Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Joepieeee, alles is naar wens verlopen.

Netjes op tijd naar beneden, gelukkig geen spoedgeval tussendoor waardoor onze operatie werd uitgesteld.

De operatie op zich is naar wens van de hartchirurg gegaan.

Vanavond eventjes naar de i.c geweest, maar hij was nog volkomen onder zeil,

Morgen zal het vast al wat beter gaan.

sorry dat ik nu even niet op jullie forumposten inga, ik heb er de puffff niet voor.
Fijn limburger! Nu beter worden.

Ik zie net dat mijn aftellen van de dagen in mijn vorige post er een beetje stom staat. Ik bedoel dat dus niet in vergelijking met jouw man, Limburger!

Maar ik ben wel aan het aftellen: nog 3 nachtjes!

Weet je wat ik het fijnste vind? Geen prodimed meer Wat is dat een rotzooi. Maar ik heb ook wat geleerd: ik weet nu wat het is om 's nachts wakker te worden van de honger......
limburger, fijn dat de OK van je man geslaagd is. weet uit ervaring hoe spannend zo´n dag is, dus voel helemaal de blijdschap met je mee. Het bijzondere is dat men na zo´n operatie in principe ook razendsnel opknapt en weer thuis is, dus ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is !!!

marieke, hihi ken er meer die in die buurt wonen, eentje uit mijn groep woont in ulft. zelf heb ik het plan om mijn hbuikwandcorrectie in doetinchem te laten doen, vanwege de prijs en goede beoordeleing van de plastisch chirurg.....

Brenda, stapje voor stapje en hapje voor hapje gaat het allemaal goedkomen. kost gewoon even tijd.

Origineel, heerlijk dat aftellen van jou, en ja feest dat die prodimed bijna over is !!! kzie je al gillend van geluk het ziekenhuis ingaan haha. vast veel succes .
Het gaat ook razendsnel

Gisterenmiddag OK, vandaar naar IC en vanochtend alweer naar de gewone afdeling. De Medium Care slaat ie over, daar is ie te goed voor haha

En over 4 of 5 dagen alweer naast hem kunnen slapen....thuis!

Daarna is het natuurlijk even voorzichtigheid vanwege dat borstbeen, wat aan elkaar moet groeien.

Hoe lang is de operatie bij jou man geleden? En hij is weer goed opgeknapt? Wij gaan ervan uit dat dat hier helemaal goed gaat komen.

Positief zijn en blijven we, altijd. Al zijn er ook wel eens donkere wolken, maar die hebben de eigenschap dat ze kunnen overdrijven....
nee het was mijn pa die is geopereerd, mijn man is

`slechts` gedotterd, en van pa is al wel 20 jaar geleden. maar ik herinner me nog heel goed de angst, de telefoontjes op afgesproken tijden, en het savonds mogen kijken op de IC. heeft onuitwisbare herinneringen nagelaten.

maar ook de snelheid vanhet herstel, verbazingwekkend, en hoe goed hij zich erna voelde. een verschil van dag en nacht, en dus levensvreugde.

dus lieve limburger, maak je maar op voor weer reuze gezellige dingen doen samen, en genieten vanhet leven !!! het is je zo gegund.

wacht ik op dochter en schoonzoon, ,mag ze straks naar het station rijden, gaan ze overnachten in amsterdam en morgen vliegen naar mexico. hoe vervelend moet dat zijn !!!! hihi.

zit ondertussen heerlijk te puzzelen, het is net geen weer om buiten te zitten hier.....
Origineel, nog heel even geduld, en dan zit het aftellen erop! Veel succes maandag!

Majesteit, waar kom jij ongeveer vandaan dan? En het Slingeland in Doetinchem is een erg fijn ziekenhuis. Daar ben je in goede handen.

Ik heb gisteren de informatie map van Vitalys gekregen. Daar moet de huisarts nog weer wat van invullen, dan kan ik een afspraak maken. Vind het wel spannend allemaal.

Mensen die ik spreek (HA, verzekering, Vitalys) vragen of ik wel zeker weet of ik dit wil. Ook op mijn antwoord dat ik dit zeker weet, en het niet iets is dat ik gisteren heb besloten, vragen ze of ik het zeker weet. Af en toe heb ik daar best moeite mee, omdat ik soms al het idee heb dat ik me er 'makkelijk' vanaf maak.
nee marieke , je maakt je er echt niet makkelijk van af. dat vullen anderen nu voor je in. Hup een operatie en klaar is kees. nou vergeet het maar. er komt van alles bij kijken en op je af. daarom is het wel fijn als het wat langer duurt, zodat je goed aan het idee kunt wennen en goed voorbereid bent.

want al kan ik dan nu minder kwijt in mijn maag, lekkere trek heb ik echt nog wel, al is die trek wel iets anders. want van vet word ik ziek...nou ja hondsberoerd.

en ik woon dus in de buurt van het rijnstate zeg maar....vandaar ook mijn keuze voor doetinchem voor de buikwandcorrectie. is daar 750 euro goedkoper dan in arnhem. mocht je dat ook willen tzt, begin dan maar vast te sparen......

limburger, weer een stapje vooruit met manlief vandaag mag ik hopen.

fijne dag allemaal....
Hihi, dat zou wat zijn: operatie en nergens meer op letten! Dat was volgens mijn huisarts ook mijn motivatie: het wondermiddel! En dat moest ik vooral niet doen en zo. Ik heb die man ook over de tafel getrokken. Weet je, Marieke, ze hebben liever super gemotiveerde mensen, want dan werkt het ook. En die proberen ze er zo aan over te houden. Alleen maar goed dat je volhoudt dus!

Laat je goed voorlichten en je weet waarvoor je gaat. En als wij allemaal tijdens de voorlichtingsdagen mensen tegenkomen die vragen of je dan wel pizza/kroketten/frikandellen mag eten als je ze in de blender gooit, dan valt er nog veel werk te verzetten. Want dan denk je wel dat het een wondermiddel is.
oh origineel die mensen bestaan !! echt waar, er zijn er zelfs die de koekjes al in het kastje hebben liggen na de OK, zogenaamd voor het bezoek !!! daar is dan ook weinig respect voor.

die doen dus dingen zondwer nadenken.....zo zat er bij ons iemand in de groep die reuze trots was op de hoeveelheid bier die hij weer kon drinken....voelde al mijn haren rechtop staan. ben ook blij dat hij gestopt is, anders hadden we ruzie gekregen

duik ik lekker mijn nestje in, korte nacht gehad vannacht. mafze.
Goedemorgen dames!

@Limburger, wat een stapel weer op jullie bordje! Hoop dat het goed gaat me je man en dat jullie weer snel bij elkaar mogen slapen!

@majesteit, wat blijf je iedereen toch altijd inspireren en motiveren, chapeau!

@origineel, tomorrow!! Succes!! Zal aan je denken en voor je duimen.

@marieke, welkom! Gefeliciteerd met je beslissing, veel succes met het ingeslagen pad. Er zal nog veel op je afkomen en stel iedere vraag welke in je opkomt!

@brenda, je gaat goed! Heb je vd week even over de what's-app gesproken, blij dat je zo goed gaat!

@duvelke, hoe is 't met je?

@holadio, hoe gaat het daar?

@kickstart en jij dan??

@bollie, ben je weer opgeknapt?

Jeetje, wie vergeet ik nu weer?? Alvast sorry!

Hier gaat het goed! Geen gedoe met eten, geen gedoe met drinken, althans...niet iets waar ik verdrietig van wordt! Krijg niet alles op maar: jammer dan!

Weegschaal is m'n vriendje geworden :-) ben inmiddels 25% van mijn begingewicht kwijt, weeg nu 80 kilo en voel me prima!! Nog 15-20 kilo te gaan, ik zeg: kom maar op!

Sporten gaat met heup blessure nog altijd erg moeizaam, niks aan te doen. Komt vast wel weer goed!

Donderdag start ik weer met een nieuwe baan, dit keer een leuk bedrijf. Gaan het allemaal meemaken! Dit is slechts tijdelijk maar heb nog een sollicitatie lopen voor vast, klinkt erg goed dus wacht het af!

Lieve allemaal, ik ben hier niet zo heel vaak meer. Het is absoluut geen ondankbaarheid naar jullie toe. De steun die ik van jullie heb gekregen is werkelijk geweldig!! Waarvoor DANK!

Ik lees altijd nog even mee en zal ook blijven schrijven. Ik merk alleen wel dat, vooral omdat het zo ontzettend goed gaat, je sneller vergeet langs te komen. Daarvoor wil ik toch even mijn excuses maken. Zoals de meeste van jullie weten is er de afgelopen tijd hier nogal veel gebeurd. Daar word ik zo nu en dan een beetje door achtervolgd in de zin van: soms vergaat het 'altijd blijven lachen' me een beetje. Ik ga niet zeuren of klagen maar als het teveel is trek ik me altijd even terug en word ik wat stil.

Dus: nogmaals, geen ondankbaarheid maar misschien wel gewoon drukte (in m'n hoofd en met alles eromheen) ik blijf komen, lezen en schrijven. Alleen net als met het eten nu, ietsie minder dan voorheen!

Tot snel!! Dikke knuffels voor iedereen!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Wat fijn om te horen dat er meer tegen deze reacties aanlopen! Natuurlijk weet ik dat ik hier niet het wiel aan het uitvinden ben, maar het is fijn om te lezen dat anderen soortgelijke ervaringen ergens anders hebben.

Alhoewel, als ik lees dat er mensen vragen of je ook vette hap mag blenderen, ja, dan kan ik me het erg goed voorstellen dat er deze reacties komen. En dan die man met het bier... jakkes.
Origineel succes morgen :-)

Ben je al wat kilo's kwijt met je pre-dieet?

Majesteit over dat bier verhaal verschrikkelijk triest eigenlijk zo man heeft denk ik ( diep in zijn hart eengroot probleem)

Leonore super zeg dat het zo goed gaat. veel plezier op de nieuwe werkplek en succes met de verdere sollicitaties.

Marieke komt veel op je af hè gewoon een beetje rond snuffelen op internet, maar laat je vooral niet gek maken.

limburger ik hoop voor je dat herstel vanje man voorspoedig gaat verder

brendah hoe gaat het met jou?

Vanmiddag heb ik een gezellige high thee met een vriendin,

We gaan altijd of 1 keer per jaar bij de Griek eten maar dachten dit jaar laten we gezellig een high thee doen.

Kan ik alvast wennen aan de kleine hapjes hahahahahaha (geintje)

Nog 3 nachtjes en dan gesprek oooh af en toe krijg ik toch een emogolf door me heen

Groetjes en een fijne zondag
Dita, voor jou ook spannend! Gekkie, als je ergens veel van eet is het een high tea. Geniet ze!

Majesteit, wat een trieste mensen zijn er toch.

Leonore, fijn dat het zo goed gaat zeg. Hopelijk kan je van deze baan wel genieten.

Dita, ik schrok me gisteren een hoedje. Ik was de eerste 3 dagen van de prodimed ca. 3 kilo afgevallen. Maar gisteravond was ik zwaarder dan voordat ik begon... Gelukkig was daar vanmorgen wel weer wat af (vocht dus). maar toch, ik ben nu in totaal een kleine 2 kilo kwijt in 10 dagen hongeren. Dat is goed balen :( Maar goed, ik weet nu weer waarom ik die operatie ga doen. Want dieet werkt bij mij dus niet.

Morgen mag ik aan mijn nieuwe leven beginnen, ik heb er super veel zin in
Majesteit

Mijn haren gaan ook rechtop staan wat betreft die man. Is hij vrijwillig gestopt? Operatie was niet wat hij nodig had?

Limburger

Hoop dat je man snel weer thuis is en dat het goed gaat nu met hem!

Leonore,

Fijn dat het zo goed gaat! Had je inderdaad al "gesproken" over de whatsapp. Succes met je nieuwe baan ook al is het maar tijdelijk.

Dita

Geniet van je high-thea en over 3 dagen het gesprek, spannend! Emoties is heel herkenbaar. (zelfs nu nog hier)

Origineel

Alvast heel veel sterkte voor morgen! Hoe laat moet je je melden?

M@rtje24

We zijn hier om elkaar te helpen en te steunen. Schrijf alles hier neer wat je wil weten!!

Hopelijk vergeet ik nu niemand?

Het gaat hier ene dag wat beter dan de andere dag. Wil soms teveel doen en dan word je teruggefloten door je lichaam. Zoals donderdag dat ik met de trein ging naar werk, gesprek gehad met teamleider, daarna met bus naar MCL en wat mensen getroffen en op bezoek geweest bij iemand. Daarna terug met bus en trein en daarna kon je me opvegen. Viel s'avonds toen ik bijna boven was gewoon voorover

Gisteren centrum in geweest en een mooi shirt + ketting gekregen van schoonmoeder. Zelf er een witte broek bij gekocht en dat stond me nooit maar nu wel
Brenda, wat een activiteiten al! Let goed op jezelf hoor.

Ik ben helaas de laatste morgen. Dus nog even een dagje gierende honger en dorst Ik moet me om 10.30 melden, operatie om 14.30 uur. Ik laat me maar rijden, want dat gaat wel heel gevaarlijk worden......
Dat is wel jammer de laatste

Gaat goed komen!

Denk om mijzelf. Ga ook te snel.
Origineel, heel veel succes morgen! Laat het lekker over je heen komen, je word er erg goed verzorgd! Als je iets nodig hebt of wat dan ook, laat maar weten.. ik woon er op een kwartiertje afstand! Toi toi toi
Origineel, heel veel succes morgen. Op naar een nieuw leven.

Hier gaat alles zijn gangetje, als het goed is is mijn "geval" afgelopen maandag besproken en moet ik voor de 10-de een brief krijgen met daarin de beslissing. Ik ben benieuwd wat het wordt. ik wacht maar af, maar kan ik niet doen.

Leonore, wow wat ga jij hard. Hoe lang geleden is het nu voor jou? 80 kilo, poe....wannneer heb ik dat voor het laatst gewogen? Ik kan het me niet meer herinneren, zou wel een fijn getal zijn om weer eens op de weegschaal te zien staan.
Nou, zit met mijn elegante anti trombose kousen aan te wachten op het mooie moment ik heb goed geslapen, dus kom maar op!
Owww spannend zet hem op he
origineel, geniet ervan dat het jouw beurt is !!! vergeet vooral niet te denken aan al het goede dat komen gaat, al moet je eerst even door een paar dagen heen. Ook jij gaat straks lekker knallen.

Leo , ook van jouw kant goede berichten, hartstikke fijn !!!

Dita, jij ook spannende dagen tegemoet, wat leuk om iedereen zo in een verschillende fase mee te maken.

brenda, niet te vlug he..je bent nog maar net geopereerd. ben je nu ook al vriendjes met de weegschaal geworden ~?

Limburger, lief al bijna weer thuis?

maak ik me zorgen over mijn hondje, al 14. ziet de rest van het gezin niet wat ik zie. maakt het wel wat moeilijker....

wens ik iedereen een fijne dag, en origineel, een nieuw leven als je straks wakker wordt !!!!
Majesteit, sterkte met hondje.. Verdrietig lijkt mij!

Duvelke, ik ben 3 april geopereerd. Morgen dus 3maanden geleden. Ik ben 27 kilo kwijt nu!

Ik hoop dat je snel goed bericht zult krijgen!

Origineel, succes meid!

Oh ja, en Holadio, ben jij al veel kwijt??

Vandaag m'n schoonouders geholpen door te strijken voor hen. Ze zijn helemaal blij en vroegen of ik niet vaker wilde komen strijken. Tuurlijk, als ik hen daarmee help doe ik dat!

Wordt alleen wel een beetje puzzelen met 40uur werken, eigen gezin, eigen huishouden ed maar...komt vast goed.

Vanmorgen gebeld met con. Mijn haren vallen veel meer uit en zijn dof en futloos. Daarnaast breken m'n tanden en kiezen dusssss denk dat ik wat tekorten heb! Labformulier wordt opgestuurd want ik wil niet wachten tot 13 september (1e x prikken)

Ben benieuwd!!

Vanavond zelf nasi gemaakt, mega lekker maar helaas... Viel weer verkeerd. Half uur geslapen op de bank, nu weer oke! Vaag is dat soms, niet ziek maar in slaap vallen! :-)

Ga snel even de aandacht aan de kindjes geven.. Kijk net naast me op de bank en Guido is omgevallen slaapt al!

Hubbie weer eens nachtdienst, stille avonden weer dus.

Tot snel!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Origineel zet hem op meid, vandaag is je nieuwe leven begonnen.

Tijdje niks van me laten horen, ik kon het even niet meer aan, moest echt even stoppen omdat het bijna een opsessie was geworden. Ik ga er nog steeds voor, maar ben ondertussen ook ingeschreven bij de sportschool, merk nog niet veel in gewicht maar de verhouding vetpercentage en spiermassa werd word wel al wat beter.

Ik baal er gewoon zo vreselijk van dat ik nog zo lang moet wachten, als het goed is moet ik in november pas voor de screening, en dat is lang wachten voor iets waar je al helemaal klaar voor bent, ik wil ook mijn nieuwe leven gaan beginnen zeg maar. Na de intake kan het nog eens een half jaar duren voor de operatie er is. Nou hopen iig dat het toch wat sneller gaat dan ze verwachten.

Nou lieve meiden ik zal me wat vaker laten zien hier vanaf nu, ben er weer helemaal klaar voor.

Dikke kus voor iedereen.
YES !! net terug van de dierenarts, en hondje is wel door de apk gekomen, zij het met harttabletjes, om het hijgen tegen te gaan.

het is gewoon een hondje op leeftijd met de daarbij horende ongemakken. goed gesprek met de DA gehad, die heeft aangegeven waar we wel op moeten letten, de kleur van zijn tandvlees bv. vindt de DA hondje nog steeds niet te dik, terwijl ik hem zie groeien....ben weer gerustgesteld.

origineel, hoe is het met je? altijd als er iemand voor de OK gaat, beleef ik mijn dag ook weer opnieuw. ik spoor nou eenmaal niet....
Majesteit

Fijn dat hondje weer goed gekeurd is! Snap je ongerustheid dan wel hoor. Een huisdier heeft nu eenmaal je hart veroverd!

En dat je een dag herbeleefd kan ik ook voorstellen. Heb ook dat ik nu nog wel terug denk. Bijvoorbeeld vanochtend : oh nu 4 weken terug lag ik op OK of waren ze ruggenprik aan het zetten. Oja en toen ging lichtje uit

Intermoos

Balen het lange wachten. Hoop dat je snel gebeld word met de datum voor de screening.

Was ik vorige week 1 kilo gegroeid en even geen vriendjes met weegschaal, was ik dat vanochtend weer kwijt + 500 gram extra Het warme weer zal nu wel even niet helpen maar goed we gaan naar beneden en daar doen we het voor. Er komt ook nog wel een tijd dat stil gaat staan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven