Als Marokkaanse/Moslima
zondag 1 juli 2012 om 19:42
Ik zit met een dilemma.. Heb een paar maanden ene relatie met een super lieve Nederlandse niet-moslim man.
Wat niet kan binnen de islamitische/Marokkaanse gemeenschap.
We hebben regelmatig serieuze gesprekken, hij accepteerd mijn geloof en hoe ik dit praktiseer houd er ook rekening mee.
Maar het punt is nu dat wij een stap richting het huwelijk willen maken, ik weet mijn god alleen niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken.
Ik hoop dat er meerdere meiden zijn die hier ervaring mee hebben
Bedankt voor het lezen
We hebben regelmatig serieuze gesprekken, hij accepteerd mijn geloof en hoe ik dit praktiseer houd er ook rekening mee.
Maar het punt is nu dat wij een stap richting het huwelijk willen maken, ik weet mijn god alleen niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken.
Ik hoop dat er meerdere meiden zijn die hier ervaring mee hebben
Bedankt voor het lezen
zondag 1 juli 2012 om 19:47
zondag 1 juli 2012 om 19:50
ontopic: deze nederlandse jongen heeft na een een aantal gesprekken al aanstalte om te trouwen?
Dit is ook echt waar? (ik wist niet dat deze nederlandse jongens bestonden)
Daarnaast, vind ik dat als jij vind dat het de liefde van je leven is, je er voor moet gaan en een gesprek aan moet gaan met je ouders, en hem en zijn ouders moet uitnodigen voor een diner. (of anders wat gebruikelijk is)
Dit is ook echt waar? (ik wist niet dat deze nederlandse jongens bestonden)
Daarnaast, vind ik dat als jij vind dat het de liefde van je leven is, je er voor moet gaan en een gesprek aan moet gaan met je ouders, en hem en zijn ouders moet uitnodigen voor een diner. (of anders wat gebruikelijk is)
zondag 1 juli 2012 om 19:53
Ik heb niet gezegd dat ik volgende week al ga trouwen, het is ter sprake gekomen omdat we v beide kanten erg serieus met elkaar omgaan.
@Very_Cherry idd vanwege relaties buiten het huwelijk.
Het is heel tegenstrijdig allemaal, maar helaas kan je nog steeds niet kiezen op wie je verliefd wordt. Het overkomt je gewoon...
@Very_Cherry idd vanwege relaties buiten het huwelijk.
Het is heel tegenstrijdig allemaal, maar helaas kan je nog steeds niet kiezen op wie je verliefd wordt. Het overkomt je gewoon...
zondag 1 juli 2012 om 20:15
zondag 1 juli 2012 om 20:21
quote:soraya-87 schreef op 01 juli 2012 @ 19:42:
Was 't andersom geweest was de verontwaardiging en 't racisme! gegil niet van de lucht geweest. Bijzonder dat er vaak met twee maten wordt gemeten.
Via een vriendin hoorde ik van een Turkse jongen die een (geheime) relatie had met een Antilliaanse vrouw. Trouwen was echter uitgesloten, want daarvoor kwam volgens zijn familie alleen een Turkse vrouw in aanmerking..
Was 't andersom geweest was de verontwaardiging en 't racisme! gegil niet van de lucht geweest. Bijzonder dat er vaak met twee maten wordt gemeten.
Via een vriendin hoorde ik van een Turkse jongen die een (geheime) relatie had met een Antilliaanse vrouw. Trouwen was echter uitgesloten, want daarvoor kwam volgens zijn familie alleen een Turkse vrouw in aanmerking..