Geld & Recht alle pijlers

financieel stomme acties

17-07-2012 16:52 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1 juli huur ik een eigen studio. Ik kom in aanmerking voor huurtoeslag en wist dat maanden geleden al. Wat ik niet wist, is dat je die huurtoeslag voor de eerste van de maand aan moet vragen.Ik dacht dat het met terugwerkende kracht kon. Dat kan ook, máár dan moet je wel ingeschreven staan bij de gemeente (of zoiets). En dat stond ik dus nog niet. Ik ben nu dus te laat, en laat daarmee ruim ¤200 liggen. Wat ongelofelijk stom van mij!! Echt....ik baal nu zo van mezelf.

Nog meer vrouwen hier die weleens zoiets doms gedaan hebben, dus door eigen toedoen veel geld hebben laten liggen of verloren?

Ik hoor graag jullie ervaringen, want ik heb nu echt het gevoel dat alleen mij dit weer kan overkomen (terwijl dat misschien helemaal niet zo is.....hoop ik...;)) en dan voel ik mij niet meer zo alleen hierin. ;)
..
oej baalen zeg! maar ik snap niet dat je dit niet wist. het is toch logisch dat je alleen huurtoeslag kunt ontvangen als je ook op het adres staat ingeschreven? anders kan iedereen wel voor een huurwoning 3 dorpen verder toeslag gaan vangen.

ik ben zelf soms een beetje laks met papierwerk. komt wel.. doe ik volgend weekend. En zo heb ik wel eens gehad met de huisdierenverzekering dat ik te laat was met declareren. jammerdebammer maar het moest binnen een half jaar. erge is dat dit me al zeker 2 keer is gebeurd (kom maar op met die ezel en die steen)
Balen zeg!!
Balen zeg!

Ja, hier ook wel eens iets stoms.

Begreep het niet helemaal, iets met een spaarloonregeling op mn werk, wat afgeschaft werd ofzo... Pin me er niet op vast, weet nog steeds het fijne er niet van. Je moest op 1 december een gedeelte van je loon overgemaakt hebben op een bepaalde rekening van mijn werk, dan kreeg je in januari met een percentage er bovenop, teruggestort.

Alle collega's in januari blij, 200 euro cadeau zeg maar, en toen vroegen ze, 'en??? wat heb jij erbij deze maand??' Euuuhhhhhh

Tja... had de brief aangezien voor de zoveelste flauwekul en dus weggemieterd.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Lemonlover, goed dat je het zegt, kattenverzekering declareren!
Ohh ja, heb ik ook een x gehad.superdom, mja that happens:)
quote:koettie schreef op 17 juli 2012 @ 17:05:

Lemonlover, goed dat je het zegt, kattenverzekering declareren!haha ik ben zelf ook blij met dit topic. ben gelijk driftig gaan zoeken want ik heb geloof ik ook nog een rekening liggen die opgestuurt moet voor ik naar het verre zuiden vertrek volgende maand;)
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die zulke stomme fouten maakt. Ik zit mezelf nu elke keer te kwellen met de gedachte wat ik met ruim ¤200 had kunnen doen..........

@lemonlover, je hebt gelijk dat het logisch is dat je alleen huurtoeslag aan kunt vragen als je staat ingeschreven op het adres. Ik begrijp zelf ook niet hoe ik deze vergissing heb kunnen maken. Maar aan de andere kant: het is wel typisch iets voor mij, ik ben zooooooooo'n warhoofd. Denk totaal niet na over zulke dingen. En nu zit ik dus op de blaren.
TO ik weet niet of je je inmiddels ingeschreven hebt maar bij ons kon dat met terugwerkende kracht. ook ietwat vreemd eigenlijk. wij gingen er pas later wonen en konden ons toen bij het loket van de gemeente gewoon per datum x (datum die op koopcontract stond) inschrijven. heel gek maar misschien kan dit bij jou ook wel als je langsgaat met je huurcontract. Is wel het proberen waard denk ik.
@lemonlover, nee dat kan niet in mijn gemeente. Misschien hangt dat ook wel af van de gemeente waar je woont, hoe groot het daar is enzo. Dat ze in kleinere gemeentes eerder een uitzondering maken. Ik woon in één van de grootste steden van Nederland.
Het allerstomste wat ik op financieel gebied heb gedaan is vergeten mijn internet uit te zetten in Turkije.

Leuk, een keer op Facebook. Nog een keer..

Whoee leuk zeg.

Tot mijn telefoonrekening afgeschreven werd.

Normaal betaal ik hooguit 35 euro.

Nu 320.

Ik heb gehuild.
Geld uitlenen aan iemand die het eigenlijk niet kan terugbetalen. Heel veel geld.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
quote:Kuzu schreef op 17 juli 2012 @ 17:23:

Het allerstomste wat ik op financieel gebied heb gedaan is vergeten mijn internet uit te zetten in Turkije.

Leuk, een keer op Facebook. Nog een keer..Whoee leuk zeg.

Tot mijn telefoonrekening afgeschreven werd.

Normaal betaal ik hooguit 35 euro.

Nu 320.

Ik heb gehuild.Inderdaad erg zuur, maar er zit natuurlijk ook wel een verschil in "vergeten uit te zetten" en er bewust voor kiezen om er gebruik van te maken om dagelijks even te facebooken.
Paar weken terug in Nederland voor ruim 3000 euro aan lingerie gekocht. Vergeten om het formulier te vragen zodat je bij de douane de BTW kunt terugvorderen. Niet zo'n ramp maar toch iets van 300 euro laten liggen.
quote:laylalala schreef op 17 juli 2012 @ 17:33:

[...]

Inderdaad erg zuur, maar er zit natuurlijk ook wel een verschil in "vergeten uit te zetten" en er bewust voor kiezen om er gebruik van te maken om dagelijks even te facebooken.Blijft er toch op neerkomen dat je het vergeet uit te zetten?
Bij het bedrijf waar mijn man werkt, hebben ze een fonds voor medische 'tegenslagen', waar ik mijn hoorapparaten had kunnen declareren. Steeds voor mij uitgeschoven, daardoor te laat met declareren. ¤800,- down the drain. Voor mij dan, misschien is iemand anders er nu gelukkig mee.
Ook heel veel geld aan iemand lenen (ex), nooit teruggezien.

Doe ik dus ook nooit meer... Iemand kan nog zó diep in de sh*t zitten, ik leen geen cent meer uit! Al had ik een miljoen.
Ik vergeet steeds dat je bij de belasting met slim (gewoon legaal) declareren altijd wel iets terug krijgt. Studiekosten, medische kosten.. Doe ik nooit.

Bij mijn verzekering schijn ik mijn lenzen te mogen declareren. Ook nog nooit gedaan.

Verder baal ik altijd erg van verkeersboetes. Ik heb er niet veel gehad, maar het is tot nu toe geweest voor 3 tot 10 km te hard (feitelijk steeds onder de 7 km te hard). Ja, op zich terecht en ik reed ook (iets) te hard daar blijkbaar, maar ik vind dat zulk weggegooid geld..
oja, nog een heel erg stomme:

Lang geleden ooit een 'telefoontune' aangevraagd (voor mijn eerste mobieltje) bij zo'n website. Ik bleef maar sms-jes ontvangen van die stomme site, dus ik blokkeerde het nummer.

Na vrij lange tijd vond ik dat ik toch wel erg snel door mijn beltegoed heen was, maar ik kreeg mijn telefoonrekening niet gespecificeerd binnen (tweede fout). Bleek dat ik me via zeer kleine lettertjes onbedoeld had geabonneerd op die site en daar maandelijks een flink bedrag voor had betaald (via die geblokkeerde sms-jes).

Zo stom... (Die manier van werken van die sites is intussen verboden, ik bleek niet de enige die erin getuind was..)
quote:emmeline schreef op 17 juli 2012 @ 17:52:

Paar weken terug in Nederland voor ruim 3000 euro aan lingerie gekocht
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ow, nu ben ik ook aan het vooruitschuiven. Zal me niet zoveel kosten, maar ik kan me er maar niet toe zetten... ;(
Niet zelf, maar een kennis: zij hadden hun baby niet opgegeven bij de verzekering (moet binnen 4 maanden na geboorte). Daardoor kregen ze de kosten van ziekenhuisopname e.d. voor hun kind niet terug en dat liep aardig in de papieren... Ze baalden zo.
Ja hier 2 acties:

Bij een energiemaatschappij kreeg ik de jaarafrekening en ik kreeg een hoop geld terug. Ik dus gebeld dat mijn maandtarief wel naar beneden kon. De persoon aan de telefoon legde niet even aan mij uit dat als dat zou gebeuren ik het volgende jaar flink moest bijbetalen (de wintermaanden moesten nog komen). Achteraf had hij dat nooit naar beneden mogen zetten en ik mag ¤ 600 euro dokken (die ik uiteraard anders ook had moeten betalen).

Ik moest iets aanvragen bij de overheid. Kostte ongeveer ¤ 40. Ik heb dat op mijn smartphone buiten in de zon gedaan, waardoor ik niet goed kon zien op waar ik het aanvroeg. Ik vroeg het blijkbaar aan bij een bedrijf dat het dan weer voor je ging aanvragen. Betaalde ¤ 85.
Na afronden van mijn studie had ik nog twee maanden studiefinanciering staan van mijn beurs. Prima, dan kon ik ook mooi in de zomermaanden gebruik maken van mijn OV, dacht ik...

Niet dus. OV-kaart ingeleverd aan het eind van de zomer (volgens de voor mijn eigen geldende termijn keurig op tijd, niet volgens die van IBG dus), kreeg ik een boete van 600 euro. 300 Euro per maand. Daar had ik heel wat leuke treintochten van kunnen maken!

Zonde, maar eigen schuld. Niet goed opgelet.

En een keer een boete van 200+ euro. Dat is inmiddels al wel 12 jaar geleden ofzo, maar pijn deed het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven