Ervoor gaan vanaf sept 2012, wie nog meer?

30-05-2012 17:24 649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Er zijn al zoveel topics over stoppen met de pil en gaan voor een kindje dat ik door de bomen het bos niet meer zag.. Zijn er misschien forummers die ook vanaf ongeveer september 2012 willen gaan voor een kindje en hierover willen kletsen?

Ik vind het allemaal superspannend en wil er graag over kletsen!

Liefs.. :smile:
@Domi: dat snap ik! Leuk voor je dat je al zo snel gaat proberen!!!

Ik heb net foliumzuur bij het kruidvat gekocht, het een beetje tussen allerlei andere dingen gestopt. Snel een sjaal eroverheen in mijn tas, zodat de buurvrouw die buiten zat het niet kon zien. Stiekem zijn is niet zo mijn ding. Maar steeds uitleg geven waarom het nog niet zo ver is ook niet! Nog maar twee maanden wachten! Pffff eigenlijk is dat helemaal niet zo lang meer!! Bibber!!!

Ps Mijn schoonmoeder is verder een hele lieve vrouw. Ik denk dat ze zich plotseling realiseerde dat ze misschien wel nooit oma zou worden.
Hallo Samova,

Ik ben afgelopen week begonnen met foliumzuur, had het al even in de kast staan,.. kon het niet laten om het eenpaar wk geleden bij het kruidvat mee te nemen,.. haha spannend!

Ik ben al even pil vrij, wilde graag een tijdje "ontpillen" zodat mn lichaam mooi de tijd had om een regelmatige cyclus te krijgen,.. tot nu toe gaat t prima, al zeg ik `t zelf,..

We prutsen met condooms, bah niks aan!

Ik ben 32 en mijn man is 34,. we gaan in september voor de 1ste ronde,..
Hallo Pais! Wat gezellig om hier te praten. Ook al is er nog niet veel wat we kunnen doen of zeggen.

Ik ben heel benieuwd of mijn cyclus regelmatig is. Ik ben al jaaaaren aan de pil, ooit mee begonnen omdat ik zo onregelmatig was. Maar we zullen zien! Die foliumzuurtabletten zijn wel heel groot! Ik heb al een hele apotheek in huis omdat ik een schildklierafwijking heb. Het kan zijn dat het zwanger worden daardoor moeilijker wordt. Maar ik ben goed ingesteld op medicatie, dus heb goede hoop.
Mag ik er ook nog bij?

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk ook rond die tijd beginnen. Het wordt ons eerste kindje, dus ikzelf vind het allemaal erg spannend.
Welkom Charley! Tuurlijk mag je erbij! Wat spannend he? Zo'n keuze maakt je niet zomaar!!
Nee, dat doe je zeker niet zomaar. We hebben er ook veel over gesproken. Maar in maart tijdens een autorit hebben wij gezegd: wij willen graag kinderen!

En ja, ik vind het erg spannend. Natuurlijk hoor je wel veel verhalen, maar hoe het dan bij jezelf gaat, is afwachten.
Ja dames het blijft spannend he, een belangrijke beslissing die, als alles goed gaat, je leven op zijn kop zet. Toch kiezen we er voor, het lijkt me zo ontzettend raar om moeder te zijn! Leuk dat er meer zijn die voor de eerste gaan, maakt het wel speciaal! Ik heb vorige week ook foliumzuur tabletten gekocht, maar wel lekker veilig besteld via internet. Wou echt niemand tegenkomen! Slik het nog niet maar ga er wel snel mee beginnen. Heb zelfs - ik schaam me er stiekem wel voor haha - zo'n olie gekocht om je buik mee in te smeren tegen striae als het zover is! Voor jou dus ook nog even spannend hoe het gaat gezien je schildklier Samova, bij mij ook spannend. Hopen dat onze medische klachten een kleintje niet in de weg gaan zitten!

@Charly, welkom! Juist omdat het nog even duurt kun je hier terecht hoor haha! Ik ben sinds vandaag toch gestopt met de pil, het gepruts met condoom kan beginnen. Wil heel graag de pil troep uit mijn lijf en zien hoe mijn cyclus werkt. Moet mijn cyclus ook goed in de gaten houden van mijn gynaecoloog, als het binnen een paar maand niet regelmatig is moet ik gelijk komen voor een onderzoek en eventueel behandeling. Hoop het niet!

@Pais, hoe gaat het lichamelijk nu je van de pil af bent? Voel je je goed? Ben wel benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert nu ik gestopt ben. En succes met het prutswerk haha

@Domi, wat jammer dat je vriend niet wil trouwen, wil jij wel graag? Snap het dat je mee schrijft met juli, echt leuk voor je! Hou je ons wel op de hoogte ja toch?
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte ;) al zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen :P

Ik wil wel graag trouwen ja, maar het hoeft voor mij niet persé voor dat we aan kinderen beginnen, dus heb die wens maar even op de lange baan geschoven. Met de hoop dat vriend ooit toch nog van gedachten verandert en op z'n knieën gaat :P (ik hoef het niet te vragen, want hij is heel duidelijk over dat hij het echt niet wil).

Ik vind het ook nog steeds raar en spannend hoor! Ik werk een eindje rijden van mijn woonplaats af, dus ik koop hier alle stiekeme dingen zoals foliumzuur en straks ook m'n testen ;) haha. Hier kan ik hooguit collega's tegenkomen, maar dat is eigenlijk nog maar 1 keer gebeurd (en toen kocht ik niets stiekems). Ik heb alleen nog maar foliumzuur gekocht, verder nog niets voor de baby of de zwangerschap, zelfs geen testen. Ik heb het idee dat ik het dan jinx :P
anoniem_109483 wijzigde dit bericht op 19-07-2012 08:10
Reden: Typefout
% gewijzigd
Ik heb nog geen foliumzuur gekocht. Wel heb ik het in de supermarkt in mijn handen gehad. Daar werd ik toen ontzettend giebelig van. Stond ik daar: hihihi.... ;)
Het scheelt dat je niet wil trouwen voor er kinderen komen Domi! Anders werd het wel haasten he hihi! Kinderen zijn ook wel een belangrijker en groter 'ding' dan trouwen toch! Ik en mijn vriend hechten er wel waarde aan omdat we het symbolisch mooi vinden en ook praktisch. Dat we dezelfde achternaam al hebben voordat er hopelijk kindjes mogen komen. Ik ben best bijgelovig en dacht toen ik mijn vorige antwoord over die olie schreef ineens; oh my god als ik maar niet de goden verzoek! Dus ik snap heel goed je 'jinx' gevoel.

Niemand weet bij mij dat ik al gestopt ben, mensen van dichtbij weten wel dat mijn vriend heel graag wil en ik nog geen haast heb haha! Hebben we ook niet dus ook niets aan gelogen! Vind het wel fijn om er hier zo open over te kunnen praten, wil dat het voor mijn omgeving wel een verrassing wordt! Voor zover dat kan, mensen zullen toch denken hey die gaan trouwen dus de volgende stap zal een kleintje zijn. Maar ik vind het ook wel leuk dat het echt een onderonsje met mn vriend is op deze manier . Leuk geheimpje toch?
Ik vind het een heel leuk geheimpje.

We hebben het wel onze ouders, broers en zus verteld van onze kinderwens. Verder niemand. Maar wanneer ik ga stoppen? Dat zeg ik denk ik tegen niemand. Zo blijft het voor hen een verrassing.
Leuk zeg zo veel reacties!! @samova & charly2910: welkom!

Was afgelopen weekend een weekendje weg met m'n vriend en we hebben besloten half augustus mijn spiraal te verwijderen en dan een tijdje te klungelen met condooms (totdat we de uitslag hebben van het genetisch onderzoek). Hopelijk kunnen we erna snel starten!
Fijn dat jullie een een besluit hebben gemaakt! En hopen en duimen dat de uitslag gewoon goed is! Iets om naar uit te kijken toch BPT? Best een coole afkorting :P En doe mij inderdaad maar een kopje thee! Haha
Haha, al dat geklets hier leidt tot eerder starten merk ik ;) Leuk backpacktjick! :D

Bij mij weet niemand ervan. Wel weten ze, net zoals bij lasposa, dat vriend liever nog gisteren kinderen wil (al was hij daar dus ineens niet meer zo zeker van, nu weer wel gelukkig) en dat het voor mij nog even niet hoeft. Het lijkt me wel leuk als het echt als een verrassing komt ;)

Stiekem ben ik ook al wel aan het nadenken over hoe we het zouden gaan vertellen enzo. Mocht ik, stel, in het hypothetische geval, deze eerste ronde al zwanger worden, dan zou ik denk ik een foto van de test ofzo tussen de vakantiefoto's stoppen (we gaan half/eind sept. op vakantie). Dan komt je in ieder geval niet langs met 'we moeten iets vertellen', maar 'leuk, vakantiefoto's kijken'. Haha. Nou ja, afwachten dan maar!
Jaaa dat lijkt mij nou ook zo leuk! Heb die baby announcement filmpjes ook bekeken zo grappig en ontroerend! Lijkt mij zo leuk dat je echt op plaats van vakantie bestemming (voor mij dan huwelijksreis) het al weet en dan daar een foto maakt waaruit blijkt dat er een kleine aan komt. Bekijkt iedereen die foto's, echt een verrassing dan!
Off topic: Ik zie alleen op het mobiel forum smileys maar nu ik op mijn pc ben zie ik ze nergens! Enig idee?
@lasposa: idd een hele goede afkorting!!

Mijn vriend wil het pas na minimaal 10 weken vertellen... Geen idee of er mij lukt om het zo lang geheim te houden... Een foto tussen de vakantiefoto's is idd een goed plan!!!
@lasposa: je ziet de smileys alleen als je op 'bekijk bericht' drukt. Dan staan ze rechts bovenin
Oooh, ja, een foto op vakantie máken van iets waaruit blijkt dat er een baby komt! Dat is nog veel leuker dan stiekem een foto van de test ofzo er tussen frutten. Ik ga hem onthouden! :D
Ik heb ook al nagedacht over hoe we het zouden vertellen. "Gewoon" vertellen lijkt me zo gewoon. Maar hoe dan wel, daar ben ik nog niet over uit.

En wanneer? Ik zou het mijn familie wel wat sneller vertellen dan vrienden. Als ik mijn mond kan houden....
Het word hier gezellig druk, dr is al weer heel wat bij gepraat,.

@lasposa Ik ben ruim 16 jaar aan de pil geweest, destijds begonnen omdat ik ontzettend last had van acne, ik slikte dan ook de diane pil,. welke veelal o.a voor acne word voorgeschreven.

Ik voel me prima, eind maart ben ik gestopt en had vrijwel meteen een regelmatige cyclus,. nu 31/34/36. Wel heb ik helaas wat last van pukkeltjes maar ja dat neem ik voor lief!

Ik had altijd tijdens de stopweek last van migraine maar dat is echt totaal verdwenen!!

Ik wilde graag op tijd stoppen om mijn lichaam de kans te geven om een regelmatige cyclus te krijgen en op deze wijze konden wij er zelf aan wennen en rustig naar september toe leven,. in het begin was het allemaal onwennig en eng, gedachten of ik/wij het wel wilden en of we er aan toe waren,.. juist de tijd heeft ons goed gedaan en we kijken er naar uit! Helemaal naar het moment om de condooms uit het raam te gooien, dat vinden we beide geen succes! Vreselijk die dingen,.

Ik heb foliumzuur tabletjes van de kruidvat, en die zijn helemaal niet groot, en ook vrij dun,. heel goed te doen!
Thanks BPT! Dan weet ik dat! Deze is ge-wel-dig!

@Pais, wat een goede en fijne manier om er zo naar toe te leven en voor te bereiden! Ik ben nu 2 dagen gestopt en al ongesteld. Had doorgeslikt dus zat eraan te komen. Denk dat het stoppen met de pil ons ook zal helpen om rustig voor te kunnen bereiden op een eventuele zwangerschap. Toch weer een stapje dichterbij! Ik vraag me vaak af hoe ik me zou voelen als moeder en hoe het onze wereld op z'n kop zal zetten. Hoe ik eruit zie met een zwangere buik en hoe het kindje eruit komt te zien. Het is en blijft een spannende periode!

Foliumzuur slikken kan geen kwaad toch? 1 of 2 maanden voor je echt gaat proberen is ongeveer goed? Ik ga denk ik binnenkort maar gewoon beginnen dan! Wat voor werk doen jullie eigenlijk? Ik werk in de zorg en ben net thuis van mijn werk, moe!! Maar morgen vrij dus nog even rondlummelen in huis. Doei! Alvast welterusten!
He!

Misschien heb ik grotere pillen omdat het naast foliumzuur ook een multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden is. Ik werk in de jeugdzorg, nu vakantie. Vanavond babyboom en generatie 2010 gekeken. Man keek af en toe stukjes mee. De opmerkingen die hij maakt doen me goed. Hij zegt bijvoorbeeld wat voor soort vader hij zou zijn en hoe hij mij als moeder ziet. Omdat hij heel lang heel niet wilde nadenken over kinderen word ik hier heel blij van!
Kan me voorstellen dat het echt heel fijn is als je je vent zo hoort praten. Zijn het leuke programma's om terug te kijken? Gaat het over baby's soms.. hahaha! Ben gewoon te lui om even te googelen maar ga ik zo echt doen! Ik heb foliumzuur tabletten met toevoeging van vitamine B, dat is dan weer nodig heb ik overal gelezen. Ik vind het best!
Mijn foliumzuur pillen zijn ook heel groot, ugh! Ik heb VSM Mama, daar zitten ook wel meer vitaminen enzo in. Dus misschien dat het daar inderdaad aan ligt.

Vriend was laatst ook al Babyboom aan het kijken (uit zichzelf!). Ik heb het nog nooit gezien eigenlijk, dat andere programma ook niet. Wel ben ik fan van 16 & Pregnant en Teen Mom :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven