Kwaadwillige URL geblokkeerd ???

05-07-2012 22:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik heb het probleem dat ik ineens bij bijna elke website die ik open en die dagelijks geopend worden, een melding krijg van mijn virusscanner dat een kwaadwillige URL geblokkeerd is. Dit heb ik zo bij Viva, bij marktplaats, bij facebook, zelfs bij de site van microsoft.com enz. Kortom bij negen van de tien sites die dagelijks geopend worden. Het lijkt me stug dat zelfs microsoft.com een kwaadwillige URL is?

Weet iemand hoe dat komt? Er is niets veranderd aan mijn virusscanner, ik heb heel de pc gescand en daar vind hij ook niets.

Enige wat ik pas heb gedaan is IE van de pc afgegooid zodat google chrome beter werkte, aangezien daar blijkbaar een conflict tussen die twee bleef bestaan. Is me aangeraden door een vriend.

Deze morgen/middag al die sites open gehad zonder meldingen, en vanavond krijg ik ineens die melding. Ook bij deze site, dus ik hoop dat ik nu dalijk niet weet ik veel wat op mijn pc heb staan omdat ik toch een topic open :s

Bedankt voor het lezen en tips of raad
Noush, bij programma's klik je op avast en en dan kan je vandaar kiezen : starten, herstellen en nog iets, herstellen aanklikken.
Gooi Chrome er af dan.
Chrome is een keurige browser. Een zelfstandige browser; maakt geen deel uit van Windows zoals Explorer.
it's a big club and you ain't in it
Hier lijkt t allemaal weer te werken. Komende dagen nog afwachten. Ik ga ook ff zoeken op Google wat mijn bestandje PUP.smspay. Voor bestandje is en of ik verder nog iets moet ondernemen. Las net in de vlugheid. Iets over dat iemand naar de bank werd gestuurd ivm nieuwe pas +codes... Morgen dus maar verder in verdiepen. Iemand hier die meer weet over de maleware die ik op mijn laptop had ?
Ben er nog hoor, tussen alles door wel, snap er niets van, denk dat ik morgen maar naar een pc manneke ga zoeken pff
Flut, als je in het groene hart woont BW automatisering, daar hebben wij ook een abonnement, geen idee wat we betalen, dat weet man.

Maar 200 nog wat, is echt wel heeeel erg veel hoor!

Dus kan geen kwaad
Zusenzoo. onderhoudscontract ? Je kan ook gewoon een pc mannetje via via zien te regelen en die doen t voor 50euro voor je.
Enige probleem is hier nog Flash... Ik heb een update gedownload van de week.. En nu crasht ie regelmatig..
Regio Den Bosch hier.

Heb er ccleaner nog over laten gaan, heb IE er terug opgezet (dan heb ik ineens geen msn meer en kan IE nergens vinden voor snelkoppeling te maken), virusscan gevoeligheid op normaal, volledige systeemscan nog gedaan, nog een keer malwarebytes erover laten gaan, opstartscan gedaan en heb het nog steeds.
Flutzel ik zou er mee naar een pc mannetje gaan.. Dat lijkt mij verstandiger wanneer je er niet meer vanaf weet.

Hier lijkt t probleem vooralsnog opgelost te zijn.. Bij mij heeft t dan wel geholpen.

Maar uit de maleware welke dingen kwam je tegen ? en heb je ze opgezocht op Google ?

Kan zijn dat t een hardnekkig iets is en dat je veel dieper moet graven , dat kan ik ook niet.. Ik breng dan mijn laptop ook naar een pc mannetje..
quote:Zespri79 schreef op 06 juli 2012 @ 08:18:

Zusenzoo. onderhoudscontract ? Je kan ook gewoon een pc mannetje via via zien te regelen en die doen t voor 50euro voor je.

Jij bent gek

Een onderhoudscontract houdt in dat mijn pc mannetje minimaal 3 keer per jaar mijn pc up to date houdt en controleert op van alles en schoonmaakt (al mijn pc's en laptop) en ik geloof dat ik nog geen 7,- per maand betaal, voor al mijn pc enz. en als er dan iets is dan komt hij meestal kosteloos.
Chrome en Avast gaan niet samen las ik net.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen Chrome dus, was toch al een butbrowser in vergelijking met de andere.

(of geen Avast, kan ook, what ever rocks your boot )
@ nouschi: Idd ik heb het ook gemerkt, na intussen veel gesukkel en gevloek, IE er terug fatsoenlijk opgekregen (met msn), dezelfde sites geopend en nergens een melding. Als ik ze in Chrome open heb ik gelijk melding. Dus Chrome gaat er weer af.

Dank jullie allemaal voor de tips en raad, het is opgelost, maar zusenzoo: ik ga toch zeker wel kijken voor een pc mannetje ohja, en doe nu wekelijks zeker een keer de Malwarebytes.

Ben al heel blij dat ik terug zonder problemen kan surfen
Flutzel grappig... ik heb Chrome gedownload en nergens last van met Mozilla FF blijf ik er last van houden.. Ga denk ik FF er af gooien en er opnieuw opzetten.. Maar Chrome bevalt ook goed moet ik zeggen
quote:flutzel schreef op 06 juli 2012 @ 09:28:

Regio Den Bosch hier.

Heb er ccleaner nog over laten gaan, heb IE er terug opgezet (dan heb ik ineens geen msn meer en kan IE nergens vinden voor snelkoppeling te maken), virusscan gevoeligheid op normaal, volledige systeemscan nog gedaan, nog een keer malwarebytes erover laten gaan, opstartscan gedaan en heb het nog steeds.

Jij moet denk ik gewoon je pc helemaal overnieuw installeren.

Formatteren en windows overnieuw erop gooien..
Ik weet waar het bij mij aan ligt deze meldingen :

The requested URL "/", is invalid.

Dat ligt aan de router bij mij , deze resetten , helemaal van het stroom halen 10min en dan er weer in stoppen en aanzetten heeft bij mij t probleem nu opgelost.

Bij mij begon t nl ook vandaag in Chrome.. De Tv viel uit en ik was zo met de kabels bezig dat ik de modem moest ontkoppelen. En daarna weer aangekoppeld en tot nu toe lijkt t probleem verholpen.. WE wachten maar even weer af tot morgen of overmorgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven