vegie chalenge wie?

01-07-2012 08:22 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal

ik ben nu ruim 1 jaar vegetarier ik ga nu vanaf vandaag 1 julie een maand lang alleen maar plantaardig eten afgelopen 2 weken al geprobeerd zo min mogelijk dierlijk procukten te eten. maar nu ga ik dus mee doen voor een maand aan de vegie chalange word vrij pittig omdat in veel producten dierlijke vetten zitten,mijn vraag. Wie doet er ook mee aan de vegie chalange of wie eet er eigelijk altijd plantaardig, kom maar op met tips en zo
Als je al een jaar vegetariër bent, dan eet je toch al een jaar geen dierlijke producten? Anders ben je -mijn stokpaardje- geen vegetariër..........

Succes met je veggie challenge.

Tip; lees etiketten :-)
na ik eet geen vlees en geen vis maar ik at wel kaas en eiren en in andere producten zit ook dierlijke producten wat je niet weet vaak
Ah, bedoel je dat. Dan ga je dus veganistisch eten?

Kaas kun je wel stremselvrij krijgen. Etiketten lezen is dan een must. En laat ook de hagelslag en M&M's staan.
jap dat bedoel ik thanks
Stremselvrije kaas is nog geen veganistische kaas, want nog steeds van melk gemaakt. Er bestaat wel veganistische kaas maar die is duur en in de meeste gevallen niet te vergelijken met echte.

Veel soorten pure hagelslag daarentegen zijn wel veganistisch.

Ik doe niet mee, maar ik heb jarenlang veganistisch gegeten. Het begin is het lastigst, omdat je niet precies weet wat je wel en niet kunt eten. Als je er een beetje aan gewend bent wordt het steeds makkelijker. Succes!
ja ik heb al een paar recpten gevonden maar wat at je dan als onbijt ? dat vraag ik me dus wel af en als lunch ik dacht een salade maar om nu elke midag een salade te gaan maken haha
Gewoon brood? Of crackers of zo. Of yofu (sojayoghurt) of sojamelk met muesli o.i.d?

Als beleg kun je bijvoorbeeld kiezen voor pindakaas (of andere notenpasta's), pure hagelslag, blauwwitte muisjes (de roze zijn niet veganistisch), jam, hummus, tahina, radijs, aardbeien, of van die kleine blikjes 'paté' die je bij de natuurwinkel kunt kopen (Tartex).

Let er dan wel op dat er geen broodverbetermiddel in het brood zit, dus biologisch brood of Allinson.
bedankt voor de tips ga maar eens kijken bij de natuur winkel de ah bij mij, heeft alleen de melk en chocomelk van de alpro soya geen yoguhurt en zo
De yofu staat in de koeling, in ronde bekers van een halve liter (dus niet bij de pakken (choco)melk).
quote:untxia schreef op 01 juli 2012 @ 09:10:

Gewoon brood? Of crackers of zo. Of yofu (sojayoghurt) of sojamelk met muesli o.i.d?

Als beleg kun je bijvoorbeeld kiezen voor pindakaas (of andere notenpasta's), pure hagelslag, blauwwitte muisjes (de roze zijn niet veganistisch), jam, hummus, tahina, radijs, aardbeien, of van die kleine blikjes 'paté' die je bij de natuurwinkel kunt kopen (Tartex).

Let er dan wel op dat er geen broodverbetermiddel in het brood zit, dus biologisch brood of Allinson.Veel mensen weten ook niet dat er in bijna alle brood varkenshaar zit. Klinkt vies, maar je eet het waarschijnlijk je hele leven al
Trouwens, volgens mij is het neit zozeer de pure- of melkchocolade hagelslag, maar vooral het glansmiddel waar het om gaat.
wat ik nog steed niet snap is dat er zo veel produkten dierlijke spul in zit zijn er dan geen alternatieve voor,daar maak ik me wel druk om te meer omdat ik beter voel bij het niet tot zo weining mogelijk dierlijk vetten eten.
@whopper: dat verhaal is een fabel. Zie link:

http://www.brood.net/default.asp?pid=faq
quote:divafiary schreef op 01 juli 2012 @ 09:56:

wat ik nog steed niet snap is dat er zo veel produkten dierlijke spul in zit zijn er dan geen alternatieve voor,daar maak ik me wel druk om te meer omdat ik beter voel bij het niet tot zo weining mogelijk dierlijk vetten eten.

Blijkbaar is er te weinig vraag naar.

Maar als je naar de Turkse supermarkt gaat? Hebben ze daar niet wat meer dingen voor de mensen die halal eten?
http://www.brood.net/default.asp?pid=faq
Hmmm nog steeds niet. Nou ja, ergens op die site staat het verhaal over dat varkenshaar uitgelegd dus.

Sorry voor de topicvervuiling!
Ah ok, ik zal het eens opzoeken. Dank je!
Havermout met amandelmelk?
Ik hoop dat je dit wel volhoudt Diva

Hoe is het met je nederlandse les?
Vergeet niet extra vitamines te slikken. B 12 komt (nagenoeg) alleen maar voor in dierlijke producten
ja hoor daar let ik op slik al een hele tijd b12

wie heeft er nog lekker recpten vooral voor savonds? aangezien ik net beloofd heb dat ik zau koken vanavond haha
Hoe is het gegaan eigenlijk?
ja best goed maar tis toch vrij lastig om alle dierlijk produkten te vervangen en het is een hoop uitzoek werk.Ik zau het best vast willen doen maar helaas lukt het mij niet.Ik ben nu op dieet ga dat zowiezo afmaken. En dan mischien een poging doen om het nog eens te proberen.
quote:divafiary schreef op 06 augustus 2012 @ 19:50:

ja best goed maar tis toch vrij lastig om alle dierlijk produkten te vervangen en het is een hoop uitzoek werk.Ik zau .Zou, lieverd, niet zau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven