Geld & Recht alle pijlers

Buren uit hun koopwoning laten zetten

07-07-2012 14:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat de gemeente utrecht in 2010 een gezin uit hun koopwoning heeft laten verwijderen door rechter, het betrof hier een zeer asociaal gezin wat lange tijd voor overlast zorgde.

Weet toevallig iemand meer over deze zaak of op welke wetsartikelen deze actie gebaseerd was?

Ik zit namelijk ook in een vergelijkbare situatie, en wil dit aan mijn eigen gemeente gaan voorstellen, echter kan ik per google niks vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt
heb even voor je gegoogled op www.rechtspraak.nl maar kan daar niet zo snel iets vinden, maar weet dat dat inderdaad een tijd geleden speelde. Je zou naar de rechtbank Utrecht kunnen bellen (griffie handelsunit rechtbank) denk wel dat het een gepubliceerde (anonieme) uitspraak is, dus dan kunnen ze je zo het LJN (landelijke jurisprudentienummer) geven.
En stel he je krijgt de buren uit hun koopwoning, wie zegt dat je nieuwe buren niet gaan klagen over die bomen?!
Wonen er Roma's naast je?
Je gaat je bijna afvragen wie hier nu de tokkie familie is kan me ook niet voorstellen dat de gemeente zich met particuliere aangelegenheden gaat bemoeien.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 15:45:

[...]

Ja die bomen zijn van mij he, de buren terroriseren om die bomen weg te krijgen.

Niet om het één of ander, maar begrijp ik nu goed dat jullie al 18 jaar beef hebben om een paar bomen? En dat jullie buren tot terreur over zijn gegaan, vanwege die paar bomen? Dan ga ik me toch afvragen of er niet meer aan de hand is.

En nee, ik denk niet dat jullie je buren uit hun koophuis gezet krijgen vanwege een paar bomen, die nota bene nog van jullie zijn ook. Maar waarschijnlijk krijgen we hier ook maar één kant van het verhaal te horen, en dan nog maar een klein deel van die ene kant ook. Dat maakt het ook een beetje lastig om de rijdende rechter uit te hangen.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 14:43:

[...]

Bij ons betreft het ruim 18 jaar, waarvan mijn man en ik het nu 6 jaar in eigendom hebben en daarvoor hebben mijn ouders en ik er ruim 20 jaar gewoond.

Loop je al zolang te bedenken, dat die familie er uit moet ?

6 jaar?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gaat het serieus over bomen in de tuin?
goh da aflevering van Bonje met de buren van afgelopen donderdag ging ook al over bomen..,.

Maar goed, is er ooit wel eens serieus besproken wat hun bezwaren tegen de bomen zijn? Is er een compromis besproken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zag net een ander topic van iemand die haar buren uit hun koophuis wilde laten zetten omdat ze van die asociaal hoge bomen dichtbij de erfgrens hebben staan.
quote:rosanna08 schreef op 07 juli 2012 @ 16:34:

goh da aflevering van Bonje met de buren van afgelopen donderdag ging ook al over bomen..,.

Maar goed, is er ooit wel eens serieus besproken wat hun bezwaren tegen de bomen zijn? Is er een compromis besproken? Het schijnt zelfs bij de rechter te zijn geweest.
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2012 @ 16:40:

[...]

Het schijnt zelfs bij de rechter te zijn geweest. Maar blijkbaar heeft die uitspraak niet tot rust geleid. En ik denk dat dat toch is wat iedereen wil.
quote:rosanna08 schreef op 07 juli 2012 @ 16:44:

[...]

Maar blijkbaar heeft die uitspraak niet tot rust geleid. En ik denk dat dat toch is wat iedereen wil. Bomen kunnen wel op de juiste afstand van de erfgrens staan, maar daarom kan je er als buren er nog wel last van hebben, echter heb je dan ook bij de rechter vette pech en dat jouw huis vochtig blijft na een fikse regenbui omdat jouw huis door hun bomen in de schaduw staat is dan ook jouw probleem, sja dan kan ik me van die buren ook wel indenken dat ze steeds vervelender worden, hun woongenot word door die bomen verziekt.
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2012 @ 16:03:

[...]

Die buren hebben dus last van JULLIE bomen en , kan je ook vertellen waarom hun er last van hebben?, uhm ik noem maar wat vochtig huis omdat jullie bomen de zonlicht weghouden uit hun tuin en over hun huis?, last van veel schaduw in de tuin en hun plantjes dus kansloos, uhm veel blader overlast, niet alleen bij hun in de tuin maar ook in hun dakgoot.

Jij en de rest van de buurt kan wel willen dat die bomen blijven staan, maar je zal maar door jullie toedoen in de schaduw zitten dan ben je als huis eigenaar mooi in de aap gelogeerd, en wat hebben jullie nog meer gedaan dat die mensen zich zo zijn gaan opstellen naar jullie toe?, je maakt me niet wijs dat jullie totaal niks te verwijten valt.

We hebben beide een tuin van 1000m2 en de bomen staan helemaal achterin, dus het huis heeft er geen last van, schaduw kun je ook niet hebben in zo grote tuin en daarnaast staan er 3 enorme coniferen tegen onze boom aan, dus hoezo last?

Zij doen zo omdat ze 16 jaar geleden bij alle officiële instantie`s en de rechtbank bakzeil hebben gehaald, en nu alsnog voor eigen rechter willen spelen!!!!
Bedoel je deze zaak?

http://w.rtvutrecht.nl/nieuws/411569/ge ... villa.html

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/418643/ ... l~reacties
quote:sundream schreef op 07 juli 2012 @ 16:51:

Bedoel je deze zaak?

http://w.rtvutrecht.nl/nieuws/411569/ge ... villa.html

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/418643/ ... eactiesNee deze familie heeft zich misdragen in huurwoningen.
Ik baal van de bomen achter ons huis, die halen ook alle zon weg, en nee ze hoeven niet omgehakt te worden, maar kort aub de takken in, mag niet want de rechter heeft uitspraak gedaan dat het monumentale bomen zijn, dat hebben we dan weer te danken aan mensen die een campagne zijn begonnen om de bomen te beschermen maar ze zelf niet achter hun tuin hebben staan,ons huis is daardoor een stuk kouder en vochtiger, dus ik kan me voorstellen dat die buren lastig zijn gaan doen, als ik het op mijn heupen krijg van de bomen van de gemeente ga ik ze ook bellen of ze de goot willen leeg maken enzv enz, ow jah ik heb pasgeleden nog om een helm willen vragen, een helm om in mijn eigen tuin te kunnen lopen zonder dat er zaadballen keihard op mijn hoofd vallen, van ja die ROT bomen
Er is zelfs een speciale site voor:

http://www.woonoverlast.nl/
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2012 @ 16:52:

Ik baal van de bomen achter ons huis, die halen ook alle zon weg, en nee ze hoeven niet omgehakt te worden, maar kort aub de takken in, mag niet want de rechter heeft uitspraak gedaan dat het monumentale bomen zijn, dat hebben we dan weer te danken aan mensen die een campagne zijn begonnen om de bomen te beschermen maar ze zelf niet achter hun tuin hebben staan,ons huis is daardoor een stuk kouder en vochtiger, dus ik kan me voorstellen dat die buren lastig zijn gaan doen, als ik het op mijn heupen krijg van de bomen van de gemeente ga ik ze ook bellen of ze de goot willen leeg maken enzv enz, ow jah ik heb pasgeleden nog om een helm willen vragen, een helm ok in mijn eigen tuin te kunnen lopen zonder dat er zaadballen keihard op mijn hoofd vallen, van ja die ROT bomen Hoe groot is jouw tuin? als jouw tuintje 50/100/150 m2 is dan snap ik dat je behoorlijk baalt!!!
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 16:54:

[...]

Hoe groot is jouw tuin? als jouw tuintje 50/100/150 m2 is dan snap ik dat je behoorlijk baalt!!!Als jij zo'n arrogante houding als hier aan neemt , kan ik me voorstellen dat de buren jou op dezelfde niveau benaderen en behandelen.
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2012 @ 16:47:

[...]

Bomen kunnen wel op de juiste afstand van de erfgrens staan, maar daarom kan je er als buren er nog wel last van hebben, echter heb je dan ook bij de rechter vette pech en dat jouw huis vochtig blijft na een fikse regenbui omdat jouw huis door hun bomen in de schaduw staat is dan ook jouw probleem, sja dan kan ik me van die buren ook wel indenken dat ze steeds vervelender worden, hun woongenot word door die bomen verziekt. ja dat is ook wat ik bedoel te zeggen. Fijn dat je de wet en de rechter en de buren en weet ik veel wie aan je kant hebt, je blijft toch met ontevreden buren zitten. En dan kun je wel zeggen, zij zijn vervelende tokkies en dat zal ook best, maar het is geen oplossing
3 bomen is jullie dit geouwehoer waard?

Als jullie ze 16 jaar geleden om hadden gekapt en op een andere plek nieuwe bomen hadden neergezet ( waar de buren er geen last van hebben) was er dus niets aan de hand.
quote:xxxfamke schreef op 07 juli 2012 @ 16:59:

Als jullie ze 16 jaar geleden om hadden gekapt en op een andere plek nieuwe bomen hadden neergezet ( waar de buren er geen last van hebben) was er dus niets aan de hand. ja, maar dan hebben de buren gewonnen.

Overigens was TO toen nog niet de eigenaar van het huis, dus dat is haar niet aan te rekenen
quote:xxxfamke schreef op 07 juli 2012 @ 16:59:

Als jullie ze 16 jaar geleden om hadden gekapt en op een andere plek nieuwe bomen hadden neergezet ( waar de buren er geen last van hebben) was er dus niets aan de hand.Waarom zouden wij alles inleveren? en de buren niks terwijl wij alles aan onze kant hebben staan? de rechter, de wet, gemeente, wijkbeheer, buurtbewoners.

En als ze het echt weg willen hebben dan moeten beiden partijen maar naar het midden en zolang ze dat weigeren en eisen dat wij naar hun toe komen.(wij leveren alles in en hun doen niks) gebeurt er gewoon niks.
Ik moet ineens denken aan die uitzending van de rijdende rechter waar beter psychiatrische hulpverlening in gang gezet had kunnen worden voor de buurvrouw ipv een nieuw hek.
Hak de bomen dusdanig behendig om zodat ze in 1 klap het huis van de buren vernietigen.

Als ze dan naar buiten komen en verhaal gaan halen zeg je: "Ja maar, dit wilde je toch?!"

Wel even kijken of je WA-verzekering dit dekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven