Geld & Recht alle pijlers

Wat als inhoud ontvangen pakket niet klopt?

14-07-2012 18:06 34 berichten
Ik heb (helaas) schoenen besteld bij een onbetrouwbaar (buitenlands) bedrijf (www.mountainblack.com). Toen het nogal lang duurde tot mijn pakket aan kwam, ben ik eens gaan googlen en kwam veel klachten tegen. De meeste klachten gingen over dat de verkeerde spullen waren toegestuurd. Verder laten ze je verborgen kosten betalen, zoals invoerbelastingen.

Vandaag kreeg ik (na 5 weken wachten) eindelijk bericht van postNL dat mijn pakket gearriveerd was. En ja hoor, kosten 41,57 euro. Nu ben ik nog bereid dat te betalen als erin zit wat ik besteld heb. Maar als dat niet zo is, wil ik het pakket weigeren. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Mag je eerst de inhoud van de zending controleren voordat je besluit om een zending te weigeren?
Invoerkosten worden nooit van te voren vermeld op websites. Deze krijg je er alleen bij als het pakket buiten de eu vandaan komt en er tussen uit gepakt wordt door de douane.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 14 juli 2012 @ 18:06:

Ik heb (helaas) schoenen besteld bij een onbetrouwbaar (buitenlands) bedrijf (www.mouintainblack.com). Toen het nogal lang duurde tot mijn pakket aan kwam, ben ik eens gaan googlen en kwam veel klachten tegen. De meeste klachten gingen over dat de verkeerde spullen waren toegestuurd. Verder laten ze je verborgen kosten betalen, zoals invoerbelastingen.

Vandaag kreeg ik (na 5 weken wachten) eindelijk bericht van postNL dat mijn pakket gearriveerd was. En ja hoor, kosten 41,57 euro. Nu ben ik nog bereid dat te betalen als erin zit wat ik besteld heb. Maar als dat niet zo is, wil ik het pakket weigeren. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Mag je eerst de inhoud van de zending controleren voordat je besluit om een zending te weigeren?Die kosten betaal je natuurlijk niet aan het bedrijf, maar aan de douane. Dat is heel normaal bij pakketten van buiten de EU en wordt ook vermeld op de site:

VAT, TAX and DUTY:

All our prices are without VAT, your order was ship over EU you may have to pay Custom Duty and VAT or Taxes for your country. You have fully responsibility for all Custom Duty and VAT or Taxes. MountainBlack never refund any duty

En nee, je mag een pakket niet eerst openmaken.
Een vervoerder werkt met aantallen. Bij ontvangst teken je ook alleen maar voor het aantal, niet de inhoud.
Helaas, dat is het risico van bestellen. Kun je niets aan doen, behalve proberen het bij het bedrijf te verhalen. Kans is natuurlijk klein dat dat lukt.
quote:LadyPhoxy schreef op 14 juli 2012 @ 18:15:

[...]

En nee, je mag een pakket niet eerst openmaken.

Dit staat er in koeienletters in alle mails die ik van hen krijg:

Important!

Verify your shipment before signing the delivery slip!

Open and verify your delivery before accept your parcel

If any item is missing or damaged this has to be notified in written upon delivery. Any written notice has to be done before signing with a brief accurate explanation of missing/damaged items. The written notice upon delivery and a confirmation mail to the carrier company within 48 hours after delivery is needed to be able to claim any reimbursement from carrier company.

Do not refuse your parcel otherwise it treated abandoned but mention any problem on delivery slip.

Mijn ervaringen zijn echt eerst tekenen en indien van toepassing kosten betalen en dan mag je het pas openmaken.
quote:Rasa schreef op 14 juli 2012 @ 18:49:

[...]

Important!

If any item is missing or damaged this has to be notified in written upon delivery. Any written notice has to be done before signing with a brief accurate explanation of missing/damaged items. The written notice upon delivery and a confirmation mail to the carrier company within 48 hours after delivery is needed to be able to claim any reimbursement from carrier company.

Do not refuse your parcel otherwise it treated abandoned but mention any problem on delivery slip.

Het blijft een probleem tussen jou en het bedrijf. Zij zullen de fout recht moeten zetten. En als ze dat niet doen heb je pech. Daar staan de douanekosten los van.

Van dat Engels gaan mijn alarmbellen enorm rinkelen trouwens.
quote:Rasa schreef op 14 juli 2012 @ 18:49:

[...]

Important!

Dat werkt misschien in Dromenland, maar niet in Nederland. Het is een hoop bla-bla waarmee ze hun eigen verantwoordelijkheid proberen te ontduiken.
Waarom weiger je het dan niet gewoon bij voorbaat al? Heb je ook geen gedoe mocht het niet kloppen. En als de site al zoveel slechte referenties heeft, betwijfel ik of het product zelf wel goed is. Zou het risico dus niet lopen. En voortaan vooraf googlen als je ergens iets besteld

De invoerrechten zijn idd kosten die je aan de douane betaald. Daar heeft de winkel verder niks mee van doen. Boven een bepaald bedrag betaal je nou eenmaal invoerrechten, staat op de site van de douane. Ik ben ervan op de hoogte en hou er altijd rekening mee.
Maar goed, volgens mij heb ik maar twee opties:

- Het pakket weigeren. Dan betaal ik die kosten niet, maar ben ik natuurlijk ook het geld dat ik al betaald heb kwijt.

- Het pakket ongeopend aannemen. Dan heb ik kans dat ik nog meer geld kwijt ben en ik heb kans dat ze me inderdaad het product hebben toegestuurd waar ik om gevraagd heb.

Ik heb geen illusies dat een pakket terug sturen of om geld terug vragen zin heeft als de bestelling niet klopt...
Life sucks and then you die.
quote:achnein schreef op 14 juli 2012 @ 18:53:

[...]

Van dat Engels gaan mijn alarmbellen enorm rinkelen trouwens.

Yup, de mijne ook. Heb allang spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar besteld heb. Was een paar wandelschoenen dat ik heel graag wilde hebben en nergens meer kon krijgen. Was natuurlijk al te toevallig dat zij ze nog wel hadden...

@ivetje, dit overkomt me geen 2e keer... Voortaan wordt er eerst gegoogled bij een onbekend bedrijf...
quote:amand1969 schreef op 14 juli 2012 @ 18:56:

Life sucks and then you die.Ach . Zo erg is het toch niet?
quote:Rasa schreef op 14 juli 2012 @ 18:57:

[...]

Yup, de mijne ook. Heb allang spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar besteld heb. Was een paar wandelschoenen dat ik heel graag wilde hebben en nergens meer kon krijgen. Was natuurlijk al te toevallig dat zij ze nog wel hadden...

@ivetje, dit overkomt me geen 2e keer... Voortaan wordt er eerst gegoogled bij een onbekend bedrijf...Balen joh!
quote:achnein schreef op 14 juli 2012 @ 18:57:

[...]

Ach . Zo erg is het toch niet? Ik vind het zelf wel meevallen hoor
quote:achnein schreef op 14 juli 2012 @ 18:53:

[...]

Van dat Engels gaan mijn alarmbellen enorm rinkelen trouwens.Van de hele website al. Hij opent niet eens fatsoenlijk op de ipad en de hele lay-out is al crappy. Ik bestel bij zulke sites al niet eens iets, als ik niet fatsoenlijk met de site overweg kan.
quote:amand1969 schreef op 14 juli 2012 @ 18:59:

[...]

Ik vind het zelf wel meevallen hoor
quote:achnein schreef op 14 juli 2012 @ 18:57:

[...]

Ach . Zo erg is het toch niet? Neuh, ik voel me gewoon een domme doos dat ik hierin getuind ben.
Maar goed, nooit bestellen bij www.mountainblack.com dus!

Ik denk dat ik dat pakket maar ga weigeren...
quote:Rasa schreef op 14 juli 2012 @ 19:04:

Maar goed, nooit bestellen bij www.mountainblack.com dus!

Ik denk dat ik dat pakket maar ga weigeren...

Dat vind ik dan weer niet logisch; je hebt al een bedrag uitgegeven. Dat gooi je daarmee bij voorbaat al de prullenbak in.

Wanneer je dat (relatief kleine) beetje extra betaalt heb je in ieder geval 50% kans dat je krijgt wat je besteld hebt.
quote:amand1969 schreef op 14 juli 2012 @ 19:07:

[...]

Dat vind ik dan weer niet logisch; je hebt al een bedrag uitgegeven. Dat gooi je daarmee bij voorbaat al de prullenbak in.

Wanneer je dat (relatief kleine) beetje extra betaalt heb je in ieder geval 50% kans dat je krijgt wat je besteld hebt.

Statistisch gezien ja, maar als ik de recensies op internet lees is dit precies hun truc: je het verkeerde product toesturen in de hoop dat je het terugstuurt.

Ik neem trouwens aan dat ik eerst nog wel een blik op het pakket mag werpen? Als het lijkt op iets waar schoenen in kunnen zitten, dan zou ik de gok kunnen wagen. Als de vorm niet klopt, dan weet ik zeker dat het niet deugt.
Heb je via een creditcard of Paypal betaald? Die bieden vaak hulp/vergoeding in dit soort situaties als de verkoper opeens onbereikbaar blijkt te zijn/weigert uit te betalen als het zijn fout was.
quote:disneyfication schreef op 14 juli 2012 @ 19:18:

Heb je via een creditcard of Paypal betaald? Die bieden vaak hulp/vergoeding in dit soort situaties als de verkoper opeens onbereikbaar blijkt te zijn/weigert uit te betalen als het zijn fout was.Ja, ik heb dit inderdaad gemeld bij mijn bank (met creditcard betaald). Ik had inmiddels verwacht dat het pakket nooit mee zou komen. Nog niets van gehoord, maar de situatie verandert natuurlijk nu ze wel een pakket blijken te hebben geleverd.
Kun je niet de postbode het stukje laten lezen over eerst openmaken en dan pas tekenen? Laat je hem even binnen, koffie etc. En dan maak jij het pakje open (duurt ook 1 minuut). En dan teken je als het goed is en als het niet goed is, geef je het meteen mee terug. Kun je proberen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven