Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
dat is het gevoel en verstand dingetje he.

helaas is mijn gevoel nog te sterk, en idialiseer je alles als het over is
Is het niet beter om gewoon zijn nummer te verwijderen en zelf een ander nummer te nemen?
nummer weet ik uti mijn hoofd en ik heb hem nog nodig ivm huis
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 11:44:

nummer weet ik uti mijn hoofd en ik heb hem nog nodig ivm huisOnzin, je blijft dit maar herhalen en jezelf voorhouden. Je hebt hem niet nodig ivm jullie huis, maar je WILT hem nodig hebben. Communicatie kan namelijk ook via een tussenpersoon, maar dan heb je uitzicht op echt geen contact meer. En dat wil je absoluut niet.
er moeten nog handtekening gezet worden, rekeningen stopgezet worden. Dus heb hem nog wel degelijk nodig.
mar goed dat hoeft pas in november dus dat duurt nog even
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 11:49:

er moeten nog handtekening gezet worden, rekeningen stopgezet worden. Dus heb hem nog wel degelijk nodig.Wanneer hebben jullie afgesproken om dit te regelen? En waarom moet je hem bellen, welke dingen zijn nog niet geregeld waarover je echt telefonisch contact moet hebben?
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 11:50:

mar goed dat hoeft pas in november dus dat duurt nog evenLees deze reactie nu pas. Dus tot die tijd op je zelf richten. Want anders is het inderdaad een smoes. Je wilt hem op deze manier nog indelen in je leven maar dat werkt alleen tegen voor jezelf zie mijn post van eerder betreft de verwachtingen en teleurstellingen.
nee het kan ook ver de mail. contarct loopt eind november af, maar er staan nog spullen en hij heeft geen sleutel meer. Wellicht kan mijn vader dan wel thuis zijn of hij laat het ophalen door iemand anders, is ook een optie natuurlijk
Dat is inderdaad ook kortzichtig.

Als je 6 maanden samen hebt gewoond en je hebt er beide verdriet van dat iets niet is geworden wat je had gehoopt..dan ga je niet via een tussenpersoon communiseren...dat is onzin.

Ik snap precies het verstand en gevoel...ik zou ook niet weten wat je moet doen..behalve inderdaad afleiding zoeken..en elkaar geen verwijten maken waarom iets niet heeft gewerkt..

quote:jeane_avril schreef op 16 juli 2012 @ 11:46:

[...]

Onzin, je blijft dit maar herhalen en jezelf voorhouden. Je hebt hem niet nodig ivm jullie huis, maar je WILT hem nodig hebben. Communicatie kan namelijk ook via een tussenpersoon, maar dan heb je uitzicht op echt geen contact meer. En dat wil je absoluut niet.
quote:cm_89 schreef op 16 juli 2012 @ 11:52:

[...]

Lees deze reactie nu pas. Dus tot die tijd op je zelf richten. Want anders is het inderdaad een smoes. Je wilt hem op deze manier nog indelen in je leven maar dat werkt alleen tegen voor jezelf zie mijn post van eerder betreft de verwachtingen en teleurstellingen.

ja dat vind ik ook ene hele goeie, heb ik echt wat aan. Want waarom doe ik dit? Omdat ik contact wil en dat kan alleen maar tegenvallen omdat ie echt niet met hangende pootjes terugkomt.

En rationeel gezien wil ik dat ook helemaal niet. Ik moet me vasthouden aan het feit dat ie me vreselijk in de weg zat, dat ik me aan alles irriteerde, en blij was dat ie 3,5 week weg ging.
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 11:52:

nee het kan ook ver de mail. contarct loopt eind november af, maar er staan nog spullen en hij heeft geen sleutel meer. Wellicht kan mijn vader dan wel thuis zijn of hij laat het ophalen door iemand anders, is ook een optie natuurlijkPrecies, wanneer het echt nodig is. Dan hoor je het wel van hem en dan is het vroeg genoeg om te kijken hoe je dat doet. Hij is zelf neem ik aan ook niet achterlijk .
Het verdriet moet geleidelijk zakken, daar heb je helaas geen manier voor om dat nu weg te nemen!

Contact zoeken is juist een manier waardoor je het proces alleen maar uitstelt en vertraagt!
hahaha nee dat is ie niet nee
heb een beetje meegelezen op het andere topic. Wil jullie graag sterkte wensen... en van harte aanraden om telefoonnummers, facebook, emails en zo te verwijderen. Zo voorkom je een risico op dronken-midden in de nacht-smsjes...

Ook goed om te doen: alle kados/kaartjes/brieven/fotos in een doos(je) wegleggen en op de zolder doen.

Op een dag zal je je beter voelen en kan je de doos zonder tranen weer opendoen ! Tot die tijd brengt het alleen verdriet..
quote:cosima schreef op 16 juli 2012 @ 12:03:

heb een beetje meegelezen op het andere topic. Wil jullie graag sterkte wensen... en van harte aanraden om telefoonnummers, facebook, emails en zo te verwijderen. Zo voorkom je een risico op dronken-midden in de nacht-smsjes...

Ook goed om te doen: alle kados/kaartjes/brieven/fotos in een doos(je) wegleggen en op de zolder doen.

Op een dag zal je je beter voelen en kan je de doos zonder tranen weer opendoen ! Tot die tijd brengt het alleen verdriet..die heb ik allemaal weggegooid hahahaha bij een van de eerste keren dat het uit ging. Telefoonnummer was al uit mijn telefoon maar die is zo makkelijk dat ik hem uit mijn hoofd weet. Facebook staat ie niet meer op dus dat scheelt
@katrien,

Uit nieuwsgierigheid (omdat ik dat zelf ook met ex had) hoe dachten jullie over relaties? Je zei verschillend, maar hoe dan? En konden jullie daar geen compromis in vinden? Het lijkt alsof jullie allebei wel wilden. Bij mij was het meer dat ik heel graag wilde maar ex wilde het echt alleen op zijn manier en een compromis was niet mogelijk, omdat hij dat afhield en elke oplossing die ik had niet goed was.

Dus ben benieuwd hoe dit bij jou zit.
Hoe gaat het nu met jou Sanne?
quote:Elin_ schreef op 16 juli 2012 @ 13:10:

Hoe gaat het nu met jou Sanne?Ben ik ook benieuwd naar!
pinksanne, ik was zijn eerste serieuze relatie en hij had heel veel moeite met het rekening houden met, was ie niet gewend. Verder is het een ontzettende einzelganger, die als hij wat wil dat ook direct doet en dat kan niet altijd met een kind (die van mij). Verder had hij het gevoel dat als we een woordenwisseling hadden, de relatie niet goed ging en we weer van voor af aan moesten beginnen, terwijl ik maar probeerde duidelijk te maken dat in de beste relaties woordenwisselingen voor komen. Ik ging dus mijn woorden inhouden om maar geen confrontatie aan te gaan. We wilden echt heel graag maar het lukte dus gewoon niet.
pinksanne hoe lang is het geleden bij jou?
Ik heb nooit liefdesverdriet ook al ben ik vaak gedumpt. Ik zoek gewoon meteen iemand anders. Gaat altijd goed. Alleen zijn kan ik ook.
quote:verliefdopiemand schreef op 16 juli 2012 @ 13:18:

Ik heb nooit liefdesverdriet ook al ben ik vaak gedumpt. Ik zoek gewoon meteen iemand anders. Gaat altijd goed. Alleen zijn kan ik ook.want die lopen los op straat
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 13:16:

pinksanne, ik was zijn eerste serieuze relatie en hij had heel veel moeite met het rekening houden met, was ie niet gewend. Verder is het een ontzettende einzelganger, die als hij wat wil dat ook direct doet en dat kan niet altijd met een kind (die van mij). Verder had hij het gevoel dat als we een woordenwisseling hadden, de relatie niet goed ging en we weer van voor af aan moesten beginnen, terwijl ik maar probeerde duidelijk te maken dat in de beste relaties woordenwisselingen voor komen. Ik ging dus mijn woorden inhouden om maar geen confrontatie aan te gaan. We wilden echt heel graag maar het lukte dus gewoon niet.

Angstaanjagend herkenbaar

Ik snap de insteek van je topic goed, het helpt mij ook wel een beetje om te zien hoe universeel het gevoel is. Ik zal je even als vriendje toevoegen.
Wat lief dat jullie daar naar vragen :-)

Nou met mij gaat het eigenlijk nog steeds niet top. Ik voel me wel beter hoor en doe mijn dingen maar damn het knaagt nog iedere dag aan me. We hebben niet meer met elkaar gesproken of iets sinds het uit is. 1 keer wel kort gezien en heel luchtig gedaan. Maar ik weet gewoon zelf dat ik echt geen relatie wil op de manier zoals het ging. Ik wil gewoon weten/merken/voelen dat iemand ook gek is op mij en dat hij ook tijd heeft voor mij. Ik wil gewoon niet ergens op de achterste rij staan voor wanneer hij dan niks te doen had. Tenminste, zo leek het in mijn ogen.

Hij heeft gewoon zo''n enorm druk leven en dat doet hij zelf. Hij gaat nu ook weer hoger voetballen dus zal dan nog meer tijd aan kwijt zijn en zijn coschappen beginnen na de vakantie, dus ja ik zie het niet rooskleurig in. Had gehoopt dat hij mij zou bellen of iets omdat hij mij mist, maar hij doet het niet. En we zijn nu toch al 3 maanden verder. Ik krijg steeds meer het idee dat ik gewoon voor de "leuk" was maar niet serieus vriendinmateriaal en dat doet wel pijn. Ook al had ik het gevoel al zo lang dat hij er niet voor ging, toch wilde ik het zo graag. Ik dacht dat het gewoon zijn onervarenheid in relaties was, maar nu steeds meer denk ik dat zal wel niet. Dom. Dat laat ik voortaan niet meer gebeuren natuurlijk. Ik wil iemand die voor mij gaat en tijd voor me heeft. En dat doet/heeft hij niet dus dan zal hij mij wel niet belangrijk genoeg vinden.

En sowieso, ik heb gewoon echt totaal geen zin meer om "moeite" te moeten doen, omdat ik dat wel al die tijd heb gedaan en hij niet. Ik zou graag willen dat hij mij nog gaat bellen ofzo omdat hij wel wil en me niet kwijt wil en een aantal dingen aanpast, maar dat gaat niet gebeuren ben ik bang.

Dit herhaal ik mezelf wel honderden keren per week. Ben er nog veel mee bezig, omdat het echt mijn eerste liefde was en het gevoel bij mij echt diep zat. Bij hem niet, denk ik dan, anders had ie wel anders gedaan.

Maar aan de andere kant is het heel apart, want ik zou graag willen dat hij in bepaalde dingen anders was en vraag me dan af hoe oprecht ik hem dan echt als persoon leuk vond.

Ik ben daarnaast ook gewoon bang dat ik zelf iemand niet meer zo leuk ga vinden als dat ik hem vond. Dat ik niet dat gevoel voor iemand anders ooit zou gaan hebben. Dat komt omdat ik bijna nooit iemand leuk vind en dat is zuur. Moet dan weer wachten op zo''n speciaal iemand en maar ook nog eens hopen dat het helemaal wederzijds is enz. Wat dat betreft zie ik het behoorlijk negatief in op liefdesgebied. Ben ook geen type om te scharrelen met zomaar mannen. Wil nu gewoon een leuke relatie. Maar ben er nu niet echt mee bezig, want ben nog teveel met ex bezig helaas in mijn hoofd.

Ook nog s dat al mijn vriendinnen wel een leuke vriend hebben die tijd voor ze heeft enzo maakt dat ik me wel nog niet leuk genoeg voel.

Maar naar de buitenwereld doe ik alsof er niets aan de hand is. Het heeft geen zin om zulke verhalen met hen te bespreken, want die hebben ze al zo lang aan moeten horen. Daarom is het wel fijn dat dit forum er is :-) Kan ik af en toe mijn ei kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven