Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
quote:misskerss schreef op 06 juli 2012 @ 14:03:

He Quantumbabe, mijn vriend begrijpt het ook niet allemaal en doet ook zeker niet mee. Hij vindt het wel grappig wat ik doe.

Ik doe hier de boodschappen en beheer het budget en zolang dat uitkomt interesseert het hem niet hoe ik het aanpak, als er maar genoeg in huis is.

Wat ik wel irritant vind is dat hij zijn boterhammen dubbel belegt. Ik doe bijvoorbeeld pindakaas op 1 boterham en leg er een tweede boterham op, hij smeert twee boterhammen met pindakaas, ik zou daar dus vier boterhammen mee besmeren. Hij wil daar niet vanaf stappen.

Pindakaas is trouwens een slecht voorbeeld, hij eet alleen maar kaas en dure vleeswaren...

Hij is dan trouwens wel weer pietluttig met opladers uit het stopcontact halen als ze niet meer gebruikt worden, ik vergeet dat af en toe wel eens en dan krijg ik de wind van voren, maar andersom vergeet meneer de iMac uit te zetten 's nachts, laat het licht branden in de badkamer, het Nespressoapparaat aanstaan en flikkert alles in de droger als hij de was eens doet... En als ik daar wat van zeg, wat ik bijna nooit doe eigenlijk, is dat allemaal echt niet zo.. Heeft Snoezeman een dubbelleven ????
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zo, ik heb eens even niet gevrekt en ben bij de AH boodschappen gaan doen ipv de Lidl. Voelde me rot en had halva mayo nodig die de Lidl niet heeft en wilde niet naar 2 supermarkten en toen ik er rondliep heb ik mezelf verwend met wat dingen.

Alcoholvrije rosebiertjes, blikjes cola light, kersen en druiven en aardbeien, luxe chocolade, een spaarlamp, een tijdschrift enz enz.

Maar verder ook normale dingen en van veel ook Euroshopper gepakt en scharrelvlees met 35% korting.

Ik was ruim 75,- kwijt (voor 1 persoon). Het dubbele van wat ik bij de Lidl normaal voor mijn weekboodschappen betaal.

Wel eens fijn voor een keertje maar ik heb weer opnieuw gezien dat vrekken bij het boodschappen doen loont!
Cola-light kost toch maar 13 cent bij de appie ?
quote:snoesje666 schreef op 06 juli 2012 @ 14:06:

[...]

Heeft Snoezeman een dubbelleven ???? Het zal toch niet? :O Als hij de afgelopen twee weken op 'zakenreis' was, dan kan het, want de mijne had net twee weken vrij
quote:hiltje schreef op 06 juli 2012 @ 14:06:

Zo, ik heb eens even niet gevrekt en ben bij de AH boodschappen gaan doen ipv de Lidl. Voelde me rot en had halva mayo nodig die de Lidl niet heeft en wilde niet naar 2 supermarkten en toen ik er rondliep heb ik mezelf verwend met wat dingen.

Alcoholvrije rosebiertjes, blikjes cola light, kersen en druiven en aardbeien, luxe chocolade, een spaarlamp, een tijdschrift enz enz.

Maar verder ook normale dingen en van veel ook Euroshopper gepakt en scharrelvlees met 35% korting.

Ik was ruim 75,- kwijt (voor 1 persoon). Het dubbele van wat ik bij de Lidl normaal voor mijn weekboodschappen betaal.

Wel eens fijn voor een keertje maar ik heb weer opnieuw gezien dat vrekken bij het boodschappen doen loont!Ohh, dat herken ik zo... Ik doe wel eens boodschappen bij AH en dan valt het duurder uit dan ik dacht en denk ik altijd dat ik bij Lidl véél goedkoper uit was geweest, wat waarschijnlijk niet zo is, maar voor mijn gevoel is Lidl zoveel goedkoper
quote:misskerss schreef op 06 juli 2012 @ 14:09:

[...]

Het zal toch niet? :O Als hij de afgelopen twee weken op 'zakenreis' was, dan kan het, want de mijne had net twee weken vrij Nee, hij was wel thuis.
quote:misskerss schreef op 06 juli 2012 @ 14:10:

[...]

Ohh, dat herken ik zo... Ik doe wel eens boodschappen bij AH en dan valt het duurder uit dan ik dacht en denk ik altijd dat ik bij Lidl véél goedkoper uit was geweest, wat waarschijnlijk niet zo is, maar voor mijn gevoel is Lidl zoveel goedkoper

Ik hoor vaak dat Euroshopper goedkoper is dan de Lidl. Maar bij de AH zijn er zoveel verleidingen van lekkere dingen die wel duurder zijn.

Pak ik toch de biologische yoghurt....is echt lekkerder maar ook 2 keer zo duur en zo gaat dat met meer dingen.
Ja, precies, Hiltje.. Door het grote aanbod is de verleiding veel moeilijker te weerstaan en bij Lidl is er gewoon geen keus. Maakt het voor mij goedkoper :-)
quote:gewoonsuz schreef op 05 juli 2012 @ 08:09:

[...]

greatwhitesilence, welke maat heb je? Ik heb hier nog de wereld aan broeken liggen (meeste zo goed als nieuw), die mag je zo hebben als je ze past (en wil).

Maat 36/38 afhankelijk van de broek.

Het heeft me trouwens wel gedwongen de kast eens uit te spitten op zoek naar oud materiaal. Ik heb een legging gevonden, die ik nu maar draag. Alleen binnen, dat wel...
quote:lydiam1 schreef op 06 juli 2012 @ 13:49:

[...]

Nee... 35% van 2,25 is 78 cent. 99-78 = 20.... Maar ik had dus een andere berekening verwacht...

Nu snap ik het. Ik was ook al mijn hoofd aan het breken over hoe je bij die 20 cent kwam, maar goed nu ben ik ook niet zo wiskundig rekenwonder.

quote:quantumbabe schreef op 06 juli 2012 @ 13:55:

Ik vraag me af of de vrekkendames hier ook zoveel moeite hebben om hun partners te overtuigen? Ik werk slechts parttime en verdien niet zo veel, mijn vriend zijn loon is heel wat hoger. We wonen samen en omdat ik niet zoveel bijdraag ben ik heel zuinig, koop zeer weinig voor mezelf, loop verschillende winkels af om de promoties op de kop te tikken, neem altijd zelf eten en drank mee naar het werk, knip bonnetjes enz...nu is mijn vriend wel onder de indruk van al die besparingen maar als ik dan vraag van zou je niet een lunch meenemen naar het werk ipv elke dag daar een uitgebreide warme schotel te kopen dan is het antwoord meteen 'dat gaat niet, ik doe dat niet graag enz.'.

Heel herkenbaar! Mijn vriend en ik sparen nu samen voor mijn langstudeersboete, omdat ik die nooit zelf helemaal bij elkaar zal kunnen krijgen. En hij loopt constant te roepen dat hij bijna geen geld heeft omdat hij meespaart voor mijn boete, maar wanneer ik dan doorvraag blijkt dat er nog gewoon 300 euro op zijn rekening staat en hij iedere dag in zijn lunchpauze eten koopt bij de supermarkt of Mc Donalds.. Tja..

Ik wil ook nooit samen boodschappen doen. Dan komen we altijd thuis met van alles wat we niet nodig hebben en zijn we 2x zoveel geld kwijt. Hij gooit namelijk gewoon alles wat hij lekker vind zonder nadenken in het karretje zonder naar de prijs te kijken. + dat hij ook heel 'vatbaar' is voor al die nepaanbiedingen waarin iets zogenaamd in de aanbieding is of veel goedkoper is, terwijl dat helemaal niet zo is. Zoals bijv. vaak bij vlees het geval is dat het in de aanbieding is en het heel goedkoop lijkt, maar het de prijs is voor maar 200 gr. o.i.d.

Daarnaast laat hij regelmatig 's nachts de beeldschermen op standby staan en doet hij de stekkerdoos niet uit waar de stekkers van de pc en beeldschermen in zitten. Dan zou je denken dat valt qua kosten mee, maar dan nemen de beeldschermen stroom, het lampje van de stekkerdoos en zijn pc waar hij een blauw neonlicht in heeft gebouwd. Ook doucht hij vaak erg lang.

Dus conclusie.. ik heb ook niet zo'n vrekwaardig vriendje haha. Maar ach het is geen ramp zolang we maar niet constant in het rood staan door zijn gedrag.
Na het invullen van een enquête kreeg ik een mailtje met kortingscodes voor Omoda en Travelbags. Misschien dat hier iemand er ook wat mee kan. Volgens mij de codes niet persoonsgebonden ook al lijkt het wel zo in de beschrijving..

10% korting bij Travelbags

Jouw persoonlijke kortingscode is: WELKOM

Ga direct naar de webshop van Travelbags en maak gelijk gebruik van jouw exclusieve korting van 10%. (Geldig tot 1 oktober 2012)

10% korting bij Omoda

Jouw persoonlijke kortingscode is: WKCAXGS8

Ga direct naar de webshop van Omoda en maak gelijk gebruik van jouw exclusieve

korting van 10%. (Geldig tot 1 januari 2016 en niet in combinatie met andere acties)
Die van mij is inmiddels flink door mij aangestoken, maar ik wil nog steeds geen boodschappen met hem doen. Ik hou mij meestal aan mijn boodschappenlijstje, hij heeft áltijd meer mee dan nodig...
Mijn vriendje doet het heel goed met boodschappen gaat de ipad mee, met een boodschappenlijstje-app waar ook de prijzen in staan: is zijn nerd-hartje ook weer blij. Hij is wel wat minder thuis in het prijs-vergelijken e.d. dan ik, maar vindt het prima als ik met ideeen kom en is niet heel merk-vast (tenzij het over nutella gaat haha) Oke, hij kan nog flink wat leren, dingen als wasmachine uitzetten als die klaar is bijvoorbeeld (gelukkig gaat die van mij mee als we gaan samenwonen, en die gaat automatisch uit als hij een minuut klaar is), maar hij leert snel.
Oei Hiltje dat is een tegenvaller qua uitgaven, hoop dat je er wel van kunt genieten dan en niet jezelf schuldig voelt.

Hier ook grote moeite vriend te overtuigen. Hij vind vooral GTA's echt belachelijk. Dus die koop ik gewoon lekker zelf, als hij er niet bij is. Wat ik ook nooit begrijp is dat hij de prijzen van producten niet weet. Ik weet van alle producten die ik in mijn mandje gegooid heb wat het kost. Hij vergeet ook vaak de radio uit te doen, of laat het licht branden, doet de stekkers van de pc en wasmachine niet uit, laat gerust de wasbak in de keuken helemaal vollopen voor een klein afwasje, knijpt altijd flink in de fles Dreft en meer van dat soort dingen. Tja, denk niet dat ik het kan veranderen. Ik doe het op mijn manier, hij op die van hem. Misschien moet ik dat maar accepteren.
@ Mi Jo

"Mijn vriend en ik sparen nu samen voor mijn langstudeersboete, omdat ik die nooit zelf helemaal bij elkaar zal kunnen krijgen."

Hoe zit dat dan? Heb zelf ook studieschuld maar laat mijn partner hier niet aan meebetalen hoor!! Je betaalt toch altijd af op basis van wat je verdiend? Natuurlijk kun je nooit je gehele studieschuld in 1x afbetalen maar dat hoeft dan toch ook niet? En mochten jullie nou uit elkaar gaan.. Ziet hij zijn geld dan ooit nog terug?
Mijn huisgenoten (ik woon in een studentenhuis) vinden het ook allemaal maar moeilijk. Lichten uit als je een kamer uitgaat? Verwarming uit als de balkondeuren openstaan? Alle stekkers uit het stopcontact als je een weekje naar je ouders gaat? Neuh, veeeeel te veel moeite!
Hier valt manlief geregeld in slaap op de bank met als gevolg dat de tv ooit tot 2 uur snachts brand ( ook nog plasma )

Maar goed vandaag ons stroomtarief weer vastgezet voor 3 jaar. Was goedkoper dan het variabele tarief.
Pampers Simply Dry (t/m 30-09-12)

product: Pampers Simply Dry (alle varianten)

soort actie: niet tevreden, geld terug

nodig: streepjescode + kassabon

doen: formulier printen + invullen + reden opgeven waarom niet tevreden

adres: Actie Pampers Simply Dry, HighCo data 08344, Postbus 71146, 3000 PC Rotterdam

aankopen van tot: 01-07-12 t/m 30-09-12

insturen voor: 31-10-12

regels: 1x per huishouden/adres/rekeningnummer
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Anthonius schreef op 06 juli 2012 @ 17:40:

@ Mi Jo

"Mijn vriend en ik sparen nu samen voor mijn langstudeersboete, omdat ik die nooit zelf helemaal bij elkaar zal kunnen krijgen."

Hoe zit dat dan? Heb zelf ook studieschuld maar laat mijn partner hier niet aan meebetalen hoor!! Je betaalt toch altijd af op basis van wat je verdiend? Natuurlijk kun je nooit je gehele studieschuld in 1x afbetalen maar dat hoeft dan toch ook niet? En mochten jullie nou uit elkaar gaan.. Ziet hij zijn geld dan ooit nog terug?Het gaat om de langstudeerdersboete niet om een studieschuld Ik zou heel graag de boete volledig zelf willen betalen, maar dat kan niet, omdat ik 40 uren per week stage loop en daarnaast bezig ben met een afstudeeronderzoek. Ik zou niet weten hoe ik daarnaast nog moet werken.
Hima ik zie nu pas je aanbod, wat vreselijk lief zeg! Nee joh ik zit gewoon te piepen, ik kan altijd wel wat regelen hoor.
Je kunt toch extra lenen voor de langstudeerdersboete?

Maar wacht eerst maar af of wn hoe ze het gaan invoeren.

Wat is GTA eigenlijk?
GTA is Geld Terug Actie
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pyridine schreef op 06 juli 2012 @ 22:05:

Je kunt toch extra lenen voor de langstudeerdersboete?

Maar wacht eerst maar af of wn hoe ze het gaan invoeren.

Wat is GTA eigenlijk?

Lenen wanneer het geld er wel is of wanneer het wel mogelijk is om het geld bij elkaar te krijgen, want het is er nu nog niet volledig :P is een beetje onzin vind ik. Dan zitten we straks met een lening opgescheept terwijl het niet had gehoeven.

Daarnaast weet ik niet precies hoe het zit met lenen, maar ik heb vanaf september sowieso geen recht meer op stufi, dus ik weet niet eens of ik dan uberhaupt nog wel kan gaan lenen. En dan nog zou het niet kunnen, omdat ik dan echt niet enorme bedragen kan gaan lenen. Wij zijn nu 6 jaar samen en wonen 3 jaar samen, dus wij zien elkaar als een eenheid, dus ook dat we alle kosten wat dan ook samen dragen. Wanneer mijn vriend straks weer gaat studeren zal ik voornamelijk de meeste kosten moeten dragen. Ik vind dit heel normaal. Maar goed dit is denk ik een discussie zonder einde, omdat iedereen er weer andere opvattingen over heeft. Het is heel persoonlijk hoe iemand het oplost denk ik. Daarnaast is dit topic ook niet de plaats voor dit soort discussies

Ik ga sowieso niet afwachten wat er gaat gebeuren. Stel dat het straks ingevoerd word en ik het in één keer moet betalen, wat dan? Dan is het wel zo handig om van tevoren het geld te hebben. Mocht het zo zijn dat het niet nodig is dan hebben we mooi een extra potje voor andere onverwachtse kosten. Het is dus hoe dan ook positief om het bedrag op te sparen.

Enneh GTA betekend geld terug actie
Ik vind het niet raar hoor mi-jo, jullie wonen al 3 jaar samen en het is toch iets van 3000 eu, geen 40.000 ofzo.
wet m.b.t. langstudeerdersboete is al aangenomen. er loopt nog een rechtszaak van studenten, maar ik verwacht dat de boete gewoon ingaat.

Het reuguliere collegegeld kan je ook gespreid betalen, wellicht dat dat ook met de langstudeerdersboete kan.

@mi-jo: zo te horen zit je in de laatste fase van je opleiding. Als je halverwege het jaar afstudeert, krijgt je niet alleen het reguliere collegegeld, maar ook de langstudeerboete naar rato terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven