vijlen z-limburg

04-07-2012 21:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort op vakantie met de carvan naar zuidlimburg, Vijlen om precies te zijn.

Ik vroeg me af of er nog leuke dingen daar te doen zijn in de buurt die echt aan te raden zijn ?
- het Miljoenenlijntje

- Valkenburg (burcht en grotten)

- het Drielandenpunt

- Aken (parkeren in Vaals en met de bus gaan)

- Maastricht

- Mondo Verde

Wandelen!
ow.. Ik opende heel enthousiast dit topic omdat ik in mijn avond-woordblindheid als titel "vrijen in Z-limburg" had gelezen

En toen was ik natuurlijk razend nieuwsgierig wat daar zo bijzonder aan was dat er een topic over geopend moest worden

Maar goed.. ik kan me voorstellen dat je in zuid-limburg als vakantieactiviteit ook prima kan vrijen!
Leuk! Prachtige omgeving! Idd de tips die ikbenanoniem geeft. Gulpen is ook leuk om een paar uurtjes door te brengen. Ligt ook een leuke pannenkoekenmolen.

Verder is het een aanrader om bij het Hijgend Hert op het terras te zitten en lekker te wandelen.

En Valkenburg en Maastricht zeker doen!

Veel plezier!
Wanneer ga je?

van 6 tot 11 juli is er wordfestival parade in Brunssum heel erg leuk en gezellig (veel echte buitenlandse mensen zoals de oude traditionele afrikanen met al hun leuke dansen.)

Pretpark de valkenier in valkenburg, leuk voor jonge kinderen

Mondo verde in landgraaf

Gaia park (dierentuin) kerkrade

Schutterspark in Brunssum mooi wandel gebied

Steinerbos in stein, grote buitenspeeltuin met oa bootjes, kinderboerderij en groot buiten zwembad.

Aken (duitsland) of Genk (belgie) Beide niet al te ver maar wel leuk om te shoppen.
Gaan er knderen mee?

Als aanvulling op ikbenanoniem:

Epen, ligt naast Vijlen. Daar is overigens t lekkerste ijs + vers fruit ever langs de weg te krijgen. Niet te missen. En t uitzicht is waaw..

Valkenier, in Valkenburg, goedkoop, maar erg leuk pretpark.

Of in Valkenburg de grotten, de rodelbaan of t sprookjesbos.

Een van de Limburgse bierbrouwerijen, Gaiapark, thermae 2000..

En vannuit zuid limburg kun je ook weer heel gemakkelijk uitwijken naar Duitsland en Belgie. Aken, Duseldorf, Genk, Lanaken bv..
Ik ben in die omgeving geboren en getogen:

Naast wat al genoemd is, zijn Epen en Slenaken erg leuke charmante dorpjes om gewoon lekker doorheen te wandelen en een terrasje te pikken.

Als er kinderen mee gaan, zwemparadijs Mosaqua in Gulpen.

Valkenburg en de grotten zijn leuk. Sint Pietersberg in Maastricht.
Dochter van 10 maand gaat mee bedankt voor alle tips!!!
De kroegjesroute, als je van wandelen houdt. Zie www.kroegjesroutes.nl Kom je langs een aantal leuke cafe's en restaurant. Weet alleen niet of ver wandelen met een 10 maanden oud kindje werkt...
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:bluepearl89 schreef op 04 juli 2012 @ 22:21:

Wanneer ga je?

van 6 tot 11 juli is er wordfestival parade in Brunssum heel erg leuk en gezellig (veel echte buitenlandse mensen zoals de oude traditionele afrikanen met al hun leuke dansen.)Godsklere hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Valkenburg is momenteel een bouwput!! Dat is niet de moeite waard!!
Wij gaan over 1,5 week neem aan dat valkenburg dan nog steeds een bouwput is ?
quote:Majo1979 schreef op 04 juli 2012 @ 22:19:

Verder is het een aanrader om bij het Hijgend Hert op het terras te zitten en lekker te wandelen.

Veel plezier!

Boscafé 't Hijgend Hert' heeft een eigen bier genaamd "Hert, Vijlenerbosbier". Dit bier is blond en bovengistend en heeft 7,5 % alcohol.

Erg smaakvol !
quote:kale62 schreef op 05 juli 2012 @ 13:28:

[...]

Boscafé 't Hijgend Hert' heeft een eigen bier genaamd "Hert, Vijlenerbosbier". Dit bier is blond en bovengistend en heeft 7,5 % alcohol.

Erg smaakvol !

dat is ook best een leuke plek.

holset is ook mooi en heel dichtbij vijlen.
Een boottocht vanuit Maastricht over de Maas. Er zijn diverse mogelijkheden. Meen zelfs dat het mogelijk is om naar het Belgische Luik (Liege) te gaan.

Weet het niet zeker maar rederij Stiphout doet div tochten over de Maas.
quote:margriett schreef op 05 juli 2012 @ 11:00:

Wij gaan over 1,5 week neem aan dat valkenburg dan nog steeds een bouwput is ?

Woon zelf in Valkenburg. Valkenburg is momenteel idd een bouwput, maar daardoor niet minder gezellig. De straat met alle restaurantjes is inmiddels al weer dicht gelegd.

Alle andere attracties (zoals idd Valkenier en Sprookjesbos (al weet ik iet of dat al weer geopend is)) zijn goed te bereiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven