Deurwaarder levert dagvaarding af op oud adres....
zaterdag 14 juli 2012 om 02:52
Hoi,
Vandaag/gister stond er in ene keer een deurwaarder op de stoep met de betekening van het vonnis.
Blijkt dat er een openstaande vordering naar de rechter is gegaan, een vordering waar ik echt dom gezegd nooit meer aan heb gedacht. Maar ik heb nooit een dagvaarding gezien?!
De deurwaarder heeft geen recente GBAopvraag gedaan van mijn woonadres. Dit hebben ze een aantal dagen voordat de beste man schijnbaar aan de deur is geweest gedaan. Maar in die paar dagen ben ik verhuisd en heb ik mijn adres gewijzigd.
Kan ik hier nog wat aan doen, nu ben ik mooi de sjaak door ook nog een griffierecht etc te gaan betalen terwijl ik niet eens wist dat er een zaak liep?
Vandaag/gister stond er in ene keer een deurwaarder op de stoep met de betekening van het vonnis.
Blijkt dat er een openstaande vordering naar de rechter is gegaan, een vordering waar ik echt dom gezegd nooit meer aan heb gedacht. Maar ik heb nooit een dagvaarding gezien?!
De deurwaarder heeft geen recente GBAopvraag gedaan van mijn woonadres. Dit hebben ze een aantal dagen voordat de beste man schijnbaar aan de deur is geweest gedaan. Maar in die paar dagen ben ik verhuisd en heb ik mijn adres gewijzigd.
Kan ik hier nog wat aan doen, nu ben ik mooi de sjaak door ook nog een griffierecht etc te gaan betalen terwijl ik niet eens wist dat er een zaak liep?
zaterdag 14 juli 2012 om 03:23
Meestal doe ze toch GBA-opvraag voordat ze met een hard oordeel komen? Ik heb het wel eens gehad 'laatste waarschuwing, maar misschien heb je het niet gehad, want we merkten dat je ergens anders woonde...blabla'. Voordat de deurwaarder komt dus. Die heeft een huisadres, dan weten ze al dat er iets mis kan zijn gegaan.
Dit helpt je niet echt, sorry. Rechtsbijstandverzekering kan helpen.
Dit helpt je niet echt, sorry. Rechtsbijstandverzekering kan helpen.
zaterdag 14 juli 2012 om 08:07
Een dagvaarding wordt bij geengehoor in een gesloten envelop in de brievenbus gedaan. OP de envelop staat met dikke letters dat het om een gerechtelijke document gaat.> Als jij net rond die dagen bent verhuisd, neem ik aan dat je toch nog even langs gaat om de post op te halen e.d.? Of dat nieuwe bewoners die doorsturen? Ik zou als ik jou was maandag de deurwaarder even bellen, maar in principe hebben zij aan alle voorwaarden voldaan
zaterdag 14 juli 2012 om 08:45

zaterdag 14 juli 2012 om 08:56
Zijn hier niet al veel aanmaningen aan vooraf gegaan? Heb je deze dan ook niet ontvangen?
Als je die wel hebt ontvangen, maar er verder niks mee hebt gedaan kon je hier natuurlijk op wachten.
Ook na de aanmaninghen geen contact opgenomen om een betalingsregeling te treffen?
Ik denk dat in dit geval het echt een gevalletje 'pech voor jou' is.
Als je die wel hebt ontvangen, maar er verder niks mee hebt gedaan kon je hier natuurlijk op wachten.
Ook na de aanmaninghen geen contact opgenomen om een betalingsregeling te treffen?
Ik denk dat in dit geval het echt een gevalletje 'pech voor jou' is.

zaterdag 14 juli 2012 om 19:26

zaterdag 14 juli 2012 om 21:20
quote:lilly1980 schreef op 14 juli 2012 @ 11:04:
Als je er ingeschreven stond op moment van dagvaarding heb je geen poot om op te staan. Anders kan je verstek zuiveren zoals dat heet.
Verstek zuiveren kan alleen als er nog geen vonnis is uitgesproken. Ze zou wel in verzet kunnen, maar de vraag is of dat in dit geval zin heeft.
TO klopt het dat je het geld verschuldigd bent? Als je geen inhoudelijk verweer hebt tegen de vordering dan wordt het, inclusief de kosten, toegewezen. De uitspraak zou niet anders zijn geweest als je op je nieuwe adres zou zijn gedagvaard.
Vraag anders bij het Juridisch Loket even na of het zinvol is om in verzet te gaan.
Als je er ingeschreven stond op moment van dagvaarding heb je geen poot om op te staan. Anders kan je verstek zuiveren zoals dat heet.
Verstek zuiveren kan alleen als er nog geen vonnis is uitgesproken. Ze zou wel in verzet kunnen, maar de vraag is of dat in dit geval zin heeft.
TO klopt het dat je het geld verschuldigd bent? Als je geen inhoudelijk verweer hebt tegen de vordering dan wordt het, inclusief de kosten, toegewezen. De uitspraak zou niet anders zijn geweest als je op je nieuwe adres zou zijn gedagvaard.
Vraag anders bij het Juridisch Loket even na of het zinvol is om in verzet te gaan.
zondag 15 juli 2012 om 03:42