Depressief door laag libido van vriend

30-03-2011 14:05 3224 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Godsamme......... ben emotioneel niet zo stabiel vandaag geloof ik, heb tranen in mijn ogen om jullie verhalen........ Lieve Lilith....zó erg..... heb er geen woorden voor........

Maar ook Loreley, we komen steeds meer te weten van elkaar.......schizofrenie, of aanverwante stoornissen, is heel ernstig, vergis je niet daarin.......psychoses kunnen van grote invloed zijn op je hersenen, iedere psychose laat een beschadiging achter, het wordt vaak rooskleuriger beschreven dan het daadwerkelijk is.......echt heel rot, voor jullie allebei........ Weet ook dat het niet beter gaat worden, dit zijn écht ernstige aandoeningen. Het feit dat de 'GGZ troela' hem aan de AD wilde hebben heeft waarschijnlijk met die schildklier te maken. Wanneer er een tekort is aan TSH ligt een depressie op de loer, dit is een reële kans...... Waarmee ik natuurlijk niet wil goedpraten dat hij zo weinig initiatief neemt tot verbeteren van zijn eigen toestand........ maar Lor, it's big bussiness, er zijn mensen die hun partner voor minder verlaten hoor.......
Dank jullie wel voor de knuffels...

Ben ook niet stabiel vandaag, dat krijg je oa van een dag alleen....meiden bij hun vader, zoon bij vader.....

Ben het bos ingegaan met Lola..maar ja ze wilde me niet aan een boom binden en achterlaten....; )......

Loreley, hij heeft wel een heftige diagnose....maar ondanks dat, voel je niet schuldig, wat Troi zegt, er zijn inderdaad mensen die hun partner voor minder verlaten....

Heb overigens mijn psych nooit verteld over mijn dochter, het is denk ik nog te vers, ook weet ze niet veel van ex.....het gaat vooral over mijn jeugd en hoe ik daardoor nu reageer zoals ik reageer.

En dan nog he? zijn er een aantal heftige dingen in die jeugd gebeurt details die ook nooit maar dan ook nooit aan iemand vertellen kan....ook al heb ik vertrouwen in haar.

Denk wel dat ik heel direct heb gereageert op de signalen bij mijn dochter puur uit eigen ervaring, eerlijk? met dit proces heb ik ook geprobeert om het meisje van toen te helpen...mijn moeder keek de andere kant op......en dat he? daar heb ik eigenlijk nog het meeste last van....

We leren elkaar inderdaad steeds beter kennen......
En dat is ook precies wat ik vaak te horen kreeg. "Jij weet niet wat ik allemaal heb meegemaakt. Ik ben jarenlang gek geweest. Jij zou het zelf eens moeten meemaken."

Ik heb nog wel contact met hem, want ergens voelt het wel alsof IK heb zitten zeuren. Alsof ik ben doorgereden na een aanrijding en nu toch naar het ziekenhuis ga uit schuldgevoel.

Ik weet het ergens niet meer. Ik wil eigenlijk dat het goedkomt, maar dan zal ik dus moeten accepteren dat hij vrijwel altijd moe is en dat een actief seksleven er niet in zit. Ik voel me nu zo egoïstisch. Maar ja, alleen mijn vriend mag zich rot voelen, want hij heeft zoveel meegemaakt. Ik vond dat soms ook vaak moeilijk. Het feit dat IK niet zo moest zeuren, omdat hij het veel moeilijker had. Door, inderdaad, zijn heftige diagnoses worden mijn gevoelens futiliteiten.
Schat luister....Kiezen voor jezelf is niet egoistisch!!!!

" Lilith pakt Loreley bij kop en kont ,zet haar voor de komende weken onder streng toezicht, onder het genot van fruitbier chocolade , schouders en luisterende oren en handen die tissues aan blijven slepen"......

Snap enigzins wat je bedoelt, heb me ook lang schuldig gevoeld naar ex, voelde me verantwoordelijk voor zijn welzijn.....maakte me zorgen niet echt onterecht....maar dat gevoel is gesleten......kan er nu met minder emotie naar kijken, en handelen.....het heeft tijd nodig én kilo's chocolade!!

Als je in de buurt zou wonen nam ik je mee om ladderzat te worden....
Loreley, wat klink dat herkenbaar. Jouw gevoelens die zo klein zijn vergeleken bij zijn ellende... Alsof ik mezelf hoor praten. Denken. Want dat heb ik nooit durven uitspreken...

Is idd geen aandacht voor bij de meeste artsen, de invloed die het op jou als partner heeft. Heeft nooit iemand me gevraagd, hoe t met mij gaat. En hoe kan t ook: dit wordt pas duidelijk nu, drie jaar na de eerste ellende, het stof optrekt. Dan zie je pas met welke brokstukken je blijft zitten...

Hier erg onrustig, mis de afleiding van t werk...
Excuses dat ik dan zo cynisch was over psychoses en schizofrenie. Ik voelde me zo machteloos. Ik ben nog steeds hartstikke gek op hem, maar ik vind het zo slopend. Ik heb zelf trekken van een Borderlinestoornis en dan kan ik nogal heftig reageren.

Maar dat valt allemaal in het niets vergeleken met wat mijn vriend heeft. Sorry, ik huil hier weer tranen met tuiten.
Oeh, en mag ik ook mee, me bezatten?!?
Beniknougek, jouw één na laatste post hakt er nu echt in.

Wat de partner ervaart is niet belangrijk. Zo ervaar ik dat ook. HIJ is jarenlang goed ziek geweest. HIJ heeft zo'n heftige periode meegemaakt van gekte. HIJ heeft het nu aan de schildklier en ik zit hier op een forum over seks te zeuren.
Ja hoor gaan we lekker dronken worden.....best lekker een slemppartij....

En dan ergens karaoke zingen loeihard en uit volle borst "nobody's wife".....

Geen gesorry Loreley....janken lucht op....eh zorgt alleen wel voor dikke ogen,maar dat is na 24 uur niet janken weer weg.....
Nee Loreley, je zit niet over seks te zeuren. Dat is maar een symptoom. Van t feit dat je niet gelukkig bent, was, in deze relatie. Om het totaal, niet alleen maar om de seks. Ach, misschien moet ik dat ook maar ns tegen mezelf zeggen...

Ja!! Slempen en even alles vergeten. I'm game, Lilith
Dank je wel voor je begrip, beniknougek. Ik plaatste mezelf al op de brandstapel.

Trouwens, ik heb zelf kenmerken van een Borderline persoonlijksheidsstooris. Ik slik ook medicijnen hiertegen, om mezelf in toom te houden.

Dat vind ik ook wel eens moeilijk. Kijk, psychoses en schizofrenie, dát zijn pas ernstige aandoeningen. Borderliners zijn maar theatrale aandachts- dan wel ruziezoekers.

O, help

Btw, ik heb al tien jaar dezelfde baan. Het is met ups en downs gegaan. Nu gaat het heel goed. Ik wil maar zeggen. Ik probeer écht iets van m'n leven te maken en me niet te verschuilen achter m'n "aandoening". Ik bood wel honderd keer mijn excuses aan aan mijn vriend, als ik weer eens iets te fel van leer was getrokken.
Inderdaad, waarom moet alles verklaarbaar zijn? Ik heb ook minder vaak zin dan mijn man en dat ligt helemaal nergens aan! De een heeft nou eenmaal een hoger libido dan de ander. En praten, tja, dan hoop je dat die ander dus vaker wil? Nou in ieder geval krijgt hij/zij hierdoor echt niet meer zin!
Meiden, I'am in...........vul de glazen!!

Lieve Loreley........PLEASEEEEE denk om jezelf....ik wil niemand afraden om een relatie te hebben met iemand met schizofrenie, maar ik zal het ook niemand aanraden......... Jij reageert misschien heftig op situatie omdat je trekken van borderline vertoond, maar al die symptomen van jouw vriend, die je zo veel gedeeld hebt met ons, komen óók voort uit zijn stoornis.....de passiviteit, de neerslachtige buien, sociaal isolement, traagheid, het zijn allemaal 'negatieve sypmtomen': het zijn psychische uitvalsverschijnselen oftwel het ontbreken van gedragingen die er normaal wél zouden moeten zijn.....dat poets je niet even weg. Als jij zegt dat het verbreken van je relatie voelt als doorrijden na een aanrijding dan wil ik je héél hard door elkaar schudden: je zit er naast!! En iedere patiënt (dat is hij gewoon) die zich een béétje verdiept heeft in zijn ziekte, weet ook dat blowen een luxerende factor is in deze hele materie.........wegwezen en wegblijven lieverd......... Even the worst case scenario: schizofrenie is in belangrijke mate erfelijk(15% meer kans).....wil je blijven bij deze man en een kind krijgen met hem?! Ik stel hem even zwart/wit, en wellicht krijg ik er commentaar op, maar meid, doe het jezelf niet aan........inzicht hoef je van hém niet te verwachten, kán je ook niet van hem verwachten. EN JE ZEURT NIET!!

En verder.......ik dacht ook altijd hoor, hoe ik me voel valt in het niets bij hoe híj zich moet voelen, ik mag niet 'zeuren'......... hij heeft het zwaarder dan ik...... maar dit is het baggatelliseren van onze gevoelens, die er ook mogen zijn. Het is niet zo dat het ene probleem 'erger' is dan het andere. Natuurlijk mag men soms relativeren en hoeven we niet overal een probleem van te maken, maar soms gewoon wél....... maar ja, wij calvinistische nederlanders worden nou eenmaal zo opgevoed, en brand is altijd erger....... pppfff.......
quote:Yenthe79 schreef op 09 juli 2012 @ 20:47:

Inderdaad, waarom moet alles verklaarbaar zijn? Ik heb ook minder vaak zin dan mijn man en dat ligt helemaal nergens aan! De een heeft nou eenmaal een hoger libido dan de ander. En praten, tja, dan hoop je dat die ander dus vaker wil? Nou in ieder geval krijgt hij/zij hierdoor echt niet meer zin!Mis ik nu even wat, of slaat deze post echt helemaal nergens meer op??? Misschien, lieve schat, ben je blijven hangen op pagina 1 ?????
[quote]loreley12 schreef op 09 juli 2012 @ 20:37:

Dat vind ik ook wel eens moeilijk. Kijk, psychoses en schizofrenie, dát zijn pas ernstige aandoeningen. Borderliners zijn maar theatrale aandachts- dan wel ruziezoekers.

quote]

Het ís ook een zeer ernstige aandoening Lor........je hebt zelf gemerkt dat het heel moeilijk is om samen te zijn met zo iemand wiens realiteitsbesef is verstoord, en de eenheid van denken/willen en handelen verstoord is..........

En bordeline staat vaak in een negatief daglicht, dat is ook zo.....maar het feit dat jij al van jezelf kunt zeggen dat je wat van je leven probeert te maken getuigd van veel wijsheid/inzicht.........veel patiënten willen een persoonlijkheidsstoornis niet onderkennen, beseffen niet wat het juiste is om te doen en zoeken geen hulp omdat het 'aan hun omgeving' ligt....... ik denk dat ik wel kan zeggen dat jij niet tot die categorie behoort hoor.......... Gelukkig, zou ik bijna zeggen haha....... Haal jezelf niet zo omlaag, wilde ik eigenlijk zeggen........
Mooie post Troi!!

Yenthe alsjeblieft ga konijnen voeren, pottenbakken van mij part bloemschikken, of zin in je partner maken....maar blijf hier lekker weg.....
quote:Alex48 schreef op 09 juli 2012 @ 17:47:

Ahum.. hoe lullig ook.. maar is er één verhaal hier te vinden van een partner die werkelijk van libidoloos veranderde in een een met libido gevulde minnaar(res)?

Ik lees van goede bedoelingen, ik zie dat hier thuis ook.. Maar grosso grosso modo heb je maar 2 opties (slikken of vertrekken).

Ik hoo pvan harte de uitzondering te zijn op deze regel. De tijd zal het leren. Als het al lukt, zal het met ups en downs zijn, maar ik hoop toch gemiddeld een stijgende lijn te zien. Toen ik een week geleden het écht niet meer zag zitten, en we sindsdien veel met elkaar praten, gaat het al een stuk beter (ja, echt Yenthe!)

Zit ik over een jaar nog in dezelfde misere, dan pak ik mijn koffers, of hij. En dat heb ik hem ook verteld, dat het zó hoog zit.

Loreley, jij hebt net zo veel recht om gehoord te worden. Je 'zeurt' niet over seks. Jij hebt ook je behoeften, gevoelens en noem maar op. Omdat dat van hem heftiger klinkt, ben jij niet ineens de zeur. Je hoeft jezelf toch niet weg te cijferen?
Lieve Troides,

De psychoses zijn goed in toom door antipsychotica. Ook slikt hij medicijnen tegen zijn 'kapotte' schildklier. Als je met hem zou praten, zou je echt denken 'wat een leuke, charmante, sociale en intelligente man'. En dat is hij ook.

Hij loopt momenteel tegen vermoeidheid aan. Het is heel moelijk te vinger te leggen op waar het nou precies aan ligt.

En ze kunnen zeggen van Borderliners ze willen. Het is soms ook echt hel, al die heftige emoties. Ik gebruik geen drugs, wel medicijnen, heb een baan en ben mijn vriend seksueel altijd trouw gebleven.
quote:Lilith75 schreef op 09 juli 2012 @ 21:03:

Yenthe alsjeblieft ga konijnen voeren, pottenbakken van mij part bloemschikken, of zin in je partner maken....maar blijf hier lekker weg.....

Whoahaha........Heel goed Lilith.......simpel wordt je dr van......

Maar Lilith, moet mijn 'vingertje' ook nog even naar jou wijzen......... neem je peut in vertrouwen, EMDR gaat alleen werken als je het hele verhaal vertelt. Wat jou en jouw dochter is overkomen heb je diep, écht diep weggestopt, om het te kunnen handelen......maar haal het toch maar weer naar boven, anders kun je er niet mee aan de slag........er zal gehuild, gerouwd en geschreeuwd worden maar laat het maar toe......om er straks optimaal voor je dochter én voor jezelf te kunnen zijn, want die klap gaat komen straks/later, en dan kun je maar beter extra geestkracht kweken om dat het hoofd te bieden.......Gos meiden, wat een toestanden......... Ik gooi dr nog maar even een grouphug tegenaan......... X
Daarom Lor, wees trots op jezelf..........hulde aan jou, je bent écht sterker dan je denkt......denk ik

Natuurlijk ken ik je vriend niet, en weet ik niet in welke mate hij zelf hinder ondervindt van zijn aandoening (jij wel), maar er vallen wel veel puzzelstukjes in elkaar ...... beroepsdeformatie vrees ik haha....... Anyway, pas goed op jezelf........charmant of niet, de diagnose liegt er niet om...........
Nog niet zo lang geleden heb ik een poging gedaan het 'start to run' renschema te volgen. Om de twee dagen een stukje rennen aangemoedigd door een vlaamse dame, Evy, die regelmatig tijdens het rennen riep: "Ik ben fier op u!"

Als ik zo jullie verhalen lees.. jullie omstandigheden zijn anders, maar de emoties erbij niet.. Zo herkenbaar, de machteloosheid en niet weten waar je heen moet..

Dan wil ik graag tegen jullie allen zeggen:

Ik ben fier op jullie. Jullie zijn een stel stoere wijven!
Dank u wel Alex.

En ge mag ook fier op uzelf zijn.
Troi,

Ik weet dat je gelijk hebt.....

Alex mijn dank is groot!
Dank Alex! En knuffel voor iedereen. Even weinig te melden. Moe van dag zwijgen en slecht slapen. Mis de mogelijkheid om te vluchten in mn werk en baal dat ik dat blijkbaar zo nodig heb.
Mooi gezegd Alex! Al denk ik dat anderen het zwaarder hebben dan ik. Weet het wel zeker eigenlijk.

Hier is de dag goed begonnen. Ik onder de douche en ineens werd ik daar door het douchegordijnmonster bewerkt Hij kwam erbij staan en het werd erg gezellig Helaas de klus niet af kunnen maken, want meneer werd een beeeetje duizelig. Maar maakt niet uit; het was fijn.

Las trouwens nog dat minimaal 1x per week sex de kans op erectieproblemen vermindert bij 50+ers (en misschien ook daaronder, maar die leeftijdsgroep was niet onderzocht). Kwestie van het lichaam laten merken dat ie moet blijven presteren. Goed argument nietwaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven