Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Kat, ik kan me heel goed voorstellen dat je nu teleurgesteld bent. Ik ben aan het wachten wat mijn uitslag is, het duurt zolang dat ik bang ben dat ik ook een nee krijg. Dan ga ikzelf het roer toch echt helemaal omgooien en zorgen dat ik het zelf voor elkaar ga krijgen. Ik ben er nu helemaal klaar voor en mee.

Ik hoop en duim voor jou iig dat de psycholoog nog van mening veranderd.

Verder moet ik me nog even verdiepen in de rest, heb alleen even de laatste nieuwtjes gelezen, ik hoop dat jullie dat door de kunnen zien.

Dus tot tiks.
Duvelke

Balen dat je ook nog van niets weet

Kate1980

Zou het toch aangeven dan nogmaals. Dat je niet snapt waarom het nu een nee is.
sorry sorry dat ik er even weinig ben, ben vre se lijk druk met het groeperen van mn boeken voor de ereader. staan soms 3 keer in de bibliotheek, dus veel te rommelig. moet allemaal netjes op alfabetische volgorde.

dan een heftig weekje gehad met hondje, foto´s gemaakt, slechte uitslag. dus we verwennen hem maar zolang het nog kan !!!

nu gauw naar bed, brandende dikke ogen zijn wel lastig open te houden.....tot morgen
Duvelke, het duurt wel lang zeg! Dat ze je zolang in onzekerheid laten :(

Kate, ik snap dat je het vervelend vind dat de psych je niet heeft begrepen. Maar hopelijk kun je in een volgend gesprek jezelf wel beter verkopen. Je weet nu waar ze op letten. Ik weet uit ervaring dat het MMC heel kritisch is. En ze schromen niet iemand zomaar zonder pardon buiten te zetten, geen hulp, geen tips. Ik hoop dat het jou lukt ze te overtuigen!

Majesteit, lekker geslapen? Kunnen de oogjes er weer tegen? Hopelijk gaat het nog een tijdje goed met hondje!

Almostthere, ik snap dat 6 weken lang lijkt, maar ik heb ook 6 weken gewacht en eigenlijk is het zo om Succes!

Ik heb vandaag al mijn informatie over de periode na de helder vloeibaar! Ik mocht een plaats innemen van iemand die niet kon. Dus met een beetje mazzel mag ik nu iets anders. Gisteren heb ik een maaltijdsoep met pastaschelpjes erin gegeten. Heerlijk! (maar een halve portie en maar 10 schelpjes of zo). Mijn darmen vonden het wel gek, opeens weer eten maar nergens last van gehad. Ik droom van gekookte eitjes............
hihi origineel, heerlijk dat gedroom over een gekookt eitje, moet je hem niet te lang koken, anders krijg je dat droge gele niet weg. heb ik als schijtlijster mezelf overtroffen door zwetend en met trillende stem een afspraak te maken bij de tandarts...mijn kaak is behoorlijk geslonken, dus wil ik graag een implantatengebit. maar dan wel ingebracht in het zioekenhuis onder narcose. tja zo groot is de angst. dus nu maar hopen dat het gaat lukken......

verder nog even druk met de boekjes, en hondjelief. We hebben de definitieve diagnose dat hij terminaal is, dus verwennen hem zolang het nog kan, en hopen de pijn voor te blijven, mocht die komen. Op dit moment vond de DA hem nog goed genoeg om even verder te gaan. Voelt alsof we een tijdbommetje in huis hebben.

ga ik nu weer gauw verder met de boekjes.....gaat hopelijk opschieten.

fijne dag allemaal
Hoi!

Ik heb bij de gekookte eireren ook regelmatig dat er wat in de band blijft hangen en dan verrek ik werkelijk van de pijn!! Vreselijk!! Ondanks dat, ben ik dol op gekookte eieren en blijf ik ze eten. Het eiwit is met de maagband het grootse probleem, maar ik kauw me een ongeluk en hoop dat het goed gaat. Meestal is dat gelukkig ook zo.

Zijn er er meer mensen die regelmatig iets in de band hebben zitten wat een helse pijn geeft? Hij zit dan niet volledig afgesloten gelukkig, maar op de een of andere manier blijft er iets hangen en dat geeft die enorme pijn. Het lijkt dan wel of ik een infarct krijg....

Ik ga dan flink springen, aan de deurpost hangen en los 2 Paracetamol op in water en dan hoop ik dat de pijn gauw verdwijnt. Ik krijg dan enorne bewegingsdrang, echte koliekpijn, pffff!
By the way.... nog 1 kg en ik zit op mijn streefgewicht!! Nu 65 kg kwijt!
Majesteit

Ach jee wat een verdrietig nieuws van hondje Verwen het hondje maar lekker.

Kruimelientje

Ken het van de pijn. Was er ook goed klaar mee en vandaar mijn switch naar GBP ook in combinatie van weer aankomen zonder "uit de band" te springen en continu veel slijm bij alles wat ik at.

Nu ben ik 2 weken weer aan het "gewone" eten na 3 weken dik vloeibaar en tot nu toe geen enkel probleem met wat dan ook. Wat een bevrijding!
nee kruimelientje, ken het gelukkig niet, heb dan ook een gbp, en ben er hartstikke gelukkig mee.

ksnap nu dat jullie af en toe het idee hebben dubbel te praten gezien fb ook, maar ik kan er nog niks van maken wie wie is. maar vind het wel grappig allemaal....

heb mijn boeken bijna klaar, ben er blij van. heb er vast wat op mijn ereader gezet....ga meteen beginnen zo met een boek. even lekker onderuit op de bank. heb de spinazie al uit het zand tevoorschijn gewassen.

brenda, en of ik het beessie verwen, vanochtend lekker plakje leverworst gegeven...zolang hij nog wil eten gaat het goed....

fijne middag !!!
Hallo dames, ik lees nog gezellig mee hoor! Gister had ik de intake afspraak in het MCL. De intake verliep prima, ze begrepen mn beweegredenen om 2 jaar terug uit het traject te stappen. (was ten opzichte van toen wel 6 kilo kwijt en 10 cm buikomvang, jeeej haha). Omdat het 2 jaar terug is moet ik wel weer naar de voorlichting omdat er dingen nieuw zijn, ben benieuwd. Daarna duurt het gemiddeld een half jaar voor de screening afspraken. En dan nog een aantal maanden tot de operatie, dus ik ben nog wel even onder de pannen Fijn om hier mee te lezen en bij updates meld ik me weer
@Justme1985

Fijn dat het goed ging. Voorlichting is erg leuk en zeker interessant. Ze gaan nu overigens de verpleegafdeling verbouwen vanaf komende maandag. Je ligt nu op afdeling L als je geopereerd word. Nu zijn er 14 bedden en dat gaat naar 20 bedden. Tijdelijk liggen ze op afdeling F. Misschien gaat het dan harder?

Gesloopt vandaag. Eerst werken tot 11:45 en vanmiddag had ik controle bij Dr.Emous, diegene die mij geopereerd heeft. Ze vroeg hoe het ging, hoe het ging met eten/drinken, welke vitamines ik gebruik en of ik de voorgeschreven calcichew gebruik en hoe ontlasting ging. Slik netjes de vitamines (2 op een dag) en ook de calcichew en ontlasting gaat ook goed. Niet dagelijks (voorheen bijna wel) maar het wil wel gelukkig. Eten en drinken gaat goed behalve "overstroming" en daar moest ze wel om lachen. Ook al heb je 30 minuten gewacht het kan dan net verkeerd drinken zijn zei ze. Ze vroeg nog of ik dumping had gehad, maar gelukkig niet zei ik en zij zei ook gelukkig niet.

Ze heeft de 7 littekens nog even bekeken en die zagen er mooi uit en 1 hechting heeft ze verwijderd. Heb mijn vragen ook kunnen stellen. Ze heeft nog verteld hoe operatie is gegaan en het ziet er van binnen allemaal perfect uit

Nog gevraagd naar de grootte van het maagje en die is net zo groot (of klein ) als bij mensen die meteen een GBP krijgen. Er was geen littekenweefsel/schade door de band gelukkig. Dit ondanks de problemen. Maar goed maagbandje was ook bijna leeg gehaald in januari 2012 om schade te voorkomen.Maaginhoud is 30cc. Ben nog wel 2 dingen vergeten te vragen maar dat kan nog wel, hebben jaarlijkse controle bij chirurge. Ook kunnen we mailen/bellen en hebben we e-coaching en het natraject nog.
@ Brendah

Ze willen de trajecten inderdaad sneller laten gaan. Ze doen nu ook 10 mensen per week voor de screening en dat willen ze naar 20 mensen per week brengen dus ze zijn er hard mee bezig. Ik wacht gewoon rustig af

Fijn dat jou gesprek ook goed is verlopen, dat je je vragen hebt kunnen stellen en het er allemaal goed uit ziet. Werken gaat nog moeizaam? Hoelang ben je er helemaal uit geweest met werken?
Justme, ik hoop dat je snel aan de beurt bent!

Brenda, zo'n tevreden dokter is altijd fijn. 7 littekens? Komt dat door het verwijderen van je maagbandje? Ik heb er 4.

Majesteit, verwen de kleine keffer maar goed.

Hier gaat het lekker. Vandaag mijn laatste dagje yoghurt. Ik heb vanmorgen al een halve portie op, dus het gaat vooruit! Gek idee, dat ik over een maand 150 gram vlees en nog wat groente kan eten! Of liever: zou moeten eten. Ik eet nooit zoveel vlees, dus ik weet niet of ik dat wel ga doen. Maar ja, eiwitten zijn wel je basis natuurlijk. Ik blijf ontdekken
jahaa die eiwitten, maar daar zijn ook shakes voor, in verschillende smaakjes zelfs, en goed te doen. heb ik in het begin ook veel gebruikt. kon je door de yoghurt bv doen, en dan in appeltaartsmaak, niks mis mee.

gisteren heerlijk uit eten geweest, van elke ronde een beetje meegegeten, dus net echt !!

hondje is echt zo´n twijfelgeval, DA vond het nog vroeg om hem te laten gaan, maar nu zit ik elke dag met een hijgend hondje, en dat gaat natuurlijk alleen maar erger worden.....pittig. Want natuurlijk wil ik hem liever niet kwijt !!!

Brenda fijn dat het zo goed gaat !!! wat is dit genieten he? en dat blijft ook zo !!!

fijne dag allemaal....
Justme1985

Dat gaat dan straks een stuk sneller!! Hoop dat je snel aan de beurt bent!

Ben er 5 weken helemaal uit geweest qua werken en nu gaat het wel lekker als ik er eenmaal ben maar na 2,5 uur erg moe.

Origineel

Heeft wel met bandje te maken, maar ach over een tijdje vervagen ze wel. En ik ga toch niet in een bikini.

Majesteit

Snap het wel van je hondje, maar als het maar geen pijn gaat lijden.

Het gaat lekker, en ben ik blij mee!!
Ben zo blij dat ik nu in MCL Leeuwarden loop met zo'n goede achterwacht. Moet ook hoor want het is niet niks geweest. Had wel een briefje met vragen maar goed toch wat vergeten Komt nog wel

Had ik na de OK emotionele buien en werd het al minder maar we hadden net een BBQ met familie van mijn moeders kant dus alle zussen, nichten, beppe en (achter)kleinkinderen. Dat was echt heel lang geleden. Zo'n 26 jaar dat er toen iets voorgevallen is en daarna moesten we verjaardagen gespreid doen maar het was SUPER GESLAAGD!! Voor herhaling vatbaar

Maar goed de oudste van de zussen kwam maar heel even want die is heel ziek (longkanker met uitzaaiingen in het hoofd) en toen ik haar zag brak ik en rolde de over mijn wangen. Ben weggelopen maar ppppffff. Zelf nog stom geweest. Mijn zus zit in rolstoel en die moesten we wegbrengen. Heb haar in de auto getild (wel met hulp van man maar dan nog) en mag nog niet zwaar tillen (nu zijn bijna de 6 weken om dat het niet mocht (het zwaar tillen) wel om en is het wel geheeld van binnen maar toch)

Ppppff wat heb ik last gehad. Trekt nu wel weg. Man heeft nog even getwijfeld om MCL Leeuwarden te bellen. Dat is ons op het hart gedrukt. Bij wat voor klachten dan ook NIET bellen naar ziekenhuis in buurt maar naar MCL Leeuwarden. Zij weten namelijk wat ze gedaan hebben.

Terug naar de BBQ. Heb half worstje gehad en paar stukjes kip. Verder klein beetje salade en stukje stokbrood en toen was ik bommetje vol
smorreges, tja brenda je kunt nu spotgoedkoop aan de bbq !! net als uit eten trouwens, ik vraag soms om een voorgerecht om te toveren tot hoofdgerecht, door er bv een schepje rijst bij te doen. Ben dan bij de turk voor 6 euro klaar, en nog niet eens mn bordje leeg. Kom ik daar al jaren vrij regelmatig, dus die kennen me ook. Maar ook in andere restaurants doe ik het wel. of vraag de restjes mee als ik een heel menu heb moeten nemen...vond ik eerst genant, maar merk nu dat het steeds meer gewoon gevonden gaat worden. tja, anders wordt het gewoon weggegooid. en soms gaat het idd naar hondje, maar we eten het ook zelf nog wel eens op. wat ik niet meer doe is naar zo´n wokrestaurant gaan, dat is in verhouding dus wel hartstikke duur geworden.

morgen laatste bijeenkomst, gaat veel wegen en meten worden, een soort uittake zeg maar. zoek de verschillen of zoiets.

fijne dag allemaal....
Goedemorgen dames. Het gaat hard met alle berichtjes! Even niet kunnen lezen, en ik loop al een paar pagina's achter!

Heel veel sterkte met het hondje Majesteit!

Welkom aan alle nieuwe dames!

Ik heb net zelf gisteren de info voor Vitalys op de bus gedaan. Van de week bloed geprikt voor cholesterol en glucose. Dat was allemaal in orde, ik zat netjes in de waardes waar ik moest zitten. Of dit nu een plus of een min is ten opzichte van de kans op afgewezen te worden, weet ik niet. Ik weet alleen dat ik blij was dat er geen ernstige afwijkingen naar voren kwamen. Nu is het wachten op de eerste afspraak.

Een hele fijne dag allemaal!
Goede morgen allemaal, hoop dat iedereen toch een leuk weekend heeft ongeacht het vreselijke weer.

Ik zit nu ruim een week op het pre-dieet en de eerste 4 kilo zijn er vanaf, ik ben heel erg blij.

Ik sport nu ook steeds meer, BIJNA iedere dag. Heb deze week al meer dan 20 km gelopen, dus ik voel me ook lekker.

Zelfs met vriendinnen naar de film geweest ( wat wil je met dit weer) en NIKS gesnoept, terwijl vriendinnen lekker aan de popcorn en chocolade zaten.

@ Majesteit, wat erg van je hondje. Geniet inderdaad nog maar extra van het lief beestje en de verwen tijd!

@ Kruimelientje, dat klinkt vreselijk, ik kijk daar niet naar uit met mijn maagbandje,hoop er geen last van te hebben. Probeer nu al enorm op mijn kauwen te letten in de hoop dat, dat meer een automatisme zal worden als ik mijn maagbandje heb, en hopelijk dan helpt.

fijne zondag allemaal dames!
Almostthere, dat gaat goed zeg! Super

Maartje, jij gaat ook de goede kant op. Bij mij werkten mijn goede bloedwaardes in eerste instantie tegen, omdat ik een te laag BMI had. Maar anders is het alleen maar goed.

Brenda jij komt ook nog niet aan je 150 gram vlees zie ik . Inderdaad wel goedkoop eten. Fijn hè, als ze je zo goed begeleiden!

Ik zt aan de crackers. Lekker, mijn favoriet: pindakaas. Grappig is dat toch, dat dat blijkbaar iets is dat weinig tot geen klachten geeft, dat je dat zo n het begin mag. Heb wel per ongeluk volkoren, maar dat zal niet uitmaken, zijn wel van die zachte crackers. Merk dat ik misselijk word als ik veel voorover buig (kleine kindjes ). Mijn darmen moeten echt weer wennen.

Er is 2 weken na operatie wel al 9 kilo af. Geen klachten
't gaat goed hier!

We zijn inmiddels 2 weken en 2 dagen na de hart-operatie van Hubbus.

Waren de eerste dagen wat lastiger omdat het borstbeen heftig pijn deed bij alle willekeurige bewegingen......is dat de laatste dagen steeds draaglijker geworden. Daardoor kun je natuurlijk ook wat meer en makkelijker bewegen....al zijn er nog zeker beperkingen om dat borstbeen goed aan elkaar te laten groeien

Vrijdag zijn de vervelende nietjes uit de wonden verwijderd en de littekens zien eigenlijk mooi rustig uit, geen teken van ontstekingen gelukkig.

De conditie wordt dagelijks beter, al zijn er mindere en betere dagen.

De mindere dagen komen vanzelf als je op de betere dagen wat meer wil doen dan je lichaam aankan.

Dat lichaam fluit je dan acuut terug op de plaats.

Al met al......gaat het herstel goed, en daar zijn we superblij mee.

Over 2 weekjes naar de cardioloog terug en dan zal de revalidatie beginnen.

Ook dat zal wel loslopen en we zijn daar niet de enigste in!

Voor de rest alle goeds gewenst.

Binnenkort vertel ik weer wat over mezelf en me vriendje de maagband, waar ik nog steeds heel blij en tevreden mee en over ben.

Ga nu weer even de tuin in voor wat onderhoud.

Dat kan nog nét voordat de volgende wolkenpartij weer opengaat......bah, wat een pétweer.....ik ben eig wel blij dat ik nog geen vakantie heb.

Nog 5 weken werken....

't Kumpt goood....
Hallo Allemaal

@ limburger fijn dat het met hubbus beter.

@ brendah heftig hoor wat je vertelde ,na elke operatie is tillenn al gauw te zwaar.

@ majesteit lastige situatie hoor je hondje knuffel hem maar lekker veel

@ origineel fijn dat je zo goed reageert op het eten en de eerste mooie kilo's zijn er al af

@ kruimelientje nog maar 1 kilo en dan ben je er joehoeee

@ almosthere je bent goed op dreef :-)

Voor alle andere veel succes met de lopende dingen.

Hoe is het hier,

Druk druk jullie kennen het wel,

Vorige week voorlichting eten na operatie gehad.

2 dagen nuchter ( ziekenhuis)

en dan 2 weken gepureerd.

Daarna langzaam over gaan op vaster eten en goed en lang kauwen.

Ik ben al bij de anesthesist geweest en mijn bloeddruk was wat hoog maar die is thuis wel wat lager :-)

Toch nog wat vraagjes hahaha

1. wenden jullie snel aan die 30x kauwen?

2. hoe doen jullie dat met de maagbeschermer?

die is dan toch eigenlijk te 'groot'

Vervelend vind ik wel dat ik nog geen datum weet anders kan ik al wat uitstapjes plannen in de vakantie.
Dita, ik kauw gewoon. Er is bij ons niets gezegd over kauwen. En gepureerd doen ze al helemaal niet, je moet zo snel mogelijk normaal eten. Tja, overal anders

Pillen mag je altijd gewoon heel doorslikken. Van breken of oplossen zijn ze ook afgestapt. Dus de maagbeschermer eet ik gewoon heel, 's ochtends zodra ik mag drinken.

Limburger, wat heerlijk dat het weer zo goed gaat. Fijn!
Bij jullie is het toch eerst vloeibaar na de operatie?

Komt een beetje op het zelfde neer haha pureer een aardappel en hij is vloeibaar lol.

Nou ik hoop het ook snel mee te maken allemaal.

Groetjes

dita
Dita

Ik weet niet of je een GBP of eem maagband krijgt, maar bij de maagband zul je vaak MOETEN kauwen, anders blijft er wat hangen en dat geeft vreselijke pijn! Het went snel, zeker als je de pijn een keer ervaren hebt...

Verder is de kans groot dat je gaat braken, net als bij te snel eten. Hier heb ik zelf gelukkig nog geen last van gehad, maar ik kauw dan ook extreem lang en eet heel rustig (ik heb een braakfobie!).

Tabletten slik ik ook in zijn geheel door, die lossen in je kleine maagje op, waarna ze prima door de band zakken.

Heel veel succes!

Ik ben dolgelukkig met mijn band (in 8 maanden 65 kg kwijt en nog maar 1 kg te gaan. Zit nu op kledingmaat 40, jiehaaaaaaa!!). :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven