December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ik heb ook eindelijk weer eens tijd bij te lezen en wat te schrijven. Ik had echt een superdrukke week op mijn werk en de nachten waren deze week ook niet om over naar huis te schrijven. Ze vallen in het niets bij de nachten van Schaap. Respect hoor dat je dat volhoudt!! Op de inzinking van gisteren na dan... Ik merk gewoon dat alle buffers op zijn. Eén slechte nacht en je strompelt de volgende dag als een zombie rond. Maar goed, vandaag was ik vrij, Minimijn was in goede doen en ging vanavond voor het eerst deze week zonder gedoe heerlijk slapen, dus dan ziet de wereld er al meteen een stuk zonniger uit.

Mims, wat onwijs goed van Muppet!!! Heeft ze intussen al vaker gestaan of was het puur de aantrekkingskracht van de roze koeken? Ik kan me er nog helemaal niets bij voorstellen om Minimijn verticaal te zien. Ze begint sinds deze week wel wat meer te rollen. Ergens volgende week verwacht ik het speelkleed van Kidz Impulz. Toch maar gekocht dus Nog bedankt voor de tip!

Soho, ik vind het ook stoer hoor dat jij het helemaal alleen doet!

Rouge, beterschap meid! Vervelend om zo ziek te zijn. En wat groeit Rougefils goed! Als ik lees hoeveel hij op een dag beweegt is het uberhaupt een wonder dat hij nog genoeg energie overhoudt om te groeien!

Lelie, wat balen van die auto! Dat soort dingen zijn altijd zo zonde van het geld (je moet maar niet gaan uitrekenen hoeveel doeken je daar van kan kopen ).

Over doeken gesproken, grappig om te lezen hoe enthousiast Lelie en Schaap zijn over het dragen! Wij willen graag voor onze vakantie een draagzak aanschaffen zodat we Minimijn op onze rug kunnen dragen. Lelie, heb jij nou alleen doeken of heb jij ook ervaring met draagzakken? En Schaap jij hebt de Ergo toch? Hoe bevalt die? Is er nog een speciale reden waarom je die hebt aangeschaft ipv een ander merk draagzak? Ik heb al even gekeken op babybij, maar ben duidelijk nog niet zo thuis in alle soorten (jullie laatste posts over die doeken ontgaan mij ook volledig )
Mijn, ik heb ook een Beco Butterfly. Hoewel ik die aan lelieman heb gegeven...hij wilt daarmee ook dragen. Ik vind de Beco erg mooi met de plaatjes voorop.

Nadeel van de Beco is wel dat ie een smal kontje heeft. Nu kunnen ze er snel in, maar straks groeien ze er ook weer sneller uit (want dan gaan de knietjes lager dan de billetjes en dat willen we niet).

Ik weet dat de Ergo van schaap een soort 'aerosleep' tussen jou en je kindje heeft. Dat is wel koeler op vakantie, want er kan lucht doorheen (toch schaap?). Dat lijkt me wel erg fijn! Verder weet ik niet hoe die is qua zitvlak.

Willen jullie beiden gaan dragen, en dan ondertussen afwisselen? De Beco heeft daar wel over nagedacht met dat tussenstuk, alleen met alle gespen is het best een klus om 'm goed te verstellen... Lelieman is puur breder dan dat ik ben :D.

Vandaar dat hij die nu heeft en ik mijn doek (en niet die 15 doeken die ik voor het schadebedrag had kunnen kopen ).

Wanneer gaan jullie op vakantie? Babybij heeft op 25 augustus weer een inloopochtend. Dan kan je ze echt zien, voelen, proberen... Er is zoveel moois in draagland!

Je bent ook flink op zoek, Schaap. Ik had die Indio ook al gezien, maar dat is (nog) niet mijn kleur. Kijk jij ook naar zesjes of alleen naar vijfjes? Ik alleen naar vijfjes en drietjes (het laat me niet los...)

Man... Ik hoop dat schaapje vannacht niet naar leloebabybol heeft geluisterd. Net nadat we goed en wel waren ingeslapen begon het feest. Plus dat ik een wijntje op had (ik durfde de gok wel te nemen)... Flesje opwarmen met licht, kind klaarwakker.

Helaas duurde de fase dus maar kort.
Ik wilde net gaan schrijven dat schaap niet heeft geluisterd maar dat heeft ie verdorie dus wel! Om de twee uur... Vanaf 3 uur naast me... Maar om 5 uur was het uit met de pret. Of eigenlijk, toen begon het feest pas echt. Ik heb het weten te rekken tot kwart over 6 maar toen wilde hij ook niet meer kruipen in bed dus zijn we naar beneden gegaan. Heb dus gewoon al voor 7en met luiers gezwaaid, 20 nagels geknipt en hier bijgelezen Pfff... Mijn, ik heb hetzelfde met die reserves. Pittig hè... Helemaal de combi met een drukke werkweek doet het em bij mij.

De Ergo heeft geen stuk tussen ons in, maar wel bij schaap op de rug van dat mesh spul wat goed ademt. Wij hebben voor deze gekozen omdat hij bij MrSchaap het beste zat. In eerste instantie had ik een manduca op het oog maar die zat minder lekker en bovendien is dat met wisselen tussen personen lastiger omdat er meer te verstellen is. Wat ook gelijk een voordeel kan zijn natuurlijk, dat verstellen. En wij wilden er een die lang mee kan. Dat zou met de ergo moeten lukken, ik geloof tot 20 kilo. Al hoorde ik gisteren weer dat de manduca nog ietsje breder is qua zitvlak en dus nog langer meegaat. Maar als het je lukt raad ik je een inloopochtend bij babybij aan!! Ze hebben er verstand van en je kan alles proberen voordat je iets koopt. En ze hebben gelijk goede tips hoe je je kindje in draagzak op je rug krijgt.

Ik kijk eigenlijk alleen naar 3tjes en 5jes. Alhoewel ik twijfel of mijn doek niet toch een 6 is, want dan zou dat ook prima zijn. Consulente raadde me een 5 aan, meer is alleen nuttig als je zelf breder bent zei ze. En ik ben niet van plan dat te worden

Gisteren geboden op eBay op een rubin gold, eens kijken hoe het daarmee staat!
Trouwens... Schaap is absoluut aan het springen! Ook al is het 2 weken te vroeg... Ik herken het aan zijn armen, die maken net als bij de vorige sprongen weer van die schokkerige ongecontroleerde bewegingen. Nou maar hopen dat die sprong dan ook minstens 2 weken te vroeg weer over is....

Ben nog steeds de hoogste bieder. En dat terwijl ik gisteravond had bedacht dat ik eigenlijk gewoon eerst eventjes 2 maandjes moet sparen. Maar goed, die 26 euro blijft vast niet lang staan
Schaap, je moet pas op het laatste moment bieden, zei 'mijn' draagconsulente. Zo drijf je de prijs op.. Er zitten ook Russen met teveel geld en die bieden iedere keer op. Pas op het laatst bieden en dan heb je de meeste kans dat je 'm voor een mooie prijs hebt!

Ik zag die rubin gold ook al staan. Net als twee drietjes... Maar ja. Ze lopen af als ik in het vliegtuig zit, dus ik gok zomaar dat iemand er dan overheen gaat. Morgen, vlak voor ik het vliegtuig in stap ga ik wel een poging doen... (ja, concurrentie )

Verslavend, dat dragen! Maar nu eerst mijn kind weer uit bed trekken. Zij heeft nog lekker geslapen... Sociaal vroegspook. Zelf vroeg wakker worden, mama uit bed sleuren om vervolgens weer in te storten (op mijn rug, als ik de was doe. Dat dan weer wel)
Dat is ook zo... Geduld dan maar! Schaapje is ook aan het spoken hoor. Sliep tussen 7:45 en 8:15, en ligt nu weer op bed. Rare tijden... En tussendoor alleen maar jammeren. Nou ja, we zien wel wat de dag brengt. Ik wil graag een mamafiets gaan scoren (ik weet het, heb nog steeds niets... ) maar MrSchaap wil geloof ik eventje helemaal niets. En ik kan toch niet met schaapje op mijn rug 20 fietsen uittesten. Of 2. Misschien dat ik iemand van mijn Fam. zo ver kan krijgen om mee te gaan als babysit.
Krijg jij trouwens leliebabybol al slapende van je rug in bed? Ik heb het nooit geprobeerd maar vrees dat me dat never nooit gaat lukken!

Rouge, hoe voel jij je vandaag?
Nee, dat lukt niet. Maar ja... Soms is het ook wel erg fijn als ze gewoon in bed ligt. Overigens is lelieman helemaal om met het dragen! Zo leuk!
Hier gaat het ietsje beter... Zo maar weer beginnen aan tukkie... Ziek zijn is vermoeiend.. Het is een pittig virusje..

Rougefils is wel vrolijk gelukkig. Dat scheelt al...

Och Mijn, Lelie en Schaap... Wat vervelend het die nachten af en toe.. Ik mag geloof ik in mijn handjes knijpen met onze goede nachten... 1 troost, het wordt alleen maar beter (ga ik wel van uit!) en onze baby's zijn dichter bij de 1 dan bij de geboorte!

Zo ik ga me eens inlezen over het volgende sprongetje, maar eerst tukken! Rougefils en vriend zijn naar de markt... Tot later!
Kan niet slapen...

Dus even ingelezen, maar we zitten er al midden in hier... Dan hoop ik dat we een week eerder klaar zijn met springen!
De Beco en de Ergo zijn precies de twee draagzakken waartussen ik twijfelde! Goede tip van die inloopochtend. Dat is een week voor onze vakantie dus moet nog lukken. De bedoeling is dat we beide gaan dragen. Mijnman vindt dragen ook erg leuk. Ik ook, maar ik ben zelf vooral benieuwd hoe lang ik dat volhou (qua gewicht bedoel ik), dus het is fijn dat als we gaan wandelen tijdens de vakantie we kunnen afwisselen.

Lelie, alvast een hele fijne vakantie! Geniet ervan! (moest trouwens erg lachen om jouw 15 doeken )

Schaap, ben je geslaagd voor je nieuwe fiets?

Rouge, voel je je alweer wat beter?
Als jullie al dragende willen wisselen zeggen ze dat de beco weer handiger is, door dat middenstukje. Maar die inloopochtend: ik zeg doen!

Rouge, hopelijk voel je je alweer beter, ondanks dat je je slaapje vanmiddag miste. En dat volgende sprongetje is dus een rare... Schaap, wel goed dat jij ze al echt gaat herkennen.

Wij zitten nu in het grijze gebied (daarom die prutnacht? Ik hoop het niet, want dan krijgen we nog twee weken prutnachten op vakantie). Oh.. En er is wifi in de lounge, dus ik kom jullie vast opzoeken

Vandaag heeft de moeder van de cadeaukinderen leliebabybol voor het eerst live van dichtbij gezien. Heel raar.. Maar gelukkig was er een open sfeer zonder haat en nijd. Cadeaudochter heeft nog een tijdje gepronkt met leliebabybol, dus haar moeder zal vast trots zijn op cadeaudochter (ben ik wel ).

Hoe is het met de fiets, schaap?

Ik ga nog een kop thee maken, de ipad aan het stroom slingeren en daarna onder de wol. Ik kan wel wat extra uren slaap gebruiken
Aaah Lelie! Gezellig dat je Wifi hebt.. Ik heb ook internet op mijn vakantiebestemming, maar ga pas in augustus..

Wat leuk dat Cadeaudochter ging pronken zeg.. Heel fijn!

Volgende sprongetje van Leliebabybolletje is hier dus een week eerder begonnen en bij Schaap dus ook.. Hmm dat zijn we niet echt gewend. Ik moet zeggen dat het lezen van Oei weer een feest van herkenning was, dus ik ben weer wat relaxter, hahahaha

Ik voel me weer een stuk beter, lijkt wel alsof ik iets verkeerd gegeten had of zo. Vanmiddag knapte ik weer op.

Morgen nog even rustig aan en dan ben ik er weer.

Oh ja Schaap, en een fiets gescoord? Schaapje mag bijna mee!

Haaai Mijn!!
Huisvrouw anno 2012: wachten tot de was klaar is om op te hangen, dat de laatste dingen droog zijn morgen...
Nog even nu de was hangt op de mobiel: het is dat we uit eten gaan, anders was de buggy niet nodig geweest! Lelieman draagt al zo graag! :yeah:
*Kom even langs wandelen om buurvrouw Lelie een fijne vakantie te wensen. Ook veel plezier met dragen!

En wandelt weer terug *
Moeder anno 2012: in bed om 20 uur zodat kolfen om 2 uur snachts te doen is.

Lelie, fijne vakantie!!!!

Geen fiets gescoord, maar ga volgende week met mams op pad. Komt dus binnenkort goed!

En dat sprongetje.. Hier echt al 2 weken eerder want is al een volle week aan de gang Apart, zoveel eerder....

Ok, fles vol (nou ja, vol...) ik duik mijn nest weer in!
O schaap, wat wens ik jou toch alle melk van de wereld toe! 2 uur uit bed om beetjes bij elkaar te schrapen... Diep respect! Jij had trouwens ook je kolf mee op vakantie, toch? Waarom? Ik twijfel namelijk een beetje...

Trui, bedankt! Ik heb er echt zo'n zin in! Ben heel benieuwd hoe leliebabybol het vindt. Ik neem haar eigen beddenspul mee en hopelijk slaapt ze daar langer met alle indrukken... Ik kom zo in de min te staan
Hier nog meer zieken. Vriend is ook geveld met het virusje.. Ik voel me gelukkig weer wat beter, al rommelt het wel nog een beetje in mijn buik.. Ik ben er vandaag voor Rougefils, waar ik tot nu toe geen kind aan gehad heb. Hij werd om 7.30 wakker voor een flesje, poepte om 8.00 en om 8.10 lag hij weer in bed. Hij was weer moe..

En nu zit ik hier op de bank met een bak koffie, ontbijt op (en binnen gehouden!) en me af te vragen wat ik vandaag eens ga doen. Het is mooi weer!

Wandelingetje met Rougefils maar denk ik. Of toch maar eens goed uitzieken?

Lelie, fijne vakantie!!

Haaaai Trui!!

Schaap, wow! Kolven om 2.00 's nachts. Daar heb ik wel heeel veel bewondering voor! Heb je al een idee welke fiets je wil hebben? Ik moet zeggen dat die van mij me erg goed bevalt. Fietst goed, geen last van het voorzitje...

Wij lagen er om 23.30 in.. Dan is 7.30 een mooie tijd om de dag te beginnen, maar ja Rougefils vond het tijd om weer verder te slapen. Ook goed...
Lelie, die kolf is alleen meegegaan omdat ik 2x een dag in het zwembad zou bivakkeren voor de wedstrijd. Is dus ook alleen daar gebruikt!

Ik ben eindelijk een piepklein beetje bijgetankt. MrSchaap bracht schaapje om 5 uur bij me en vanaf 6 uur nam hij de diensten waar. Heb dus kunnen tukken tot iets voor 9en. Lekker. Zo zwemmen!
Oja, fiets. Ik heb een paar weken terug al gefietst op de Batavus mambo en Gazelle bloom. Beiden prima! Vind de mambo iets mooier dus zou daarvoor kiezen. Maar ik wil vooral ook even de wat goedkopere merken uitproberen. Vind ze namelijk wel heul veel centjes
Fijn Schaap! Dat doet een mens goed, slaap! Veel plezier met zwemmen!
Ja, dat is waar. Ik heb de Batavus mambo. Was een super aanbieding. 750 euro incl. voor- en achterzitje en windscherm..
Das best netjes! Ik zie alleen nog mambo deluxe, zal wel een opvolger zijn, maar is in de winkel 899 en op internet 750. Exclusief zitjes. Die 750 vind ik nog wel ok, is mijn mag eigenlijk. Maar heb ook goede verhalen gelezen over de Montego bijvoorbeeld. En die is aanzienlijk goedkoper. Dus dat vind ik een proefrondje wel waard!
Het is een mambo de luxe inderdaad! Een model uit 2011.. Wat kan mij het schelen, Rougefils is ook een model uit 2011 , dus die fiets ook uit 2011! Dat scheelt me wel ruim 100 euro...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven