Geld & Recht alle pijlers

Ex wil geld zien

08-07-2012 23:40 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nu een tijdje uit elkaar, we zitten nog met een koophuis waarvoor hij de hypotheek zou betalen (wat ie dus niet doet omdat er telkens brieven komen van de bank) gezien ik niet genoeg verdien om er te blijven wonen.

Hij heeft laatst onze gezamelijke bankrekening nagekeken en hij zegt dat ik geld van hem heb opgemaakt (voor boodschappen, benzine e.d) en dat wil hij terug hebben...

Ik word er een beetje moedeloos van...
Oei, dit is echt linke soep. Afhankelijk van de afspraken met de bank die hierover bestaan, en hopelijk een beetje coulance, kunnen ze dit niet betalen van de hypotheek een paar maanden (en echt niet heel veel!) aankijken. Dan ga je subiet naar de veiling, alwaar je huis voor veel en veel minder dan de marktwaarde gedwongen verkocht gaat worden. Het verschil tussen de opbrengst (soms minder dan de helft van de waarde) en jullie hypotheek, wordt dus jullie gezamenlijke restschuld. (Tenzij je Nationale Hypotheekgarantie hebt). Beseft jouw expartner dit, gezien zijn idote actie van geen hypotheek meer betalen?
''Maar het "probleem" is al opgelost!''

Vertel!
quote:margriet12345 schreef op 13 juli 2012 @ 15:54:

, . (Tenzij je Nationale Hypotheekgarantie hebt). Beseft jouw expartner dit, gezien zijn idote actie van geen hypotheek meer betalen?

Voor de NHG heb je wel de verplichting om je schuld zo klein mogelijk te laten zijn. Als je simpelweg geen hypotheek meer betaald en dan maar afwacht wat er gaat gebeuren voldoe je niet aan die voorwaarden.

To het is pas opgelost als je huis verkocht is en je geen hypotheek meer op je naam hebt. Tot die tijd kan er nog van alles gebeuren.
quote:lilaemme schreef op 13 juli 2012 @ 12:53:

[...]

Ja dus? Dit is toch geen reactie op mijn post. Hierin schrijf ik dat jouw persoonlijke belastingteruggave van jou is, tenzij je in een samenlevingscontract iets anders bent overeen gekomen (gemeenschap van goederen). Ik begrijp je reactie dus niet... Of heb je per ongeluk mijn post geciteerd?ja sorry, dit ging per ongeluk... kon het ook nie verwijderen!
quote:margriet12345 schreef op 13 juli 2012 @ 15:54:

Oei, dit is echt linke soep. Afhankelijk van de afspraken met de bank die hierover bestaan, en hopelijk een beetje coulance, kunnen ze dit niet betalen van de hypotheek een paar maanden (en echt niet heel veel!) aankijken. Dan ga je subiet naar de veiling, alwaar je huis voor veel en veel minder dan de marktwaarde gedwongen verkocht gaat worden. Het verschil tussen de opbrengst (soms minder dan de helft van de waarde) en jullie hypotheek, wordt dus jullie gezamenlijke restschuld. (Tenzij je Nationale Hypotheekgarantie hebt). Beseft jouw expartner dit, gezien zijn idote actie van geen hypotheek meer betalen?

Nee dit beseft hij niet, omdat hij volgens zijn ouders en zichzelf niet in aanmerking komt voor de NHG omdat hij teveel verdient.

Heb hem dit al meerdere malen duidelijk proberen te maken dat die NHG voor beiden geld aangezien deze ook op de akte van levering staat.

Maar dat wil hij maar niet geloven....
quote:hairchick schreef op 16 juli 2012 @ 21:28:

[...]

Nee dit beseft hij niet, omdat hij volgens zijn ouders en zichzelf niet in aanmerking komt voor de NHG omdat hij teveel verdient.

Heb hem dit al meerdere malen duidelijk proberen te maken dat die NHG voor beiden geld aangezien deze ook op de akte van levering staat.

Maar dat wil hij maar niet geloven....Dit klinkt niet als opgelost, of mis ik iets?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Okay, dit gaat niet helemaal de goede kant op.

Even voor de goede orde: een rekening die op en/of staat mag eenzijdig geblokkeerd en/of opgeheven worden. Dat houdt dus in dat jij dat ook kan ... Alleen, als bij de bank bekend is dat je in 'scheiding' ligt, willen ze wel eens moeilijk doen. Ze hebben dan een bewijs nodig hoe e.e.a. geregeld gaat worden. In geval van echtscheiding is dat een convenant.

Voor wat betreft het niet betalen van je hypotheek: NIET DOEN! BETALEN!!! Als je achterstanden oploopt kunnen deze gemeld worden bij BKR en dan kun je het kopen van een huis de komende 5 jaar minimaal vergeten. Dit wordt ook bij de bank geregistreerd en zij zullen je (zoals het nu in de economie er uit ziet) nooit meer accepteren voor een hypotheek. Niet betalen is het stomste wat je kunt doen. Dit geldt natuurlijk ook voor je ex-partner. Als de hypotheek op 2 namen staat wordt de achterstand bij beiden geregistreerd ... en dan ben je nog niet jarig! Ook consumptieve leningen kun je dan in veel gevallen vergeten. Of je moet al in zee gaan met die bloedzuigers van lenen.nl ofzo.

Succes!
Je hebt best kans dat julie inderdaad geen beroep op NHG gaan doen als de woning dus door schuld met verlies moet worden verkocht. NHG is er voor de gevallen dat het buiten de eigen schuld om is. Als hij gewoon kan betalen maar dit gewoon niet doet is er dus sprake van opzet.

Hij/jullie kunnen beter blijven betalen en dan de woning met verlies verkopen (met goedkeuring van nhg natuurlijk). Dan is er meer kans dat de restschuld wordt kwijtgescholden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven