Lijf & Lijn alle pijlers

Fitness-topic

04-10-2007 22:14 1568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik weet dat er hier een hardloop-topic.

Misschien is het leuk als er ook een fitness-topic is.

Bij deze.

Ik ben 25 jaar en fitness al een aantal jaren.

ik ben begonnen toen ik een jaartje of 16 was. In het begin ging ik samen met een neefje en deden we vooral aan cardio/conditietrainig. Later kwamen daar krachtoefeningen bij en langzaamaan begonnen we echt aan fitness.

Je bent jong en wilt een gespierde lichaam voor de meisjes

Maar we begonnen het later echt leuk te vinden. je ziet resultaat en je word sterker. Dat is kicken.

Ik probeer 3 a 4 keer in de week te trainen.

als ik een tijdje niet train, begint het te jeuken bij mij!!

Nou aan de fitness-ers hoe zijn jullie begonnen en waarom? En hoe vaak trainen jullie?

Groetjes,

Chocoladesoesje
Die pump klinkt toch niet vervelend als de eerdere recensies diei k heb gehoord jetnes! Wij releasen héél laat, volgende week zondag pas...

Ik heb geen opleiding nee, ik heb voor mijn Mallorca baantje een 2 weekse 'cursus' gehad (nou ja, 2 week.. alleen de middagen en dan nog niet eens elke dag over fitness/aerobics!)

Ik krijg nu heel veel info op de sportschool van instructeurs.

Als het goed gaat en er is binnenkort weer een interne opleiding start kan ik die ook doen, en dat is dan dus voor de groepslessen. Ze doen dat eerst d.m.v. een interne opleiding, en als je dan wat kennis en ervaring hebt opgedaan ga je naar de officiele les mills opleiding - maar die is eigenlijk maar heel kort! Ik hoop dat dat binnenkort óók wat wordt, zou wel hartstikke leuk zijn.
ja dat is zeker leuk, tang. Van je hobby je baan maken. Wie wil dat niet?

Wat heb je op Mallorca dan gedaan Toch niet met Fred Rompelberg gefietst he??
Hallo allemaal.

Jet, balen van je onsteking. Doe je wel voorzichtig. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoveel mogelijk wil blijven doen ondanks de onsteking maar zorg dat jet het niet erger maakt!

Tang, superleuk hoor, dat je iemand hebt begeleidt.

Vandaag weer een heerlijke sessie gehad op de sportschool. Lichtjes opgewarmd, daarna krachttraing.

3x8 chest press: 1e 2 35 kg, laatste set 42 kg (pfff, dat was echt zwaar).

2x8 assisted chin up: 1e set met 40 kg support, 2e set 35 kg support. Ik kon geen 3e set er meer uitpersen.

2x8 assisted dips: zelfde hoeveelheid support asl chin up maar ik had met met 30 kg kunnen doen denk ik. Volgende keer proberen. Ik moet uitkijken dat ik niet al te hard van stapel loop natuurlijk.

4x10 leg press: 79 kg. Elke set mijn voeten in een verschillende positie zodat ik alle regio's van mijn quads train (tip van de instructeur).

Daarna push ups, sit ups, squats en als laatste 10 minuten roeimachine. Flink gestrecht en ik voelde me echt heerlijk. Had nog wel even door kunnen gaan maar ik heb weer een drukke week voor de boeg met veel trainen dus nu ben ik lekker aan het relaxen.

Groetjes maar weer.
wauw londongirl dat is pas echt krachttraining!

als ik aan de apparaten ga hangen dan is dat toch een stuk lichter hoor. Maar mijn doel is ook geen krachttraining maar meer vetverbranding, dus wel spieren opbouwen maar allemaal gewoon wat strakker.

Maar ik ben wel enorm in verwarring gebracht door mijn sportschool hoor. Ik heb een schema gekregen twee weken geleden, en toen ik vrijdag vroeg hoe vaak ik dit moest doen, zeiden ze twee keer per week, met 2 dagen minimaal ertussen. Hij kijkt naar mijn schema en zegt: maar dit is wel zwaar!! Die %^&*&^ had dat schema een week geleden zelf gemaakt. En nog iets: ik vroeg hoe hoog moet mijn hartslag zijn als ik wil vetverbranden op de crosstrainer? Zegt de ene instructeur 145. En paar maanden later, een andere instructeur: zo hoog mogelijk. Ik baal er wel van, heb niet het idee dat ik echt goed begeleid word in mijn doelstelling. En zoals ik al eerder zei, mijn vetpercentage is niet omlaag gegaan. Nou sport ik ook omdat ik het lekker vind, en heb besloten om me niet druk te maken om cijfertjes, maar verwacht eigenlijk wel goede begeleiding op een sportschool.....

dus nu twijfel ik ook aan de gewichten die ik gebruik bij de apparaten en de hoeveelheid herhalingen.....
Ik wil van die aders over mijn biceps. wat moet je daarvoor slikken?
Héb je dan nog geen aders over je biceps? Jezús meds, dat valt me gruwelijk van je tegen.
Jij wel??? Ga me nou niet zeggen dat jij ze wel hebt......
ik hoop binnenkort weer te beginnen

alweer ? ja alweer

keelontstekingen, longweginfecties of bronchitis

het heeft weken geduurd

er wordt een foto gemaakt van mijn longen om toch e.e.a uit te sluiten

Ja ik kneep m als een ouwe dief , vooral als iets naar mijn zin te lang voortmoddert

binnenkort hoop ik weer wat te schrijven
Ooo, shop, hoeveel kilo heb je ingeleverd?
quote:tangerine schreef op 06 april 2008 @ 13:38:

Ik heb geen opleiding nee, ik heb voor mijn Mallorca baantje een 2 weekse 'cursus' gehad (nou ja, 2 week.. alleen de middagen en dan nog niet eens elke dag over fitness/aerobics!)

Ik krijg nu heel veel info op de sportschool van instructeurs.

Als het goed gaat en er is binnenkort weer een interne opleiding start kan ik die ook doen, en dat is dan dus voor de groepslessen. Ze doen dat eerst d.m.v. een interne opleiding, en als je dan wat kennis en ervaring hebt opgedaan ga je naar de officiele les mills opleiding - maar die is eigenlijk maar heel kort! Ik hoop dat dat binnenkort óók wat wordt, zou wel hartstikke leuk zijn.Erg leuk! Ik pump ook nog steeds. Zo goed worden dat je les kunt geven lijkt me geweldig!
Pumpen zou ik nooit les in kunnen geven, ik heb een polsprobleem waardoor ik de rug niet zwaarder pak dan 3,5 kilo. Omdat anders mijn pols gewoon teveel pijn doet, en hoe meer pijn ik die pols doe, hoe vaker ik er ook last van heb.

Maar ja, 3,5 kilo op het podium vindt les mills nóóit goed, dus....

Meds, natúúrlijk heb ik dikke aderen. Die show ik in tanktopjes, ook al is het - 10.

Nee hoor, grapje, ik heb ze niet ...
Aders op je biceps.....??? Oei wat lelijk! Haha! Ik krijg ze wel op mijn onderarmen als ik flink mijn best doe. Ik denk dat je beter iets kan spuiten om aders op je biceps te krijgen

Ha, de fysio heeft mij vorige week en vandaag in de houtgreep genomen en het gaat nu al stukken beter met mijn hand. Er zat dus echt een zenuw klem in mijn nek. Onvoorstelbaar dat het zo snel vooruit gaat. Ik ben zo blij!

Vandaag dus weer lekker KT gedaan. Ik moet toch ook eens wat meer met losse gewichten gaan trainen. Ik heb thuis ook 2 dumbells(met losse schijven) die ik nog wel eens oppak als ik het idee heb dat ik op de sportschool te weinig heb gedaan .
Fijn dat het beter gaat Jetnes!

Chopper, wat een lappenmand. Ik hoop dat je snel weer helemaal op de been bent!

Ik wacht hier de spierpijn af... gisteren gestept, de vorige keer (drie weken geleden) had ik een volle week spierpijn in mijn kuiten.
Chopper, balen zeg. Hopelijk ben je snel weer beter.

jetnes, fijn dat het beter lijkt te gaan.

Gisteren met iemand gesproken over mijn programma, en hij was van mening dat het te dominant anterior was (geen idee hoe je dat in het nederlands zegt, te veel op de vorkant gericht denk ik) en ik dus moet zorgen dat mijn oefeningen gebalanceerd zijn. Ook vertelde hij dat de verschillende voetposities bij de leg press achterhaald zijn en tot knieproblemen kunnen leiden. dat willlenw e dus niet. Dus hij heeft wat advies gegeven met een aantal nieuwe oefeningen in combinatie met degene die ik al doe. Ook welke oefeningen ik af moet wisselen tussen sessies en dergelijke.

Dit ga ik donderdag uitproberen. Mijn sessie van afgelopen zondag was best heftig en aangezien ik ook een vrij zware karate training heb gehad die veel op de armen gefocussed was doe ik vanavond alleen cardio en geen kracht. eventjes mijn spiertjes wat rust.

Tja, en die aders op mijn biceps, ik geloof dat ik ze er gewoon op moet tekenen met wat oogpotlood ;)
ik moet wat doen maar mijn motivatie is door de PMS helemaal de grond in geboord
Meds, kom op, je weet dat er allerlei spannende endorfines en andere fines worden aangemaakt bij en na het trainen, dus je kunt je alleen maar béter gaan voelen en niet meer slechter.
ik heb al morrend gepilatesd
Spierpijn valt mee

Gisteren ook een fijne pilatesles gedaan. Ik merk vooruitgang.
Wat goed dat de spierpijn meevalt!

Ik ben een vreselijk lui wijf en ik verdien een schop onder mijn overigens zeer bevallige achterste.

Ik heb maandag gepumpt, gisteren op mijn kont gezeten (terwijl ik normaal op dinsdag combat)

Vandaag hád ik een afspraak voor KT, maar vriendin belde af en nu heb ik bedacht zelf ook maar niet te gaan.

Morgen zijn er echter niet echt leuke lessen en KT is niet handig want er is vrijdag pump.... en zaterdag zal ik heus wel íets doen als ik aan het werk ben maar ook niet zoveel.

Misschien moet ik toch morgen KT doen en dan vrijdag balance of zo, om toch een beetje op schema te blijven. Of KT morgen en dan tóch gewoon pumpen vrijdag, desnoods wat lichter.

Maar mijn motivatie is ook gewoon ff zoek.
Gister eerst gespint, toen een half uur cardio en toen nog eens bodypump. Ik voelde me echt super!!

Maarja, ben vanmiddag weer bij de fysio geweest. Die heeft me even uitgrekt en gekraakt en gemasseerd. Maar volgens mij zit het weer niet goed of ik was weer te optimistisch. Pff, mijn vinger zit weer vast en is stijf.
hier nog 1 tang, sport dikker vinger. Ik wil bankhangen met chips
Wil mijn kuiten even rust geven, ergens boven mijn linker achilles pees voelt iets niet helemaal normaal. Geen spierpijn, doet geen zeer, maar voelt niet zoals het moet zijn.

Alleen bovenbenen dan maar. Ik heb geen zin in een scheurtje/verrekking of erger.

Aders heb ik! Maar is ook gedeeltelijk genetische aanleg: ik krijg bij bloedprikken altijd complimenten dat ze mijn aders zo makkelijk kunnen vinden
Ik kreeg vanochtend een preek

Als ik ga sporten, is er meestal ook een groepsles bezig met dames. Vanochtend deden ze een circuit na opwarming. Ik was lekker bezig op een apparaat, begint één van de dames tegen mij over dat je van apparaat moet wisselen als de muziek stopt (na 1 minuut ongeveer), en dat door mij het circuit vastliep. Ja dáág, ik ben gewoon aan het sporten. En ik heb ook last van hen, de apparaten die ik gebruik zijn met zo'n circuit meestal bezet, maar daar zeg ik toch ook niks van? Grrrr. Mijn spierballen zijn blijkbaar nog niet groot genoeg om zo'n vrouw af te schrikken.
o, maar daar hoef je toch geen spierballen voor te hebben? een vlijmscherpe tong doet ook wonderen.

Bijv. "het heeft toch geen zin voor jou om op mijn apparaat te trainen"
Die vlijmscherpe tong had ik helaas in de kleedkamer achtergelaten (normaal zijn het allemaal lieve oude dametjes en heren waarbij een glimlach wonderen doet). Op deze feeks had ik niet gerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven