Gezondheid alle pijlers

gestopt met de pil, bijwerkingen op n rij

07-04-2007 16:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen

Ik ben een paar weken gestopt met de pil!

Vraag me af of  dat wel zo verstandig is?

Mijn bijwerkingen:

- Hoofdpijn

- pukkels

-geen zin in sex

-slecht huidje

Ben benieuwd of  dit iets tijdelijks is of dat ik beter weer aan de pil kan  gaan
Het is even een hormonenhuishouding verandering, dus ik zou het in ieder geval een maand of 2 a 3 even aanzien om te kijken hoe het dan gaat. Het kan best zijn dat dit tijdelijk is, maar of het ook gegarandeerd zo is... geen idee.
Goh, die bijwerkingen had ik nu juist met pil.

Mag ik vragen waarom ben je gestopt?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Welke pil slikte je twijfelvrouwtje?
De slechtere conditie van mjn huid trekt bij mij maar heel langzaam bij. Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en heb nog steeds wel af en toe een pukkeltje (terwijl ik er met de pil echt NOOIT een had)Van de andere bijwerking heb ik gelukkig nooit last gehad.
Ik slikte Mycroginon. ( 10 jr lang)

Reden waarom ik gestopt ben? Nou ...

Heb er werkelijk genoeg van!

- Afscheiding ( schimmelinfectie),

- geen zin in sex hebben

- Het gevoel dat ik volgepropt word met hormonen ( wat nooit goed kan zijn , lijkt me...

Moedertje  natuur is altijd beter , lijkt me

wel veel voordelen : veilig, regelmatig ongesteld, geen pukkels

geen buikpijn...

Maar goed , op dit moment geen verandering.

Juist averechtse werking eerder.

Ben nog steeds niet ongesteld , terwijl ik het normaal gesproken altijd ben rond deze tijd :(
Oh ja nog 1 dingetje:

Afscheiding is in een keer verdwenen. Wat op zich wel goed is , lijkt me. Alleen heb ik verder het gevoel dat ik veel vocht vasthou.

Dat merk ik aan mijn huid ( is best droog nu). Ben verder ook niet snel opgewonden op het moment, maar dat was de laatste tijd met de pil ook al niet het geval. Fff aankijken dus....

Ben benieuwd naar jullie ervaringen ...
Door je nickname ging ik er even vanuit dat je 22 bent, maar op je 12de met de pil begonnen lijkt me sterk.

Ik heb van mijn 15de tot mijn 27de de pil geslikt (Trigynon), en ben ermee gestopt omdat ik het zat was mijn lijf met hormonen vol te pompen. Er was ook een andere reden maar das een lang verhaal.

Enfin.

Een maand na het stoppen met de pil merkte ik al het verschil; het was alsof er een grauwe sluier van me af werd getrokken. Ik voelde me veel beter, had veel meer zin in sex en voelde veel beter wat er in mijn lijf gebeurde. Moeilijk om het goed te omschrijven.

Na mijn zwangerschap (toen was ik 31) ben ik weer begonnen met de pil, Microgynon. Een jaar later eindigde de relatie en ben ik er ook acuut weer mee gestopt. Met hetzelfde effect; een grauwe sluier die verdween.

Voordeel is dat ik nooit last heb gehad van pukkels, ook niets al puber. Dus die kwamen ook niet terug.

Ben ooit zo vroeg met de pil begonnen vanwege zeer onregelmatige ongesteldheid. Zowel de eerste, als de tweede keer dat ik stopte met de pil heb ik steeds een cyclus van 29 dagen exact gehad, dus ook daar geen probleem. het enige wat ik minder vind, is dat ik de dag voor mijn ongesteldheid best buikpijn krijg en humeurig word. Na 2 dagen is dat echter helemaal weg.

De voordelen van pilloos leven wegen voor mij absoluut op tegen de nadelen. Als het aan mij ligt; nooit meer een pil!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik merk er helemaal niks van dat ik met de pil gestopt ben.

Het enige is dat ik tot nu toe pas 2 keer ongesteld ben geworden (en ik ben toch al sinds augustus 2006) gestopt.
Sinds ik met de pil gestopt ben is de maand echt verdeeld in twee delen. Het goede deel voor de eisprong: vrolijk, optimistisch, fit. Het slechte deel na de eisprong: somber, pessimistisch, moe.

Maar ik kies toch niet weer voor de pil, want dan was ik gewoon de hele maand een soort van afgestompt. Geen pieken, geen dalen zeg maar.

Ik slik wel calciumtabletten en vitamine b-complex - dat verzacht de omstandigheden wel een beetje moet ik zeggen. Zo gaan we door tot aan de meno pauze, kijken wat er dan voor feest aanbreekt!

Kan ik misschien in een volgend leven als man terugkomen? - bedankt!!
Ik moet op aanraden van de huisarts ook stoppen met de pil, na 14 jaar. Ik heb momenteel last van doorbraakbloedingen en hij wil eerst alle hormonen mijn lijf uit en dan evt overstappen op een andere pil (ik slik nu microgynon 30).

Maar ik ben hier helemaal niet blij mee, zit namelijk in het swingerswereldje en hoewel ik altijd veilig vrij, vind ik dubble dutch (pil+condoom) toch wel zo fijn. Om het maar niet te hebben over het feit dat je hem ook door kunt slikken en daardoor gewoon wat minder vaak ongesteld bent...

(iets waar ik nu even mee ben gestopt vanwege die doorbraakbloedingen).

Mijn vraag: is er iemand die wellicht eenandere oplossing weet? Want ik wil gewoon niet stoppen met de pil...
quote:Ik moet op aanraden van de huisarts ook stoppen met de pil, na 14 jaar. Ik heb momenteel last van doorbraakbloedingen en hij wil eerst alle hormonen mijn lijf uit en dan evt overstappen op een andere pil (ik slik nu microgynon 30).

Maar ik ben hier helemaal niet blij mee, zit namelijk in het swingerswereldje en hoewel ik altijd veilig vrij, vind ik dubble dutch (pil+condoom) toch wel zo fijn. Om het maar niet te hebben over het feit dat je hem ook door kunt slikken en daardoor gewoon wat minder vaak ongesteld bent...

(iets waar ik nu even mee ben gestopt vanwege die doorbraakbloedingen).

Mijn vraag: is er iemand die wellicht eenandere oplossing weet? Want ik wil gewoon niet stoppen met de pil...Ik slik de pil ook door. Niet een jaar lang maar een paar maanden achter elkaar en dan weer even ongesteld worden. Ik vind het heerlijk om een paar maanden niet ongesteld te worden. Ik ben nu bezig met me laatste strip en wil nu ook stoppen na bijna 13 jaar pilgebruik. Ik ben gewoon van de ene pil gelijk door gegaan met de microgynon 30 ik hoefde helemaal niet te wachten tot de hromonen uit me lichaam waren. Ik geloof dat het wel een tijdje kan duren tot die hormonen uit je lichaam zijn alhoewel het verschilt natuurlijk per persoon. Is de prikpil misschien iets voor jou? Praat er nog eens over met je huisarts want hoe lang moet je volgens de arts wachten voor je met je ander pil begint? Succes.
Bij mij was het ook andersom. Ik ben twee of drie jaar geleden gestopt.

Ik was altijd ziek (heftige migraine), ernstig vermoeid, had geen zin in seks, pukkels, ernstige stemmingswisselingen, vreetbuien en uiteindelijk werd dat allemaal gecombineerd in depressies.

Sinds ik gestopt ben is dit alles een stuk minder! Leefbaar, om het maar zo te noemen want ik heb van mijzelf al een hormoonstoring. Ik heb nu wel meer acne, maar liever dat dan dat ik niet lekker in mijn vel zit!
Ik heb ruim zestien jaar de Dianepil geslikt. Ik ben ermee gestopt omdat mijn huisarts dat beter vond. Omdat ik absoluut geen kinderen wil, heb ik me twee weken geleden laten steriliseren. Wat ik opmerk na het stoppen met de pil:

meer afscheiding, heftigere menstruatie, vettere huid, minder menstruatiepijn, emoties kunnen heftiger zijn, pukkels zijn nog steeds weg, libido is nog steeds laag. Maar dat laatste wijt ik aan overgewicht. Ik ben de laatste jaren zeker tien kilo aangekomen en dat voelt niet goed. Libido was toen ik lichter was een stuk hoger en daar had de de pil volgens mij geen invloed op.
Ik gebruik de pil sinds 2 maanden, Stediril 30...ik vraag me af hoe je kunt merken als een pil te licht voor je is? Heb, voordat ik ongesteld moet worden, last van menstruatiepijn, zo'n dag of 10 van tevoren..is dat normaal?????????

Ik heb overigens geen last van genoemde bijwerkingen, mét of zónder pil!
Ik ben ongeveer een half jaar geleden met de pil gestopt (na ongeveer 10 jaar gebruik). Ik merkte er weinig van, wel een paar kleine veranderingen;

- vetter haar (maar dat was na een paar weken alweer over)

- iets meer puistjes, iets vettere huid

- iets heftiger menstruatie met net wat meer buikpijn (en wat onregelmatiger dan met de pil, maar niet veel)

- soms denk ik dat mijn borsten wat kleiner zijn, maar dat kan ik me verbeelden.

Verder voel ik me eigenlijk helemaal niet anders dan mét de pil. Ik zou het maar even aankijken TO, in de eerste 2 a 3 maanden merkte ik de meeste verandering, daarna werd het allemaal normaler. Succes!
Hoi,

Ben ook aan het denken om te stoppen met anti-conceptie.

Ik gebruik de Nuva-ring sinds 1,5 jaar en ik heb sindsdien allemaal vage klachten. Terug naar de pil wil ik eigenlijk liever niet.

Nu ben ik niet direct bang voor de eventuele bijwerkingen, maar wel om zwanger te raken. Ik weet wel dat een condoom in principe veilig genoeg moet zijn, maar toch!

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft vrijen met alleen een condoom?

Groetjes
quote:twijfelvrouwtje22 schreef op 07 april 2007 @ 16:22:

Hallo mensen

Ik ben een paar weken gestopt met de pil!

Vraag me af of  dat wel zo verstandig is?

Mijn bijwerkingen:

- Hoofdpijn

- pukkels

-geen zin in sex

-slecht huidje

Ben benieuwd of  dit iets tijdelijks is of dat ik beter weer aan de pil kan  gaan

Ik kan je de hand schudden... ik ben al een half jr gestopt met de pil en ben niet ongesteld en ook niet zwanger.

Ik heb onwijs last van stemmingswisselingen en ik ben enorm warrig er niet bij met mijn hoofd. Nooit zo'n last van puistjes gehad en zin in seks heb ik helaas ook niet.

Een kinderwens is de reden waarom ik gestopt ben met de pil das ook echt de enige reden! ik mis de pil gewoon hahha. Mijn lichaam mist de hormonen denk ik ! Ook ben ik een beetje afgevallen helaas want dat was zeker niet nodig. Mijn haar en huid is veel vetter en mijn haar veel dunner. Ik heb ook veel stress doordat er heel veel in mijn omgeving ineens zwanger zijn .. zal je altijd zien!

Ik wil heel graag reacties van mensen die dit herkennen !
quote:Weelassie1984 schreef op 07 april 2007 @ 17:33:

Welke pil slikte je twijfelvrouwtje?

Hoi !

zou je mij een berichtje willen sturen als je dit leest ??

Hoe oud ben jij als ik vragen mag en heb jij een kinderwens ?

Groetjes Rosita.
Topic is van 2007, kans is klein dat mensen van dit topic nog reageren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven