Kwaadwillige URL geblokkeerd ???

05-07-2012 22:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik heb het probleem dat ik ineens bij bijna elke website die ik open en die dagelijks geopend worden, een melding krijg van mijn virusscanner dat een kwaadwillige URL geblokkeerd is. Dit heb ik zo bij Viva, bij marktplaats, bij facebook, zelfs bij de site van microsoft.com enz. Kortom bij negen van de tien sites die dagelijks geopend worden. Het lijkt me stug dat zelfs microsoft.com een kwaadwillige URL is?

Weet iemand hoe dat komt? Er is niets veranderd aan mijn virusscanner, ik heb heel de pc gescand en daar vind hij ook niets.

Enige wat ik pas heb gedaan is IE van de pc afgegooid zodat google chrome beter werkte, aangezien daar blijkbaar een conflict tussen die twee bleef bestaan. Is me aangeraden door een vriend.

Deze morgen/middag al die sites open gehad zonder meldingen, en vanavond krijg ik ineens die melding. Ook bij deze site, dus ik hoop dat ik nu dalijk niet weet ik veel wat op mijn pc heb staan omdat ik toch een topic open :s

Bedankt voor het lezen en tips of raad
Gebruik je Mozilla FireFox ?

En gebruik je Ziggo ?

Gebruik je AVG ?
Ik gebruik KPN internet en Google Chrome. Ik vind het heel raar en is best irritant, want bij elke vernieuwing of elk topic dat ik wil openen krijg ik die melding en ik weet niet waar hij vandaan komt ineens.

Virusscanner is avast.
Ik heb er nl ook last van .. Kon zijn dat we dingen gemeen hadden qua provider e.d.

Maar helaas dus.. ik heb ook al google afgezocht naar een oplossing. Maar tot heden nog niets gevonden of ik moet allerlei dingen uitvoeren waarvan ik twijfel of t wel goed is voor mijn laptopje
Enige wat nog bij mij op komt is dat ik iets er af heb gegooid (o.a net als jij IE) en dat daar een of ander *bestandje* in zat waardoor die t nu niet meer doet omdat t bestandje weg is. Maar heb daarna IE weer gedownload en dan zou t er weer op moeten staan en weer moeten doen.. Helaas...

Maar ene moment kom ik zo op Viva , FB e.d. Ander moment is t drama.

Ik heb t tot nu toe alleen bij Viva & Facebook.. Misschien dat zij iets niet goed hebben staan in hun website opbouw ???

Heb werkelijk waar geen idee..
Ik kon op google ook niets vinden of idd dingen die ik, net zoals jou, niet durf uitvoeren..

Jij gaat wel ook gewoon op de sites waar je de waarschuwing bij krijgt of mijd je die?
Ik heb Avast en nergens last van.
Ik heb het helaas vrij standvastig sinds vanavond, zoals ik zei: elke vernieuwing van de pagina, elke andere pagina, elk topic enz.
Ik mijd ze ! .. want tja.. ik weetniet wat er gebeurd. Dan wacht ik een kwartier en dan in eens kan ik er gewoon weer op..
Jullie hebben iemand boos gemaakt..............
quote:istar_ schreef op 05 juli 2012 @ 22:20:

Ik heb Avast en nergens last van.En welke browser heb jij ?
@ zespri: ik zit nu met de melding, maar hij zegt dat het geblokkeerd is en toch kan ik, buiten om de vijf voet die melding, wel volledig gebruik maken van het forum en andere sites.
Ik hefboom Avast en nergens last van, browser afwisseld, IE of FF
Nu dus de iPad, das duidelijk....
En als het iets niet goed is in de opbouw, dan weet ik het helemaal niet, lijkt me ook niet dat de website van microsoft een slechte opbouw heeft? En daar krijg ik de melding ook...
En gooi er eens Maleware bytes overheen.
Je kan deze ff proberen mcafee.com/dnscheck? er is een net gevonden stuk malware dat je internetverkeer omleidt, deze link checkt (gratis) of je daar last van hebt.
Flutzel gebruik jij ook AVG ? als virusscanner ??

Ik wil ook over naar Avast alleen tja t is er nog steeds niet van gekomen..
@ zusenzoo: wat is dat juist? Waar vind ik dat? En wat doet dat juist?
@ zespri: nee ik gebruik Avast als virusscanner.
Maleware ga ik proberen, ik heb het bij facebook en bij abn. Zwaar irritant!
@ beestjes (leuke naam trouwens) : volgens de site die je me gegeven hebt is mijn pc in orde op dat vlak, heb hem net laten checken..

En bij die site kreeg ik de melding ook
quote:flutzel schreef op 05 juli 2012 @ 22:21:

[...]

En welke browser heb jij ?FireFox
Maleware ? maar welke moet je nemen ????
ik heb mijn latop ook laten checken door mcafee:

Congratulations, you are OK

Your computer appears to be looking up website addresses correctly!

Maar Malware kan t best zijn , maar welke anti malware programma moet je hebben ? ? Dan ga ik dat nl gelijk uitproberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven