Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel krijg ik nou terug?

05-07-2012 23:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb voor het eerst aangifte gedaan an mijn inkomstenbelasting. Was er voorheen niet van overtuigd dat ik iets terug zou krijgen, omdat ik niet veel verdiend heb, maar wilde toch eens kijken om hoeveel geld het zou gaan. Dit komt er uit:

Terug te krijgen inkomstenbelasting en premie volksverzekering: ¤28

Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekering: ¤0,-

Inkomstenbelasting box 1: ¤20,-

Premie volksverzekeringen: ¤339,-

Betekent dit dat ik alleen die ¤28 terug krijg? En wat gebeurt er met de overige bedragen?

Liefss
Ja dat is alles wat je terugkrijgt, als je niet veel belasting betaalt, krijg je ook niet veel terug. Inkomstenbelasting ¤ 20 is wat je moest betalen aan belasting en ¤ 339 wat je moest betalen (of hebt betaald) aan de premie volksverzekeringen.
Nouja, beter iets dan niets! :-) Alle beetjes helpen!
Heb je zo weinig verdiend dan, dat is echt heeeel weinig, misschien 2 dagen werken ?.
quote:zusenzoo schreef op 05 juli 2012 @ 23:32:

Heb je zo weinig verdiend dan, dat is echt heeeel weinig, misschien 2 dagen werken ?.Dat heb je bijvoorbeeld als je een dag per week werkt naast je studie, dan krijg je loonheffingskorting en daardoor betaal je maar heel weinig belasting. Netto is dan haast gelijk aan bruto.
Ja, was een vakantiebaantje, naast mijn studie. Dus ik kreeg al volle pond betaald en hoef niet veel belastingen te betalen.

Maar ik hoef niet bang te zijn dat ik die 339,- alsnog moet betalen?
Nee, want je bent niets verschuldigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven