Groente snijden: keukenmachine oid?
zondag 15 juli 2012 om 12:17
Wij gebruiken nu vaak van die voorgesneden groentepakketten, makkelijk en snel. Zeker voor door de week. En voordeel is dat er verschillende groentes inzitten, terwijl we anders met zijn tweeën van alles over zouden houden. Maar ik heb al een paar keer gehad dat die zakjes zuur zijn voor de houdbaarheidsdatum verstreken is, en met zoonlief die steeds meer gaat eten (en 2e op komst) zijn ze ook vaker te klein.
Wat ik me nu afvraag is of er niet een makkelijke groentesnijder is. Ik weet dat het gewoon op een snijplank en met een mes kan, maar dat kost zo veel tijd (zal vast aan mijn techniek liggen). Ik ben niet zo thuis in de keukenmachines etc maar is er iets handigs om even snel verschillende groentes te snijden?
Wat ik me nu afvraag is of er niet een makkelijke groentesnijder is. Ik weet dat het gewoon op een snijplank en met een mes kan, maar dat kost zo veel tijd (zal vast aan mijn techniek liggen). Ik ben niet zo thuis in de keukenmachines etc maar is er iets handigs om even snel verschillende groentes te snijden?
zondag 15 juli 2012 om 12:21
Gewoon op de snijplank met een goed mes gaat sneller dan een keukenmachine. Veel doen, dan wordt je er vanzelf handiger in. Het werk zit meestal in het schoonmaken en/of schillen van de groente, en dat moet je ook alvorens je ze in de keukenmachine stopt.
Groentes kun je goed bewaren in de koelkast.
zondag 15 juli 2012 om 12:29
De meeste keukenmachines moet je zelf toch met een mes aan de gang hoor.
Of dacht je dat je knoflook en uien zo met schil en al erin kon gooien?
Of paprika niet hoeft te ontdoen van zaadstengels?
Die reclames op tv zijn zo misleidend.
Het gaat veel sneller met een mes en plank,en scheelt veel in de afwas ook nog
Waarom maak je niet ineens heel veel als groente in de aanbieding is,en vries je dat in?
Ik gebruik bijv altijd maar een halve paprika in gerechten,omdat kinderen ze niet zo lekker vinden,en vries de andere helft gewoon in blokjes in,gaat perfect......
Of dacht je dat je knoflook en uien zo met schil en al erin kon gooien?
Of paprika niet hoeft te ontdoen van zaadstengels?
Die reclames op tv zijn zo misleidend.
Het gaat veel sneller met een mes en plank,en scheelt veel in de afwas ook nog
Waarom maak je niet ineens heel veel als groente in de aanbieding is,en vries je dat in?
Ik gebruik bijv altijd maar een halve paprika in gerechten,omdat kinderen ze niet zo lekker vinden,en vries de andere helft gewoon in blokjes in,gaat perfect......
zondag 15 juli 2012 om 12:34
Ik stop die 600g zakken meteen in de diepvries bij thuiskomst. En als ik zelf groente snij dan gooi ik het in de keukenmachine. Hoef ik alleen maar het velletje van de ui te halen en de rest gebeurt vanzelf. Moet ik wel bij zeggen dat de keukenmachine hier standaard op het aanrecht staat om het eten voor opa te pureren.
zondag 15 juli 2012 om 12:37
http://www.bol.com/nl/p/d ... e-ultra/9200000002756884/
er dergelijk type apparaat is wel een aanrader. Ik heb er al jaren een en die wordt regelmatig gebruikt
er dergelijk type apparaat is wel een aanrader. Ik heb er al jaren een en die wordt regelmatig gebruikt
zondag 15 juli 2012 om 12:38
zondag 15 juli 2012 om 12:40
quote:Dahlia74 schreef op 15 juli 2012 @ 12:21:
Gewoon op de snijplank met een goed mes gaat sneller dan een keukenmachine. Veel doen, dan wordt je er vanzelf handiger in. Het werk zit meestal in het schoonmaken en/of schillen van de groente, en dat moet je ook alvorens je ze in de keukenmachine stopt.
Bovenstaande + wat te denken, van de tijd die je nodig hebt, voor het schoonmaken van zo'n keukenmachine.
Van wat ik begrijp belanden vele keukenmachines al snel na aankoop in een keukenkastje, dat zo handig zullen ze dan wel niet zijn.
Bovenstaande + wat te denken, van de tijd die je nodig hebt, voor het schoonmaken van zo'n keukenmachine.
Van wat ik begrijp belanden vele keukenmachines al snel na aankoop in een keukenkastje, dat zo handig zullen ze dan wel niet zijn.
zondag 15 juli 2012 om 12:41
zondag 15 juli 2012 om 12:42
zondag 15 juli 2012 om 12:43
Een goede keukenmachine is fijn maar kost heel veel tijd om schoon te maken. Even wat groente snijden voor een roerbakje voor 2 of 4 personen kost echt bijna geen tijd - 10 minuutjes ofzo. En is soms een factor 5 of meer goedkoper dan die voorgesneden uitgedroogde meuk. Echt waar, ga het gewoon proberen! En onderin de groentela kan je bijvoorbeeld een kooltje echt wekenlang goed houden, elke keer vanaf snijden wat je nodig hebt.
zondag 15 juli 2012 om 12:49
Je hoeft toch niet meteen de hele groente op te snijden? Wij doen vaak zat even een halve paprika, courgette, winterpeen e.d. in een boterham zakje in de koelkast, om ze de volgende dag, of zelfs later nog eens te gebruiken.
Keukenmachine gaat super snel en je krijgt perfect gesneden groenten. Helaas zit dan de vaatwasser meteen vol. Daarom wordt hier meestal een mes met snijplank gebruikt.
Keukenmachine gaat super snel en je krijgt perfect gesneden groenten. Helaas zit dan de vaatwasser meteen vol. Daarom wordt hier meestal een mes met snijplank gebruikt.
zondag 15 juli 2012 om 13:24
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 15 juli 2012 @ 12:37:
er dergelijk type apparaat is wel een aanrader. Ik heb er al jaren een en die wordt regelmatig gebruikt oeh Skaapie, die staat heel hoog op mijn verlanglijstje "kwijl"
er dergelijk type apparaat is wel een aanrader. Ik heb er al jaren een en die wordt regelmatig gebruikt oeh Skaapie, die staat heel hoog op mijn verlanglijstje "kwijl"
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 15 juli 2012 om 13:32
zondag 15 juli 2012 om 13:48
Ik was eerder ook van de zakjes voorgesneden spul en van de cela vita. Had jaren geen aardappels geschild. Inmiddels doen we dat weer wel en echt, het is zó gebeurd. Desnoods doe je het vast de avond van te voren voor de volgende dag.
En ik lees dat mensen soms ergens een halve paprika voor gebruiken. Kook je dan voor 1 persoon? Wij koken nu voor drie, eerder voor twee en ik heb nog nooit ergens een halve paprika ingedaan, is zo net niks...
En ik lees dat mensen soms ergens een halve paprika voor gebruiken. Kook je dan voor 1 persoon? Wij koken nu voor drie, eerder voor twee en ik heb nog nooit ergens een halve paprika ingedaan, is zo net niks...
zondag 15 juli 2012 om 13:49
quote:galadriel schreef op 15 juli 2012 @ 12:31:
Kwestie van vaak doen en goed gereedschap.
Een goed mes en een goede plank.
Voorgesneden groente verliezen heel snel hun gezonden voedingsstoffen, ze liggen meestal ook lang in het schap/koeling.Precies, sneller dan zelf snijden gaat bijna niet, zo'n apparaat is een gedoe om schoon te maken en op te bergen
Kwestie van vaak doen en goed gereedschap.
Een goed mes en een goede plank.
Voorgesneden groente verliezen heel snel hun gezonden voedingsstoffen, ze liggen meestal ook lang in het schap/koeling.Precies, sneller dan zelf snijden gaat bijna niet, zo'n apparaat is een gedoe om schoon te maken en op te bergen