo vaak mooi spul....

Zoals mn rood fluwelen jurk die ik gepost heb.

Ik weet nog niet wat we gaan doen vandaag. Iemand leuke tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven