Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
Maar waarom dan nog sturen "sorry voor de sms"? Hij reageerde toch normaal? Was het dan niet verstandiger om het gewoon daarbij te laten?

Excuus dat ik zo binnen kom vallen, heb wel alles gelezen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Katrien, waarom? Daar heb je het alleen maar erger mee gemaakt... Niet meer doen!
Katrien, hoe is het met je?

Gisteren nog een tweede sms gestuurd las ik, wat zonde! Probeer nu echt om niets (echt helemaal niets!) meer te sturen, dat is zoveel beter dan dit hengelen naar aandacht. Juist dat laatste sms'je is hengelen... Zonde!
Heb daarna gelijk nummer verwijderd. Ik doe een hoop zonder bij na te denken. Ben blij dat ik vanaf nu zijn schena niet meer weet. Ging eigenlijk tot gister best goed maar toen ik realiseerde dat hij terug kwam ging het korstje er weer af. Nu ga ik dat korstje weer kweken want inderdaad. Door dat smsje heb ik 20 stappen terug gedaan voor mijn gevoel en dat is zonde. Wil

Juist ineens 20 stappen verder zijn
@kanon hoe is het met jou na een dag werken?
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 07:58:

Heb daarna gelijk nummer verwijderd

Goed zo, sterke actie.

Geef jezelf ook even de tijd om te rouwen, he? Niet alleen willen dat het voorbij is.

Als een hond pijn heeft, gaat hij even zitten tot het overgaat. Ikzelf had de neiging om maar door te gaan, door te gaan. Maar op een gegeven moment dacht ik, even stilzitten en gewoon even het verlies ervaren. Want anders slijt het niet.
quote:Elin_ schreef op 16 juli 2012 @ 16:11:

[...]

Ja dat snap ik goed. Ik wilde ex ook houden ondanks alle geintjes die hij me flikte. Als ik hem maar had.. Dat ik dan verder compleet instabiel was nam ik op de koop toe. Ik dacht echt dat ik er nooit uit zo komen en nooit zoveel van een ander kon houden als van hem maar toch is het nu echt zo. Elke liefde is anders maar de relatie die ik nu heb is zo stabiel en zo wederkerig dat ik niet snap hoe ik het zolang bij ex heb kunnen uithouden. Het was achteraf gezien eigenlijk niet eens een relatie te noemen, zoveel gedoe en gezeik was er. Dat is geen liefde, dat is een verslaving.

Dit dus. Alleen wil ik dat zelf nog niet inzien omdat ik denk dat we het wel KUNNEN. En net vanochtend smst hij me terwijl het zo goed met me ging

Bij mij begon het trouwens een beetje zoals bij huisboombeest, alleen dan 'iets heftiger'. Hij getrouwd, ik samenwonend. En na heel lang allebei vrijgezel, er een supertijd van maken, hij vreemdgaan, weer door en toen bam.
wat smsde hij dan vivadiva?
Of we nog wat gingen drinken voordat we elkaar op werk zouden zien.. Heb gezegd dat ik dat niet wil. Hij vroeg waarom niet, ik zei meerdere redenen, wil sommige dingen niet horen. Hij zegt: ik begrijp het, zal t respecteren. Dan op werk drankje doen?

Neeee.. En toen heb ik gezegd dat ik dat niet kan, te veel liefde en boosheid, en dat ik ook niet kan beloven dat ik normaal kan doen op werk en dat ik de komende maanden bij m uit de buurt blijft.

Zegt ie weer: ik begrijp je, ik moet en zal t respecteren.

Ahhh... dat stomme lamme 'ik begrijp je, je verdient beter'.. Rot op man.

En nu voel ik mezelf dus 20 stappen terug. ik vraag er niet om om gesmst te worden (ok dat hadden we 4 weken geleden afgesproken, hij wilde tijd en rust. en daarna even praten. maar ik wil niet stilstaan en wachten. ik wil mijn eigen leven)
quote:vivadiva85 schreef op 17 juli 2012 @ 10:52:

Of we nog wat gingen drinken voordat we elkaar op werk zouden zien.. Heb gezegd dat ik dat niet wil. Hij vroeg waarom niet, ik zei meerdere redenen, wil sommige dingen niet horen. Hij zegt: ik begrijp het, zal t respecteren. Dan op werk drankje doen?

Neeee.. En toen heb ik gezegd dat ik dat niet kan, te veel liefde en boosheid, en dat ik ook niet kan beloven dat ik normaal kan doen op werk en dat ik de komende maanden bij m uit de buurt blijft.

Zegt ie weer: ik begrijp je, ik moet en zal t respecteren.

Ahhh... dat stomme lamme 'ik begrijp je, je verdient beter'.. Rot op man.

En nu voel ik mezelf dus 20 stappen terug. ik vraag er niet om om gesmst te worden (ok dat hadden we 4 weken geleden afgesproken, hij wilde tijd en rust. en daarna even praten. maar ik wil niet stilstaan en wachten. ik wil mijn eigen leven)ja dat 20 stappen terug is echt zo he, godver. En dan dat begrijpende van hem, tenenkrommend, terwijl je stiekem hele andere dingen wilt horen
Pff ook weer een slechte nacht gehad, tot 3 uur liggen huilen, nu natuurlijk weer uitgeput en emotioneel nog net zo labiel als vannacht...
He bah Jque.. dat is vervelend. Even lekker naar buiten? Iets doen waar je vrolijk van wordt?

Ik moet zeggen. Verder gaat het goed met me. En ik vind het een fijn idee dat als we elkaar nu zien ik niet hoef af te wachten of we nog gaan praten. Ik heb zelf gezegd dat ik dat niet wil. Het is klaar. Ik kan door.
Och ja dat begrijpende.. ik begrijp het bla bla gedoe. Mijn ex kon dat ook. Als ik dan aangaf dat ik iets niet cool vond gaan zei hij ook altijd dat hij het begreep. Maar dan denk ik weer: als hij je echt wilde kwamen er wel daden en niet dit domme gepraat. En zou hij er alles aan doen om wel met je te praten en iet slap meteen te accepteren dat jij dat niet wil.

Zwak en makkelijk en dan lijkt het nog voor de andere partij zo fijn dat hij het begrijpt. Walg.
Ja dat ga ik zo maar doen, moet mezelf hier weer even uit trekken.

Ik was er zo hard naar op weg ook het punt te bereiken dat ik er vrede mee had en verder kon (wel met verdriet maar toch) maar die terugslagen kunnen erg verraderlijk uit de hoek komen :'(
I know Jque, ik had het dit weekend ineens. BAM... heb echt huilend onder de douche gestaan.

Pinksanne, precies wat ik bedoel.. Dat slachtofferige. Bah.. Al vind ik ook dat ik niet moet zeggen 'ik wil niet afspreken' zodat hij dan harder zijn best doet en ik krijg wat ik wil.. Ik wil ook echt niet afspreken.

Maar het is wel een beetje terugkerend iets geweest. Hij zei altijd: snap ik,begrijp dat t rot is (dat we elkaar bijna nooit zagen, dat mensen op het werk het niet wisten, dat hij niet meewilde naar familie, dat zijn ex alles bepaalde).. Doe er dan wat aan. Hou op met gemiep. Wees eens een echte vent.

En als hij dat nu nog niet in zich heeft, zegt dat eigenlijk wel genoeg

Wat ik heel naar vind aan mezelf is dat zijn gedrag echt weer het slechtste in mij naar boven haalt. Eigenschappen waar ik niet trots op ben. Dat manipulatieve, dat zuigen, bah... Heb hem een sms gestuurd die voor een vriendin was en dan expres ook naar hem gestuurd. Zielig gedrag, schiet ik niks mee op ook. Dus dat is dan weer een leerpunt voor mezelf
Jque, maar die tegenslagen worden wel minder. Minder vaak, je komt er makkelijker uit. En tuurlijk heb je verdriet, dat is niet gek, dat mag...
quote:vivadiva85 schreef op 17 juli 2012 @ 11:29:

Wat ik heel naar vind aan mezelf is dat zijn gedrag echt weer het slechtste in mij naar boven haalt. Eigenschappen waar ik niet trots op ben. Dat manipulatieve, dat zuigen, bah... Heb hem een sms gestuurd die voor een vriendin was en dan expres ook naar hem gestuurd. Zielig gedrag, schiet ik niks mee op ook. Dus dat is dan weer een leerpunt voor mezelf Dit zit mij nu ook heel erg dwars. Dat hij het allerslechtste in mij naar boven weet te halen. Kort samengevat: 3 weken geleden hem voor het eerst weer gezien sinds de 2 maanden dat het uit was, zodat we er nog een gesprek over konden hebben want dat was nog niet gebeurd. Ipv een gesprek heeft hij me de hele dag weer behandeld als zijn vriendin (en ja ik was zo zwak om dat toe te laten) en sindsdien ben ik volkomen van slag, vooral omdat hij geen verklaring wil geven of me uberhaupt te woord wil staan erover. Ik was gestopt met contact zoeken maar nu ben ik zo boos en verdrietig dat ik de enorme behoefte voel hem lastig te vallen tot ik meer weet (ik weet dat ik geen antwoorden ga krijgen, maar gevoelsmatig zit dat er nog niet in)
quote:Jque schreef op 17 juli 2012 @ 11:03:

Ja dat ga ik zo maar doen, moet mezelf hier weer even uit trekken.

Ik was er zo hard naar op weg ook het punt te bereiken dat ik er vrede mee had en verder kon (wel met verdriet maar toch) maar die terugslagen kunnen erg verraderlijk uit de hoek komen :'(o zo herkenbaar. Die laatste alinea. Heb ik ook maar gister echt weer een flinke stap terug gedaan. WAs op dat stadium van dat dunne korstje maar dus toch weer gestoten en er dus weer af. Weet wel dat dat korstje nu sneller aan zal groeien
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 11:44:

[...]

o zo herkenbaar. Die laatste alinea. Heb ik ook maar gister echt weer een flinke stap terug gedaan. WAs op dat stadium van dat dunne korstje maar dus toch weer gestoten en er dus weer af. Weet wel dat dat korstje nu sneller aan zal groeien
dikke knuffel terug Jque
@vivadiva

Das zuur dat jullie elkaar zagen. Had ik met ex ook. Altijd te druk en het kwam nooit goed uit enz enz. Op het laatst dus 6 weken elkaar niet zien en dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Ik wil gewoon een vriend/man die mij ook iedere week wel 1 keer wil zien en niet rustig 2/3 weken wacht. Af en toe oke, maar dat dat meer de regel is dan uitzondering was zuur.

Waarom zagen jullie elkaar weinig? Hield hij de boot af?
kennen jullie dat nummer van Miss Montreal wonderfull days? Cover van Mental Theo. Kan ik zo ontzettend bij janken, zo voel ik me echt ook
alleen die someone new waar ze over zingt ben ik nog niet aan toe
Pinksanne, nee hield niet de boot af, maar door onze werkschema's en zijn co-ouderschap was het gewoon ingewikkeld. Vaak 1 nacht+ ochtend en heel soms nog een avondje. En hij had daar vrede mee en ik niet. Ik wilde ook af en toe s nachts naar m toe rijden om elkaar maar even te zien en hij vond t eigenlijk ook wel prima zo (druk met kinderen, eigen bedrijf, huwelijk verwerken). En dat stak. Ik begreep zijn argumenten maar toch voelde ik me daardoor afgewezen.
quote:vivadiva85 schreef op 17 juli 2012 @ 14:39:

Pinksanne, nee hield niet de boot af, maar door onze werkschema's en zijn co-ouderschap was het gewoon ingewikkeld. Vaak 1 nacht+ ochtend en heel soms nog een avondje. En hij had daar vrede mee en ik niet. Ik wilde ook af en toe s nachts naar m toe rijden om elkaar maar even te zien en hij vond t eigenlijk ook wel prima zo (druk met kinderen, eigen bedrijf, huwelijk verwerken). En dat stak. Ik begreep zijn argumenten maar toch voelde ik me daardoor afgewezen.ja als je verliefd bent wil je elkaar zoveel mogelijkzien toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven