
Negatieve ervaring Click&Buy
dinsdag 3 juli 2012 om 11:23
Wie heeft er hier ook weleens problemen met Click & Buy? Ik heb een iPhone en geen CreditCard dus lichtelijk aangewezen voor deze service. Echter heb ik al zoveel problemen meegemaakt.
Ik heb in december een ander rekeningnummer gekregen. Netjes doorgegeven aan deze instantie (telefonisch) en ze zouden het voor mij veranderen. Maar nee hoor, het veranderde elke keer niet. Voor elke automatisch incasso voor een app (die ****** 79 cent kost!!!) betaal je administratiekosten van 15 euro. Niks een tweede keer proberen ofzo, nee meteen hoppa 15 euro armer. Na deze 2x betaald te hebben, was ik dit helemaal zat. Ze moesten gewoon het rekeningnummer veranderen! Dus heb ik in juni, nog voordat er een incasso moest komen, voor de 20e keer contact gezocht. Ditmaal via de email, zodat het zwart op wit zou staan. Ik heb ze nogmaals verzocht om het te veranderen in de administratie. Ook heb ik in deze mail erbij gezet dat als zij weer verkeer proberen te incasseren van mijn verkeerde bankgegevens, ik geen administratiekosten meer ga betalen.
Ik kreeg dan ook netjes een mail van een medewerker na een paar dagen, toen ik een applicatie kocht van 79 cent, dat ik dit kon overmaken op het volgende rekeningnummer. Dat heb ik dan ook gedaan. Toch werd mijn account twee weken later geblokkeerd. Na via de email contact te hebben gehad, bleek dat mijn account pas weer gedeblokkeerd wordt als ik de 15 euro administratiekosten betaald heb.
Ik word er gewoon echt een beetje boos om. Ik heb over en weer gemaild dat een medewerker zegt dat ik 79 cent hoef te betalen + dat ik al meer dan 20 keer mijn rekeningnummer probeer te wijzigen en dat het nog steeds niet gelukt is. En dat ik dus echt niet ga betalen. Zij wijzen mij alleen elke keer op de algemene voorwaarden. Iets wat mij niet interesseert want ik vind dat het de fout is van de administratie die zij niet op orde hebben.
Wat kan ik nu doen? Ik heb de conversatie vanaf juni zwart op wit. Kan ik gewoon afwachten tot hier een rechtszaak (voor 15 euro administratiekosten hahahaha) van komt? Of hoe kan ik dit anders oplossen? Zijn er meer mensen met negatieve ervaring over Click&Buy?
Ik heb in december een ander rekeningnummer gekregen. Netjes doorgegeven aan deze instantie (telefonisch) en ze zouden het voor mij veranderen. Maar nee hoor, het veranderde elke keer niet. Voor elke automatisch incasso voor een app (die ****** 79 cent kost!!!) betaal je administratiekosten van 15 euro. Niks een tweede keer proberen ofzo, nee meteen hoppa 15 euro armer. Na deze 2x betaald te hebben, was ik dit helemaal zat. Ze moesten gewoon het rekeningnummer veranderen! Dus heb ik in juni, nog voordat er een incasso moest komen, voor de 20e keer contact gezocht. Ditmaal via de email, zodat het zwart op wit zou staan. Ik heb ze nogmaals verzocht om het te veranderen in de administratie. Ook heb ik in deze mail erbij gezet dat als zij weer verkeer proberen te incasseren van mijn verkeerde bankgegevens, ik geen administratiekosten meer ga betalen.
Ik kreeg dan ook netjes een mail van een medewerker na een paar dagen, toen ik een applicatie kocht van 79 cent, dat ik dit kon overmaken op het volgende rekeningnummer. Dat heb ik dan ook gedaan. Toch werd mijn account twee weken later geblokkeerd. Na via de email contact te hebben gehad, bleek dat mijn account pas weer gedeblokkeerd wordt als ik de 15 euro administratiekosten betaald heb.
Ik word er gewoon echt een beetje boos om. Ik heb over en weer gemaild dat een medewerker zegt dat ik 79 cent hoef te betalen + dat ik al meer dan 20 keer mijn rekeningnummer probeer te wijzigen en dat het nog steeds niet gelukt is. En dat ik dus echt niet ga betalen. Zij wijzen mij alleen elke keer op de algemene voorwaarden. Iets wat mij niet interesseert want ik vind dat het de fout is van de administratie die zij niet op orde hebben.
Wat kan ik nu doen? Ik heb de conversatie vanaf juni zwart op wit. Kan ik gewoon afwachten tot hier een rechtszaak (voor 15 euro administratiekosten hahahaha) van komt? Of hoe kan ik dit anders oplossen? Zijn er meer mensen met negatieve ervaring over Click&Buy?
dinsdag 3 juli 2012 om 11:44
dinsdag 3 juli 2012 om 11:48
quote:makreel schreef op 03 juli 2012 @ 11:38:
Heeft de 15 euro administratiekosten iets te maken met je adreswijziging? Ik snap het niet.
Die 15 euro krijg je als de automatische incasso mislukt. Die automatische incasso mislukt uiteraard als het rekeningnummer niet meer in gebruik is. Vandaar ook dat ik mijn rekeningnummer heb geprobeerd te wijzigen vanaf december 2011. Alleen bij dit bedrijf krijg je, zonder herinnering, meteen 15 euro als zij niet kunnen afschrijven.
Echter ben ik dit inmiddels zat en vind het de fout van de administratie. Ik probeer het immers meerdere keren te wijzigen en heb nog voordat ze moesten afschrijven contact gehad met een medewerker hierover die aangeeft dat ik 79 cent kan overmaken.
Heeft de 15 euro administratiekosten iets te maken met je adreswijziging? Ik snap het niet.
Die 15 euro krijg je als de automatische incasso mislukt. Die automatische incasso mislukt uiteraard als het rekeningnummer niet meer in gebruik is. Vandaar ook dat ik mijn rekeningnummer heb geprobeerd te wijzigen vanaf december 2011. Alleen bij dit bedrijf krijg je, zonder herinnering, meteen 15 euro als zij niet kunnen afschrijven.
Echter ben ik dit inmiddels zat en vind het de fout van de administratie. Ik probeer het immers meerdere keren te wijzigen en heb nog voordat ze moesten afschrijven contact gehad met een medewerker hierover die aangeeft dat ik 79 cent kan overmaken.
dinsdag 3 juli 2012 om 11:55
Ik heb 1x gebruik gemaakt van click and buy, toen ik in het buitenland iets moest kopen wat op de 1 of andere manier niet lukte met creditcard. Uiteindelijk moest ik ook geld terugkrijgen en dit is allemaal goed gegaan en ook nog vrij snel.
Maar waarom neem je anders niet gewoon een creditcard, dat kost bij mij 14 euro per jaar..
en anders zou ik inderdaad itunes prepay kaarten kopen.
Maar waarom neem je anders niet gewoon een creditcard, dat kost bij mij 14 euro per jaar..
en anders zou ik inderdaad itunes prepay kaarten kopen.
dinsdag 3 juli 2012 om 12:07
quote:lotte3500 schreef op 03 juli 2012 @ 11:55:
Ik heb 1x gebruik gemaakt van click and buy, toen ik in het buitenland iets moest kopen wat op de 1 of andere manier niet lukte met creditcard. Uiteindelijk moest ik ook geld terugkrijgen en dit is allemaal goed gegaan en ook nog vrij snel.
Maar waarom neem je anders niet gewoon een creditcard, dat kost bij mij 14 euro per jaar..
en anders zou ik inderdaad itunes prepay kaarten kopen.Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.
Ik heb 1x gebruik gemaakt van click and buy, toen ik in het buitenland iets moest kopen wat op de 1 of andere manier niet lukte met creditcard. Uiteindelijk moest ik ook geld terugkrijgen en dit is allemaal goed gegaan en ook nog vrij snel.
Maar waarom neem je anders niet gewoon een creditcard, dat kost bij mij 14 euro per jaar..
en anders zou ik inderdaad itunes prepay kaarten kopen.Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.
dinsdag 3 juli 2012 om 12:32
quote:Kokmeeuw schreef op 03 juli 2012 @ 12:07:
[...]
Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.Er bestaan ook prepaid creditcards hoor. Die moet je gewoon opwaarderen net als een prepaid bel tegoed.
[...]
Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.Er bestaan ook prepaid creditcards hoor. Die moet je gewoon opwaarderen net als een prepaid bel tegoed.

woensdag 4 juli 2012 om 11:45
quote:Kokmeeuw schreef op 03 juli 2012 @ 12:07:
[...]
Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.Zowel het te Gibraltar gevestigde Transact Network als het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde Newcastle Building Society hebben ieder wel tientallen verschillende (prepaid) credit cards waarvan er verschillende ook in Nederland zijn te verkrijgen/gebruiken. De Newcastle Building Society lijkt mij op dit moment betrouwbaarder en de Moneybookers/Skrill credit card is een goed voorbeeld van een hier verkrijgbare credit card van de NBS.
[...]
Ik heb al eens een credit card geprobeerd aan te schaffen, maar deze gaan alleen in zee als je een vast contract hebt. Ik heb wel een goed inkomen (netto ca 1700 euro per maand), maar wel op basis van een 0-uren contract. Ik kan dus helaas geen CC aanschaffen.Zowel het te Gibraltar gevestigde Transact Network als het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde Newcastle Building Society hebben ieder wel tientallen verschillende (prepaid) credit cards waarvan er verschillende ook in Nederland zijn te verkrijgen/gebruiken. De Newcastle Building Society lijkt mij op dit moment betrouwbaarder en de Moneybookers/Skrill credit card is een goed voorbeeld van een hier verkrijgbare credit card van de NBS.
donderdag 5 juli 2012 om 21:04
Wauw, Kokmeeuw. Ben jij mij? Ik heb me pas ook heel erg kwaad gemaakt op ClickandBuy.
Mij was duidelijk meer te verwijten dan jou, maar ik vind nog steeds dat ze ook dat ze erg onredelijk waren in mijn situatie. Ik had mijn rekeningnummer recent aangepast en was te midden van alle wijzigingen vergeten dit aan hen door te geven, waardoor het kruiste met een bestelling (van ¤ 5,-!). Ook ik kreeg direct een mail waarin ik ¤ 15,- administratiekosten moest dokken. Ik stuurde direct mijn excuses en nieuwe rekeningnummer, maar ontving hierop geen reactie. Na nog 4 mails van mijn kant en enkel automatische betalingsherinneringen en één nietszeggend mailtje van een medewerker die mij op de algemene voorwaarden wees, heb ik met mijn koppige hoofd besloten het erop aan te laten komen. Dom natuurlijk, want vervolgens had ik een incassobureau op mijn dak. Toen durfde ik niet meer en heb ik toegegeven. De cd (die ¤ 5,- had ik gewoon alsnog overgemaakt) heeft me zo uiteindelijk nog ¤ 70,- extra gekost. Zelden ben ik zo pissig op een bedrijf geweest. Wat een schandalige klantenservice.
Mij was duidelijk meer te verwijten dan jou, maar ik vind nog steeds dat ze ook dat ze erg onredelijk waren in mijn situatie. Ik had mijn rekeningnummer recent aangepast en was te midden van alle wijzigingen vergeten dit aan hen door te geven, waardoor het kruiste met een bestelling (van ¤ 5,-!). Ook ik kreeg direct een mail waarin ik ¤ 15,- administratiekosten moest dokken. Ik stuurde direct mijn excuses en nieuwe rekeningnummer, maar ontving hierop geen reactie. Na nog 4 mails van mijn kant en enkel automatische betalingsherinneringen en één nietszeggend mailtje van een medewerker die mij op de algemene voorwaarden wees, heb ik met mijn koppige hoofd besloten het erop aan te laten komen. Dom natuurlijk, want vervolgens had ik een incassobureau op mijn dak. Toen durfde ik niet meer en heb ik toegegeven. De cd (die ¤ 5,- had ik gewoon alsnog overgemaakt) heeft me zo uiteindelijk nog ¤ 70,- extra gekost. Zelden ben ik zo pissig op een bedrijf geweest. Wat een schandalige klantenservice.

donderdag 5 juli 2012 om 23:18