Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Hahaha, daar heb ik ook al naar zitten kijken Ik vond hem ook al zo mooi.

Als je hem hebt, laat even weten hoe hij zit.

Vanmiddag zo'n mooie roze cirkelrok in m'n handen.... satijnachtig, met witte print en witte knoopjes... net een maatje te smal
quote:fiftiesdarling schreef op 02 juli 2012 @ 20:48:

Ja bij de Laura Dols zijn ze zo duur... maar gelukkig hebben we de Episode voor dergelijke dingen Ja, was er vanmiddag om te zien of ze nog een mooie beugeltas hadden (ik heb er ooit een prachtige blauwe leren tas gezien) maar die was er niet meer. En dit soort tasjes zijn een stuk goedkoper bij de Episode (tassen zijn daar volgens mij sowieso goedkoper). Nog goedkoper is op het waterlooplein zelf, maar daar moet je maar net geluk hebben. Bij de Episode liggen ze altijd wel.
Overigens aasde ik bij ILV op deze, maar die hadden ze niet meer in mijn maat.

Anders wil ik deze wel uitproberen. (Of de blauwe printcirkelrok van Giensch)

Ze hebben ook een helemaal zwarte bij ILV
Die is uitverkocht, helaas.

(Overigens... die peacock rok is wel heeeeel mooi)

Deze vind ik ook zo gaaf, niet heel erg vintage maar zo mooi

of deze

quote:fiftiesdarling schreef op 02 juli 2012 @ 21:10:

Ze hebben ook een helemaal zwarte bij ILVdie wil ik, bedankt voor de tip.
Iemand nog op vintage/kringloop avontuur vandaag? Ik ben bezig voor een shoot
nope, hier gewoon werk, werk en werk.
Nee, moet studeren. Misschien daarna nog even naar het waterlooplein.
All work no play... hihi
tja werk hier op een ebdrijventerein op anderhalfuur reizen van mijn woonplaats. dus even in mijn lunche of daarna winkelen zit er niet in.

achja, het weekend weer.
Hier ook werk, en de laptop is stuk. Internet nu op de laptop van het werk van vriend, maar ga daar geen foto's opzetten. Kan dus binnenkort pas mijn accesoires showen.
Vandaag toch nog op de valreep een vintage roze jurk met zwarte stippen gekocht.
Ik heb tussendoor nog ff een tafzijden korenblauwe fifties jurk gevonden. De hipsterman bij de Episode deed eerst heel stug en cool, maar opeens werd die heel lief en ging die vragen of het nou crepe zijde was en hoe oud de jurk was (L) ZO LIEF

Verder een schitterende jaren 40 jurk gevonden op de markt, maar volledig kapot onder de oksels... kon je niks meer mee helaas. Toen had ik geen tijd meer en ging ik verder met werken haha.
Liep trouwens nog tegen een originele Pierre Cardin jas aan op het waterlooplein. Niet gekocht (een hele krokoleren jas gaat zelfs mij te ver). en een hoop burberry jasjes, maar die waren echt voor mannen.

En een stel Prada-schoenen, maar die vond ik niet mooi.
Nieuwe aankoop:

Nee je moet ook geen spullen gaan kopen om het label. Er hangt al weken een Nina Ricci schatje op Waterlooplein Episode... maar echt te strak bij mn borst. Past wel, maar staat te gespannen.... maarja, jaren 60 Nina Ricci is toch mooi labeltje denk ik dan. Hahaha.
Ik koop het alleen als ik het ook ga dragen (of evt door zou willen verkopen). Uiteraard heb ik de jas wel bewonderd, want mooi was hij wel!

Evenals de knalroze Escada-jurk die al maanden bij Bij Ons Vintage hangt... nu inmiddels zwaar afgeprijsd. Mooi label hoor, maar het model is gewoon echt niet mooi.
(en de andere jurk, niet vintage)

Wel met een New Look-model.
Is geen cirkelrok toch? Wel cute, leuk dat die onderste rand nog net even een groen accent heeft. Maar zo'n jurk meteen 3x interessanter.
Geen echte cirkelrok volgens mij, hij waaiert wel uit maar is niet enorm wijd. Met plooien. De rok van de stippenjurk is wijder, die lijkt qua model behoorlijk op de Giensch-jurk, al heeft deze jurk geen decolleté.

Die blauwe jurk is deze C&A jurk al zou ik hem niet zo combineren als het model... geen rode schoenen erbij. Gewoon blauw of wit denk ik, misschien groen.
Hehe streng dat ik ben vind ik dat geen New Look model, maar snap wel wat je bedoelt hoor ;) denk wel dat die jurk jou leuker staat dan het model, die heeft sowieso een te grote jurk aan de aan de achterkant vastgeklemd zit.

Zijn die stippen op de roze jurk flock-print?
Nope, geen flock-print helaas.
Ik houd van flock, so soofffftttt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven