Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 10:43:

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren

Daarom knal je er zelf maar gelijk een in, hebben we dat ook alvast gehad? Ofzo?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Heel fout en erg slecht als je juist van je ex af wil komen, maar ik ben nu wel benieuwd of je nog een reactie hebt gehad op die sms...
nee heb nog geen reactie ontvangen. Ga zeker geen reactie ontvangen per sms denk ik. Hooguit een pissige mail dat ik hem zijn tijd moet gunnen om te verwerken en dat ik nu precies bereikt heb wat ik al zei. Dat ik nu gelijk weer in zijn hoofd zit terwijl ik er wellicht juist uit was na 3,5 week vakantie.

en @very_cherry de laatste tijd kan er geen normaal topic meer geopend worden zonder rare opmerkingen maar ik zal hem eruit halen.

Opbouwende kritiek en schoppen onder konten zijn altijd welkom.
Waarom je ex en sms sturen eigenlijk?

Om hem een rot gevoel te geven?

Not done toch, weet je zelf ook wel.

Liefdesverdriet doet zeer en gaat tijd overheen, ik zou dan dus ook geen contact zoeken, gewoon voor jezelf. Zodat jij er eens overheen komt.
@zusenzoo het is ook in en in gemeen van mezelf. En misschien heb ik ook wel alles verpest. In een notendop

we zijn 1,5 jaar samen geweest, waarvan 6 maanden samengewoond, en waarin het nu voor de 4e keer uit is gegaan. Het samenwonen was de doodsteek, daarvoor ging het top. Wij zijn een gevalletje wel de klik en het gevoel hebben maar op de een of andere manier het niet kloppend krijgen. We zijn zeker niet uit elkaar gegaan omdat we niet van elkaar houden.Tegen beter weten in willen we uiteindelijk maatjes zijn maar nu kan dat niet omdat het gevoel er nog te veel is.

Elke keer als het uit ging waren we hooguit 2 weken uit elkaar en hielden we nog contact.

Nu is het in het pinksterweekend uit gegaan en heb ik na een week gezegd dat ik even helemaal geen contact meer wil hebben, dat heeft ie geaccepteerd en begreep me volkomen omdat hij het er zelf ook heel moeilijk mee had. Dat heb ik dus een maand volgehouden
Katrien, 'zonde' van het smsje. Ik snap je bedoeling met het topic, ik heb ooit (jaren en jaren geleden, geloof zelfs nog op het Flair-forum) heel lang meegeschreven over liefdesverdriet. Maar achteraf denk ik dat ik er juist daardoor lang in bleef hangen. Tuurljk is het fijn te lezen dat je niet de enige bent. Maar soms is het uitschrijven van dingen niet een uitlaatklep, maar een extra pijnlijke bevestiging.

Concentreer je nou op jezelf. Niet al na gaan denken over wat voor reactie hij wel/niet gaat geven, wat hij bij jou smsje denkt. Het heeft geen zin, want je WEET het gewoon niet. Laat dat los.
quote:very__cherry schreef op 16 juli 2012 @ 10:48:

[...]

Daarom knal je er zelf maar gelijk een in, hebben we dat ook alvast gehad? Ofzo?
Maar waarom zou samenwonen het ultieme doel moeten zijn, in een relatie? Voor mij is het dat zeker niet. Lat-ten zou mijn ultieme doel zijn, dat lijkt me het allerleukste.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:vivadiva85 schreef op 16 juli 2012 @ 11:07:

Katrien, 'zonde' van het smsje. Ik snap je bedoeling met het topic, ik heb ooit (jaren en jaren geleden, geloof zelfs nog op het Flair-forum) heel lang meegeschreven over liefdesverdriet. Maar achteraf denk ik dat ik er juist daardoor lang in bleef hangen. Tuurljk is het fijn te lezen dat je niet de enige bent. Maar soms is het uitschrijven van dingen niet een uitlaatklep, maar een extra pijnlijke bevestiging..Helemaal mee eens. Juist zo min mogelijk ermee bezig zijn.
quote:vivadiva85 schreef op 16 juli 2012 @ 11:07:

Katrien, 'zonde' van het smsje. Ik snap je bedoeling met het topic, ik heb ooit (jaren en jaren geleden, geloof zelfs nog op het Flair-forum) heel lang meegeschreven over liefdesverdriet. Maar achteraf denk ik dat ik er juist daardoor lang in bleef hangen. Tuurljk is het fijn te lezen dat je niet de enige bent. Maar soms is het uitschrijven van dingen niet een uitlaatklep, maar een extra pijnlijke bevestiging.

Concentreer je nou op jezelf. Niet al na gaan denken over wat voor reactie hij wel/niet gaat geven, wat hij bij jou smsje denkt. Het heeft geen zin, want je WEET het gewoon niet. Laat dat los.

ik vind het juist fijn om er over te praten dan raak ik het juist redelijk kwijt. Uiteindelijk moet ik door inderdaad.

En ik moet inderdaad loslaten wat en of er een reactie komt of wat hij er bij denkt. Schade is gedaan, het is te laat, ik wacht nu trouw moet contact tot nodig voor het huis. Eerder doe ik het niet meer, weet nu wat je bedoelde met elke vorm van contact is een stap terug
quote:very__cherry schreef op 16 juli 2012 @ 11:10:

Maar waarom zou samenwonen het ultieme doel moeten zijn, in een relatie? Voor mij is het dat zeker niet. Lat-ten zou mijn ultieme doel zijn, dat lijkt me het allerleukste.juist daar ben ik nu ook achter. Mijn eigen stekkie, samen met mijn dochter, werkt veel beter. Maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont he
en wat loslaten betreft, ik heb zo mijn momenten en dan is het fijn dat je die kan delen. Ik heb vriendinnen die allemaal al jaren "gelukkig" zijn en mij dus niet begrijpen. Dat begrijp ik dan weer want ook ik heb voor het eerst in mijn leven liefdesverdriet.
ik bedoel ook niet dat je hier helemaal niet over zou moeten schrijven, maar probeer daarin ook de balans te vinden.

Ik heb vorige maand, we waren net een paar dagen uit elkaar, staan trillen met de telefoon in mn handen, wilde zo graag iets sturen. Mijn zus gesmst, mijn vriendinnen gesmst.. En zij konden me ook niet tegenhouden. Niemand kan dat, alleen jij, omdat JIJ het niet moet willen. Afleiding helpt daarin.

Ik koop me arm aan boeken, kijk veel tv, ik shop, ik word dronken, probeer zo veel mogelijk afleiding te hebben. En soms zit ik zieilig alleen op de bank en huil ik totdat ik koppijn heb.

En nee ik wil niet vrijgezel zijn en kijken naar koophuizen in mijn eentje, ik wil bij ex wonen en zijn kinderen leren kennen. Maarja, het is niet zo en ik moet ook door. Dat is eng en af en toe klote, maar ik geloof wel in het net zo lang doen totdat je het zelf ook gelooft...
ik moet ook zeggen dat het elke dag een beetje beter gaat hoor. Het gaf me rust dat ie verweg zat omdat de mogelijkheid tot contact op nemen dan een stuk minder is omdat je weet dat het toch niet aankomt. Verder gaf het me rust dat ik hem niet tegen kon komen. Nu weet ik dat ie terug is en baf weer 20 stappen terug in gevoel.
Wat mijn ook hielp Katrien1974, het berichtje typen zonder te versturen, al je gevoelens eruit gooien, na lezen en dan vaak heb je daarna zoiets van zo dat lucht eigenlijk al genoeg op!

Hoe vaak ik niet berichtjes naar hem heb getypt die ik niet verzonden heb. Maar het is wel al lekker om het gewoon even lekker uit te typen. En dan op een manier zoals je het zelf zou willen, vaak zoek je woorden bij een berichtje die echt zou versturen veel secuurder uit. Waardoor je gevoel niet eens echt goed eruit komt.
ja zo'n mail heb ik al heel lang staan hahahaha. Die ik eigenlijk zou willen versturen maar niet doe.

Mijn vriendin zei laatst niet doen, gun hem ook zijn verdriet en rouwperiode, en dat heb ik nu dus niet gedaan
Maakt niet uit, je moet niet blijven hangen op dat "foutje". Kijk hoogstwaarschijnlijk voel je je nu ook rot dat je nog geen reactie hebt terug gehad omdat je dat ergens wel had gewild. Onthoud dat! Zolang je dingen blijft "verwachten" kan je teleurgesteld worden. Het verdriet kan je helaas niet weg krijgen op dit moment.

Wat je wel kan dan is jezelf behoeden van nog meer extra verdriet.
Hey Katrien,

Ik begrijp het wel hoor die sms...heel goed zelfs..

Ik vind het ook niet gemeen...vind het eigelijk logisch..

Mag ik vragen..is die man getrouwd (bezet)??

Sterkte
dat is logisch Katrien.. Ik ga over 3 weken een week ergens werken waar mijn ex rondloopt. Van het idee krijg ik al buikpijn. Iets waar ik geen controle over heb. Maar aan de andere kant (probeer ik dan te denken): het is een week, die overleef ik ook wel. En er komt een dag dat ik niet elke x dat ik m tegenkom van slag raak.
nee hij is niet bezet. Waarom denk je dat?
Ik heb het gevoel dat ie bezet is...

Omdat ie zelf ook pijn en verdriet heeft..net als jij..maar toch voor zijn gezin kiest..
nee dat is niet zo. we hebben de laatste 6 maanden samengewoond en hebben beiden verdriet omdat elke keer dachten we dat het nu wel moest werken maar het toch niet ging. Te verschillend in hobbies, te verschillend in levensstijl, te verschillend in hoe relaties moeten gaan. Dat is de reden dat we uit elkaar zijn. Maar hebben intens veel verdriet omdat je wel heel veel van elkaar houdt en je maatje kwijt bent, want dat was hij wel
ok..

Jammer...het is bijzonder als je van iemand houdt en tevens een maatje bent van elkaar..

Nu dat je dat weet dat het echt niet werkt...kun je het dan niet beter loslaten?

Bedenk waarom jullie uit elkaar zijn gegaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven