Geld & Recht alle pijlers

In ww en revalidatietraject

10-07-2012 14:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben hier eigenlijk meer een meelezer maar heb nu eigenlijk jullie hulp/advies en kennis nodig.

Ik zit momenteel in de ww en heb al langere tijd chronische klachten. Begin dit jaar (toen ik nog aan het werk was en geen vuiltje aan de lucht) ben ik voor mijn klachten naar het ziekenhuis gegaan. Het duurde een paar maanden voordat ik een eerste afspraak kreeg en vervolgens een paar maanden voordat ik een screening kreeg voor een revalidatietraject. Momenteel zit ik echter in de ww (dus) en ik heb nu te horen gekregen dat ik het traject mag gaan doen. Het traject duurt 3 maanden (met meerdere sessies per week (start begin sept.). Dit maakt het vinden van een baan dus deste lastiger, want wie wil nu een nieuwe werknemer die de eerste tijd maar een paar dagen per week op het werk aanwezig is en dat bovendien omdat ze aan het revalideren is. (Zo zal een werkgever dat vermoedelijk zien.)

Daarom wil weten of werkgevers hierin te gemoet kunnen worden gekomen, zodat ze mensen in dezelfde situiatie wel aannemen. Of dat het UWV iets voor me kan betekenen? (Dat ik bijv. deels in de ziektewet ga, zodat mijn ww periode langer kan duren?)

Ik vrees dat er weinig mogelijk is, maar wie niet waagt....

Het is overigens zo dat ik voorheen altijd fulltime gewerkt heb, dit ook wil blijven doen en dat ik daarom dat traject ga volgen. ik wil dat mijn klachten niet verergeren endus voorkomen dat ik minder moet gaan werken of - nog vervelender- dat ik in de ziektewet (en uiteindelijk in de wao) beland. Ik heb me bij mijn laatste werkgever (waar ik meerdere jaren gewerkt heb) nog nooit ziekgemeld, oa. door mijn zogenaamde 'zelfmanagement'. (En dit zou ik in de toekomst zo willen houden.)

Bedankt voor jullie reacties.
Dat kan, maar dan moet je afspraak maken bij je coach.. Die weten exact wat er wel/niet in jouw speficifieke situatie kan. Succes en sterkte
MevrouwR Dank voor je reactie. Maar wat is er dan mogelijk?

En iemand anders hier in een soortgelijke situatie gezeten of misschien alleen gewoon gerevalideert terwijl zij (of hij) aan het werk was? Hoe ging je werkgever hiermee om en hebben ze hier regelingen voor?
Dat hangt van jouw specifieke situatie af wat er mogelijk is. Heb je al gebeld met je coach/het uwv?
Ik heb nog geen contact opgenomen met het UWV omdat ik eerst zeker wil weten of dit mij iets gaat opleveren. Dat is ook de reden dat ik dit topic hier open: ik wil eerst meer info inwinnen en te weten komen wat het UWV mogelijk voor mij kan betekenen, voordat ik hen ga contacten. (Dit om onduidelijkheden enz. bij hen te voorkomen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven