Als Marokkaanse/Moslima

01-07-2012 19:42 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma.. Heb een paar maanden ene relatie met een super lieve Nederlandse niet-moslim man.

Wat niet kan binnen de islamitische/Marokkaanse gemeenschap.

We hebben regelmatig serieuze gesprekken, hij accepteerd mijn geloof en hoe ik dit praktiseer houd er ook rekening mee.

Maar het punt is nu dat wij een stap richting het huwelijk willen maken, ik weet mijn god alleen niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken.

Ik hoop dat er meerdere meiden zijn die hier ervaring mee hebben

Bedankt voor het lezen
quote:teardrop-viva schreef op 01 juli 2012 @ 23:00:

[...]

Ik zou niet blij worden als mijn zoon thuis kwam vertellen dat hij moslim wordt omdat anders zijn schoonfamilie hem niet moet.

Mij zou het niks uitmaken als ze daarna maar gelukkig zijn en zij niks verliest, of het verlies niet erg zou vinden.

Iedereen leeft hoe hij/zij wil leven.

Als hij geen moslim wil worden is het hem goed recht.

Hij is toch niet verplicht om direct te geloven?

Waar woont haar famillie?

Kijk als het zo zou zijn dat alles aangepast zoe moeten worden, dus zijn hele leven dan kan het niet.

Maar mocht hij dit niet erg vinden dan... is het een soort van oplossing.
Mij zou het ook echt niet boeien of mijn kind zich bekeerd.

Als hij of zij gelukkig maar gelukkig is.

En ben het weer met Dolores eens. Als hij niets te verliezen heeft en zij wel.. Waarom niet. Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat haar vriend zich steeds meer in de islam verdiept.

Maar goed, TO heeft dit nog niet bespreekbaar gemaakt binnen de familie. Het kan zijn dat ze niets eens eisen dat hij moslim wordt. Misschien vinden ze het in het begin niet leuk, maar willen ze haar ook niet kwijt.
Ben zelf geen moslima, maar gewoon vanuit vrouwelijk oogpunt. Als je nu al bang bent voor de reactie van je familie, is het dan wel echte liefde? Als je echt van iemand houdt, dan ga je door het vuur voor die persoon en wat je familie ervan denkt, neem je mee, maar het raakt je verder weinig. Jij weet dan dat hij de man is voor jou en dat hij goed voor je zal zijn en dan is het gewoon goed.

Bij mijn ex dacht ik namelijk ook vaak: zouden ze hem wel accepteren. Komt erop neer, dat mijn gevoel al waarschuwde dat hij het niet was voor mij, maar op een of andere manier projecteerde ik dat op mijn omgeving. Misschien omdat dat makkelijk is, dan mezelf confronteren met wat ik echt voelde: dat hij het niet helemaal was voor mij. Kortom, vanuit religieus oogpunt: blijkbaar is geloof een belangrijk relatiemateriaalpunt voor je en als hij aan die voorwaarde zou voldoen, dan zou je er geen moeite mee hebben dat hij nederlands/indisch is. Misschien zegt je gevoel dat je nog even verder zoeken naar jou ideale man?
Waarom moet een volwassen vrouw een huwelijk 'bespreekbaar' maken? Ik zou er zelf simpelweg een mededeling van maken.

De kans is groot dat je familie/de gemeenschap je verstoot, maar daar komen wel weer andere mensen voor in de plaats.
.
@FAME

"Of wil je trouwen om legaal te mogen seksen?

Een moslima die Mijn God zegt ook."

...doe ff normaal man domme maloot!
Ik heb alleen van het begin een paar reakties op TO's vraag gelezen....Sorry hoor maar ik heb het gevoel dat sommigen hier een beetje uit een vooroordeel wat negatief reageren omdat deze meid een marokkaanse en bovendien een moslim is? En dat vindt ik niet netjes. Iedereen hier heeft recht om iets te vragen en recht op een antwoordt of mening zonder uitgelachen of afgekraakt te worden. Grow up people. We talk about a human being! En ga anders op een Geert Wilders forum schrijven ofzo...
quote:-susv- schreef op 02 juli 2012 @ 00:28:

We leven in 2012, de m.e. zijn voobij.

De middeleeuwen zijn weer helemaal terug hoor, hier in Europa!
Moslim worden is natuurlijk niet zoiets als lid worden van een sportvereniging. Hij moet wel echt willen en geloven.
quote:frizzy schreef op maandag 02 juli 2012 00:54 Moslim worden is natuurlijk niet zoiets als lid worden van een sportvereniging. Hij moet wel echt willen en geloven.yep, dat denk ik ook!
Volgens jou geloof mag je niet trouwen met een niet moslim man. Is verboden, omdat je dat weet, weet je ook dat je ouders het niet zullen accepteren en juist daardoor heb je er moeite mee het te bespreken met ze.

Word je vriend besneden? Gaat hij zich met eigen wil bekeren? Dan word het bespreken ervan stukken makkelijker, blijft wel een moeilijke situatie, succes!

( respect voor ieder z'n geloof
quote:frizzy schreef op 02 juli 2012 @ 00:54:

Moslim worden is natuurlijk niet zoiets als lid worden van een sportvereniging. Hij moet wel echt willen en geloven.Precies,je wordt niet even moslim,alles blijft verder hetzelfde en heb je er volgend jaar geen zin meer in dan zeg je je lidmaatschap weer op.
quote:billyjean schreef op 02 juli 2012 @ 00:43:

Ik heb alleen van het begin een paar reakties op TO's vraag gelezen....Sorry hoor maar ik heb het gevoel dat sommigen hier een beetje uit een vooroordeel wat negatief reageren omdat deze meid een marokkaanse en bovendien een moslim is? En dat vindt ik niet netjes. Iedereen hier heeft recht om iets te vragen en recht op een antwoordt of mening zonder uitgelachen of afgekraakt te worden. Grow up people. We talk about a human being! En ga anders op een Geert Wilders forum schrijven ofzo...Misschien kun jij dan gaan schrijven op een links politiek correct knuffelforum?
sorry hoor maar waarom na een paar maanden al willen trouwen? Juist in jouw geval zou ik daar mee wachten, wees er zelf maar eerst zeker van dat het echte liefde is.

Wat als jij voor de "liefde" kiest, je familie het niet accepteert en je relatie uiteindelijk doodloopt?

Denk dat dit overigens van je eigen familie afhangt. De ene familie is de ander niet..
@Soraya, vind je het zelf geen probleem dat hij geen moslim is?
quote:teardrop-viva schreef op 01 juli 2012 @ 23:00:

[...]

Ik zou niet blij worden als mijn zoon thuis kwam vertellen dat hij moslim wordt omdat anders zijn schoonfamilie hem niet moet.Ik zou niet alleen niet blij zijn maar denken dat hij knettergek is geworden. Om je schoonfamilie te plezieren moslim worden is toch te gek voor woorden.
Val er een beetje in maar 'even moslim worden' als je niet echt gelooft kan volgens mij niet en moet je niet willen.

Je moet er volledig achter staan en het oprecht geloven.
Lastig hoor. Heb je geen tante waarmee je hierover kan praten? Misschien kan zij je helpen met het bespreekbaar maken en een lans voor je breken.

Probeer het anders eerst alleen met je vader te bespreken. een op een zal hij misschien rustiger reageren dan wanneer de rest van de familie erbij is.

het gesprek zelf:

Leg rustig uit dat je een niet moslim jongen hebt gevonden waar je heel erg verliefd op ben, en dat je graag met hem wil trouwen omdat je wil laten zien dat jullie serieuze bedoelingen met elkaar hebben. Leg uit dat hij jouw geloof respecteert en dat je blijft praktiseren. Vraag hem hoe hij erover denkt en wat zijn bezwaren zijn. (Als hij die heeft). Dan kan je met hem praten over de voor en de tegen argumenten.

Maar dit is natuurlijk een ideaal scenario. Probeer je voor te bereiden op hoe je vader zal reageren en hoe je in die situatie altijd kalm kan antwoorden.
quote:malu3 schreef op 02 juli 2012 @ 08:56:

[...]

Ik zou niet alleen niet blij zijn maar denken dat hij knettergek is geworden. Om je schoonfamilie te plezieren moslim worden is toch te gek voor woorden.

^

Dit

Het verzwakt het vooroordeel van intolerantie niet bepaald.

En wat als het na 4 jaar uit gaat (het gebeurt wel eens, scheiden etc.) wordt hij dan weer gewoon wat hij was?

Ik vind het zo superieur en exclusief overkomen. Bah, moet er niets van hebben. Maar dat is mijn mening.

Dat je familie zowat alleen uit mannen bestaat komt wel goed naar voren. Als het 50/50 was, dan was het volgens mij een stuk makkelijker bespreekbaar. Zal ook wel weer iets zeggen over verhoudingen tussen man en vrouw.
TO heeft toch helemaal niet gezegd dat haar vriend zich zou bekeren omwille van de relatie? Bekeren doe je voor jezelf, dat kan niet eens anders (tenzij je een toneelstukje wil opvoeren, maar das wel heel hypocriet).
quote:frizzy schreef op 02 juli 2012 @ 11:11:

TO heeft toch helemaal niet gezegd dat haar vriend zich zou bekeren omwille van de relatie? Bekeren doe je voor jezelf, dat kan niet eens anders (tenzij je een toneelstukje wil opvoeren, maar das wel heel hypocriet).Lijkt me inderdaad best lastig, een complete religie veinzen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 02 juli 2012 @ 12:05:

[...]

Lijkt me inderdaad best lastig, een complete religie veinzen.

Zeker als bekeerling, dan moet je gewoon veel investeren, das geen doen denk ik als je niet die drijfveer van het geloof hebt.

Althans, ik doe zelf weleens een paar dagen mee met de Ramadan, maar zonder geloof denk je na 4 dagen vasten: "Wáárom wilde ik dit ook alweer?".
quote:Liezebetje schreef op 02 juli 2012 @ 09:18:

Val er een beetje in maar 'even moslim worden' als je niet echt gelooft kan volgens mij niet en moet je niet willen.

Je moet er volledig achter staan en het oprecht geloven.

Nee dat moet je idd niet willen en toch zijn er genoeg die het doen.

Ik ken er een flink aantal die 'heus echt waar zelf moslima wilden worden en nee dat had echt echt echt niet met hun vent en zijn familie te maken'..

Diezelfde dames hingen hun hoofddoekje even snel weer aan de wilgen als dat ze hem op hun hoofd zetten toen die ware liefde toch geen eeuwig leven beschoren bleek.
quote:malu3 schreef op 02 juli 2012 @ 08:56:

[...]

Ik zou niet alleen niet blij zijn maar denken dat hij knettergek is geworden. Om je schoonfamilie te plezieren moslim worden is toch te gek voor woorden.Is idd te bespottelijk voor woorden maar je wilt ze kost niet geven die het doen al zijn het dan wel vaak vrouwen.
@teardrop-viva

"quote: billyjean schreef op 02 juli 2012 @ 00:43 :

Ik heb alleen van het begin een paar reakties op TO's vraag gelezen....Sorry hoor maar ik heb het gevoel dat sommigen hier een beetje uit een vooroordeel wat negatief reageren omdat deze meid een marokkaanse en bovendien een moslim is? En dat vindt ik niet netjes. Iedereen hier heeft recht om iets te vragen en recht op een antwoordt of mening zonder uitgelachen of afgekraakt te worden. Grow up people. We talk about a human being! En ga anders op een Geert Wilders forum schrijven ofzo... Misschien kun jij dan gaan schrijven op een links politiek correct knuffelforum?"

BillyJean antw.:

.....misschien moet jij dan ook meegaan kan je er nog wat van leren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven