(Medisch) Ontwikkelingswerk

05-04-2008 19:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helleu,

Voor de zóveelste keer in een paar jaar tijd begint het weer te kriebelen. Vertrekken! Weg hier! Mijn droom achterna!

Dat is het liefste dat ik wil en ik denk (en vind) dat ik er nu echt voor moet gaan. Ik mis hier blijkbaar iets, vind mijn draai niet binnen mijn werk hier in Nederland en word emotioneel als ik denk aan Mijn Droom: me inzetten voor een (medisch) ontwikkelingsprojekt in het buitenland.

Maar já! Waar begin je hè? Talloze sites van organisaties, niet te zuinig, maar wat ik zoek is iets waar ik ook terecht kan met mijn achtergrond (verpleegkundige) én waar ik bovendien zelf geen bakken geld aan hoef uit te geven. Een beetje zou misschien wel kunnen.

Mijn vraag hier: Zijn er ervaringsdeskundigen? Mensen met goede tips? Hoe lang duurde de hele procedure vooraf en veruurden jullie je huis? Hoe ging dat? Hoe kijk je op de hele ervaring terug?

Kortom: ik wil álles weten!
Helemaal níemand??
kijk eens op de forums van www.wereldwijzer.nl daar worden er heel veel organisaties genoemd en zijn er ook ervaringsdeskundigen.

met jouw achtergrond moet het juist makkelijk zijn om iets te vinden dat bij je past!

je kan natuurlijk ook gewoon een ziekenhuis ed aan kunnen schrijven of je daar een tijdje zonder loon mag meewerken. misschien evt kost en inwoning. ik zie de kans groot dat men je met open armen tegemoed ziet!
Hoi Marisqa,

Dank voor je reaktie. Wereldwijzer ken ik inderdaad, heb er al wat op gelezen, maar vind helaas niets dat bij mijn wens aansluit.

Jouw idee is natuurlijk top en zou ik kunnen doen. Neem ik zeker mee in mijn overwegingen!

Bedankt!
Ik weet niet hoe lang je wegwilt? Anders zou een organisatie zoals bijv Artsen zonder grenzen, of VSO (punt nl erachter) ook een optie kunnen zijn.

Verder is idd via-via ook een optie. Misschien ken je mensen in het buitenland, of hebben collegas (weet niet of je -nog- in ziekenhuis werkt) nog kennissen, oud-collega's die elders in de wereld werken, waar je iets zou kunnen regelen.(ik ken mensen die het idd zo hebben kunnen regelen; al moet ik wel opmerken dat dat allemaal niet vanzelf en heel vlotjes ging....)

Ik vind het een mooi initiatief, en heel veel succes gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven