Geld & Recht alle pijlers

Buren uit hun koopwoning laten zetten

07-07-2012 14:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat de gemeente utrecht in 2010 een gezin uit hun koopwoning heeft laten verwijderen door rechter, het betrof hier een zeer asociaal gezin wat lange tijd voor overlast zorgde.

Weet toevallig iemand meer over deze zaak of op welke wetsartikelen deze actie gebaseerd was?

Ik zit namelijk ook in een vergelijkbare situatie, en wil dit aan mijn eigen gemeente gaan voorstellen, echter kan ik per google niks vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt
Maar waarom willen de buren de bomen dan weg? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven...
Heremetiet, wat doen jou buren moeilijk en jullie ook!

Trek die krengen eruit en zet ze wat verderop neer.

18 jaar, sorry hoor maar dit is wel triest.
Ja en?
TO ik snap dat je ervan baalt maar in situaties als deze moet je je afvragen wat je wil hebben: geluk of gelijk.
quote:mniekske schreef op 07 juli 2012 @ 17:05:

Maar waarom willen de buren de bomen dan weg? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven...Op sommige dingen zijn geen antwoorden te geven, ze hebben de rechter uitgelegd dat het lelijk was en schaduw weg nam, op de vraag van de advocaat van mijn ouders waarom staan er dan 3 coniferen tegenaan die hoger zijn? hadden ze geen antwoord, net zo goed als ze niet konden beargumenteren waarom ze niet ergens anders in de tuin gingen zitten voor de zon, in zo grote tuin is er altijd zon.
Er bestaat een hele keurige manier om je buren er toe te bewegen te verhuizen.

Doe een goed bod op hun huis
''ze hebben de rechter uitgelegd dat het lelijk was en schaduw weg nam''

Daar geloof ik niks van.
Wow en dat om een paar bomen...... Ben blij dat ik niet jouw buren ben of jou. Kom op aarde met z'n allen en los dit normaal en voor eens en altijd op.

Belachelijk om met die reden uit te zoeken of je de buren uit hun koophuis kan laten zetten. Vertrek zelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik krijg altijd zo de kriebels van mensen die bomen weg willen hebben, getver! Joh, laten we ze allemaal omhakken, gaan we er zelf gelijk achteraan. Staat er dan nooit iemand eventjes bij stil dat wij leven door die kanjers?
quote:cadou schreef op 07 juli 2012 @ 17:32:

Ik krijg altijd zo de kriebels van mensen die bomen weg willen hebben, getver! Joh, laten we ze allemaal omhakken, gaan we er zelf gelijk achteraan. Staat er dan nooit iemand eventjes bij stil dat wij leven door die kanjers?precies!!!!!!!!!
Ik ben ook voor zo veel mogelijk bomen laten staan maar soms hebben mensen echt een mega boom in een heel klein tuintje en dat is gewoon niet handig (of mensen hebben een grote tuin maar de boom staat gewoon erg onhandig). Als je dan zo nodig een boom wilt in je tuin neem er dan een die gewoon past bij je formaat tuintje en die niet tig meter hoog wordt waardoor de buren geen zon meer hebben.
quote:closednote schreef op 07 juli 2012 @ 17:38:

Ik ben ook voor zo veel mogelijk bomen laten staan maar soms hebben mensen echt een mega boom in een heel klein tuintje en dat is gewoon niet handig. Als je dan zo nodig een boom wilt in je tuin neem er dan een die gewoon past bij je formaat tuintje en die niet tig meter hoog wordt waardoor de buren geen zon meer hebben.Persoonlijke zou ik 1000m2 geen klein tuintje willen noemen? en volledig in schaduw laat me niet lachen dan moet het wel een super grote reuze boom zijn en die bestaan niet.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:40:

[...]

Persoonlijke zou ik 1000m2 geen klein tuintje willen noemen? en volledig in schaduw laat me niet lachen dan moet het wel een super grote reuze boom zijn en die bestaan niet.Joh, leg nou eens gewoon uit wat er daadwerkelijk aan de hand is. Dat geeft een wat beter beeld en zo.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:40:

[...]

dan moet het wel een super grote reuze boom zijn en die bestaan niet.Seqoia worden heel erg groot
quote:groentsoep2 schreef op 07 juli 2012 @ 17:42:

[...]

Joh, leg nou eens gewoon uit wat er daadwerkelijk aan de hand is. Dat geeft een wat beter beeld en zo.Meer dan die bomen is er nooit geweest, mijn ouders hebben de buren nooit gesproken totdat er een dreigbrief op de mat lag over die bomen.
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2012 @ 16:52:

maar kort aub de takken in, :

Lijkt me dat die kanjers dat wel overleven niet? Dat gewauwel gelijk over zuurstof. Het gaat toch om een oplossing vinden? Dat beide partijen naast elkaar kunnen wonen i.p.v een topic openen over hoe je de buren uit hun koophuis kan laten zetten?

Pfffff
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Van mij zouden ze per wet mogen verplichten dat iedereen tenminste 1 boom in ze´n tuin heeft staan, ter compensatie voor die paar die in de schutting zijn gaan zitten:).
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:44:

[...]

Meer dan die bomen is er nooit geweest, mijn ouders hebben de buren nooit gesproken totdat er een dreigbrief op de mat lag over die bomen.En toen?
quote:groentsoep2 schreef op 07 juli 2012 @ 17:49:

[...]

En toen?Niks, er is per post gecommuniceerd, van hun kant wat minder net dan bij ons, en ze hebben meegewerkt aan het onderzoek van de gemeente, wijkbeheer en uiteindelijk zijn ze verschenen op de rechtbank, waar een advocaat keurig het woord heeft gevoerd, geen vuil woord van onze kant.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:53:

[...]

Niks, er is per post gecommuniceerd, van hun kant wat minder net dan bij ons, en ze hebben meegewerkt aan het onderzoek van de gemeente, wijkbeheer en uiteindelijk zijn ze verschenen op de rechtbank, waar een advocaat keurig het woord heeft gevoerd, geen vuil woord van onze kant.Misschien dan maar eens een echt gesprek met elkaar gaan voeren?
Even samenvatten hoor: Bomen staan er dus al zo´n 20 jaar, buren zaten 20 jaar geleden dus al te zeiken om niks. Er vanuitgaand dat het klopt wat to hier schrijft, hebben ze dus geen last van dakgoten want ze staan achter in de tuin. Ze hebben dus geen last van een donker, koud en vochtig huis want ze staan achter in de tuin. Ze hebben dus geen last van te weinig zon want ze staan achter in de tuin van circa 1000m2. Ze hebben zelf coniferen in de tuin die nog groter zijn. Hebben dus 20 jaar terug het hele wetsganzebord al rondgelopen en overal 0 op het rekest gekregen. Zijn toen over gegaan op terreur en houden dat dus tot aan vandaag vol en hebben ondertussen ruzie met de rest van de straat/omgeving. Mijn advies: Laat die bomen aub. staan. Dit zijn gewoon idiote eikels. Als ze zover gaan om dus eigenlijk niets, hebben ze nadat je de bomen hebt gekapt wl iets anders om over te zeiken! Sorry Enn, maar in dit soort situaties is er niet zoiets als een oplossing. Gewoon die dingen laten staan.
Ik hoop dat de bomen zoveel verdriet, woede en onenigheid waard zijn. Maar doe een foto dan kunnen we makkelijker onze mening erover geven.
poef
Als de situatie echt zo is als jij beschrijft dan heb je maar twee keuzes ben ik bang. Lijdzaam ondergaan of in de tegenaanval gaan. Oog om oog en zo. Niet netjes, maar soms heb je weinig keuze. Sommige mensen binden pas in wanneer ze ontdekken dat de tegenpartij het gevecht niet uit de weg gaat.

Van instanties zou ik weinig verwachten verder.
quote:xxxfamke schreef op 07 juli 2012 @ 16:59:

3 bomen is jullie dit geouwehoer waard?

Als jullie ze 16 jaar geleden om hadden gekapt en op een andere plek nieuwe bomen hadden neergezet ( waar de buren er geen last van hebben) was er dus niets aan de hand.Waarom zou ze dat doen als ze in haar gelijk staat en de buren geen argumenten hebben waarom ze er last van hebben? Alleen maar zodat de buren niet boos worden? Kom op zeg, zo werkt het niet. Anders werd overal wel terrorisme ingezet. "Jij doet niet wat ik wil? Dan ga ik je stelselmatig treiteren. dan kunnen andere later zeggen, had je dat er nou voor over?" pffft.
1000m2 zegt weinig in mijn ogen. Kan ook zijn dat de tuin maar 10 meter diep is en weet ik het hoe breed en om het huis heen loopt ofzo en zo aan die meters komt. Belangrijker is om te weten hoe de tuin eruit ziet qua vorm, hoe ver de bomen van het huis af staan, hoe de tuin van de buren daar tegenaan grenst, hoe hoog de bomen zijn en wat voor soort bomen etc. Wat specifiekere info dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven