Geld & Recht alle pijlers

Ex wil geld zien

08-07-2012 23:40 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nu een tijdje uit elkaar, we zitten nog met een koophuis waarvoor hij de hypotheek zou betalen (wat ie dus niet doet omdat er telkens brieven komen van de bank) gezien ik niet genoeg verdien om er te blijven wonen.

Hij heeft laatst onze gezamelijke bankrekening nagekeken en hij zegt dat ik geld van hem heb opgemaakt (voor boodschappen, benzine e.d) en dat wil hij terug hebben...

Ik word er een beetje moedeloos van...
Waarom heb je nog een gezamenlijke rekening?
Hoe lang zijn jullie nu uit elkaar en waren jullie getrouwd? Waarom woont hij niet in het huis als hij het zou betalen? En nog belangrijker, waarom bestaat er nog een gezamelijke bankrekening?
Ik zou maar eens heel snel iets proberen te regelen met de bank. Jullie ikunnen dan wel onderling hebben afgesproken dat hij de hypotheek zou gaan betalen maar daar heeft de bank geen boodschap aan. Als hij niet betaald dan kloppen ze bij jou aan.
Heb je ook geld gebruikt van jullie gezamenlijke rekening?
de gezamelijke rekening bestaat nog omdat daar de hypotheek afgeschreven word. We waren niet getrouwd.

De bank heb ik vorige week een brief van gehad omdat mijn ex-partner de gezamelijke betaalrekening heeft laten blokkeren, dus nu kan de hypotheek ook niet afgeschreven worden.

In de tijd dat wij uit elkaar waren (vanaf april) is mijn belastingteruggaaf op de gezamelijke gestort omdat ik deze al had ingediend voor wij uit elkaar gingen. En dit geld heb ik er inderdaad vanaf gehaald.
Afspraken maken? Zomaar een suggestie. Gratis.
Jij bent net zo verantwoordelijk voor de hypotheek als hij, als hij niet betaalt halen ze het gewoon bij jou
Kan je ex het huis wel alleen betalen? Waar woont hij nu?
Dus niet voor boodschappen, benzine e.d.? Dan kan je dat toch aantonen?
Was dat de teruggaaf over 2011? Want daar heeft ex natuurlijk even veel recht op als jij.
mijn ex kan het huis alleen betalen, dit is uitgerekend door de hypotheekverstrekker. Maar hij is bij zijn ouders gaan wonen..

Huis staat dus leeg in de verkoop..
quote:rara70 schreef op 08 juli 2012 @ 23:51:

Was dat de teruggaaf over 2011? Want daar heeft ex natuurlijk even veel recht op als jij.dat was mijn persoonlijke teruggaaf 2011
quote:amand1969 schreef op 08 juli 2012 @ 23:49:

Afspraken maken? Zomaar een suggestie. Gratis.ik zou wel willen, maar als ik telkens uitgescholden word aan de telefoon... dan houdt het voor mij ook een keer op
quote:hairchick schreef op 08 juli 2012 @ 23:51:

mijn ex kan het huis alleen betalen, dit is uitgerekend door de hypotheekverstrekker. Maar hij is bij zijn ouders gaan wonen..

Huis staat dus leeg in de verkoop..Heel leuk dat door de hypotheekverstrekker is uitgerekent dat hij het huis alleen kan betalen maar zolang jouw naam niet van de hypotheekakte is geschrapt en er niet betaald wordt komt de bank gewoon bij jou om het geld op te eisen.
Oh, dus ook jij woont niet in het huis? Mag ik vragen waarom jullie ervoor hebben gekozen dat niet 1 van jullie in het huis is blijven wonen ipv het leeg te laten staan?
quote:loisnvt schreef op 08 juli 2012 @ 23:54:

Oh, dus ook jij woont niet in het huis? Mag ik vragen waarom jullie ervoor hebben gekozen dat niet 1 van jullie in het huis is blijven wonen ipv het leeg te laten staan?ik woon er niet omdat ik het sowieso niet kon betalen, en hij woont er niet omdat hij het niet wil omdat er te veel herinneringen liggen. en omdat hij te weinig thuis is om een eigen huis te hebben (hij is chauffeur)
Wat ik vreemd vind is dat hij de rekening heeft kunnen blokkeren. Ik had toch echt de handtekening van ex nodig om dat te doen!
quote:rara70 schreef op 08 juli 2012 @ 23:57:

Wat ik vreemd vind is dat hij de rekening heeft kunnen blokkeren. Ik had toch echt de handtekening van ex nodig om dat te doen!ja, dat vond ik ook vreemd, heb hier de bank ook over gebeld, maar volgens hun mocht dat gewoon...
Als ex zorgt dat er niet genoeg geld op staat om de hypotheek van te betalen dan kan er natuurlijk ook niet geïncasseerd woerden door de hypotheekverstrekker.

Dus de rekening hoeft helemaal niet geblokkeerd te zijn om de hypotheek niet te betalen.
quote:rara70 schreef op 08 juli 2012 @ 23:57:

Wat ik vreemd vind is dat hij de rekening heeft kunnen blokkeren. Ik had toch echt de handtekening van ex nodig om dat te doen!Nu je het zegt, ook ik moest het destijds samen met ex opzeggen/blokkeren of wat dan ook. Kon absoluut niet éénzijdig!
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk wat ie nu van je wilt?
Dus jullie kochten samen een huis wat hij nu alleen betaalt en jij doet boodschappen van jullie geld?

Ik zou ook pissig zijn als ik je ex was....
quote:hairchick schreef op 08 juli 2012 @ 23:58:

[...]

ja, dat vond ik ook vreemd, heb hier de bank ook over gebeld, maar volgens hun mocht dat gewoon...

Lijkt mij niet correct van de bank, maar misschien kan jij de rekening dan ook eenzijdig weer laten deblokkeren ?

En als je een rechtsbijstandsverzekering heb zou ik hun meteen op de hoogte stellen van de ontstaande situatie. Want jij blijft medeverantwoordelijk voor de hypotheek.
-Maak een kopietje van de brief van de belastingdienst

-Maak een printscreen van de storting van de belastingdienst

-Maak een printscreen van jouw afschrijving

-Mail je ex dat het op een misverstand berust en je het jammer vind dat het verkeerd is overgekomen. Voeg bijlagen toe.

-Maak afspraken met je ex

Maarrr..zou het niet kunnen dat hij boos is dat hij alles alleen moet betalen en jij nu je de mogelijkheid hebt IETS te kunnen doen, je dat doodleuk niet doet? Ik zou het me kunnen voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven