Vergoeding vakantie-kat-oppas?

07-07-2012 12:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar ga ik drie weken op vakantie. Ik ben wel vaker een weekend weg en altijd zijn mijn buren bereid om op de kat te passen. Gewoonlijk neem ik dan een kleinigheid voor ze mee, meestal iets lekkers.

Nu dus drie weken. De ouders zijn er niet, de puberkinderen zouden het dan doen. Geen probleem. Maar het gaat dus wel om kattenbak, kat eten geven én plantjes op balkon water geven. Het voelt voor mij niet goed om ze zo een taak te geven zonder er iets tegenover te stellen. Maar wat is reeël? Iemand een suggestie?
Ik geloof dat mijn broer voor een vakantie katten-oppas spelen 20 euro kreeg. Maar dat was voor 1 of 2 weken geloof ik.

Of je doet bijv. 20 euro en een klein cadeautje/souvenir van je vakantie?
Ik zou ze 30 euro en een kado geven.
Ik heb net even gekeken, maar een prof die aan huis komt kost je minimaal 5 euro per dag oplopend naar 11 euro (voor 1 kat).

Als je beide pubers twee tientjes geeft kost het je 1,90 per dag.

Beide pubers 15 euro is 1,42 per dag.
Bij pubers zou ik inderdaad geld en wat leuks geven... als het de buurvrouw is, en ik ook wel eens op haar planten/huisdier pas, gewoon een grote bos bloemen.
Ik vind 30 euro en iets leuks van vakantie wel gepast.
Van mijn buren kreeg ik altijd met grote zorg uitgekozen cadeautjes. Vaak iets met katten: ik zorgde voor die van hen en heb ze zelf ook. Maar ook een keer heerlijk warme sloffen omdat ze wisten dat ik vaak koude voeten heb. De meeste cadeautjes heb ik nog steeds trouwens.

Dat vind ik zelf leuker dan geld, maar ik kan me voorstellen dat pubers juist liever cash zien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Drie weken is lang, ieder dag kattenbak verschonen, vind 30 euro minimaal.

Je kat is ook erg lang alleen.

Maar dat is mijn mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb ook 2 meisjes die voor de kat zorgen, ik geef ¤50 per week, dit jaar waren we 9 dagen weg en toen heb ik ¤70 achtergelaten. En een grote schaal met chips, koek en snoep en een koelkast met genoeg drinken.
Als mijn nichtje (16 jr inmiddels) mijn poezen verzorgd krijgt ze ¤2,- per dag van me.

Nooit zo afgesproken maar ik leg altijd wat lekkers voor haar neer (snoep/chocolade) en een envelop.

Dus voor vakantie 10 dagen ¤20

Als je geld geven niet leuk vind zou je ook bv een bioscoopbon kunnen geven met een kadootje erbij?
Ik heb het vroeger als tiener wel gedaan, kattenoppas. Ik kreeg toen 5 gulden (jaha, echt vroegah!) per dag. Deed ik eten geven, water geven, kattenbak schoonmaken en de beestjes knuffelen voor.
Oja,mijn nichtje eet en drinkt uiteraard ook onbeperkt uit mijn (koel)kast.

Vind het fijn als ze een paar uurtjes bij ze is (doet ze vrijwillig,kan ze lekker op de bank liggen zappen)
Mijn broertje en ik(16 en 19) passen ook regelmatig op de huisdieren van de buren. Het gaat dan om vier dieren in totaal, waarvoor we ongeveer 15 á 20 euro per vakantie voor krijgen(per persoon). Ligt er een beetje aan hoe lang ze weg zijn.

Wij vinden het zelf redelijk veel, omdat we het met plezier doen en er in principe niets voor verwachten.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik deed dat gewoon omdat ik het leuk vond, ik kreeg er dan ook niets voor en verwachtte dat eerlijk gezegd ook niet.

Zou dus niet weten wat je daarvoor zou moeten rekenen.
Onze buurjongen past voor 50€ per week op. Hij zorgt echt goed voor Rinus onze kater. Hij knuffelt en speelt ook met hem en stofzuigt ook af en toe.
Als ik voor de katten van de buren zorg (twee keer per dag eten en wat er geven, naar binnen en buiten laten en twee keer per week de kattenbak) wil ik daar eigenlijk niets voor hebben. Ik geef ook niets als andere voor mijn dieren zorgen. Wel zorg ik dat er genoeg eten voor mijn dieren is, en dat ik geld achterlaat zodat ze iets kunnen kopen als dat nodig is. Dat geld daar hoef ik niets van terug, dus als het niet nodig was dan hebben ze geluk.

Mijn buurvrouw geeft mij meestal toch iets lekkers en/of een mooi tijdschrift. En vaak iets kleins voor mijn dochter.

Voor degene die voor mijn dieren zorgt koop ik niets speciaals of ik moet er tegenaan lopen. Wat ik dan weer wel doe is ze een week of twee later uitnodigen voor een drankje en een hapje en foto's,kijken
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mm. Verschillende meningen dus. Ik weet dat ze het graag doen, met name de dochter is gek op katten. En Eindeloos, deze kat is geen knuffel. Ook niet met mij of andere gezinsleden. Is erg op zichzelf en krabt bij teveel aandacht.

Dus zo leuk is het niet voor ze. Misschien dat ik wel voor ga stellen dat ze een filmpje bij mij gaan kijken ofzo, af en toe, zodat er wel gezelschap is. Krijg geen hoogte van deze kat dus weet niet of zij daar prijs op stelt. Lastig lastig.

Ik denk dat ik ze allebei (de puberkinderen verdelen de taak dan) 20 euro geef en iets lekkers uit Frankrijk. Zeker omdat de kattenbak en de plantjes ook moeten, is toch best een gedoe.

Dank voor het meedenken.
Iedereen is toch blij met een extra zakcentje?! Ook al vind je het leuk om te doen en zeggen ze dat ze er niks voor willen. Zou het zelf zeker wel geven.Gewoon net bedrag in verhouding met aantal beesten en weken vakantie.
Je doet een beslag op iemands privé tijd, 3 weken lang. 3 weken waarin iemand niet zomaar zelf kan doe wat hij of zij wil. Dat ga je toch niet afdoen voor een paar euro of een bosje bloemen of iets lekkers, hoop ik?????
Euh, Naara, wat moet ik dan doen? Ze ten huwelijk vragen? Ik wil er een vergoeding tegenover stellen, ze hebben al gezegd dat ze het graag doen. Dan nog vind ik dat er iets tegenover moet staan. Joehoe, ik dwing ze niet hoor.
quote:kwatta-katta schreef op 07 juli 2012 @ 12:54:

Ik heb het vroeger als tiener wel gedaan, kattenoppas. Ik kreeg toen 5 gulden (jaha, echt vroegah!) per dag. Deed ik eten geven, water geven, kattenbak schoonmaken en de beestjes knuffelen voor.

Ik vind dat heel netjes en leuk betaalt.

Een vakantie kost ook genoeg.

Dan moet je niet bezuinigen op de verzorging/aandacht van je huisdier.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat is ook zeker niet de bedoeling. Ik vroeg enkel wat reeël is. Heb nooit gezegd dat ik het liever gratis ende voor niets wil. Verre van dat.

Echt, begin het eens te worden met al die zeikerds, nooit eens een normaal antwoord. Ik zeg toch niet dat ik te krenterig ben. Ik vroeg - herhaling- wat reeël is.
quote:Snubbel schreef op 07 juli 2012 @ 13:24:

Euh, Naara, wat moet ik dan doen? Ze ten huwelijk vragen? Ik wil er een vergoeding tegenover stellen, ze hebben al gezegd dat ze het graag doen. Dan nog vind ik dat er iets tegenover moet staan. Joehoe, ik dwing ze niet hoor.

20 euro per kind, is 1 euro per kind per dag.

Tja..........
Zucht. 20 euro per kind is niet 1 euro per dag. Ze delen de taak. Maar als het te weinig is, zeg dat gerust. Ik twijfelde. Spijt me zeer.
Ik heb ooit op de twee katten van de buren gepast, 3 weken. Kreeg een mega bos bloemen en zijn met zijn alle wezen uit eten op hun kosten. Zelfs na de 3 weken bleven de katten gewoon braaf in onze tuin poepen! Vond het veel werk, die kattenbak elke dag, bakjes afwassen, eten geven en erbij blijven, borstelen en ook nog af en toe even een stofzuiger door de woonkamer. Tja ik was er zeker een 20 minuten per dag mee bezig.

Als ik mijn hond naar de overburen breng geef ik ze 10 euro per nacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven