Help! Heropvoedtips partner gezocht. ;-)

13-07-2012 11:52 84 berichten
Want als je het laat versloffen loopt het weer de spuigaten uit.

Ik werk vaak 's avond en in het weekend en wat gebeurd er nou weer steeds vaker...nou dit:

Ik kom 's avonds laat thuis en tref een keuken vol afwas en troep van het koken aan. Ik zeg er niks over want man heeft ooit aangegeven dat hij dat vervelend vindt. Ik vertel nog even dat de kinderen morgen niet hoeven over te blijven, omdat ik maar een korte dienst heb en ik ga naar bed, want ik moet weer vroeg op.

Gaat de wekker om 5.30, ligt man beneden op de bank te slapen met tv èn computer aan. De keuken is nog steeds een troep.

Ik kom thuis van mijn ochtenddienst. Keuken is zeer oppervlakkig opgeruimd (etensresten weg, maar dat kan ook het werk van de kat zijn geweest), het licht is nog aan, net als de tv, maar er is niemand thuis. Op de koffietafel staan nog vuile borden en bekers èn (gruwel) een glas met peuken.

EN....de broodtrommels van de kinderen zijn weg...hij heeft ze dus brood voor de overblijf meegegeven terwijl ik gezegd had dat dat niet hoefde.

Ik bedoel dit topic niet geheel serieus, ik wil mijn man echt niet heropvoeden, maar dit soort dingen (en het gebeurd me net effe te vaak de laatste tijd), daar wordt je toch moe van?

Nou reageer maar: dat ik een zeikerd ben, dat ik gelijk heb, run forrest run, briljante opvoedtips, strafmaatregelen en relativerende opmerkingen.

(ik ga nu even naar school, de kinderen uit het overblijf lokaal halen.)
Alle reacties Link kopieren
Dus je man vindt het vervelend als je hier wat van zegt? Ook als jij er eens met hem over wilt praten? Dat moet toch kunnen binnen een relatie, of niet?

Het is geen eenmalig iets, maar iets wat vaker gebeurd zeg je, dus je moet er toch zeker over kunnen praten?
Doodvermoeiend dat je mannen altijd to in detail moet uitleggen wat je bedoeld. Ze zien het niet en/of vinden een schoon huis minder belangrijk. Mijn enige opmerking naar mijn man is altijd dat als hij iets niet doet wie hij dan denkt dat er overblijft. Precies, ik, en dat ik daar effe geen zin in heb. Het blijft een gezeur met die kerels soms.
Huishouden van Jan Steen, bah ik zou zo echt niet kunnen leven.
Ja en?
Als ik dat soms lees, dan ben ik wel eens blij dat ik geen partner heb! Als er troep is, kan ik alleen mezelf de schuld geven...
Een glas met peuken???? Gadverdamme!

Verder lijkt een goed gesprek me wel op zijn plaats, dan moet het maar een keer toch een pittige discussie komen. Ik zou dit niet accepteren. Je runt tenslotte samen het gezin/huishouden!
quote:Nammma schreef op 13 juli 2012 @ 11:58:

Als ik dat soms lees, dan ben ik wel eens blij dat ik geen partner heb! Als er troep is, kan ik alleen mezelf de schuld geven...

Dat heb ik nou ook.

Wat een zegen dat er hier niet zo'n groot kind in een volwassen lichaam rondloopt.
Een stapel maken van alle troep en hem bij thuiskomst vertellen dat je het voor hem bewaard hebt? Met de gevulde broodtrommels van de kinderen erbij en het verzoek deze zelf leeg te eten? :-)
Licht aan, tv aan en niemand thuis. Kinderen die wel naar de overblijf gestuurd worden terwijl het niet hoeft. Ik zou hier echt niet blij van worden.

(toch maar heropvoeden, een week terug sturen naar schoonmoeder!)
En verder tja ik zou ook gewoon eens fijn alle troep laten liggen.

Gewoon dat glas met peuken laten staan waar hij het neergezet heeft.

En daarna een goed gesprek met hem voeren.
...
Er niets over mogen zeggen? Ik zeur net zo lang tot die sokken in de wasmand liggen, en tot hij zelf zijn bord afspoelt en in de vaatwasser zet Ik ben momenteel aan het zemelen over de broodkruimels die hij achterlaat, omdat hij het brood pas ná het smeren op een bordje legt.
Kansloos
Iki zou de boel laten zoals het is en schoonmoeder uitnodigen op de koffie. Als zij dan bij binnenkomst een vies gezicht trekt, zou ik haar vragen of ze had verwacht dat ik haar zoon zou opvoeden.
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 12:02:

Licht aan, tv aan en niemand thuis. Kinderen die wel naar de overblijf gestuurd worden terwijl het niet hoeft. Ik zou hier echt niet blij van worden.

Maar daar is het juist misgegaan! Als ik dat zou doen, kan ik weer van voren af aan beginnen...

TO, één en al herkenning dit, dus niet echt tips... Enige grote verschil is dat mijn man het weliswaar ook niet leuk vindt als ik hem wijs op te verrichten taken, maar daar heeft hij dan toch echt dikke pech mee. Je hebt samen een huishouden, je zult samen de boel doen. Geen gemier!
Post it.

Geheugensteuntjes.
Het voorbeeld dat jij in de OP schetst is met mijn man onvoorstelbaar, ze zijn zeker dus niet allemaal zo.

Mensen veranderen pas als ze zelf last van hun gedrag ondervinden. Zorg dus dat ie er last van heeft.
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2012 @ 12:05:

Iki zou de boel laten zoals het is en schoonmoeder uitnodigen op de koffie. Als zij dan bij binnenkomst een vies gezicht trekt, zou ik haar vragen of ze had verwacht dat ik haar zoon zou opvoeden.
quote:teardrop-viva schreef op 13 juli 2012 @ 12:02:

En verder tja ik zou ook gewoon eens fijn alle troep laten liggen.

Gewoon dat glas met peuken laten staan waar hij het neergezet heeft.

En daarna een goed gesprek met hem voeren.Dat soort stille hints werken hier niet. Mijn man laat zoiets gerust drie maanden staan. Het enige wat helpt is tot in den treure zeggen dat het gedaan moet worden. De troep wordt hij nooit zat; mijn gezeur gelukkig wel!
Ik zou er op een rustig moment bij hem op terugkomen. Mijn man kan er ook slecht tegen dat als ik thuiskom ik gelijk op hem begin te vitten dat het een troep is. Maar zo eens in de zoveel tijd hebben we het er over op een rustig moment en dan geeft hij wel toe dat hij ook eens wat meer zou kunnen doen. Overigens rookt die van mij niet en zou het niet eens in z'n hoofd opkomen om op de bank te slapen Wat bij ons ook werkt is dat ik heel gericht opdrachten geef voordat ik de deur uitga. Klinkt misschien stom maar zo kan ik geen dingen van hem verwachten die ik niet gevraagd heb.
Jouw kerel is slim! Hij laat een orkaan aan werk voor jou liggen en zegt dat hij het niet prettig vind t als je hem hietop aanspreekt. Hij heeft het goed uitgedokterd: hij kan de zooi mooi laten liggen en wordt hier niet op aangesproken ook! Mijn vriend zou jouw kerel een held vinden!
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2012 @ 12:05:

Iki zou de boel laten zoals het is en schoonmoeder uitnodigen op de koffie. Als zij dan bij binnenkomst een vies gezicht trekt, zou ik haar vragen of ze had verwacht dat ik haar zoon zou opvoeden.Dat lijkt me een goed plan!
quote:galadriel schreef op 13 juli 2012 @ 12:10:

Post it.

Geheugensteuntjes.Post it? Ik zou hem een heel kladblok van een halve kilo naar z'n harses smijten. Wat een kleuter zeg!
Ja en?
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 12:02:

.

Sorry hoor, de mijne kan heel lief zijn maar mijn man is juist door haar verpest/verwend op dit vlak

TO, wat nu als jij het eens een week allemaal laat staan? Kun je dat?
*sluipt naar beneden en gaat heel snel de keuken opruimen enzo*

Ik zou er een goed gesprek aan wagen want dit kan natuurlijk niet. Zo heb je 3 kinderen ipv 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven