Wat moet ik doen?

09-07-2012 13:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje loopt het niet zo lekker tussen mij en mijn vriend. Hoewel we erg op elkaar gesteld zijn, gebeuren er steeds meer dingen die mij niet lekker zitten.

We wonen nu ruim een jaar samen en de sleur lijkt al te zijn toegeslagen. Op dit moment voel ik weinig seksuele spanning voor hem. Zelfs gewoon zoenen zie ik niet zitten. Hierdoor wordt hij ook erg onzeker, wat te begrijpen is.

Door deze situatie hebben we de laatste tijd regelmatig ruzie. Maar hoewel ik heel veel van hem houd, zie ik ook in dat dit niet eeuwig kan doorgaan. Zo worden we alle 2 niet gelukkig. Ik weet alleen niet zo goed wat ik er aan moet doen. De relatie opgeven is ook niet direct wat ik wil.

Ik moest hier gewoon even mijn verhaal kwijt, aangezien de situatie echt aan me begint te vreten.
Doe eens raar. Praat er eens met je vriend over.

Is er toevallig al een ander in het spel?
Je kunt verschillende dingen doen:

- Praten, eventueel met een professional

- Een open relatie aangaan, kan de spanning terugbrengen

- Voortkabbelen op deze manier

- Stoppen
Je houdt van em, maar bent totaal niet meer tot hem aangetrokken?

Dan is het einde verhaal. Beter na een jaar dan na 20 jaar en kinderen zal ik maar zeggen.
haha, praten erover doen we genoeg. Dan beloven we elkaar van alles, maar het lijkt niet te helpen.

Maar er is geen ander. Hoewel hij dat soms wel denkt.
Waarom wil je hem niet zoenen?
Ja, waarom wil je hem niet zoenen?
Is het dan zo dat je je niet meer aangetrokken voelt tot je partner, dan is het misschien beter om te stoppen (zie Julius), hoewel dat uiteindelijk in elke relatie zou kunnen gebeuren, als je na de periode van verliefdheid, nu met het houden van wilt beginnen, maar dat dit je tegenstaat, omdat je in de sleur van het alledaagse zit, dan moet je toch meer doen dan alleen maar loze beloftes maken, doe eens gek, boek een hotelletje in zuid limburg bv, en dan dus een paar dagen helemaal geen dagelijkse sleur, svp geen mobieltje meenemen
Wat is precies het probleem? Hoezo sleur? Wat is niet leuk meer (los van de de aantrekkingskracht & seks; dat lijkt me het resultaat van die sleur & irritaties) en wat beloven jullie elkaar dan de hele tijd?
Ik heb er geen reden voor. Het voelt gewoon heel raar. Niet meer zo vertrouwd als de afgelopen jaren.
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 14:18:

Ik heb er geen reden voor. Het voelt gewoon heel raar. Niet meer zo vertrouwd als de afgelopen jaren.Is er echt niks gebeurd? Ik bedoel niet of er een ander in het spel was, maar iets anders... Wordt je boos vanwege bepaalde gewoontes? Heeft hij minder aandacht? Hebben jullie een keer een erge ruzie gehad?
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 14:18:

Ik heb er geen reden voor. Het voelt gewoon heel raar. Niet meer zo vertrouwd als de afgelopen jaren.Dat is natuurlijk ook een vicieuze cirkel; minder aantrekkingskracht (waarom?)=minder seks=minder gevoel van verbondenheid=nog minder zin....
quote:hekje schreef op 09 juli 2012 @ 14:25:

[...]

Dat is natuurlijk ook een vicieuze cirkel; minder aantrekkingskracht (waarom?)=minder seks=minder gevoel van verbondenheid=nog minder zin....

Denk ik ook.

TO, zou je dat willen doorbreken?
Sorry als ik totaal verkeerd zit, maar ik denk dat je het zelf al heel goed weet, maar bevestiging zoek..

Probeer anders leuke dingen te doen samen, ga er samen op uit. Misschien doet een vakantie wonderen? Of ga eens samen lekker stappen o.i.d.

Je moet altijd blijven werken aan relatie. Ook met zn tweeen kun je lekker het terras opzoeken. Is toch altijd anders als thuis. Thuis hang je toch al gauw op de bank achter de tv of laptop.

Je moet er wat voor doen, vanzelf wordt het echt niet beter..

Succes!
quote:ravachol schreef op 09 juli 2012 @ 14:24:

[...]

Is er echt niks gebeurd? Ik bedoel niet of er een ander in het spel was, maar iets anders... Wordt je boos vanwege bepaalde gewoontes? Heeft hij minder aandacht? Hebben jullie een keer een erge ruzie gehad?

Er is juist heel veel gebeurd in de laatste jaren, maar dat hebben we afgesloten. En die dingen hebben ons misschien ookwel dichter bij elkaar gebracht. En er zijn wel dingen waar ik me aan erger, maar dat zal iedereen wel hebben in een relatie.

En als ik zo wat reacties lees is ons probleem misschien wel gewoon dat we de realiteit niet willen inzien. Omdat de gevolgen nogal drastisch zijn.
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 14:33:

[...]

Er is juist heel veel gebeurd in de laatste jaren, maar dat hebben we afgesloten. En die dingen hebben ons misschien ookwel dichter bij elkaar gebracht. En er zijn wel dingen waar ik me aan erger, maar dat zal iedereen wel hebben in een relatie.

En als ik zo wat reacties lees is ons probleem misschien wel gewoon dat we de realiteit niet willen inzien. Omdat de gevolgen nogal drastisch zijn.Over wat voor gevolgen heb je het? Gezien je samenwoont?
Maar het klinkt eerder alsof jij al met 1 been buiten staat, en hij nog niet.

Wil je ook niet meer werken aan je relatie? Denk je dat deze helemaal niet meer te redden valt? Want zonder aandacht vervalt elke relatie in een sleur, dus zou je niets oplossen met weggaan. (of je moet single willen blijven, ook een mogelijkheid)
Doen jullie nog wel je best voor elkaar?

Leuk aankleden voor elkaar, lief en aanhankelijk voor elkaar?

Of zijn jullie ingedut? Thuis oude makkelijke kleding aan, pantoffels en, bij wijze van spreken, met een grote zak chips voor de tv kijken naar een film o.i.d?

Probeer elkaar weer aandacht te geven en toon genegenheid.

Als jullie allebei denken: het is wel goed zo. En de schouders ophalen dan gaat het niets worden. Dan kunnen jullie net zo goed stoppen.

Dan is de vlam gedoofd.
quote:Sssenta schreef op 09 juli 2012 @ 14:40:

Maar het klinkt eerder alsof jij al met 1 been buiten staat, en hij nog niet.

Wil je ook niet meer werken aan je relatie? Denk je dat deze helemaal niet meer te redden valt? Want zonder aandacht vervalt elke relatie in een sleur, dus zou je niets oplossen met weggaan. (of je moet single willen blijven, ook een mogelijkheid)Ik heb wel eens overwogen om mijn spullen te pakken. Maar dan besef ik ook dat, dat niet is wat ik wil. Maar ik denk dat ik gewoon m'n best moet gaan doen en dan kijken of het werkt. Zo niet weet ik dat ik er alles aan gedaan heb.
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 14:54:

[...]

Ik heb wel eens overwogen om mijn spullen te pakken. Maar dan besef ik ook dat, dat niet is wat ik wil. Maar ik denk dat ik gewoon m'n best moet gaan doen en dan kijken of het werkt. Zo niet weet ik dat ik er alles aan gedaan heb.

Maar hoe denkt hij erover? Wil hij er nog voor gaan? Gaat hij ook zijn best doen?

Wat maakt dat je nu zo van hem verwijderd bent? En heeft hij dat gevoel ook? Hoe ga je je best doen? Wat ga je veranderen? En hij? Je alleen maar voornemen om 'beter je best te doen' is natuurlijk niet genoeg.
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 14:54:

[...]

Ik heb wel eens overwogen om mijn spullen te pakken. Maar dan besef ik ook dat, dat niet is wat ik wil. Maar ik denk dat ik gewoon m'n best moet gaan doen en dan kijken of het werkt. Zo niet weet ik dat ik er alles aan gedaan heb.Maar jullie beloven elkaar telkens beterschap toch? Waarom doe je dan alsnog je best niet?
quote:Sssenta schreef op 09 juli 2012 @ 15:00:

[...]

Maar hoe denkt hij erover? Wil hij er nog voor gaan? Gaat hij ook zijn best doen?

Wat maakt dat je nu zo van hem verwijderd bent? En heeft hij dat gevoel ook? Hoe ga je je best doen? Wat ga je veranderen? En hij? Je alleen maar voornemen om 'beter je best te doen' is natuurlijk niet genoeg.Nee, precies, Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat we er allebei wel voor willen gaan. Maar ik ga ff voor mezelf alles op een rijtje zetten en dan daar met hem over praten. En als ik er goed over nadenk zijn er wel een aantal dingen die ik weggestopt heb, maar waar ik nog steeds mee zit. En wat misschien ook wel tot dit alles heeft geleid.
Ik denk dat er iets gebeurt is, en dat je daarom niet meer aangetrokken tot hem voelt.

Of jullie hebben een broer en zus relatie gekregen.

Een broer wil je niet kwetsen, maar ook geen sex mee.
Wat dan? Wat is er gebeurd dan? Je bent zo vaag..
quote:kapot schreef op 09 juli 2012 @ 15:10:

[...]

Nee, precies, Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat we er allebei wel voor willen gaan. Maar ik ga ff voor mezelf alles op een rijtje zetten en dan daar met hem over praten. En als ik er goed over nadenk zijn er wel een aantal dingen die ik weggestopt heb, maar waar ik nog steeds mee zit. En wat misschien ook wel tot dit alles heeft geleid.Dan zul je met die weggestopte dingen wat moeten gaan doen. In mijn eerste reachtie gaf ik als mogelijkheid ook om te praten met een professional. Dan kom je er achter of je wilt doorgaan of stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven