hoe lang duurt bouwvak

19-07-2012 21:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe lang de bouwvak duurt is dat altijd zes weken? Of als project vertraagd is gaat het dan anders? Gaat om groot bouwbedrijf?
3 weken
bouwvak is drie weken toch? een groot bedrijf kan er nog wel eens een week voor of achter plakken.
http://bit.ly/LZbfoJ
Officieel bestaat de bouwvak vakantie niet meer, toch wordt deze naam nog wel gebruikt voor de drie weken in de zomer waarin veel werknemers in de bouwvak collectief vrij zijn. Sinds 2005 wordt de bouwvakvakantie in Nederland niet meer centraal vastgesteld. De werkgever bepaalt, in overleg met de werknemer(s), deze bouwvak vakantie data zelf. De data voor de bouwvak vakantie die hier genoemd worden zijn dus adviesdata. Per werkgever kan hiervan worden afgeweken. Er worden verschillende data gebruikt voor de bouwvak noord, midden en zuid. In het overzicht op deze website vindt u de data voor de bouwvak vakantie 2012. Omdat het slechts adviesdata zijn kan het zijn dat uw werkgever hiervan afwijkt en de bouwvakvakantie in 2012 anders valt dan deze adviesdata voor de bouwvakantie in 2012.

Bouwvak 2012

Noord 30-07-12 t/m 17-08-12

Midden 23-07-12 t/m 10-08-12

Zuid 16-07-12 t/m 03-08-12
Meeste bouwbedrijven maar ook hun onderaannemers hanteren 4 weken bouwvak. En als het project héél erg vertraagt is dan ligt het er maar net aan op welk onderdeel.

Je bent namelijk als aannemer afhankelijk van je onderaannemers, als zij niet door willen gaan kun je het als aannemer wel vergeten.
BAM, da's best een mooie tekst die je hebt geplakt maar in praktijk werkt het helaas bij 9 van de 10 bouwbedrijven niet zo.

En of je het nou wilt of niet, je zit gewoon verplicht 3 weken thuis.
Bouwer wil volgens mij opschieten ivm btw verhoging per 1 okt als zaken dan niet klaar zijn kost dat veel geld?
Ik zou 't even navragen bij de bouwer. Sommige grote bouwbedrijven gaan gewoon door en hebben niet collectief drie weken vrij.
quote:techniek schreef op 19 juli 2012 @ 21:46:

BAM, da's best een mooie tekst die je hebt geplakt maar in praktijk werkt het helaas bij 9 van de 10 bouwbedrijven niet zo.

En of je het nou wilt of niet, je zit gewoon verplicht 3 weken thuis.Weet ik maar TO vroeg hoe het echt zit en daar gaf plakte ik een antwoord op.

Het verschilt idd per bedrijf en zelfs per project dus op een forum vragen ipv aan het bedrijf heeft weinig nut.

Vriend heeft 4,5 week vrij vanaf vanaf gister, best lekker maar dat verplichte maakt het net wat minder lollig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven