Loyaliteitsconflict ouders
dinsdag 10 juli 2012 om 19:54
Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden maar steeds weer bijelkaar gekomen. Ik woon nu tijdelijk bij pa vanwege strubbelingen met m'n laatste huisbaas.
Nu is mijn moeder nogal labiel, geeft teveel geld uit (waarbij m'n vader haar telkens weer uit de brand helpt).
Ik moest als kind al liegen over aankopen bij kledingzaken bijvoorbeeld. En het gaat nu nog steeds niet goed.
Hierdoor zit ik in een enorm loyaliteitsconflict, ik heb niet eens zin meer om op bezoek te gaan bij m'n moeder. Aan de andere kant wil ik haar niet laten stikken.
Nu is mijn moeder nogal labiel, geeft teveel geld uit (waarbij m'n vader haar telkens weer uit de brand helpt).
Ik moest als kind al liegen over aankopen bij kledingzaken bijvoorbeeld. En het gaat nu nog steeds niet goed.
Hierdoor zit ik in een enorm loyaliteitsconflict, ik heb niet eens zin meer om op bezoek te gaan bij m'n moeder. Aan de andere kant wil ik haar niet laten stikken.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort.
dinsdag 10 juli 2012 om 20:00
quote:dubiootje schreef op 10 juli 2012 @ 19:58:
Waarom gaat je pa achteruit dan? Komt dat door je moeder?
Elke week is er wel weer iets waarvoor hij kan opdraaien. Hij wil ook eens rust.
Als hij voor zichzelf opkomt dreigt ma met een advocaat en zal ze 'm 'eens uitkleden'.
Waarom gaat je pa achteruit dan? Komt dat door je moeder?
Elke week is er wel weer iets waarvoor hij kan opdraaien. Hij wil ook eens rust.
Als hij voor zichzelf opkomt dreigt ma met een advocaat en zal ze 'm 'eens uitkleden'.
dinsdag 10 juli 2012 om 20:07
Bij je moeder langsgaan, zeggen dat je niks meer over haar uitgaven wil weten en mocht ze het wel weer ter sprake brengen dat je niet meer je mond houd tegen je vader en er dan mss voor kiest afstand te nemen.
Tegen je vader zeggen dat je niet meer betrokken wil worden in hun privézaken.
Hij is oud en wijs genoeg en weet heus wel hoe je moeder in elkaar steekt.
Jij staat los van hun relatie.
Ze moeten allebei hun eigen keuzes maken en het doen met de consequenties.
Zij zijn jouw ouders, jij niet die van hun.
Tegen je vader zeggen dat je niet meer betrokken wil worden in hun privézaken.
Hij is oud en wijs genoeg en weet heus wel hoe je moeder in elkaar steekt.
Jij staat los van hun relatie.
Ze moeten allebei hun eigen keuzes maken en het doen met de consequenties.
Zij zijn jouw ouders, jij niet die van hun.
dinsdag 10 juli 2012 om 20:09
quote:amand1969 schreef op 10 juli 2012 @ 20:07:
Op wat voor manier 'is pa dan ook de lul'. Ze zijn toch al gescheiden?
Pa betaald alles, ik lever zelfs geld in om moeders' misstappen te bekostigen.
Als het een zaak was geworden was hij tenminste minder kwijt.
Op wat voor manier 'is pa dan ook de lul'. Ze zijn toch al gescheiden?
dinsdag 10 juli 2012 om 20:17
quote:pwh21 schreef op 10 juli 2012 @ 20:12:
Ma flikt van alles, pa is bang voor een advocaat maar betaald vooral omdat hij nog van haar houd.
Ze blijft belachelijke uitgaven maken.Waar is je pa dan bang voor? Een advocaat is niemand, niks. Alleen een rechtbank kan zaken opleggen en aangezien ze al gescheiden zijn, zijn die zaken al geregeld.
Ma flikt van alles, pa is bang voor een advocaat maar betaald vooral omdat hij nog van haar houd.
Ze blijft belachelijke uitgaven maken.Waar is je pa dan bang voor? Een advocaat is niemand, niks. Alleen een rechtbank kan zaken opleggen en aangezien ze al gescheiden zijn, zijn die zaken al geregeld.
dinsdag 10 juli 2012 om 20:17
quote:rosanna08 schreef op 10 juli 2012 @ 20:16:
tja, je vader is een volwassen man, hij gaat er in mee en dat staat los van jouw band met je ouders. Lees maar eens over http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_alienation
tja, je vader is een volwassen man, hij gaat er in mee en dat staat los van jouw band met je ouders. Lees maar eens over http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_alienation
dinsdag 10 juli 2012 om 20:18
quote:pwh21 schreef op 10 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Ik neem aan dat de situatie zo blijft als hij niets verandert en dan is hij over een paar jaar geld kwijt waarmee hij meerdere rechtszaken had kunnen beginnen lijkt mij. Hij kan altijd nu een andere keus maken.
En het zou niet jouw probleem moeten zijn, dat klopt niet en dat moet je ook niet willen, hoe lullig ook voor je vader. Hij moet er iets aan gaan doen, jij kunt dat niet.
[...]
Ik neem aan dat de situatie zo blijft als hij niets verandert en dan is hij over een paar jaar geld kwijt waarmee hij meerdere rechtszaken had kunnen beginnen lijkt mij. Hij kan altijd nu een andere keus maken.
En het zou niet jouw probleem moeten zijn, dat klopt niet en dat moet je ook niet willen, hoe lullig ook voor je vader. Hij moet er iets aan gaan doen, jij kunt dat niet.
dinsdag 10 juli 2012 om 20:19
quote:pwh21 schreef op 10 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Misschien moet je hem uitleggen dat hij ook voor zichzelf opkomen mag. Ook als hij nog van jouw moeder houdt.
Een volwassen kerel zou dat moeten weten, maar ook sommige volwassenen moeten nog dingen leren.
[...]
Misschien moet je hem uitleggen dat hij ook voor zichzelf opkomen mag. Ook als hij nog van jouw moeder houdt.
Een volwassen kerel zou dat moeten weten, maar ook sommige volwassenen moeten nog dingen leren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 10 juli 2012 om 20:21
Snap best dat je er "tussen" zit.
Je hebt -theoretisch- gezien niets met hun problemen te maken; ookal pakt dat in de praktijk vaak heul anders uit.
Hoe meer je voor je vader/moeder doet/meedenkt in deze kwestie, hoe méér je "mede-plichtig" wordt aan hun problemen en dat werkt écht tegen je.
Zsm eigen woonruimte zoeken en wat afstand nemen... makkelijk gezegd hè... Succes iig
Je hebt -theoretisch- gezien niets met hun problemen te maken; ookal pakt dat in de praktijk vaak heul anders uit.
Hoe meer je voor je vader/moeder doet/meedenkt in deze kwestie, hoe méér je "mede-plichtig" wordt aan hun problemen en dat werkt écht tegen je.
Zsm eigen woonruimte zoeken en wat afstand nemen... makkelijk gezegd hè... Succes iig
dinsdag 10 juli 2012 om 20:22
quote:under-the-ivy schreef op 10 juli 2012 @ 20:21:
Dat is zeker lastig om te doen. Ik weet niet hoe mn zus en broers het doen maar ik kan dit niet:
ma wil tegels voor op het balkon
pa mag uiteindelijk betalen
'Oh, wat een mooie tegels he, Pwh21'
Dat is zeker lastig om te doen. Ik weet niet hoe mn zus en broers het doen maar ik kan dit niet:
ma wil tegels voor op het balkon
pa mag uiteindelijk betalen
'Oh, wat een mooie tegels he, Pwh21'
dinsdag 10 juli 2012 om 20:23
dinsdag 10 juli 2012 om 20:25