Argentinië Help!

05-07-2012 00:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met reizen in Argentinië? Ik ben in Peru begonnen, nu in Bolivia en hoop over 2 weken Argentinië in te reizen en dan in 2.5 maand naar Buenos Aires te reizen. Ik kom er nu alleen een beetje achter dat ik wat zuiniger aan moet doen met mijn geld. Argentinië is veel duurder! :(

Heeft iemand tips voor goedkope busmaatschappijen enzo?

Sharon
Helaas argentinie is gewoon rete duur....

Kwam daar ook in de knoei met geld.
Ik lees mee! Ben ook een reis aan het plannen van Peru naar Argentinië. Als ik mag vragen sharronforrest, wat heb je tot nu toe uitgegeven? En vooral waar zou je geen of minder geld aan uitgegeven hebben?
Liften! Het is alweer vier jaar geleden dat ik er was, dus misschien is het inmiddels weer veranderd, maar ik heb toen veel gelift. Erg leuk, vooral als je een beetje spaans spreekt. Veel vrachtwagenchauffeurs vervelen zich op die lange stukken en nemen je graag mee en vertellen hondertuit. Ik heb daar zoveel leuke dingen gehoord en meegemaakt!

Voelde erg veilig trouwens. Meestal ging ik naar de politiepost aan de rand van de stad. Ze boden me vaak een kopje mate aan terwijl zij de chauffeurs die ze kenden en betrouwbaar vonden vroegen of ik mee mocht rijden. Scheelde me honderden euro's!

Hmm, er komen direct weer mooie gerinneringen van Argentinie opborrelen... Mooi land!! Veel plezier!
Liften... mmm... ik weet niet of ik me daar veilig genoeg bij zal voelen. Peru en Bolivia zijn superlanden, maar de mannen heb ik niet altijd even fijn gevonden en ik ben ook een keer overvallen wat een inbreuk op mijn vertrouwen heeft gegeven helaas. Ik zal Argentinië is aanvoelen en dan kijken of ik er wil liften. Het is natuurlijk een heel ander land dan Bolivia en Peru dus wie weet!

De kosten in Peru... ik heb niet altijd voor de goedkopere hostals gekozen omdat ik nu eenmaal niet iemand ben om met zijn 12 op één kamer te slapen. 4 tot 6 Personen was echt mijn max. Je komt dan op hotels uit rond de 9 a 10 USD. Ongeveer 25 tot 30 Sol per nacht. Eten kan heel goedkoop. Ik heb een sterke maag dus ik at vaak op de lokale markte waar je voor USD 1 een prima maaltijd hebt. Maar let op, ga dit niet meteen doen! Ik heb menig toerist om mij heen gezien die echt de betere restaurants in moesten omdat ze anders weer voor 4 dagen op de wc zaten :( In de toeristische restaurantes kun je voor USD 5 een prima maaltijd krijgen. Een pizza personal in Cusco koste me bijvoorbeeld 18 Soles, en pizza´s zijn vaak wat duurder. Kies altijd voor de toeristische restaurants die een menu buiten hebben hangen. Goed en goedkoop! Kijk is op deze pagina´s:

www.aboutcusco.com, www.aboutarequipa.com www.aboutlima.com

Ik heb via hun reisbureau Dos Manos de Salkantay Trek in Cusco geboekt en is zeker aan te raden. Ze hebben me goed opweg geholpen. Het is vooral in Cusco lastig een goed reisbureau te vinden waarbij je ook nog is zeker weet dat de gidsen niet onderbetaald krijgen :(
Ik voelde me echt veilig in Argentinie, dus ik denk dat liften wel kan (heb ik zelf niet gedaan).

Ik zou verder op zoek gaan naar een hostel met een keuken zodat je zelf je eten kan maken. Vond ik een verademing, want na een poos werd ik er moe van om altijd maar in restaurants te eten.

Verder: vraag tips aan de locals voor goedkope eettentjes enzo.

Argentinie is inderdaad wel duurder dan andere landen in Zuid-Amerika maar ik vond het super!
Dank jullie wel!
@sharonforrest, bedankt voor de tips! Ik kies idd zelf meestal voor dormitorio, maakt me zelf niet uit met hoeveel mensen, en lang leve oordopjes en slaapmasker toch blijft het lastig denk ik om op het geld te letten, want alles is een stuk goedkoper, maar als je alles bij elkaar optelt scheelt het toch weer!

@zonnetje77 liften is idd ook niet het eerste waar ik aan zou denken in LA! Misschien voor Argentinie oke te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik, hoewel het misschien een veilig land is, het toch als een risico zie. Puur om als vrouw alleen bij een man te zitten op lange afstanden.... Kan komen omdat ik er een boek over gelezen heb, maar ik ga er dan meteen over doordenken
Liften zou ik zelf ook niet zo snel doen, maar zoals zonnetje het verteld (politie vragen), vind ik het wel als een goed idee k inken.
Hoi! Wat fijn, een recent topic over Argentinie! Lijkt me zooo mooi Wij hebben plan om in het najaar naar Buenos Aires te reizen.

Hebben jullie misschien nog tips voor leuke estancia's/haciendas? Want degene die ik tegenkom zijn écht heel duur (circa 400euro pp per nacht!) en ik heb het idee dat daar alleen maar rijke, oudere Amerikanen komen.. dat maakt nog niet zoveel uit, maar de prijs wel. Rond de 200euro per nacht (voor 2personen) zou nog wel ok zijn voor ons. We willen er namelijk graag paardrijden en daarvoor moet je volgens mij op zo'n boerderij zijn. Maar als jullie andere tips hebben..ook super!

Wat gaaf trouwens dat veel van jullie ook naar Peru/Chili etc gaan..lijkt mij geweldig, maar krijg vriend niet mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven