Wat is dit ?

14-07-2012 23:29 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik weet niet wat ik hiermee wil,maar ik wilde het van me afschrijven..

Ik had net een discussie met mijn vriend over hoogbegaafdheid,ik dacht dat omdat ik best veel overeenkomsten heb,naatuurlijk weet ik het niet zeker,maar ik wilde dus gewoon met mijn vriend praten,gewoon lekker kletsen.Enige wat hij in heel die gesprek heeft gedaan is mij proberen ervan te overtuigen dat ik het niet ben,en het ergste was dat zei dat ik dom ben omdat ik geen algemene kennis heb.. En daar bedoelde hij mee dat ik niets van steden af weet.. Is dit normaal of ben ik nu gek ? ik weet het even niet meer :(
Je bent gewoon erg ongeduldig.
Anderen niet uit laten praten omdat het lang duurt voor je gevoel?

Dat vind ik gewoon onbeschoft en heeft imo niets met hoogbegaafdheid te maken.

Wat je verder beschrijft (dat je al 10 stappen verder bent en snel denkt) maakt dat je misschien net iets slimmer bent dan gemiddeld naar echt niet zomaar hoogbegaafd.

Snel praten staat er volgens mij ook los van hoor. Wel eens opgelet hoe snel Britt (dat blondje van tv) kan praten bv. Nou geloof me, die is echt niet hoogbegaafd .
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juli 2012 @ 00:30:

en ongeduldig.

En nu zeg je iets ander dan in je OP, in je OP zeg je dat jij wilde kletsen over je hoogbegaafheid en dat je vriend vindt dat jij het niet bent.

Nu zeg je dat jullie zo fijn aan het praten waren over intelligentie en toen - snap- ging het over jouw hoogbegaafdheid.

sure.

Vind jij jezelf slimmer dan je vriend?Ik ben niet graag onbeschoft maar in dit geval mag jij oprotten !
De hamvraag is wat je met je zelfbenoemde hoogbegaafdheid gaat doen. ik zeg een opleiding en misschien een sociale vaardigheidstraining
quote:royal_lady schreef op 15 juli 2012 @ 00:32:

[...]

Ik ben niet graag onbeschoft maar in dit geval mag jij oprotten !Jammer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou nou Royal lady, zoveel moeite heb je er niet mee om onbeschoft te doen....
quote:royal_lady schreef op 15 juli 2012 @ 00:32:

[...]

Ik ben niet graag onbeschoft maar in dit geval mag jij oprotten !O, ging het niet snel genoeg?
Dus je was bij stap 5 in ,het in je hoofd gevoerde, gesprek tot de conclusie gekomen dat hij je dom vind? Of vind hij gewoon dat je te weinig algemene ontwikkeling hebt?

Ik gun hem zijn lachertje voor vanavond wel *Als je nog meeleest; goed gedaan knul!*
Ik dacht dat mijn vriend en ik aparte discussies hadden, maar gelukkig zijn er nog ergere stelletjes...
Alles heeft een redene,,, En dit dus ook,nadat hij zich tegen mij keerde en genoot van alle negatieve aandacht van sommige hier, heb ik besloten om misschien een punt achter deze relatie te zetten.. Dit is overigens niet de eerste keer,hij probeert mij vaker neer te halen ! maar komt wel keer thuis met de mededeling dat hij de beste is in alles wat hij doet ! Dan haal ik hem ook niet neer..
Ah oke. Opgelost dus
Fijn dat het opgelost is TO!
quote:royal_lady schreef op 15 juli 2012 @ 00:47:

Alles heeft een redene,,, En dit dus ook,nadat hij zich tegen mij keerde en genoot van alle negatieve aandacht van sommige hier, heb ik besloten om misschien een punt achter deze relatie te zetten.. Dit is overigens niet de eerste keer,hij probeert mij vaker neer te halen ! maar komt wel keer thuis met de mededeling dat hij de beste is in alles wat hij doet ! Dan haal ik hem ook niet neer..Wat voor werk doet je vriend? En jij? En welke opleidig heb je genoten? Ik denk ook snel, makkelijk toch? Ik denk hier voor twee, mezelf, mijn vriend en soms ook nog voor de hond. Maar nu niet want ik heb vanavond al 3 glazen wijn naar binnen gekiept. Morgen sta ik wel weer hoogbegaafd op.
Phew...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo dat gaat snel! Ik kijk even niet en we gaan van 'ben ik hoogbegaafd' (oh nee sorry, het antwoord op die vraag was je al duidelijk he) naar 'zal ik mijn vriend verlaten?'

Productieve avond op dit topic!
Dit heeft meer te maken met ego's en sociale vaardigheid dan met begaafdheid. Onderscheid maken is soms moeilijk.
Hoogbegaafheid is niet zaligmakend hoor.
Iedereen wordt hier behoorlijk lacherig als iemand zich afvraagt of ie hoogbegaafd is maar het is toch net zoies als je afvragen of je knap of lelijk ben. IQ is aangeboren net als je uiterlijk, heb je niets zelf voor hoeven doen. Hoe je het gebruikt en of, is iets anders.

Dat je vriend tegen je zegt dat je dom bent getuigd van weinig respect. Testosteron zorgt ervoor dat veel mannen sterker, slimmer, groter, gespierder en intelligenter willen zijn dan hun vrouw. Geef hem zijn zin, dat is slim en zoek een vriend die minder last heeft van zijn hormonen.
quote:RoyalExp schreef op 15 juli 2012 @ 00:38:

Ik dacht dat mijn vriend en ik aparte discussies hadden, maar gelukkig zijn er nog ergere stelletjes...Wij hebben helemaal geen discussies. Geven elkaar gewoon altijd gelijk. Wel zo makkelijk en rustig.
quote:waterplant schreef op 15 juli 2012 @ 01:22:

Iedereen wordt hier behoorlijk lacherig als iemand zich afvraagt of ie hoogbegaafd is maar het is toch net zoies als je afvragen of je knap of lelijk ben. IQ is aangeboren net als je uiterlijk, heb je niets zelf voor hoeven doen. Hoe je het gebruikt en of, is iets anders.

Ik snap je punt wel, maar ik ga er toch even tegenin: mensen (zoals TO) lijken hoogbegaafdheid te willen gebruiken als een 'indrukwekkend' excuus/verklaring voor onbeschoft gedrag zoals anderen niet laten uitpraten. Natuurlijk kun je onbeschoft zijn en tegelijkertijd hoogbegaafd, maar het tweede komt weinig voor hoor, en is sowieso geen excuus voor het eerste (hell, een van m'n beste vriendinnen is hoogbegaafd en autistisch, en die laat mensen ook uitpraten. Iets met dat sociale vaardigheden best aan te leren zijn, enzo...).

Als iemand hier post met dat ie zich afvraagt of ie mooi of lelijk is, komt er ook een reactie van 'post een foto'. Zo komt er op de vraag 'ben ik hoogbegaafd' de reactie 'doe een (erkende) IQtest'. Heel logisch. En in dit geval zijn de reacties ook lacherig, denk ik, omdat het uit de posts van TO duidelijk is dat zij hoopte op allemaal steun en medelijden en dat ze dan haar vriend lekker op z'n nummer kon zetten, en de Viva-dames laten zich niet graag voor een karretje spannen
quote:elninjoo schreef op 14 juli 2012 @ 23:43:

Geef je op voor 'n Mensa-testdag, is best leuk om aan deel te nemen en je krijgt 'n officiele uitslag met je IQ. Bij mij kwam er 140 uit de test.

Dan ben je heel goed in analogieën, want daar bestaan die Mensa-testen voornamelijk uit.

@TO: Je vriend klinkt me niet al te snugger. Hoogbegaafdheid heeft niet altijd te maken met algemene kennis. Laat een hoogbegaafde opvoeden door wolven in een diep, donker woud en geloof me, je merkt niets van die intelligentie.

Al denk ik wel dat de drang naar het vergaren van algemene kennis veel groter is bij een hoogbegaafd persoon. Maar dat kan zich juist ook richten op één specifiek onderwerp.

Ik vind dat je vriend zich op zijn zachtst gezegd nogal ongelukkig heeft uitgedrukt, als hij echt letterlijk gezegd heeft dat je dom bent.
Wij hebben altijd discussies thuis wie de domste is. Mijn moeder is het niet, mijn zusje ook niet. Blijven mijn vader en ik over, wij zijn het domst van de famile. Maar dat vind ik niet erg hoor. Ik ben ook dommer dan mijn vriend en ik weet veel minder over steden, maar ik kan beter klimmen.
quote:pompedom schreef op 15 juli 2012 @ 02:39:

Wij hebben altijd discussies thuis wie de domste is. Mijn moeder is het niet, mijn zusje ook niet. Blijven mijn vader en ik over, wij zijn het domst van de famile. Maar dat vind ik niet erg hoor. Ik ben ook dommer dan mijn vriend en ik weet veel minder over steden, maar ik kan beter klimmen.Ahum
ja ik ben ook melig, sorry mocy, maar het is toch echt zo!

Ik vind het alleen zo'n onzinnige discussie tussen TO en haar vriend.
Qt Babette

" Dan ben je heel goed in analogieën, want daar bestaan die Mensa-testen voornamelijk uit."

O. En Dat Is Zo? Want Jij weet dat.

Toelichting graag; in de zin van: meer willen weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven