Einde schooljaar
woensdag 11 juli 2012 om 17:05
Voor sommige basisscholen is de vakantie al begonnen. Andere scholen zijn bezig met de laatste loodjes. Wordt (of werd) er bij jullie kinderen op school nog veel gewerkt of zijn er erg veel andere activiteiten? En wat wordt er in de laatste weken nog met de kinderen gedaan?
Bij ons is deze week de laatste werkweek met de gewone lessen. Volgende week gaan we beginnen met opruimen, schoonmaken en alles mag dan mee naar huis. We hebben ook nog een wisselochtend waarbij kinderen alvast in hun nieuwe klas mogen kijken en de laatste dag mogen de kinderen zelf spelletjes meenemen.
Ik zou het erg leuk vinden om te horen hoe dat op andere scholen gaat!
Bij ons is deze week de laatste werkweek met de gewone lessen. Volgende week gaan we beginnen met opruimen, schoonmaken en alles mag dan mee naar huis. We hebben ook nog een wisselochtend waarbij kinderen alvast in hun nieuwe klas mogen kijken en de laatste dag mogen de kinderen zelf spelletjes meenemen.
Ik zou het erg leuk vinden om te horen hoe dat op andere scholen gaat!
woensdag 11 juli 2012 om 17:09
Ik heb ondertussen al vakantie, maar heb de laatste schoolweek tot en met de woensdag (donderdag was laatste schooldag) nog gewoon gewerkt. Maandag en dinsdag de hele ochtend (`s middags alvast wat opruimen, poetsen en leuke dingen doen) Woensdag tot aan de kleine pauze. Donderdag hebben we de klas leeg gehaald en leuke dingen gedaan.
Dit had ook te maken met de klas die ik dit jaar had die erg gehecht is aan structuur, maar ook omdat het schooljaar erg kort was en er dus gewoon ook nog dingen af moesten in de laatste week.
Dit had ook te maken met de klas die ik dit jaar had die erg gehecht is aan structuur, maar ook omdat het schooljaar erg kort was en er dus gewoon ook nog dingen af moesten in de laatste week.
woensdag 11 juli 2012 om 17:22
Mijn dochter zat dit jaar in groep acht, en daar stonden de laatste twee weken vooral in het teken van de musical en opruimen. De laatste week ging als volgt: maandag generale repetitie voor de musical, dinsdagochtend musical opvoeren voor de rest van de leerlingen, dinsdagmiddag vrij, dinsdagavond opvoering voor de ouders en aansluitend feest, woensdag de overige leerlingen trakteren en officieel afscheid, donderdag en vrijdag vrij. Hoewel de meeste achtstegroepers donderdag gewoon weer terugkwamen, zogenaamd om te helpen met het pannenkoekenfeest .
Bij zoon (groep 5, SO) is er gewoon doorgewerkt in de laatste week. Alleen vrijdag een spelletjesochtend, en dan lekker naar huis en vakantie vieren!
Bij zoon (groep 5, SO) is er gewoon doorgewerkt in de laatste week. Alleen vrijdag een spelletjesochtend, en dan lekker naar huis en vakantie vieren!
woensdag 11 juli 2012 om 17:24
woensdag 11 juli 2012 om 18:07
Maak gelijk even gebruik van dit topic. Mijn kind is voor het eerst bij de afsluiting van het schooljaar. Hij gaat naar groep 2. Hij blijft dus in dezelfde klas, want is gecombineerd met groep 1 en de oudste kleuters gaan naar groep 3 en worden uitgezwaaid. Is het gebruikelijk een cadeautje oid voor de juf mee te nemen op de laatste schooldag?
Zou het ook vervelend vinden als zoon als enige niets mee heeft voor de juf.
Zou het ook vervelend vinden als zoon als enige niets mee heeft voor de juf.
woensdag 11 juli 2012 om 18:32
quote:ramiaatje schreef op 11 juli 2012 @ 18:07:
Maak gelijk even gebruik van dit topic. Mijn kind is voor het eerst bij de afsluiting van het schooljaar. Hij gaat naar groep 2. Hij blijft dus in dezelfde klas, want is gecombineerd met groep 1 en de oudste kleuters gaan naar groep 3 en worden uitgezwaaid. Is het gebruikelijk een cadeautje oid voor de juf mee te nemen op de laatste schooldag?
Zou het ook vervelend vinden als zoon als enige niets mee heeft voor de juf.
Niets is verplicht hoor! Ik ben zelf ook juf en wat ik vaak het leukste vind is een persoonlijk kaartje met een tekstje erop. En daarbij natuurlijk een leuke tekening van je kind.
Bij ons is het ook pas Juffenverjaardag geweest en ik snap best dat ouders denken; het blijft geen feest.
En anders doe je een reepje chocolade met een strik ofzo.
Maak gelijk even gebruik van dit topic. Mijn kind is voor het eerst bij de afsluiting van het schooljaar. Hij gaat naar groep 2. Hij blijft dus in dezelfde klas, want is gecombineerd met groep 1 en de oudste kleuters gaan naar groep 3 en worden uitgezwaaid. Is het gebruikelijk een cadeautje oid voor de juf mee te nemen op de laatste schooldag?
Zou het ook vervelend vinden als zoon als enige niets mee heeft voor de juf.
Niets is verplicht hoor! Ik ben zelf ook juf en wat ik vaak het leukste vind is een persoonlijk kaartje met een tekstje erop. En daarbij natuurlijk een leuke tekening van je kind.
Bij ons is het ook pas Juffenverjaardag geweest en ik snap best dat ouders denken; het blijft geen feest.
En anders doe je een reepje chocolade met een strik ofzo.
woensdag 11 juli 2012 om 18:37
Bedankt voor je antwoord Bubbelwijn. Ik denk dat ik wel wat koop maar dan een kleinigheidje inderdaad of een tekening. Ik zou het zo sneu vinden voor mijn zoon als ineens zn klasgenootjes allemaal iets meehebben en hij niets. En dan maakt het voor hem nog niet eens uit wat hij mee brengt, in de zin van waarde. Een reepje met een kaartje wat hij zelf schrijft is misschien wel een leuk idee idd.
woensdag 11 juli 2012 om 19:33
Ik ben ook juf, had dit jaar groep 4/5. Onze vakantie is vorige weeek vrijdag begonnen. Kennismakingsmiddag bij de nieuwe leerkracht is altijd op de laatste vrijdagmiddag. Maandag, dinsdag en woensdag is er nog gewoon gewerkt. Woensdag is aan het eind van de ochtend wel al het werk uitgedeeld. En donderdag hebben we opgeruimd, schoongemaakt, film gekeken en speelgoedmiddag gehad. En daarna begon de vakantie.
En ik ben altijd heel blij met alle cadeautjes, liever niet te groot dan wordt het genant, ik vind dat heel erg leuk.
En ik ben altijd heel blij met alle cadeautjes, liever niet te groot dan wordt het genant, ik vind dat heel erg leuk.
woensdag 11 juli 2012 om 20:52
Mijn zoon zit ook in groep 8. Dus staat deze week en volgende week in het teken van De Musical. In totaal voeren ze die 4 x op. 2 x voor de rest van de school en 1 x voor familie en vrienden en 1x voor de ouders. De laatste keer is volgende week woensdag, dan donderdag gaat iedereen schoonmaken en opruimen en vrijdag, zoals altijd, een vossenjacht door het dorp. En dan om half 12 is iedereen vrij.
woensdag 11 juli 2012 om 20:54
quote:ramiaatje schreef op 11 juli 2012 @ 18:37:
Bedankt voor je antwoord Bubbelwijn. Ik denk dat ik wel wat koop maar dan een kleinigheidje inderdaad of een tekening. Ik zou het zo sneu vinden voor mijn zoon als ineens zn klasgenootjes allemaal iets meehebben en hij niets. En dan maakt het voor hem nog niet eens uit wat hij mee brengt, in de zin van waarde. Een reepje met een kaartje wat hij zelf schrijft is misschien wel een leuk idee idd.De leukste cadeautjes vind ik een kaartje met een (persoonlijke) tekst erop, of een mooie tekening van het kind zelf. Ik voel me zelfs altijd een beetje bezwaard als ik bedolven onder alle gekochte cadeaus richting auto ga. Het is gewoon mijn werk, wat ik met veel plezier doe, geen wereldpresatie. Een kantoormedewerker krijgt aan het einde van het jaar toch ook geen lading cadeau`s?
Bedankt voor je antwoord Bubbelwijn. Ik denk dat ik wel wat koop maar dan een kleinigheidje inderdaad of een tekening. Ik zou het zo sneu vinden voor mijn zoon als ineens zn klasgenootjes allemaal iets meehebben en hij niets. En dan maakt het voor hem nog niet eens uit wat hij mee brengt, in de zin van waarde. Een reepje met een kaartje wat hij zelf schrijft is misschien wel een leuk idee idd.De leukste cadeautjes vind ik een kaartje met een (persoonlijke) tekst erop, of een mooie tekening van het kind zelf. Ik voel me zelfs altijd een beetje bezwaard als ik bedolven onder alle gekochte cadeaus richting auto ga. Het is gewoon mijn werk, wat ik met veel plezier doe, geen wereldpresatie. Een kantoormedewerker krijgt aan het einde van het jaar toch ook geen lading cadeau`s?
woensdag 11 juli 2012 om 20:59
quote:mniekske schreef op 11 juli 2012 @ 20:54:
[...]
De leukste cadeautjes vind ik een kaartje met een (persoonlijke) tekst erop, of een mooie tekening van het kind zelf. Ik voel me zelfs altijd een beetje bezwaard als ik bedolven onder alle gekochte cadeaus richting auto ga. Het is gewoon mijn werk, wat ik met veel plezier doe, geen wereldpresatie. Een kantoormedewerker krijgt aan het einde van het jaar toch ook geen lading cadeau`s?mniekske, ik hou van je . Ik ben dan wel geen juf, maar ik denk er net zo over als jij. Als de juf in kwestie een verschil heeft betekend voor mijn kind krijgt ze dat gaandeweg het schooljaar gerust wel te horen, tot vervelens toe als het moet . Maar een cadeautje, nee. Helaas dachten de klassenmoeders er altijd anders over. Zucht.
[...]
De leukste cadeautjes vind ik een kaartje met een (persoonlijke) tekst erop, of een mooie tekening van het kind zelf. Ik voel me zelfs altijd een beetje bezwaard als ik bedolven onder alle gekochte cadeaus richting auto ga. Het is gewoon mijn werk, wat ik met veel plezier doe, geen wereldpresatie. Een kantoormedewerker krijgt aan het einde van het jaar toch ook geen lading cadeau`s?mniekske, ik hou van je . Ik ben dan wel geen juf, maar ik denk er net zo over als jij. Als de juf in kwestie een verschil heeft betekend voor mijn kind krijgt ze dat gaandeweg het schooljaar gerust wel te horen, tot vervelens toe als het moet . Maar een cadeautje, nee. Helaas dachten de klassenmoeders er altijd anders over. Zucht.
woensdag 11 juli 2012 om 21:19
Fijn te horen groentsoep dat er toch nog ouders zijn die ook zo denken
Veel ouders denken toch in cadeaus, en liefst zo groot mogelijk. Ook heel lief, maar juist dat ene persoonlijke briefje/kaartje/die tekening van dat ene kind maakt het zo leuk en zo de moeite waard om elke dag weer voor de klas te staan.
Dus groentsoep: trek je niets aan van de andere ouders en doe wat voor jou goed voelt (ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan)
Dus groentsoep: trek je niets aan van de andere ouders en doe wat voor jou goed voelt (ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan)