Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 13:45:

kennen jullie dat nummer van Miss Montreal wonderfull days? Cover van Mental Theo. Kan ik zo ontzettend bij janken, zo voel ik me echt ookHaha ik heb dat bijna bij elk liedje. Op mijn werk staat ook de hele dag Sky Radio aan dus ik kan opeens van een of ander zoetsappig liedje weer uit mijn doen raken haha. Vandaag gelukkig goed afgeleid geweest. Hopelijk houd ik dat vast vanavond.
Ik heb net heel lang aan de telefoon gezeten met een vriendin. Had zooooo de neiging een mail naar hem te sturen. Dus even gehoord waarom het niet werkte, met beide beentjes op de grond gezet en nu heerlijk met een kop thee en de nieuwe Linda op de bank
Ik heb de bibliotheek geplunderd zodat ik bij de eerste neiging tot piekeren in bed er een boek bij kan nemen. Tot ik waarschijnlijk wakker schrik met mijn hoofd tussen de pagina's
beter dan met je telefoon tegen je hoofd geplakt omdat je je niet kon beheersen
Dames... Als ik het zo lees gebben jullie nog smsjes gestuurd?

Dus ik ben niet de enige met die momenten... Ik heb op dit moment zo de behoefte om hem wat te sturen etc... Ik zit alleen op de bank ;) doorbijten dus.

Ik haat het zo erg dat ik er zoveel last van heb en onze tegenstanders er geen moeite mee hebben lijkt wel, zo boos op mezelf.
Herkenbaar, het is gewoon een strijd met jezelf, een lesje zelfbeheersing. En inderdaad, de tegenpartij heeft die behoefte kennelijk niet. En dat moet genoeg zeggen! Alhoewel...als ik niks laat horen, krijg ik ook een berichtje. Lukt wel om dan niet te reageren, totdat ik zelf weer de geest krijg.
niet doen, en ik wil helemaal niet weten wat mijn tegenstander (mooie uitdrukking) voelt, al hoewel, eigenlijk wil ik natuurlijk wel horen dat hij zich net zo rot voelt als ik, maar wat heb ik eraan

misschien helpt het om te zeggen dat je echt 20 stappen terug doet in je verwerking op het moment dat je een sms stuurt

gaat zitten wachten op antwoord en dan niet het antwoord krijgt dat je hoopt
Waarom boos op jezelf? Vaak bij een breuk is 1 van de 2 al verder met afsluiten.. bijvoorbeeld omdat diegene dat tijdens de relatie al langzaam deed. De gevoelens die je hebt zijn dus niet raar, hoef je niet boos op jezelf voor te zijn.;)
misschien is de tegenstander alleen wat meer rationeel en weet hij beter dat ie er niets mee op schiet
Vooral dat laatste....ik weet het en toch doe ik het. Nog nooit het antwoord gekregen waarop ik hoopte...stom stom. Eigenlijk gewoon 2 maanden door de plee gespoeld, maar heb vandaag gezegd geen contact meer te willen.
quote:cm_89 schreef op 17 juli 2012 @ 21:54:

Waarom boos op jezelf? Vaak bij een breuk is 1 van de 2 al verder met afsluiten.. bijvoorbeeld omdat diegene dat tijdens de relatie al langzaam deed. De gevoelens die je hebt zijn dus niet raar, hoef je niet boos op jezelf voor te zijn.;)dat is ook zo.Dat was bij mij misschien ook wel het hele idee om die sms te sturen. Jij 3,5 week je gedachten verzetten, mij verwerken, ik zorg wel dat ik gelijk weerin je systeem zit, wat een trut he
En de tegenstander wil geen valse hoop geven, dus in die gevallen hoor je dan niks, bang dat ze het verkeerde zeggen.
quote:Julus schreef op 17 juli 2012 @ 21:54:

Vooral dat laatste....ik weet het en toch doe ik het. Nog nooit het antwoord gekregen waarop ik hoopte...stom stom. Eigenlijk gewoon 2 maanden door de plee gespoeld, maar heb vandaag gezegd geen contact meer te willen.

ik hoop dat ie ineens van de week mailt dat ie me moet spreken. maar waarom, nogmaals ik heb zo'n lijst uit verstand waarom ik niet meer opniew moet beginnen, maar dan toch datverlangen.

wat zijn we toch raar
quote:Julus schreef op 17 juli 2012 @ 21:56:

En de tegenstander wil geen valse hoop geven, dus in die gevallen hoor je dan niks, bang dat ze het verkeerde zeggen.yep, of gewoon weten dat het beter is zo en dat ze makkelijker die knop om kunnen zetten, dat is weer het voordeel van man zijn denk ik
Yep, ken het. Tegen beter weten in toch hopen op, terwijl uit alles blijkt dat het niet gaat gebeuren. Hoop doet leven, maar ik vind het maar pijnlijk. Het zou het fijnste zijn als iemand keiharde woorden spreekt, maar in mijn geval wordt dat niet gedaan. Om niet te kwetsen denk ik dan?
Katrien, zolang je bewust bent dat het voor jezelf beter is geen contact te zoeken is het goed. Uiteindelijk verwerkt iedereen het op zijn eigen manier en blijkbaar kon je je op dat moment niet meer in houden. Maar zover ik lees doe je wel constant je best om het tegen te houden. Iedereen heeft die fouten wel eens gemaakt bij een ex denk ik!!
Ja, dat. Hun ratio is sterker dan hun gevoel. Door hun gevoel uit te spreken krijgen we hoop, dus dat gebeurt dan niet. Maar als het met het gevoel echt goed zit, krijg je dat ook te horen. Een man weet je wel te vinden, als hij je nog wil.
ja doe onwijs mijn best. Wat het bij mij moeilijk maakt is dat het me rust gaf toen hij 3,5 week ver weg was, en het lastig was contact te zoeken en ik zijn vakantie niet wilde verzieken. Nu ik weet dat ie weer in Ned en in de buurt is, is de drang er des te meer

maar ik moet hem ook zijn verwerking gunnen en zijn verdriet. Geen emotionele chantage, weet dat we dan weer bij elkaar komen en zit ik over een half jaar hier weer te janken.

Toch blij dat ik dit topic heb geopend
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 21:53:

misschien helpt het om te zeggen dat je echt 20 stappen terug doet in je verwerking op het moment dat je een sms stuurt

gaat zitten wachten op antwoord en dan niet het antwoord krijgt dat je hooptDie ga ik onthouden tijdens de zwakke momenten...die er met de moeheid weer langzaam in dreigen te sluipen.
die harde woorden zijn bij mij ook nooit echt gekomen. het ging gewoon niet meer. Vond ik zelf ook, alleen ik wilde nog voorstellen om van samenwonen naar latten te gaan maar hij had de beslissing al genomen.

Wat het bij mij gewoon moeilijk maakt is de sterke behoefte die we allebei hebben uitgesproken om maatjes te blijven (worden). Alleen ik vraag me altijd af of dat niet een wassen neus is zodat je elkaar niet los hoeft te laten. Dat is de reden dat ik alle contact heb verbroken en ook echt van plan was tot eind november stommetje te spelen. damn
quote:Jque schreef op 17 juli 2012 @ 22:03:

[...]

Die ga ik onthouden tijdens de zwakke momenten...die er met de moeheid weer langzaam in dreigen te sluipen.echt hoor gister zei iemand dat tegen me en wilde ik dat nie geloven maar nu weet ik het en is echt zo. Vraag jezelf af waarom je contact wil, en wat je er mee op denkt te schieten
Denk dat het inderdaad kwestie is van elkaar niet kunnen loslaten, dat lijntje nog niet willen doorknippen. Het is ook doodeng om uit elkaars leven te zijn, denk dat iedereen dat heeft. Maar contact blijven houden is pijnlijker als het toch niet tot datgene leidt wat je graag wil...

ik vind vriendschap te moeilijk, ik kan dat niet. Dus dan geen contact (meer).
Ja ik weet dat het niet de juiste redenen zijn, al hoop ik soms oprecht dat het nog iets bij zou kunnen dragen aan het afsluiten voor mij...maar dat moet ik ook maar uit mijn hoofd zetten. Als ik weer de neiging voel zal ik hier wel wat posten ipv het werkelijk te doen
Verstand en gevoel zijn twee totaal verkeerde dingen, dat merk ik de laatste twee weken wel. Van het weekend, had ik een feestje en ja de nodige drank is erin geschut (als wist ik van te voren dat ik dat beter had kunnen vermijnden) en dan gaat het mis, dan tik je een smsje en dan spreek je hem 3 minuten dat het kut met een gaat en krijg je van die opmerkingen van je weet wel hoe ik me voel. Natuurlijk ik heb een glazenbol lul.

Bij mij is verhaal misschien iets anders, ik sta er niet achter, totaal niet, omdat mijn gevoel niet weg is. En zijn gevoel ook niet weg is. Maar het gaat gewoon niet omdat hij nog de nodige dingen af moet sluiten en aan zijn eigenwaarden etc moet werken. Dit gevoel blijft knagen bij alles wat ik doen.

Maar ik ben blij dat er meer mensen in dit schuitje zitten.
Ja katrien dat is ook zo, en maatjes blijven zou op dit moment niet haalbaar zijn. Omdat jij niet achter de breuk staat. Misschien over een tijd ben je er klaar mee, levens gaan uit elkaar en wil je geen maatje meer zijn. Een enkele keer gebeurd het dat men een echte vriendschap krijgt. Vaak pas een tijd later maar meestal zie je dat beide achter de breuk stonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven