Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hi Barbera, bedankt voor je geruststellende woorden. Ik zit er niet heel erg over in, maar je hebt toch een stukje twijfel bij me weggenomen. Fijn zo'n persoonlijke ervaring van een deskundige, thx!!! Enne inderdaad, ik wil echt heel graag dat het allemaal waar is en soms bekruipen me dan stiekem een onrustig gevoel en twijfels...
Hey meiden, bedankt voor de tip om progesteron te laten bepalen! Tot hoe lang na je eisprong kunnen ze nagaan of je hem gehad hebt eigenlijk?

Cecila: ik kan me je twijfels zo goed voorstellen, lijkt me ook zo apart als je je niet anders voelt zeg maar, alleen de test zegt dat het zo is. Misschien dat de echte bevestiging pas komt als je op de echo het hartje hoort. Dat is meestal met 8 weken toch!? Maar wat barbera zegt, straks weet je niet meer beter. En geniet (nog) maar lekker van een kwaaltjes vrije zwangerschap!

Barbera: succes bij de gyn, spannend hoor! En of je daar nou blij van moet worden dat je 'daar kind aan huis bent'... niet echt he, maar als het dan zo moet, dan is het misschien wel prettig dat ze zo rekening met je houden!

Dory: ik kan me je kleine domper zo goed voorstellen, toch altijd die hoop he, al is het zo tegen beter weten in, je hoopt altijd op een wondertje. Ik weet nog dat ik zelfs een test heb gedaan toen ik vond dat ik niet snel genoeg ongesteld werd na de primolut kuur Ja, de drogisten hebben een goede klant aan me! Wel spannend nu ongesteld, dan ga je toch de volgende fase in, of vind je het wel heel fijn om zo snel mogelijk weer door te gaan?

Doenja: dus bij jouw slaat de clomid 50 wel goed aan, nu nog dat bevruchte eitje he! Heel veel succes weer met de nieuwe ronde!

Ik zit nu op dag 18, ben gestopt met de ovulatietesten, denk dat ik dat volgende ronde weer ga doen en dan echt van het begin tot het eind zeg maar, omdat ik dan beter weet hoe mn cyclus verloopt, als het aanslaat tenminste! De laatste dagen hebben we echt moeite om om de dag te klussen, omdat mn vriend en ik beiden nog al veel werken en elkaar telkens mislopen. Soms even gauw tussen door, daar moet ik wel een beetje aan wennen hoor! Klinkt een beetje burgelijk, maar doe mij maar lekker voor het slapen gaan en dan in elkaars armpjes in slaap vallen haha! Maarja, het is voor een goed doel he... Succes weer meiden!

Liefs Robien
@barbera: succes straks! zal voor je duimen!

@robien: lukte het niet met de ovulatietesten? was juist zo nieuwsgierig of je resultaat had! tis toch ook allemaal maar een gedoe he....

hier nu de 2de dag van clomid 100.. merk nog niks. af en toe zou ik wel willen dat je de tijd ene beetje vooruit kon zetten. duurt me allemaal veel te lang.
Net terug uit het ziekenhuis. Ik was pas om half 7 aan de beurt....

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Afgelopen vrijdag was er in mijn rechtereierstok een follikel zichtbaar van ruim 16,5 mm, in mijn linkereierstok was niets te zien.

Nu was er in mijn rechtereierstok niets meer te zien. Ik kan dus een eisprong gehad hebben. A.s. maandag bloed laten prikken op progesteron om te zien of er een eisprong is geweest.

In de linkereierstok, waar dus vrijdag nog niets te zien was, was nu een cyste van 4 cm zichtbaar.

Nu moet ik, als ik ongesteld wordt, eerst voor een echo om te zien of die cyste er nog is, anders mag ik niet verder met clomid.

Beetje dubbel dus, aan de ene kant blij dat de kans bestaat dat ik een eisprong heb gehad, aan de andere kant, balen van die cyste...

Sorry voor t ego berichtje. Ik ga t maar eens even laten bezinken en eerst maar eens even eten.

Doeidoei
Hè Barbera, wat een vervelend nieuws zo'n cyste. Ik heb er wel eens vaker van gehoord, en ook dat ze wel weer weg gaan.. Maar ja, het zorgt wel weer voor vertraging in het hele zwanger worden proces.

En nu maar hopen dat je idd een eisprong hebt gehad. En dat deze bevrucht wordt!
barbera, ik hoop ook op een mooi bevrucht ei voor jou!!!!

missch helpt het als je het meeste denkt aan dat je een eisprong hebt gehad! dan verdwijnt die cyste vast als sneeuw voor de zon! (beetje mijn tactiek om het mezelfaf en toe wat makkelijker te maken,soort van denk alleen aan het positieve en voor het negatieve steek ik mn kop int zand, hihi)
Barbera: jeetje wat een apart nieuws. Aan de ene kant goed nieuws, ws eisprong geweest en dat in combinatie met een niet te missen klusfrequentie Maar aan de andere kant een cyste te zien. De kans hierop neemt door de clomid sterk toe toch? Zou wel balen zijn als je vertraging hierdoor oploopt, maar aan de andere kant, als we het van de positieve kant bekijken, is er misschien wel een bevrucht eitje! Laat het maar even rustig bezinken allemaal. En dan afwachten maar weer... niet onze sterkste kant he...

Marinde: de ovulaietesten werken op zich wel goed hoor, maar eigenlijk is de voorwaarde wel dat je ongeveer weet hoelang je cyclus is en dat wist ik dus niet. Ik was op tijd begonnen en had toen weer een paar dagen overgeslagen, dus dacht ik later dat ik de overige testjes (van de 7) beter kan bewaren voor de volgende ronde voor een beter beeld, de kans was nu dat ik hem toch al gemist hebt. Dan moet ik wel een nieuwe test kopen, en ik heb er nog 3 over. Je moet dagelijks een test doen. Dus dat is de reden, ik hoop dat je het een beetje begrijpt, het legt een beetje lastig uit zo!

En dat van de tijd een beetje naar voren zetten....oh wat herkenbaar! Het duurt allemaal zo lang.... Gelukkig kunnen we hier lekker ons ei kwijt!
Barbera dat is inderdaad dubbel nieuws, maar ik denk dat er een grote kans is dat je een eisprong hebt gehad. Gewoon vanuit gaan, positief blijven denken! Hopen maar dat die cyste vanzelf weer verdwijnt en dat het ei goed bevrucht is, aan de klusfrequentie zal het in ieder geval niet liggen
Barbera, er valt weinig meer te zeggen, de dames hebben alles wel gezegd. maar inderdaad we blijven positief denken en hopen er het beste van. ben benieuwd wat je bloeduitslagen zijn.

ik ben vandaag dus weer begonnen met clomid. dus zodra mijn ong. over is gaan we weer flink aan de slag hihi
hallo meiden!

wat is het hier rustig! hoe is het met jullie???

zou de lente nu echt begonnen zijn? lekker zonnetje hoor!
Ja heerlijk het zonnetje!! Heb zo'n zin in de lente..!

Morgen weer met clomid beginnen. Ronde drie.

Volgende week dinsdag het HSG.

LFS
Ja, wat was het heerlijk weer vandaag! Ik was lekker vrij, morgen ook nog, ik heb heerlijk in het zonnetje op mn paard gereden . Daarna ben ik dan weer helemaal relaxed en ontspannen, ook belangrijk op zijn tijd he!?

Dory: jeetje dus je hebt een datum voor de hsg. Zie je er tegenop of valt het wel mee?

Barebera: hoe is het met je? Lukt het al een beetje om van de positieve kant uit te gaan, dus dat er een eissprong geweest is?Voel je trouwens iets van de cyste, steek in je buik of iets dergelijks?

Fijne avond!
Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties, Ik weet even niet hoe het precies met me gaat, ik probeer het maar weer even een beetje los te laten.

Vandaag was de enige vriendin (zowiezo de enige 'buitenstaander') die er vanaf weet hier, dat was wel even lekker en gezellig. Ik heb weer even alles kunnen vertellen en dat is wel fijn,

Ik denk niet dat het deze maand gelukt is, maar ik probeer zo optimistisch mogelijk te blijven. Ik ben voornamelijk heel bang dat die cyste niet weg is als ik ongesteld wordt, dan moeten we wachten met de volgende ronde, dat lijkt me zo'n tegenvaller.

Ik heb wel last van de cyste, heb al sinds zaterdag of zondag wat vage buikpijn. Vooral als ik een strakke broek aan heb.

Ik heb trouwens het gevoel dat ik nu al wat ben aangekomen, door de clomid, Hebben jullie dat ook? Ik ben lang en slank, heb niet echt aanleg om dikker te worden, maar ik merk nu echt dat mijn broeken strakker zitten en ik heb lovehandles die er eerst niet waren...

Dory, wat goed dat je een datum hebt, dan weet je wat meer waar je aan toe bent.

@de rest, jullie wisten het al, maar ik zal het even een keer herhalen: JULLIE ZIJN GEWELDIG! ben heel blij dat 'ik jullie heb'.

liefs!
@Barbera, ik heb dat ook. Dat aankomen. Ben nu al bijna 5 kilo aangekomen. Zal ook wel een beetje te maken hebben met mijn menstruatie, maar dat kan nooit zoveel zijn Maar goed, alles voor het goede doel toch!

Fijne dag allemaal
Ha ladies,

Daar ben ik ook weer eens, wat een drukte hier, ik kan het bijna niet bij houden, maar wil toch niets van jullie missen, hoor.

@Barbera; oh jeetje, wat een dubbel nieuws. Wat al eerder is gezegd: richt je aandacht maar op het goede nieuws: waarschijnlijk eisprong gehad, super hoor!!! Die cyste is natuurlijk minder goed nieuws. Extra vervelend dat je er ook nog last van hebt. Ik ga heel hard duimen dat tie straks weer gewoon weg is! Lijkt me trouwens ook irritant om aan te komen van de clomid. Heb daar die eerste ronde nog geen last van gehad, maar wel aanleg om een "klein propje" te worden hier, ik houd mijn hart vast. (ben nu trouwens ook wat zwaarder, alsof ik veel vocht vast houd, en heb ook niet meer zo'n strak buikje waar ik zo trots op was, moet toch binnenkort weer gaan 'onttrekken' denk dat het daar door komt)

@Dory: dinsdag de HSG dus, spannend hoor. Alvast heel veel sterkte en succes als ik je daarvoor niet meer "spreek'. Ik ga aan je denken hoor.

@Robien: wat een gedoe, die ovulatie testen. Verder: wat je zegt, ontspannen is toch ook wel heel belangrijk. En vandaag nog een dagje vrij? Lekker hoor! Geniet er van!

@Cecila: hoe gaat het met je? Nog geen kwaaltjes? Kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt als je (nog) niks voelt. Over een paar maandjes loop je natuurlijk met een mooi buikje rond, vind dat altijd zo mooi!!! Voor nu wens ik je natuurlijk geen heftige misselijkheid toe, maar doe rustig aan he?!

@Marinde en Doenja: nieuwe rondes clomid, nieuwe kansen!!! Ik duim voor jullie!!

@Sneeuwitje: hoe is het met jou? Hoeveelste dag zit je nu?

@de rest? hoe is het met jullie?

had beloofd wat eerder terug te reageren, maar is me niet meer gelukt. Afgelopen weekend vrijgezellenfeest gehad van vriendin. Was heel leuk, maar merk dat ik er minder goed tegen kan dan vroeger. Was gister pas een beetje bijgekomen. Er waren wel 4 andere vriendinnen van haar zwanger, en verder al een heleboel moeder. Ik voelde me toch een beetje buitenstaander, best lastig hoor...

Verder kon ik niet meer terug vinden wat ik als laatst had verteld. Ik vertrek iig 28 juni richting USA. Wat komt daar veel bij kijken zeg, bijvoorbeeld het visum, maar moet ook huisvesting etc regelen. Verder moet ik, terwijl ik daar zit, een weekje op en neer naar Japan om te presenteren op een congres. Jeetje, jullie zullen wel denken: wat een wereldreizigster. Het is eerder toevallig dat het allemaal zo samen komt.

Heb besloten dat ik over twee weken weer begin met de provera. Bewust gekozen na de bruiloft van mijn vriendin. Vorige keer was ik echt geen leuk persoon tijdens die provera kuur, en wil daar niet als een oorwurm op haar bruiloft zitten natuurlijk. Daarna dus de clomid 100mg. Als het aanslaat is dat de laatste ronde, en anders wil ik eventueel nog wel verder kijken. dan kan ik na Amerika meteen met de juiste dosering starten.

Ik zou de tijd liefst ook een paar maanden vooruit zetten (ergens naar oktober ofzo :-) ) dan kan ik tenminste ook echt aan de slag!!!

Nou, tot snel allemaal weer, en iedereen heel veel succes met alles!!! Ik denk aan jullie hoor!!

X Daan
@Barbera: Balen dat je last hebt van die cyste. Zou me er voorlopig maar niet te veel zorgen over maken. Weet van een aantal dames dat die cystes even spontaan zijn verdwenen als ze waren gekomen. Hoop dat dat bij jou ook zo is, ik duim voor je! En van dat ego-berichtje...: geeft niks hoor, lekker toch om soms even je eigen verhaal kwijt te kunnen. Doen we allemaal weleens. En wat dat aankomen betreft: een goede vriendin merkt heel duidelijk dat ze sinds de clomid aankomt. Vindt ze extra frusterend omdat er dan allemaal grappenmakers zijn (bv verkoopsters in een kledingzaak waar ze regelmatig komt) die denken dat ze weleens zwanger zou kunnen zijn... Heb zelf niet echt last van aankomen gehad. Ben ook vrij lang en slank dus meestal vallen evt extra kilo's dan wel snel op. Heb nu wel het idee dat ik ietsje voller wordt, maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen. Het Nederlandse eten misschien...?

@Dory: Spannend je HSG, ik zal di voor je duimen! Toch fijn als je weet of alles goed toegankelijk is, dan ben je weer een stapje verder. En je weet het he, als je vragen hebt hoor ik het wel...

@Daantje: Leuk hoor al die reisplannen. Moet eerlijk toegeven dat het bij mij ook wel weer gaat kriebelen als ik je zo hoor vertellen. Heel herkenbaar dat je het idee hebt dat je hoofd overloopt. Je moet ook zoveel regelen en aan zoveel dingen denken. Laat het rustig op je afkomen en probeer lekker te genieten van de voorpret. De stress van nu is het straks vast allemaal meer dan waard! En ik...? Nee, nog steeds geen last van kwaaltjes. Moet hooguit iets vaker naar de wc, anders gaan mn darmen protesteren.

Liefs en tot snel!
Ja Cecila, jij had het erover dat je van te voren een pijnstiller nam? Ik heb gisteren te horen gekregen wanneer ik kan komen voor het HSG, maar er werd niets gezegd over pijnstilling o.i.d. Heb er zelf ook niet over na gedacht om te vragen stom. Ze konden me wel vertellen dat het ong een kwartiertje duurt..

Ik heb het idee dat ik wel degelijk aan kom van de clomid. Vind ik ook niet zo leuk. Ben klein en slank, dus valt meteen op Kleding zit ook niet lekker meer. Bah

Na ja moet er maar voor over hebben toch..
Ha Dory,

Bij mij hadden hadden ze vantevoren ook niks gezegd over pijnstillers etc. Ik kreeg wel allerlei andere instructies, zoals maandverband meenemen ivm navloeien (had ik nauwelijks last van) en helemaal gewaxt/kaal geschoren van onderen!!? Dat laatste was geloof ik ivm hygiene omdat ze het gebied rond je vagina helemaal 'inzepen' met jodium. Maar goed als ze daar bij jou niks over gezegd hebben zal dat hier wel niet nodig zijn, daar zou ik maar gewoon vanuit gaan als ik jou was. Een flinke pijnstiller zou ik zeker slikken als ik jou was. Heb geloof ik iets van 700 mg ibuprofen geslikt, in mijn geval ook niet op doktersadvies (hadden ze niks over gezegd) maar na wat zoeken op internet las ik dat dat in Nl vrijwel altijd werd geadviseerd omdat het nogal pijnlijk kan zijn. Zodoende dacht ik "baat het niet..." Bij mij viel het qua pijn heel erg mee, maar daar was de arts dan weer zo verbaasd over dat ik sterk het gevoel kreeg dat ik die pijnstillers niet voor niks had genomen. Misschien moet je voor de zekerheid je gyn even bellen om te checken, lijkt me helemaal niet zo'n gek idee... Het onderzoek is dus niet echt pijnlijk, het gevoel is eerder wat oncomfortabel. Laat je niet bang maken (Is echt niet nodig, valt allemaal reuze mee!), maar ik denk dat je er het meeste aan hebt als ik eerlijk ben.

Succes, Cecila
Hoi Dory, ik kreeg ook helemaal geen instructies mee voor de HSG, zelfs niet over maandverband meenemen. nou heb ik dat altijd in mijn tas zitten dus dat valt wel mee. zoals ik al eerder zei heb ik het wel als pijnlijk ervaren, ik had gelezen dat het wel wat gevoelig kon zijn en was dus best ontspannen(voor zover dat mogelijk is bij zo'n onderzoek). ik wil je niet bang maken maar alleen maar even aangeven dat het voor iedereen verschillend is hoe zo'n onderzoek uitpakt. succes dinsdag.
goh dus dat verklaard die extra 3 kilo opeens.

zo had ik er nog niet over nagedacht. ik ben zowieso een jojo met mijn gewicht, was juist net zo trots dat ik onder de magische grens van 100 kilo was gekomen, ik vind 3 cijfers toch teveel.
Hey meiden!

Daantje wat leuk om weer wat van je te horen! Dus over een paar weekjes weer beginnen met de provera, en dan clomid vooral om te kijken of het aanslaat, maar wel met gericht klussen toch, of zou een zwangerschap nu echt niet zo goed uitkomen, (dat klinkt wel heel naar, want het is natuurlijk altijd geweldig!)? Misschien helpt het wel dat je er nu toch wat minder mee bezig bent. Ik ben ook in Japan geweest, is wel super hoor! Ik zat in kyoto. Ik had een heel raar beeld van japan, maar het is een heel prettig en mooi land!

Ik heb gelukkig nog geen last van gewichtstoename, maar dit is ook nog maar de eerste ronde. Ik val zelfs juist een beetje af, maar dat is ook omdat ik probeer wat gezonder te eten en niet te snoepen, omdat ik toch het gevoel heb dat dat bij mij van invloed is op de pco. Ik ben niet zwaar, maar als er ook een paar kilo bij komen, dan komt het altijd om mn buik grhh! Moet eerlijk bekennen dat ik nu met een bakje chocolade pinda's naast me zit Ik dacht die eisprong moet nu toch al geweest zijn (of de uitgebleven eissprong), zit namelijk al dag 20!

Nog heel even terug komend op de gewichtstoename door de clomid. Ik kan me herrineren dat ik daar iets over gelezen heb in de bijsluiter, maar ik heb die er al bijgepakt, maar daar staat het toch niet in. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar hou de gewichtstoename wel goed in de gaten! Als het veel is meld het dan aan je gyn, want volgens mij las ik hierover dat dit te maken kon hebben met het ontstaan van cystes (vochtblaasjes) of een vergroting van de eierstokken (=ovaria, toch?), waardoor je dus in gewicht toeneemt. Ik wil jullie echt niet bang maken, maar hou het wel goed in de gaten. Ik meen dat ik toen gelezen heb dat als je meer dan 2 kilo aankomt dat je dan contact met de gyn op moet nemen. Hoop dat ik jullie hiermee niet laat schrikken en het hoeft natuurlijk helemaal niet te zeggen dat dit bij jullie het geval is, maar dit is alleen even om aan te geven dat je er wel alert op moet zijn!

En ik hoop dat we snel weer goed nieuws gaan krijgen in ons topic! Ons nieuwe topic begon zo goed, met cecila, maar nu zakken we weer een beetje in, shit! Meiden allemaal weer heel veel succes en denk aan jullie!
^ Hoi Robien! heb jij geen follikelmeting gehad na je eerste ronde Clomid? (deze vraag stel ik na het lezen van "Ik dacht die eisprong moet nu toch al geweest zijn (of de uitgebleven eissprong), zit namelijk al dag 20!")
Hoi meiden,

Ik breek even in met een berichtje voor Robien:

Ik zag je vraag aan mij van een paar dagen geleden op ons 'Clomid, wie ook Topic', en heb daar een antwoord voor je getikt.

Leuk topic dit trouwens, ik had t niet eerder gezien! Wie weet kom ik meeschrijven, want bij ons is het merendeel inmiddels bevallen, zwanger of een stapje verder dan Clomid. In elk geval veel succes allemaal!
Hoe is het nu met je Barbera? Alles een beetje kunnen laten bezinken? Fijn dat je er in ieder geval met een vriendin over kunt praten. En hier kun je natuurlijk ook alles kwijt!

Alvast succes met je HSG Dory volgende week. Een pijnstiller nemen kan zeker geen kwaad. Heb je er hopelijk niet zoveel last van. Het onderzoek duurt inderdaad ongeveer een kwartiertje. Bij ons in het ziekenhuis maken we als het klaar is weer ong. een kwartiertje later nog wel een laatste foto, dus alles bij elkaar duurt het een half uur.

Daantje hopelijk slaat bij jou de 100mg meteen aan, dan kun je nadat je weer terug bent, zonder "tijdverlies" weer beginnen. Ik denk dat wij allemaal de tijd wel vooruit willen zetten, dat afwachten elke keer vind ik helemaal niets. Ik kan me voorstellen dat die paar maanden dan heel lang duren. Maar hopelijk heb je daar dan genoeg leuke afleidingen. Nu dus eerst een erg drukke tijd voor de boeg, met alle voorbereidingen voor je reis.

Op het moment is het hier rustig. Morgen beginnen de follikelmetingen weer, zit dan op dag 11. Ik vind het wel spannend of de 100mg nu wel is aangeslagen, ik hoop er zo op!

Vandaag een lekkere vrije dag, ik denk dat ik maar eens ga genieten van het zonnetje!
Twinkel: bedankt voor je reacitie, ik heb hem gelezen! Dat boekje lijkt me wel wat, alleen het engels schrikt me een beetje af... Ik heb het er zeker weten voor over om aan een dieet te houden, alleen moet het niet te ingrijpend zijn zeg maar, mn boordje kan ik niet missen hoor! Dus misschien is dit wel wat voor mij! Je bent hier welkom om mee te schrijven hoor, er zit hier een hele fijne groep meiden waar je je verhaal/ frustraties/ vragen en onzekerheden aan kwijt kunt. Wel een goed teken dat bij 'jullie' een groot deel al zwanger of zelfs bevallen is, maar ik kan me voorstellen dat het dan wel rustig op zo'n topic wordt. Dus nogmaals als je zin hebt schrijf hier gerust lekker mee! En wat enorm balen dat je eisprong nu niet 'goed' geweest is! Ik weet nog niet of de clomid bij mij is aangeslagen, aangezien het mn eerste ronde is en ik geen controles krijg.

Voor de andere meiden die denken van 'waar gáát dit over': Ik las een berichtje van twinkel op een ander clomid-topic, waar ze vertelde dat ze dacht/ weet dat de suikerinname van invloed is op de pco (zeg ik het zo goed twinkel?). Zoals jullie weten heb ik dat vermoeden bij mij ook, dus had aan haar gevraagd op dat andere topic welk dieet ze dan volgde, dus vandaar! En haar meteen even ingelijfd voor ons topic, grapje .Ik plak de reactie van twinkel er wel even bij:

Robien , hoi! Ik ben er heel zeker van dat t bij mij met suiker te maken heeft. Uit onderziek is ook gebleken dat PCOS in feite veroorzaakt wordt door een kleine, vaak haast onmeetbare verstoring in de suikerstofwisseling. Voor mij is t deze maand nog weer eens duidelijker geworden, want ik heb door t suiker eten met pasen inderdaad geen goede eisprong gehad. Ik ben vandaag wel ongesteld geworden (tot mijn verrassing) maar ik t is een eisprong van slechte kwaliteit geweest, want ik heb geen temperatuurstijging gehad.

Ik volg het insuline tolerantie dieeet. Dat is niet zo heel drastisch. je mag wel brood, alleen moet tegen ele hoeveelheid koolhydraten een bepaalde hoeveelheid eiwitten staan, en er zit een maximum aan de hoeveelheid koolhydraten die je in één keer mag eten, daarna moe je 2 uur wachten op meer koolhydraten. .(ik weet de hoeveelheden even niet, want zo strikt volg ik t niet, ik doe t een beetje op mijn gevoel. maar zal vanavond de hoeveelheden even voor je opzoeken.)

Komt ongeveer neer op brood met kaas of vlees, en niet meer dan 2 boterhammen tegelijk. En weinig rijst pasta of aardappels met veel eiwitrijke saus. Ik val er ook heel hard door af

Shinzy: nee ik sta inderdaad niet onder controle. Opzich vind ik dat wel jammer, je weet niet zo goed waar je aan toe bent. Ik kan nu straks na dag 28 wel heel hard gaan denken dat ik zwanger ben, maar misschien is er wel helemaal geen eisprong geweest, dus die zekerheid mis ik wel een beetje. Aan de andere kant zou ik niet weten hoe ik die controles met mn werk zou moeten doen. Ik kijk deze ronde even aan en dan wil ik de volgende ronde iig wel vragen of ze progesteron willen prikken!

Sneeuwwitje: geniet van je vrije dag en succes met de follikelmeting morgen, ik hoop zo voor je dat de 100 mg wél aanslaat!

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven